הרשמה

Bioware: פיינל פנטזי הוא לא משחק תפקידים

ad banner
ad banner

תסריטאי ראשי דניאל אריקסון, מ-Bioware, ירד על FF13 ספציפית ועל ז'אנר התפקידים היפני באופן כללי, בהשיבו לשאלה שהשוותה בין ההתמקדות העלילתית של The Old Republic לזו של FF13 כך:

"ובכן, לפני שאני אענה על השאלה אני אומר משהו מעט מעורר מחלוקת: אתה יכול לשים J לפני זה, אבל RPG זה לא. אתה לא מחליט שום דבר, אתה לא יוצר דמות, אתה לא חי את הדמות שלך... אני לא יודע מה אלה המשחקים האלה... הרפתקאות אולי? לא משחקי תפקידים."

טוב, עכשיו אני אנסה:

"ובכן, לפני שאני אסגור את החדשה אני אכתוב משהו מעט מעורר מחלוקת: אתה יכול לשים RPG אחרי ה-Third Person Action של זה, אבל משחק תפקידים זה לא. אתה לא יוצר דמות, אתה כמעט לא מפתח דמות, אתה לא מחליט שום דבר חשוב, אתה רץ דרך מפות ליניאריות כל הזמן, אתה לא מוצא Loot... אני לא יודע מה אלה משחקי Mass Effect האלה... משחקי פעולה-הרפתקה אולי? לא משחקי תפקידים".

ad banner

כן, אני מרגיש טוב יותר עכשיו. 

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    13:51 14.05.2010 | aladin aladin

    ביננו? שניהם לא משחקי תפקידים

    משחק תפקידים זה Dragon age

  2. 2

    13:52 14.05.2010 | קוק קוק (אורח)

    כן, בJRPG אתה יכול להשיג לוט.
    או, לבנות דמות, לפתח אותה, ולהחליט מה יקרה בעולם, וברוב הWRPG גם להשיג לוט.

  3. 3

    13:53 14.05.2010 | L L (אורח)

    ududy 1
    BioWare -1
    JRPG -1
    תודה ששיחקתם.
    [:

  4. 4

    13:54 14.05.2010 | TeaserGun TeaserGun

    אבל אתה כן יוצר דמות במאס אפקט ואתה לא רץ דרך מפות ליניאריות ואתה כן מוצא לוט ואתה כן מפתח את הדמות ואתה אידיוט

  5. 5

    13:57 14.05.2010 | ududy ududy

    תגיד לי, TeaserGun, כמה קטן השטרונגול שלך שאתה מרגיש צורך להגיב בקללות?

  6. 6

    14:06 14.05.2010 | צביקה הכבשה צביקה הכבשה (אורח)

    במקום לעקוץ בלי כלכך הרבה סיבות (אלה אם כן אתה פאנבוי מטורף של ג'יי אר פי ג'י) אולי תכתוב כתבות שאשכרה תורמות משהו לאתר הזה?

  7. 7

    14:07 14.05.2010 | קוק קוק (אורח)

    ותגיד לי, ududy, כמה פגוע האגו הפאנבואי שלך שאתה צריך להחזיר לאידיוטים כמו TeaserGun בהעלבות משלך?

  8. 8

    14:09 14.05.2010 | kLifOrd kLifOrd

    ududy הרגת אותי.

    האמת שאני די מסכים איתך בקשר לME,אני רק לא מבין למה BIOWARE צריכה לתקוף ז'אנר שלם?זה הזמן הזה של החודש?

  9. 9

    14:11 14.05.2010 | סתם אחד סתם אחד (אורח)

    כל כך נכון...

  10. 10

    14:11 14.05.2010 | קוק קוק (אורח)

    BarBA, בגלל שהם צודקים.
    תראה לי משחק יפני אחד שבו יש לך באמת חופש ליצור דמות משלך ולפתח אותה ואת היחס של שאר הדמויות אליה ולשנות את העולם שבו היא חיה מבחירה, אפילו מעט.
    וגם אם תמצא, על כל משחק יפני כזה יש עשר משחקים מערביים כאלה.
    חוץ מזה, הם התקיפו ז'אנר שלם כי הם ידעו שזה יעצבן המון אנשים ויגרום להמון אנשים אחרים לאהוב אותם. שמעת על המושג טרול פעם?

