הרשמה

Final Fantasy הבא: כבר בינואר

לייטנינג וחבורתה יחזרו לסיבוב השני של Final Fantasy XIII בינואר הקרוב

 חברת Square-Enix הודיעה כי המשחק הגדול הבא בסדרת Final Fantasy יצא כבר בחודש ינואר הקרוב בארצות הברית. המשחק, Final Fantasy XIII-2 הוא המשך ישיר ל-Final Fantasy XIII שיצא בשנת 2010. הוא צפוי להגיע לקונסולות הפלייסטיישן 3 וה-Xbox 360.

אם אתם מתבלבלים מהמספור המוזר (13-2? זה 13 או 2? אולי בכלל 15?), זה הזמן להסבר קצר על סדרת Final Fantasy. מדובר בסדרת משחקי פעולה תפקידים יפנית, בה כל משחק שונה מהותית מקודמו. רוב המשחקים מתרחשים בעולמות שונים לחלוטין, מציגים דמויות חדשות לגמרי ולמעשה לא קיים קשר נראטיבי בין המשחקים השונים בסדרה. פיינל פנטזי 8 שונה מהותית מ-7, פיינל פנטזי 13 שונה מהותית מ-14 (שבכלל היה משחק תפקידים המוני) וכו'.

המסורת הזאת נשברה בשנת 2003, כשב-Square-Enix החליטו להוציא את Final Fantasy X-2, משחק המשך ישיר למשחק העשירי בסדרה. ההמשך הזה התחיל במקום בו נגמר המשחק הקודם, ואפשר לנו לראות כיצד התמודדו הדמויות הראשיות עם הסוף הטראגי של המשחק. 

לפני מספר חודשים, הכריזה Square-Enix שגם FInal Fantasy XIII יזכה להמשך ישיר, וכעת אנחנו מקבלים את תאריך היציאה שלו, שנמצא ממש מעבר לפינה. היפנים שבין קוראנו ישמחו לדעת שאצלם המשחק ינחת אפילו מוקדם יותר, כבר בחודש דצמבר.

 
לייטנינג. חוזרת.

ב-Square-Enix הבטיחו בעבר שהם לקחו לתשומת לבם את הביקורת הרבה לה זכה המשחק הקודם בסדרה, ויישמו אותה ב-XIII-2. המשחק הקודם היה אמנם הצלחה גדולה מאוד בכל הקשור למכירות, אך זכה לביקורות לא מחמיאות עקב הליניאריות הרבה שבו, הסיפור הפשטני והדמויות המעצבנות.

הפעם, מבטיחה החברה, החוויה תהיה פתוחה יותר והסיפור יהיה אפל יותר. מערכת הקרב המקורית של המשחק הקודם, שלקחה את הקרבות מבוססי התורות של הסדרה והפכה אותם על פיהם, תעשה ככל הנראה קאמבק, ביחד עם שתי דמויות לפחות שכבר פגשנו במשחק הקודם: לייטנינג וסנואו.

 

למרות של-Final Fantasy XIII היו לא מעט בעיות, עדיין מדובר במשחק מוצלח למדי, ואנחנו מקווים שמשחק ההמשך שלו אכן ישפר את הנקודות החזקות שלו ויזנח את החלשות.

העובדה שהפעם מפתחי המשחק לא צריכים להשקיע יותר מדי במנוע הגרפי של המשחק ובעיצוב האיזורים והדמויות, מה שגרם ללא מעט מהבעיות של המשחק הקודם, גורמת לנו להיות אופטימיים, ולהאמין שהסיבוב השני יהיה מוצלח יותר.

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    13:55 19.07.2011 | חייל גרמני חייל גרמני (אורח)

    wir gehen, um den krieg zu kaempfen

  2. 2

    14:04 19.07.2011 | Kai7os Kai7os (אורח)

    עצוב מאוד שמי שכותב כאן כתבות כנראה שאין לו דבר וחצי דבר עם עולם הגיימינג אם בראש המעוות שלו FF זה סדרה של משחקי פעולה >>

  3. 3

    14:08 19.07.2011 | קיקומן קיקומן (אורח)

    JRPG

  4. 4

    14:12 19.07.2011 | Sabin Sabin

    FF13 זה המשחק הכי גרוע שיצא אי פעם. זה בכלל לא משחק אלא ה TECH DEMO הכי יקר בהיסטוריה. על איזה נקודות חזקות אתה מדבר, ליצן שכמותך?.

    עלילה חרא שבכלל לא קיימת, היא מועברת יותר בצורת טקסט מאשר בגיימפליי. בשניה שמסיימים את המשחק שוכחים ממנה.

    דמויות חרא,רעים חרא, בוסים חרא. לא יאומן שאחרי עשרים שנה בביזנס אלו הדמויות שסקוור מסוגלת לברוא.

    מערכת קרב איומה שמסתכמת בשינוי פרדיגמות.

