הרשמה

שמועה: משחקי Xbox ב-Windows 8

האם שחקני ה-PC יוכלו להנות ממשחקי Xbox 360? שמועה חדשה טוענת שכן
ad banner
ad banner

 האם מיקרוסופט מתכוונת לשלב בין ה-Xbox 360 והמחשב האישי? שמועה חדשה טוענת שב-Windows 8, מערכת ההפעלה הבאה של מיקרוסופט, תוטמע אפשרות לשחק במשחקי Xbox 360 ישירות על המחשב, ללא צורך בקונסולה הייעודית.

איך זה יעבוד? לפי השמועה, שפורסמה באתר teknylate, משתמשי Windows 8 יוכלו להרשם לשירות בתשלום, שיאפשר להם להריץ את משחקי הקונסולה על המחשב שלהם. אחרי שירשמו הגיימרים לשירות כל מה שהם יצטרכו לעשות זה להכניס את משחקי ה-Xbox 360 לכונן ה-DVD של המחשב שלהם - ולהתחיל לשחק.

השירות הנ"ל, שיוצע בנפרד משירות ה-Xbox Live הסטנדרטי (וגם יתומחר בנפרד, כמובן), יציע אפשרויות נוספות שאמורות לספק לגיימר המודרני את כל צרכיו, כגון רשימת חברים, אפשרות לצ'אט קבוצתי, ואולי אפילו חנות משחקים מקוונת. לפי השמועה, ההפסדים שמיקרוסופט יספגו בעקבות "פתיחת" המשחקים לפלטפורמה נוספת יקוזזו עם הרווחים שיניב להם השירות החדש.

 

ad banner

אם השמועה נכונה, יכולה להיות לה שני הסברים עיקריים: הראשון (והלא סביר) - מיקרוסופט זונחת לחלוטין את עולם הקונסולות, ומשלבת אותו במערכת ההפעלה הבאה שלה. השני - מיקרוסופט לא זונחת את עולם הקונסולות, אלא רק את ה-Xbox 360 הוותיקה, ככל הנראה לקראת קונסולת הדור הבא שלה. בחברה אולי מעדיפים לתת למשחקי ה-Xbox הוותיקים "מרחב נשימה" נוסף ולפתוח אותם לקהל יעד נוסף אחרי שהם ישחררו את הקונסולה הבאה, וכך להמשיך לראות מהם הכנסות.

עם זאת, לא היינו ממהרים להאמין לשמועה הזאת. אין סיבה ממשית שמיקרוסופט תחליט לזנוח את עולם הקונסולות, או אפילו את ה-360 הוותיקה, בתקופה הקרובה: הקונסולה עצמה זוכה לנתוני מכירות מצויינים בזכות הקינקט, שהפך ללהיט משפחות ברחבי העולם - וכל עוד הקונסולה ממשיכה למכור יחידות אין למיקרוסופט סיבה אמיתית "לפתוח" את המשחקים שלה לפלטפורמה נוספת.

ad banner

סיבה נוספת היא טכנית: לא ברור כיצד משחקי Xbox 360, שתוכנתו במחשבה על ארכיטקטורה ספציפית, צפויים לרוץ על מחשבים אישיים, שמגיעים בשלל הרכבים וארכיטקטורות. אפשרות אחת היא אמולציה, תהליך תוכנתי שגורם לחומרה מסויימת "להתחפש" לחומרה אחרת - אך מדובר בתהליך שדורש משאבים רבים מהמחשב, ולא צפוי שיפעל באופן חלק על מרבית המחשבים של ימינו.

אפשרות נוספת היא התאמה של המשחקים הנ"ל על ידי שחרור טלאים שיאפשרו להם לרוץ על רכיבי חומרה שונים - תהליך די יקר שיאלץ להתאים כל משחק באופן ספציפי לפלטפורמה החדשה, ולכן לא כל כך סביר.