  11. 11

    14:20 14.05.2010 | POKEMON MASTER POKEMON MASTER

    חבורת מזדיינים שמבלבלים תשכל!מה הם מבינים?

  12. 12

    14:24 14.05.2010 | ududy ududy

    זה לא עניין של אגו או של פאן-בואיות. משחק התפקידים היפני האחרון ששיחקתי היה FFX, אני חושב שיהיה לי קשה לטעון לתואר של אפילו שחקן קז'ואלי בז'אנר. זו פשוט הייתה הערה טפשית של המרואיין, והייתי מעדיף ש-Bioware יראו מה חסר אצלם במקום לשפוט אחרים. גם ככה הם נוטים לחשוב שהמשחקים שלהם מושלמים בגלל ביקורות מחפפות שמתלהבות מכל כמויות הדיאלוג הכאילו מתוחכם שהם מאכילים אותנו.

  13. 13

    14:30 14.05.2010 | הישראלי היפה הישראלי היפה (אורח)

    צודק!

    לא, בת'כלס, JRPG בדרך כלל כוללים דמויות מפגרות שמתנהגות באופן מוקצן ולא מובן, במהלך העלילה אתה לא מפתח את הדמות בהכרח באופן בו אתה רוצה ולרוב העלילה ליניארית.
    JRPG אינו RPG.
    וME יצירת מופת, אבן דרך למשחקי RPG טובים יותר.
    Go Bioware.

  14. 14

    15:52 14.05.2010 | Sai Sai (אורח)

    בדיוק הדעה שלי, מאס אפקט מעולם לא היה משחק RPG. דראגון אייג' מרגיש הרבה יותר אפי ולחלוטין הצלחתי להתחבר לדמות שלא מדברת אפילו אם אפשרויות הבחירה מוגבלות.

    זה עדיין טוב יותר ממישהו מסרט פעולה לא מצליח שכל משפט שני שלו זה זחיחות טהורה ולא מדוללת. שפרד הוא כמו דייויד קארוזו רק בלי הפאן הקומי ורק עם הנדושות הבלתי נגמרת.

  15. 15

    15:56 14.05.2010 | DrizziTx DrizziTx

    ududy אתה צודק, בעוד אני יכול להתווכח על כך ש-ME1 הוא משחק תפקידים, אני מסכים ש-2 כבר ממש מעלים את האלמנטים האלה ולמעשה לטעמיME1 יותר טוב, שלא לדבר על כך שהעלילה של 2 פשוט גרועה! מאידך משחקים כגון FF13 ו-LOST ODYSSEY מדהימים, אחלה עלילה, פיתוח דמות, כן היו שינויים בז'אנר אבל הדניאל אריקסון הזה לא מבין מהחיים שלו, חבל שהוא לא השקיע את הזמן בלעשות משחק טוב יותר ויותר דומה ל-RPG מאשר ללכלך על אלה שכמעט המציאו את הז'אנר!!!

  16. 16

    16:34 14.05.2010 | orokusaky orokusaky (אורח)

    טוב גם אני עם Ududy בזה,עד שאתם אומרים על חברות אחרות שהמשחקים שלהם הם "לא באמת RPG" תסתכלו קודם במראה.. אחלה הערה,מאוד במקום

  17. 17

    16:51 14.05.2010 | dealer killer dealer killer

    על מה אתה מדבר

    במאס- אפקט יש לוט: הרעיון הוא שיש פחות לוט אבל שלא כמו בכל RPG אחר לכל פריט שאתה אוסף יש מראה ויכולות ייחודיות משלו
    ולא כמו בRPG רגילים שבהם לכל דבר שאתה אוסף יש מספר קצת גבוהה יותר מהקודם.

    בעניין הדמות אני לא מבין על מה אתה מדבר, הדבר היחיד שאתה לא בוחר ביצירת הדמות הוא את השם שלה וזה בשביל שהדמות תוכל לדבר והדמויות האחרות יוכלו לדבר אלייה באופן נורמלי.

