מחקר חדש שנערך בהולנד שאל 1,464 איש לגבי הורדת מוסיקה, סרטים ומשחקים באמצעות רשת האינטרנט, והעלה תוצאות מעניינות.
על פי הסקר, המשתתפים שהודו שהם מורידים משחקים באופן פיראטי קנו בשנה האחרונה בממוצע 4.2 משחקים, בעוד משתתפים שלא מורידים משחקים קנו בממוצע רק 2.7 משחקים.
במחקר נשאלו המשתתפים גם מהו מחיר סביר למשחק מחשב שיגרום להם לקנות אותו במקום להוריד. מתברר שחצי מהמורידים היו קונים את המשחק אם מחירו היה 19 אירו (כ- 92 שקלים). אם המחיר היה יורד ל- 7 אירו, 75% מהמורידים היו קונים אותו.
נתוני המחקר הללו מחזקים את דעתי- משחקי מחשב עולים היום פי 2 ממה שהם צריכים לעלות, ואם יורידו את המחירים באופן גורף בחצי ההכנסות של תעשיית המשחקים רק יעלו.
תגובות
1
19:09 09.05.2010 | נכון (אורח)
הכול נכון- צריח להוריד את המחיר (והמחיר הגבוה הוא בגלל אקוויג'ן הכלבה שקבעה שיא ועכשיו כולם מחקים אותה)
2
19:11 09.05.2010 | Hymn
ועכשיו יש הוחכה שכשאומרים שהמחיר מוגזם, זה לא רק תירוץ.
3
19:12 09.05.2010 | madraf
זה הגיוני מאוד,אם מישהו מוריד משחק ונהנה בו והוא מבין שברשת יהיה לו הרבה יתר מאתגר הוא יקנה אותו,בזמן שבנאדם שלא מוריד פשוט קונה משחק עם ציונים גבוהים בכל האתרים שמתאימים רק לז'אנר שהוא אוהב.
4
19:32 09.05.2010 | Shmati
אולי הם גם יגידו לנו שכדור הארץ עגול ושהוא מסתובב סביב עצמו?
זה לא משהו חדש שהמחירים גבוהים מדי, הבעיה היא, שהרווחים גדולים מכדי שאיזושהי חברה תעשה מאמץ או סיכון ותהיה חלוצה ותוריד את המחירים...
5
19:38 09.05.2010 | Sai (אורח)
בתור אחד שתומך בקניית משחקים מאז שהוא הבין שזה חשוב, אני בהחלט יכול לקשר את עצמי לסטטיסטיקות האלה.
קודם כל מי שמוריד משחקים באופן קבוע, ישחק במשחק ויהנה ממנו אם זה משחק טוב - כל זאת בלי לקנות אותו. כאן נחה אי נוחיות ברורה מצד החברות, אבל מצד שני מי ששיחק במשחק ואהב אותו כנראה גם יקנה אותו כשהוא יהיה במבצע ובמיוחד אם יש בו תוכן מקורי או מולטיפלייר טוב שיחזיקו לאורך זמן.
לדעתי אם משחקים היו עולים באופן סטנדרטי 10 עד 20 דולר, יותר אנשים היו קונים. החברות היום תקועות קצת במקום ולא מבינות שזול יותר זה טוב יותר. וואלב גם מוכרים את רוב המשחקים שלהם בזול וגם מחזיקים חנות איכותית ברשת והם מרוויחים לא רע בכלל למרות שהם לא חברה ענקית.
ברגע שהמפתחות הגדולות יעלו סטנדרטים וישחררו תוכן מקורי יותר ומהנה יותר, לא סתם כל משחק שעולה להן בראש, וחברות ההפצה לא יהיו חמדניות - ייתנו יותר זכויות וכסף למפתחים וגם יבקשו פחות תמורת המוצר - תעשיית המשחקים תפרח גם במחשב אם הן יאמינו או לא.
בינתיים נשאר רק לחכות שלוואלב יהיה מודל עסקי מסודר שמפתח יכול לבקש תמיכה מאנשים דרך סטים וגם לפרסם את המוצר שלו שם במקום לשלם הון מתוך ההכנסות לחברת הפצה, אז מפתחי אינדי יהנו יותר מהפיתוח ואנחנו נהנה ממוצר טוב יותר.
6
19:44 09.05.2010 | עידן זיירמן (אורח)
אבל יובל, איך זה מתיישב עם זה שגם במשחקים שעולים 10 ו- 5 דולר אחוזי הפיראטיות עדיין עומדים על 95%?