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    13:55 12.07.2011 | Amos Zchoot Amos Zchoot

    יעני Windows 360 ? :-)

  2. 2

    13:55 12.07.2011 | ראשון ראשון (אורח)

    דבר אחד לא הבנתי ואם למישהו לדוגמא יש כרטיס מסך חלש ? איך המשחקים יפעלו

  3. 3

    14:00 12.07.2011 | Summoned Summoned

    זה נשמע כמו רעיון ממש משונה.
    הארכיטקטורה של המחשב ושל הXBOX כל כך שונות שכבר עדיף לעשות גרסה למחשב (מה שגם ככה קורה לפעמים).
    גם אם יצליחו לכתוב אמולציה מתאימה, החומרה שזה ידרוש תהיה חזקה מספיק בשביל להריץ גרסה מקבילה למחשב עם רזולוציה הרבה יותר גבוהה וגרפיקה יותר מתקדמת.

  4. 4

    14:02 12.07.2011 | Xp[I]ner Xp[I]ner

    יש מצב שזה יקרה.
    Windows Xbox 360 = Microsoft.

  5. 5

    14:03 12.07.2011 | משהו משהו (אורח)

    ל-1 זה בטח יהיה כמו השירות של onlive

  6. 6

    14:04 12.07.2011 | TheHunter159 TheHunter159

    אם זה הדבר היחיד שיהיה ב Win8, מצטער אני נשאר עם הWin7 שלי

  7. 7

    14:04 12.07.2011 | Zingagu Zingagu (אורח)

    זה ממש לא הוגן לאותו שחקן קונסולה שמיתמודד מול שחקן אחר שמשחק במחשב

  8. 8

    14:12 12.07.2011 | ערן ערן (אורח)

    כל ההימורים על עתיד שוק הקונסולות הם לוט בערפל. האם אני היחיד שחושב ששירות הענן של Onlive יחריב את הקונסולות בתוך ארבע שנים? גם אם יוציאו קונסולות של הדור הבא, הם לעולם לא יוכלו להתמודד מול שירות ענן שמעניק גרפיקה מקסימאלית ללא השקעה בחומרה. אם אונלייב יצליחו לשפר את הקיים אין ספק בכלל איך יראה עתיד הגיימינג.

  9. 9

    14:16 12.07.2011 | woodk1d woodk1d

    2 אז הוא לא יפעל

  10. 10

    14:23 12.07.2011 | ל-8 ל-8 (אורח)

    תקוע, שוק המשחקים יהיה תקוע. אם כל המשחקים יהיו על שרתים יקח לחברות הרבה יותר שנים לשדרג את השרתים שלהם מאשר אדם פרטי שקונה את המחשב בעצמו...

  11. 11

    14:37 12.07.2011 | swatman-ofer swatman-ofer

    שמועה הגיונית , ברגע שיצא ה XBOX הבא , סביר להניח שכבר לא ישקחו ב XBOX 360 ובמשחקים שלו

  12. 12

    14:51 12.07.2011 | a a (אורח)

    זה יגרום ליותר פיראטיות במשחקי xbox לא?

  13. 13

    15:17 12.07.2011 | eGooDz eGooDz

    חזק ..

  14. 14

    15:25 12.07.2011 | blisf blisf

    זה בחיים לא יקרה, בעיקר בגלל הסיבה שמשחקי Xbox למחשב יהיה הדבר הכי פרוץ מאז מערכת ההגנה של סוני.

  15. 15

    15:41 12.07.2011 | זיו זיו (אורח)

    מי שלא מבין את החלק הטכני שלא ינסה להסביר אותו...
    אמולציה היא לא בגלל ריבוי המערכות - היא בגלל סוג פקודות שהמעבד שלך יודע לבצע. כל חברות פיתוח המשחקים עובדות מעל SDK של מיקרוסופט ולא נוגעות בחומרה באופן ישיר. כלומר ניתן להניח די בוודאות ש ערכת הפיתוח של 360 (SDK) יש ממשק של גרפיקה (ועוד) שלדעתי דומה עד זה לDIRECTX (שגם שייך למיקרוסופט ) ולכן לא זה החלק הקשה. החלק הקשה הוא להמיר שפת מכונה של מעבד אחד לשפת מכונה של מעבד אחר בזמן ריצה! זה יכול להיות מאוד מאוד איטי. לפי WIKI ה360 מבוסס POWERPC INSTRUCTION SET כלומר הם מצאו דרך יעילה בתוכנה לעשות המרה מ INTEL INSTRUCTION SET ל POWER PC INSTRUCTION SET. ווירטואליזציה מסוגלת לעשות את זה אבל לא יודע לאיזה רמת ביצועים זה יגיע