    בעניין הבחירות: תגיד שיחקת בכלל במאס אפקט 2?
    ברוב הקווסטים של חבריי הצוות שלך יש בחירות שישפיעו באופן משמעותי על המשחק השלישי
    דוגמא ( זהירות, ספויילרים )
    הקווסט של טלי: אתה יכול לבחור בסוף אם ה- Quarians יצאו למלחמה עם ה- Geth או ינסו לעשות איתם שלום, אם זה לא בחירה משמעותית אז אני לא יודע מה כן.

    בעניין המפות הלינאריות, זה דווקא נכון אבל למה בדיוק אתה מצפה? ומה הבעיה עם זה?

  18. 18

    16:53 14.05.2010 | Novril Novril

    גם BIOWARE לא עושים "משחקי תפקידים", הם עושים כסף. דרגון אייג' הוא דוגמא מצוינת למשחק תפקידים עתיר תקציב מיינסטרימי בנאלי עם עלילה קלישאית לעוסה (גם לעומת משחקים קודמים של BIOWARE אלופי המיחזור), פתרונות תסריטאים נטולי הגיון ו-98% כתיבה משעממת. היחידים שהמשחק הזה באמת מרשים אותם, אלו פאנבויים עיוורים, או אנשים שלא שיחקו במשחקים היותר טובים בז'אנר הWRPG ולכן דרגון אייג' מרשים אותם ומחדש להם. BIOWARE עסוקים בלרדת על כולם כי כנראה בתוך תוכם הם מבינים שהמשחקים שלהם בדיחה לאינטיליגנציה אז הם צריכים ליידע אותנו בעצמם שהם איכותיים.

  19. 19

    17:17 14.05.2010 | רונן רונן

    מזכיר לי את הטענה של יובל ש-Heavy Rain הוא בכלל לא משחק.

    (רונן)

  20. 20

    17:17 14.05.2010 | qwerty qwerty (אורח)

    Final Fantasy 13 הוא בקושי משחק זה יותר כמו סרט שכל 10דקות נותן לך להזיז את הדמות לסצנה הבאה.

  21. 21

    17:26 14.05.2010 | 45 45 (אורח)

    Final Fantasy 13 משחק מפגר

  22. 22

    17:30 14.05.2010 | שלום שלום (אורח)

    מה בעצם אני אוהב במשחקי JRPG?

    * הפסקול המדהים
    * העלילה הסוחפת
    * חקירת העולמות
    * מערכת הקרב
    (כמובן שיש יוצאים מן הכלל ולא כל משחקי הJRPG מתנהלים ככה)

    אז נכון שלרוב העלילה לא אלטרנטיבית ונכון שאין ממש פיתוח דמויות כמו במשחקים המערביים אבל נו באמת ככה זה הסגנון היפני כמה קשה להבין?

  23. 23

    17:49 14.05.2010 | ET2k ET2k

    זה ידוע שיש הבדלים בין משחקי תפקידים לקונסולות למשחקים הכבדים יותר, וזה היה ככה בערך מאז שנות ה80. זה בערך כמו שמישהוא יגיד שGTA זה לא משחק פעולה , אלא משחק מרוצים עם יריות...

  24. 24

    18:15 14.05.2010 | Sgt.DonnyDonowitz Sgt.DonnyDonowitz

    אני חושב שהגזמת בכותרת, הוא אמר ש FF [B]13[/B] vut kt naje , ולא דיבר בכלליות על כל הסדרה, אתה מטעה.

  25. 25

    18:25 14.05.2010 | ududy ududy

    הוא הרחיב את האמירה שלו בהמשך, כשהוא אמר "אני לא יודע איזה משחקים אלה", לא רק לכל סדרת FF, אלא למשחקי תפקידים יפניים בכלל.

  26. 26

    18:46 14.05.2010 | קוק קוק (אורח)

    ududy, מאס אפקט 2 אולי לא יצירת אומנות, אבל הוא יותר טוב מפפ 13(למעשה, אני חושב שהמשחק האחרון של פיינל פנטזי שאהבתי היה דו מימדי.)

  27. 27

    19:04 14.05.2010 | רב- סרן רב- סרן (אורח)

    ududy
    למה אתה לא מגיב על התגובה הרצינית היחידה פה ( מספר 17 )

    ניחוש: אולי כי התגובה הזו מראה שכל משאמרת על מאס אפקט 2 לא נכון?