    אפס סייד קווסטים, ו"ציד המפלצות" שנערך באזור אחד לא מגיע לרמה של אף סייד קווסט באף משחק נורמלי. מה גם שזה משעמם בטירוף. איפה ציד המפלצות המעניין של 10 ו12?, איפה מיני משחקים כיפיים?, איפה *משהו*?.

    המשחק בעצם הוא דנג'ן קרולר, משחקי FF נוטים להיות כאלו בהתחלה ואז להפתח...המשחק הזה סגור לכל אורכו.

    הם צריכים לחלק את משחק ההמשך הזה בחינם עם ואוצ'ר של 50$ כדי לפצות את האנשים שקנו את הראשון.

  5. 5

    14:22 19.07.2011 | Sabin Sabin

    הכוונה שלי הייתה שהעלילה מועברת בצורת טקסט שקוראים בתפריט מאשר במשחק עצמו, ניסוח גרוע

  6. 6

    16:59 19.07.2011 | Kai7os Kai7os (אורח)

    אתם יכולים לצנזר אותי עד מחר. הכתבים כאן תת רמה.
    אם אתה לא יודע על מה אתה כותב אל תכתוב אותו וזה הכל.

  7. 7

    19:01 19.07.2011 | ET2k ET2k

    אני חושב שהיתרון העיקרי של XIII הוא גם החסרון שלו - הוא מיועד לקהל יעד פחות הארדקורי . בתור מי ששיחק גם בכמה משחקים קודמים, אהבתי את הקטע שחסכו ממני המון דברים מעצבנים כמו להשתמש כל הזמן בשיקויים, או שלא הייתי צריך להתרוצץ שעות כדי למצוא שידרוגים שבלעדיהם המשחק יכול להיות מאוד קשה.

    מצד שני, העלילה והבוסים לא ברמה של המשחקים הקודמים, במיוחד הבוסים שבחצי הראשון של המשחק הם כולם כל מיני מפלצות בלי טיפה של אישיות, בניגוד לאויבים במשחקים הקודמים שהייתה להם טיפת אג'נדה או אישיות מאוד מוחצנת (בכל זאת משחק יפני)..

    עכשיו לדעתי הם מנסים לאזן את המשחק מחדש בלי לחזור על הטעויות של המשחק הקודם ואני חושב שזה דווקא טוב כי עד עכשיו היו אומרים שכל ה - JRPG אותו דבר... בתקווה שהם לא עושים את זה רק בגלל שהם רוצים לחסוך על חומר גלם...

  8. 8

    19:10 19.07.2011 | היי היי (אורח)

    מישהו כותב אני מוישלה טרליון פעמים ולא מפסיק

  9. 9

    20:50 19.07.2011 | Sabin Sabin

    כן הא #7, מה שאתה בעצם אומר זה שחסכו ממך את הצורך לשחק, וזה בדיוק מה שאני אומר

    בכל פיינל פנטסי יש לך את הסיפור הראשי שהבוסים והקרבות במהלכו ממש לא קשים והוא מתאים לשחקנים הקז'ואל, והמון דברים אופציונליים שמתאים לכאלו שבאמת אוהבים RPG. במשחק הזה יש סייד קווסט אחד של ציד המפלצות שתוכנן גרוע, מבוצע גרוע, ומשעמם נורא.

  10. 10

    21:54 19.07.2011 | ET2k ET2k

    9 - אני מודה שיש רגעים במשחק שבהם אתה פשוט לא מבין למה אתה צריך להילחם שוב פעם באותן מפלצות משעממות , רק בסידור אחר, אבל אני עדיין חושב שהמערכת של הפרגדימות דווקא מכניסה למשחק אלמנט טקטקי מעניין וחוסכת הרבה פקודות שפעם היו עושים כמעט על אוטומט. לגבי רמת הקושי - אני קיבלתי את התחושה ש13 יותר מאוזן ורמת הקושי שלו עולה בצורה מתונה יחסית לקווסט הראשי של המשחקים האחרים (7 זכור לי כדי מאתגר כבר לקראת האמצע למרות שזה המשחק הראשון בסידרה ששיחקתי).

    על דבר אחד אני מסכים והיא שהתירוץ שהלינאריות נועדה להעביר את העלילה בצורה טובה יותר הוא בולשיט כי העלילה עצמה על הפנים...

  11. 11

    21:56 19.07.2011 | ET2k ET2k

    נ.ב - מה שכתבתי בסוף זה משהו שהמעצב של המשחק אמר אאל"ט....

  12. 12

    22:03 20.07.2011 | י י (אורח)

    פיינל פנטזי, היא סדרת משחקים טיפשית לגמרי. כל משחק בסדרה
    הוא טנלובלה ספרדית רגשנית, עם גרפיקה טובה, ומשחק שמתחו ל50 שעות.

    דרגון קווסט לעומת זאת, היא סדרת משחקי הRPG הטובים ביותר בנמצא, מאז שהיא המציאה את הזאנר.

    הפפ היחיד הנורמלי הוא 9.

  13. 13

       | פורסם ע"י