  16. 16

    16:07 12.07.2011 | swatman-ofer swatman-ofer

    ל 15 אתה צודק XBOX 360 מבחינת תיכנות ממש דומה לתיכנות על WINDOWS עם DIRECTX וOPEN GL

  17. 17

    16:14 12.07.2011 | dsad dsad (אורח)

    מפתחי משחקים לXBOX 360 מריצים את המשחקים שלהם בסביבות הפיתוח שהם ווינדוז לחלוטין. תוסיפו לזה את התמכיה של ה360 בXNA.

    הטכנולוגיה כבר קיימת. רק צריך "לאפשר" את זה.

  18. 18

    16:42 12.07.2011 | המממ המממ (אורח)

    אולי הם מתכננים הפתעה, והם ישלבו את קונסולת הXBOX הבאה שלהם עם הWINDOWS והמחשב האישי D:

  19. 19

    16:42 12.07.2011 | iDiot iDiot (אורח)

    אולי אם זה ייצא, במקום שיעשו אמולציות או טלאים, פשוט
    מיקרוסופט יחתמו עם חברות מעבדים וכרטיסי מסך על ייצור
    סדרות חדשות של חלקים, עם תמיכה למשחקי אקס בוקס בנוסף
    למה שיש בדרך כלל.
    אני כמעט בטוח שתהיה מעורבת ברעיון שכזה גם חברה שמייצרת חלקים.

  20. 20

    16:45 12.07.2011 | Ntromith Ntromith (אורח)

    ל-8,
    אני מאוד מקווה שאתה טועה. אם זה אכן יקרה, זה יהיה הרבה יותר מחריד מכל הגנת אונליין שיש היום. אנחנו בעצם נאבד את הזכות להריץ עותק שלנו של המשחק על החומרה הפרטית שלנו.

    למרות זאת אני חושש שאתה צודק. תאוות הבצע של חברות המשחקים עוברת כל גבול.

  21. 21

    17:22 12.07.2011 | מישהו מישהו (אורח)

    אולי..
    הם קונסולות הדור הבא זה המחשבים גאונים? מציעים פה רעיונות לא מהעולם והזה וזה כזה פשוט!

  22. 22

    17:58 12.07.2011 | תומר תומר (אורח)

    ל-15: בשנים האחרונות מיקרוסופט נכנסו מאוד חזק לתחום של הוירטואליזציה. למשל בשרתי Windows 2008 R2 SP1, ה Hyper-V מסוגל להריץ מכונות וירטואליות באותו עצמה כמו שרתים פיזיים.

    אדרבה, גם כיום Windows 7 משלב תמיכה ב VHD (קבצי דיסק וירטואליים) וגם תמיכה seemless במכונה וירטואלית של XP (XP-MODE).

    אז יש סיכוי לא רע שאכן הם יריצו את ה SDK על מכונה וירטואלית או משהו כזה...

  23. 23

    18:08 12.07.2011 | 1 1 (אורח)

    לא!!!! בדיוק לפני שהוע קניתי אקס בוקס!!!

  24. 24

    18:32 12.07.2011 | Summoned Summoned

    ל-22
    להריץ מע' הפעלה וירטואלית על מכונה עם אותה חומרה (בפרט גרסאות שונות של אותה מע' הפעלה..) היא דיי שונה מהרצה של ארכיטרטורה שונה לגמרי.
    גם אם מיקרוסופט יכתבו מימוש של הSDK לארכיטקטורה של המחשב הביתי, הביצועים יהיו ירודים ביחס לXBOX. הSDK עצמו והמשחקים שמשתמשים בו בנויים תוך כדי הנחה שהוא ירוץ על הXBOX, ועשו אופטימיזציות בהתאם. זה כמעט כמו לקחת נעל ספורט של כדורגל ולהשתמש בה בתור נעל ריצה על אספלט - אתה כנראה תצליח, אבל זה יהיה רע מהרבה בחינות.