  28. 28

    19:07 14.05.2010 | avki avki

    אודי, אתה גאון, הצלחת לנסח את זה מצויין. ולמרות שלדעתי שניהם כן משחקי תפקידים, על פי ההגדרה הרגילה והכוללת מאוד של הז'אנר, עדיין העקיצה שלך הייתה שנונה ובמקום.

    Like.

  29. 29

    19:15 14.05.2010 | GM GM (אורח)

    ראינו כבר ברוב המשחיק תפקידים האמריקאים והמערביים שהם יודעים להכין משחקי תפקידים מעולה מבחינת משחקיות, אבל סוג המשחק זה רק מנטור, ואם כל הכבוד למשחקים המערביים, ראיתי מאט מאוד משחקים מערבים שמשתמשים במנטור הזה כמו שצריך במקום להשקיע במנטור עצמו לשכוח לגמרי שזה רק מנטור. עד עכשיו לא פגשתי משחק מערבי אחד שיכול להתחרות ביצירות המופט שנוצרו ביפן. ועם כל הכבוד לבן אדם הזה שחושב את עצמו גבוהה, הוא בן אדם שיטחי שלא מחפש דברים מעבר לאיזה הגדרה מסכנה שמישהו נתן.
    וגם אם משחקים תפקידים יפניים קצת שונים מהרגיל כמו שהוא בערך אומר, באמת שאין לו שמץ על מה הוא מדבר.

  30. 30

    19:33 14.05.2010 | ududy ududy

    27, אני לא מגיב כי לענות ברצינות לטענות של 17, עם דוגמאות וביסוסים, זה עניין לכתבה, לא לתגובה. אין טעם להעמיס פה כמויות של טקסט שאף אחד כמעט לא מעוניין לקרוא וגם - זה יקח לא מעט זמן ויש לי מספיק דברים אחרים לעשות. בקיצור אני אומר שלגבי Loot, יצירת ופיתוח דמות, כל מי ששיחק במגוון רחב של משחקי תפקידים בחייו יודע ש-Mass Effect 2 חלש ודל בתחומים האלה. לגבי יכולת הבחירה - זהו אלמנט שטחי כפי שהוא מרכזי. משחקי תפקידים אחרים לאו דווקא עושים את העבודה בתחום הזה טוב יותר, אבל Bioware הפכו את זה לאחד מעמודי התווך של המשחק (על חשבון דברים אחרים, כמובן) - ולכן אני חושב שראוי לבקר אותם בנקודה זו יותר ממשחקים אחרים שלא עושים מזה כזה עניין גדול.

  31. 31

    00:29 15.05.2010 | yoda yoda

    כמה שאני אוהב את המאס אפקט וקוטור.
    ה-משחק תפקידים לדעתי זה אובליביון! עולם ענק, חופש פעולה אמיתי, פיתוח שדמות טובה, ומחבר ענק של קווסטים ענקים.
    נכון, העלילה לא Top Ten אבל זה משחק ענק.
    אני מחכה ל Elder Scroll 5 בקוצר רוח.

  32. 32

    16:28 15.05.2010 | איןשם איןשם (אורח)

    ududy,
    TeaserGun צודק, ובכל מקרה, מאס אפקט הוא לא המשחק היחיד של Bioware ואתה סתם מבלבל תשכל.
    אני אוהב את סדרת Final Fantasy ולא אכפת לי מה Bioware אומרים על JRPGים, אתה סתם משמיץ מתוך פאנבואיות ופיגור שכלי את המשחק המרשים של Bioware בלי שום תכלית.
    הכתבה הכי גרועה שראיתי פה ללא ספק, וראיתי גרועות.
    אתה רוצה להשמיץ? לך לפורומים שלהם ותציף בספאם כי זה כנראה הדבר היחיד שיגרום למוח הפאנבויי שלך להרגיש טוב יותר.

  33. 33

    16:30 15.05.2010 | PS3Gamer123 PS3Gamer123

    איזה טמבל! זוהכוונה של ה- J! זה סוג משחקי ה-RPG שיש להם J! הכוונה שככה הם משחקי התפקידים היפניים!