  25. 25

    22:12 12.07.2011 | omerkot omerkot

    אנחנו עוד לא יודעים מה תהיה הארכיטקטורה של הxbox הבאה... מה אם היא תהיה מבוססת PC?

  26. 26

    22:21 12.07.2011 | landazar landazar (אורח)

    רעיון אדיר, תדמיינו שקניית המשחקים והקונסולה יורדת, אז נותנים לאנשים לקנות אותם (ולפירטים) להוריד, בקונסולה החדשה אנשים יירצו את משחקי ההמשך, ולא יהיה ברירה אלא לקנות את החדשה :)

  27. 27

    22:29 12.07.2011 | logih logih (אורח)

    כן אבל איזה מחשב יריץ משחקי XBOX360 עכשיו S:

  28. 28

    22:55 12.07.2011 | זיו זיו (אורח)

    ל22 - הארכיטקטורה לא ממש שונה זה לא מערכת SYSTEM ON A CHIP - יש כרטיס אם עם ממשקים סטנדרטים והכל. כשהם מספקים לך קופסא הם פשוט בחרו בשבילך את היצרני משנה של הרכיבים ומקבלים אחריות כוללת.
    לדעתי הם מניחים שאם הם יריצו על כרטיסי מסך הכי חדישים היום שהם בסדרי גודל יותר חזקים ממה שיש ל360 (שיהפכו להיות המיינסרטים כשהמערכת שלהם תצא לשוק) ההבדלים לא יהיו מורגשים.

  29. 29

    00:12 13.07.2011 | * * (אורח)

    תפסיקו לפרסם פה שקרים רק בשביל שיהיה לכם על מה לכתוב בבקשה.
    תודה.

  30. 30

    02:20 13.07.2011 | Hollow Hollow

    מהה אף אחד כאן לא שמעה על אימולטר זאת תוכנה שאקרים עשו שמריצה משחקים של קונסולת על המחשב ויש גם אימולטור של xbox ואם אקרים יכולים לעשות תוכנה כזאות אני בטוח שחבורה של מפתחים שעובדים במיקרוסופט גם יכולים לעשות

  31. 31

    03:14 13.07.2011 | Em1L Em1L

    BULLSHIT ! למה למיקרוסופט להפסיד כסף ?
    הם משקעים על הLIVE יותר מידיי בשביל שוידוס מפגר יחליף אותו....

    זה גם לא הוגן לשחקן קוסנסולה ...

    והXBOX והמחשב זה שתי מערכות שונות שעובדות על שפות תכנות שונות...

    ככה ש"השמועה" הזו היא בלוף...

  32. 32

    08:44 13.07.2011 | אדגר אדגר (אורח)

    מייקרוסופט קוברת את עצמה במידה והדבר הזה יהיה אפשרי
    מאחר ואז אין טעם לקנות אקס בוקס , אפשר ללכת על מחשב חזק ואם רוצים קונסולה לוקחים PS3 ונהנים מכל העולמות.

  33. 33

    11:21 13.07.2011 | eyalKrEmbo eyalKrEmbo

    אין ממה להתלהב כמעט כל משחק שיש ב XBOX יש ב PC לא ככה?

  34. 34

    12:38 14.07.2011 | Em1L Em1L

    33 בXBOX משחקים יוצאים ליפני ויש גם משחקים כמו LA NORISE וALAN WAKE שזה משחקים ממש טובים ואין אותם לPC...

  35. 35

    16:36 15.07.2011 | yaniv yaniv (אורח)

    הלואי שזה יקרה

  36. 36

    23:47 30.01.2012 | ב ב (אורח)

    ל-7 אמן שתמות ככה יהיה יותר משחקים למחשב כולל שליטה נוחה

  37. 37

       | פורסם ע"י