  34. 34

    16:36 15.05.2010 | אני אני (אורח)

    הוויכוח פה על mass effect לא מוביל לשום מקום.... שני הצדדים צודקים, כי שני הצדדים מגדירים משחק תפקידים בצורה אחרת! ududy מסתכל על משחקי תפקידים כמשהו שצריך להיות פרי יצירת השחקן מהשניה הראשונה במשחק עד האחרונה בלי הפסקה, ואלה אכן משחקי התפקידים הטהורים סטייל BG האגדי... כל מי שסותר אותו, ואני ביניהם, טוען בעצם שלמשחקי תפקידים יש כמה רמות, מהעמוקה יותר לקלה יותר... וכשאני חושב על mass effect, להחלטות שלך כן יש השפעה על ההתקדמות במשחק, ולראשונה אפילו על איך יפרס בפניך משחק ההמשך. אתה כן בונה דמות מסויימת, כן משקיע ביכולות האהובות עליך, וכן מצייד אותה בציוד כזה או אחר עם שיפורים פה ושם גם ממערכת קנייה וגם מציוד שאתה מוצא... אז הקרבות זורמים יותר, העלילה ממשיכה בקו כמעט ישר עם סטיות מינימליות... וזה רק הופך את המשחק לקליל יותר, אבל לא מבטל אותו כמשחק תפקידים...

  35. 35

    17:40 15.05.2010 | זה שלא מסכים עם אף מילה של הכתב זה שלא מסכים עם אף מילה של הכתב (אורח)

    אודי, יצאת טונה. רואים שלעולם לא שיחקת ב-Mass Effect.

    דבר ראשון, אתה כן יוצר דמות. כולל סוג וצבע שיער, מין, צבע עור, תווי פנים, Class, רקע היסטורי ועוד.
    דבר שני, אתה מפתח את הדמות על ידי שיפור יכולות ה-Class שלך, אתה עולה רמות, אתה משיג ציוד, אתה משנה את אופי הדמות והמשחק על ידי מעשים טובים או רעים (או כל מה שבאמצע), ועוד דברים רבים.
    דבר שלישי, אתה מחליט המון החלטות חשובות. ההחלטות שלך יכולות לשנות את הסיפור מקצה לקצה - דמויות יכולות למות או לחיות בעקבותן, אירועים יכולים לקרות או לא לקרות בעקבותן, דברים יכולים להתרחש בצורה שונה בהתאם לבחירות שלך וכמובן שסוף המשחק מוכרע על פי החלטותיך. אתה יכול אפילו למות בסוף המשחק אם בחרת לשחק בדרך מסוימת.
    דבר רביעי, יכול להיות שהמפות קצת לינאריות (אף שהן לא כל כך), אבל הדרך בה אתה מגיע אליהן לא לינארית בכלל. יש לך בחירה מלאה מתי ולאיזו מפה ללכת. כמובן שבעלילה הראשית חייבת להיות לינאריות מסוימת, כי בלי לינאריות השחקן יאבד את הדרך במשחק ולא ידע איך להמשיך את הסיפור.
    דבר חמישי, אולי אתה לא מרים בגדים מאויבים מתים (אל תשאל אותי איך אתה מצפה שבן אדם ילבש בגדים במידה של חייזר שגדול ממנו פי כמה וכמה), אבל ניתן להרים נשקים, תחמושת, ועוד. ישנם קונטיינרים (קופסאות, כספות וכד') של ציוד המפוזרים ברחבי המפות ומכילים בגדים, נשקים, תחמושת ועוד. כמובן שיש לך גם Inventory כמו שהיית מצפה מכל משחק תפקידים.

    בחיי לא ראיתי פסקה כל כך שגויה ומטעה, כל מילה בה שגויה מהמילה לפניה. הצעה שלי, פשוט תמחק את הכתבה - לא רק בושות היא עושה לך, אלא גם גורמת לאנשים לחשוב שהדברים שאתה אומר הם נכונים.

    יובל - לא ציפיתי שתעביר כתבה כזו לפרסום.

  36. 36

    18:16 15.05.2010 | ududy ududy

    35, כמו שאולי שמת לב, ישנם מגיבים שמסכימים איתי. גם בכתבה קודמת שלי, שנושאה היה יומרנותו מול ביצועיו של Mass Effect 2, היו כאלה שהזדהו עם דברי וכאלה שלא הסכימו איתם. אולי אף אחד מהמסכימים לא שיחק כלל במשחק? אין לי בעיה עם אי הסכמה - אבל בהחלט יש לי בעיה עם תגובות נלוזות, משמיצות ובאופן כללי זולות כמו זו שלך.

  37. 37

    20:13 15.05.2010 | L L (אורח)

    אודי חמודי, התגובות של האנשים כאן יותר מפורטות מהכתבת צהובונים הזאת שכתבת. מה קרה, אין לך משהו יותר חשוב להגיד חוץ מ"היו כאלה שהזדהו"? ואני די בטוח שיש איזה דפוס שלך שכשאין לך באמת מה להגיד, אתה או יורד על גודל הזין ומדרדר את הדיון בצורה מחרידה, או מתלונן כמה נלוזה התגובה. אם אתה רוצה חבורה של יסמנים, פשוט תמחק את כל התגובות שלא מסכימות איתך ותגמור סיפור.

  38. 38

    20:23 15.05.2010 | ududy ududy

    אולי תפסיק להתחבא בכל פעם מאחורי שם אחר? אפשר לזהות אותך בקלות לפי הסגנון הבזוי. בפעם הבאה, אם אתה מעוניין בתגובה עניינית, כתוב טיעונים ענייניים ועזוב בצד את המתקפות האישיות. אולי אני אתייחס אליך כמו בן שיח ראוי.

  39. 39

    22:17 15.05.2010 | TeaserGun TeaserGun

    אתה כזה דביל שאתה חושב שהוא היחיד שחושב שאתה דביל?

  40. 40

    22:32 15.05.2010 | זה שכתב את תגובה מספר 35 זה שכתב את תגובה מספר 35 (אורח)

    כשאתה מבקר את הקשר של משחק לז'אנר מסוים, אתה צריך להתייחס לדרך בה יוצרי המשחק מגדירים את המשחק. בניגוד ליוצרי Mass Effect, שהגדירו את המשחק כמתמקד על משחקיות מהירה ומכוונת עם אלמנטים רבים של RPG (או בקצרה Action RPG), יוצרי Final Fantasy מגדירים את המשחק כ-RPG יפני. זהו, רק RPG יפני (או JRPG). כולנו מכבדים אותם על גילוי המקוריות בהמצאת השם לז'אנר, אך על פי החוויה במשחק עצמו, זהו לא יותר ממשחק הרפתקאות.
    הבחור החביב מ-Bioware לא ניסה לבקר את הדרך בה יוצרי Final Fantasy מפתחים משחקים או בונים משחקיות, אלא הוא ביקר את הדרך בה הם משווקים משחקים עם שימוש בצירוף המילים Role-Playing Game בהגדרת הז'אנר שלהם, כאשר אין להם שום קשר ממשי אל אותו צירוף. מה שהוא ניסה לומר זה שאם הם כבר יוצרים משחק הרפתקאות, אז שלפחות יקטלגו אותו בז'אנר המתאים לו, ולא יבדו ז'אנר המעלה רושם מוטעה על המשחק.

    איך זו כתגובה לא "נלוזה, משמיצה ובאופן כללי זולה"?

  41. 41

    01:40 16.05.2010 | Hollow Hollow

    בMass Effect אתה כן יוצר דמות ואתה כן מפתח אותה ואם היתה משחק ב1 ורק אז ב2 אם השמירה של 1 היתה רואה את השפועת של הבחירות שלך ככה שכול החלטת שאתה עושה היה חשובה

  42. 42

    03:01 16.05.2010 | L L (אורח)

    עזבו עזבו שטויות. ה"חדשה" הזאת זה סתם פלטפורמה לאודי "להכניס" לביוור מתחת לחגורה, ולהראות לנו את פרץ השנינות שבוקע ממנו דרך קבע. אולי אחר כך בירב יוכל לרשום למטה את דעתו האישית שלא מעניינת אף אחד.

  43. 43

    03:08 16.05.2010 | Gloom Gloom

    תראו אותי, יש לי חרב ענקית ואני מתלבש כמו הומו! אני דמות עמוקה!

    בחיית, אל תגיד שמשחקים יפניים הם משחקי תפקידים גם בתור בדיחה...

  44. 44

    09:23 16.05.2010 | pop pop (אורח)

    ududy,תעשה לי טובה,תגובה 35 לא הייתה פחות "משמיצה וזולה" מההערה שלך בכתבה עצמה.
    אני מוצא אותה תגובה ארוכה,מושקעת ומנומקת היטב.
    להגיד "היו אנשים שהסכימו איתי" לא תופס מים. אני יכול למצוא אנשים שיסכימו להרבה דברים,זה לא הופך אותם לנכונים.
    להבדיל אלף הבדלות,הרבה אנשים מסכימים שכוכב נולד זאת תוכנית איכותית, והרבה אנשים מסכימים שב2012 כולנו נמות. זה לא אומר כלום,בגלל שזה לא נכון,וגם אם כל העולם ואישתו יסכימו,זה עדיין לא נכון.
    שאתה כתבת:"אתה לא יוצר דמות, אתה כמעט לא מפתח דמות, אתה לא מחליט שום דבר חשוב, אתה רץ דרך מפות ליניאריות כל הזמן, אתה לא מוצא Loot... "
    כשלמעשה,כל מי ששיחק במאס אפקט 2 יכול להגיד לך שאתה -כן- יוצר דמות,אתה -כן- מפתח אותה מבחינת יכולות וסקילים,אתה -כן- מחליט המון דברים חשובים ואתה -כן- מוצא Loot. ההסכמה היחידה שיש איתך בנושא זה על עניין הלינאריות של המפות,וגם זה בהסתייגות.

  45. 45

    09:44 16.05.2010 | InterAl InterAl

    אין ב-ME פיתוח דמות, אין לוט, אין חקירה, אין בחירה (רק אשליה של). כלומר, הבחירה של ME היא בערך כמו זאת של DX: משפיעה על כמה קאטסינס פה ושם, אבל שום דבר מהותי. כל גיימר רציני ששיחק בכמה משחקי תפקידים מערביים בחייו (למשל BG או FO) יודע ש-ME זה לא תפקידים ואפילו לא פסאודו-תפקידים. זה shooter עם דיאלוגים. אם מבינים שזה מה שהוא ומקבלים אותו ככזה - הוא משחק מצוין. אם לא, האכזבה ממנו צפויה וברורה.

  46. 46

    16:41 16.05.2010 | עומר עומר (אורח)

    2 רבים השלישי לוקח בא נתפייס על fable 3

  47. 47

    16:55 16.05.2010 | Novril Novril

    אם מר דניאל אריקסון רוצה להיות מדויק, אז בעצם אף משחק וידאו שקיים אינו עונה על ההגדרה המילונית של "משחק תפקידים", לפחות במידה שמשחקי תפקידים שולחניים עונים עליה. שימצא שם הולם למשחקי bioware לפני שהוא עובר למתוח ביקורת על אחרים.

  48. 48

    15:59 17.05.2010 | swym swym


    יש משחקי RPG טובים, ויש משחקי RPG גרועים. יש משחקים שאינם RPG אבל בכל זאת טובים, ויש משחקים שאינם RPG ובכל זאת גרועים.

    כל הקשקושים של אודי, נובריל ואנשים אחרים על טיב המשחקים של Bioware לא רלוונטי כאן ומעיד רק על חוסר הבנה בסיסי: בין אם המשחקים שלהם טובים או לא טובים, הם עדיין מסווגים כמשחקי RPG כי עדיין יש בהם בחירה עלילתית (כמה מוגבלת שלא תהיה), ועדיין יש בהם יצירה של דמות - שני הדברים הכי מינימליים במשחק RPG שהועברו ממשחקי הpen

  49. 49

    01:11 18.05.2010 | lgmtk lgmtk

    מתי VGAMES ישכרו אנשים נורמלים?
    זו פשוט בושה מה שכתוב פה.

  50. 50

       | פורסם ע"י