7
19:52 09.05.2010 | יובל (אורח)
חברה כלשהי צריכה לקחת את הסיכון ולהוריד ברמה דרסטית את המחיר, החברות האחרות יראו כמה זה מצליח, ויקעבו אחריהם =]
8
19:53 09.05.2010 | shagu
ל-6. המשחקים שעולים כל כך קצת הם משחקים קטנים... ברור למשל שאם באטלפילד היה עולה 10 דולר הוא היה מוכר פי 10.
ואני מסכים עם הכתבה, אני אישית מוריד הרבה, ואם משחק הוא טוב ואני רואה שיש לו מבצע או משו אני יקנה.
דוגמאות לכך הם BF:BC2 שעשיתי הזמנה מוקדמת ב160 ש"ח
וDOW2 ההרחבה CHAOS RISING שיש במבצע בסטים ב40$ לשניהם ביחד. ולא הייתי קונה את המשחקים האלה במחיר מלא כנראה
9
20:00 09.05.2010 | הממ (אורח)
אני מקווה שאנשים בכירים בחברות המשחקים יראו את המחקר, ולא יתנו לזה ניסיון: הם יוציאו משחק במחיר של 92 שקל ויראו אם יש מכירות גדולות.
10
20:00 09.05.2010 | עידן זיירמן (אורח)
ל - 7: ממש. יש מספיק פלטפורמות שאפשר לקנות בהם משחקים זולים. אף אחת מהן לא מוכרת פי 10 ממשחק שיוצא לחנויות במחיר של 50 דולר ונמכר היטב. אני לא אומר שהמחירים של משחקים צריכים להיות 50 דולר - אני רק רוצה להבהיר שהמודל הכלכלי שקובע את המחיר של משחקי המחשב הוא כנראה קצת יותר מורכב מתאוות הבצע של חברות ההפצה, והסקר הזה לא רלוונטי אליו בשום צורה.
אני מסכים עם הטענה שהמחירים בארץ יקרים מדי, ובעיקר עם הטענה שהמחיר בארץ צריך לרדת בקצב יותר מהיר, ולא להשאר תקוע על 250 ש"ח לפחות במשך שנתיים וחצי. אבל עם כל הכבוד ל- 1,500 הנסקרים בהולנד, ברגע שניתנת לאנשים הזדמנות להשיג משהו בחינם, הרבה מהם עדיין יעדיפו להשיג אותו בחינם.
11
20:04 09.05.2010 | סס (אורח)
6 פשוט כי אנשים חושבים שזה בסדר להוריד משחקים כאלה, ובכלל מה אפל עושה בשביל למגר את הפירטיות?(דיברת על האיפון נכון?)
12
20:09 09.05.2010 | עידן זיירמן (אורח)
לא רק באייפון. גם ב- PC - ע"ע World of Goo.
13
20:17 09.05.2010 | דרור (אורח)
ובנתיים, בחזרה למציאות. משחקים עולים 10 דולר יותר. חבילות מפות כעת עולות 15 דולר ומעלה. DLC עולות כסף. משחקים מפוצלים לכמה חתיכות שנמכרות במחיר מלא (כמו סטארקראפט 2). חבילות הרחבה מגיעות במחיר של 40 דולר בניגוד ל20 כמו פעם. אפשר להמשיך לפנטז על ירידת מחירי המשחקים. הפיראטיות היא רק תירוץ. הסיבה האמיתית למחירים היא תאוות בצע.
14
20:41 09.05.2010 | אא (אורח)
תבינו יש עלות יצור פר משחק היום מייצרים משחקים בתקציבים של 5 סרטים הוליוודים בערך עם המשווקת רוצה להרוויח היא צריכה מחיר שמעל עלות היצור והפיתוח אז זה כמו שהPS3 לא רווחית גם אם הם ימכרו מליוני משחקים במחיר זול הם עדיין יהיו בהפסדים
15
20:55 09.05.2010 | ? (אורח)
ממש נשמע הגיוני...
16
21:11 09.05.2010 | MichaelS
מה זה 0.7 משחק?
17
21:25 09.05.2010 | סס (אורח)
ל43 ידעת שתקציב ההפצה גדול פי3 מתקציב הפיתוח?
תנו לנו משחקים ב15 דולר ואנחנו נקנה אותם בכמויות
זה הכל
18
22:13 09.05.2010 | ..סב (אורח)
תארו לכם שלכל המשחקים היה תעריף אחיד.
MW2 - 30$
BFBC2 - 30$
המחיר בשקלים עומד על 100-110?
ימכרו בארץ משחקים ברמה הזו ב 140 שקל, סביר לכל הדעות.
אבל 300 שקל למשחק? למה מי מת?
וכמובן שיש את וואלב שמוכרת משחקי ענק כמו TF2 , CS:S ב20$ ולא מפסיקה לשחרר עדכונים וירידות המחירים של L4D.
ב140 שקל או 30 דולר דרך הסטים הייתי מרשה לעצמי לקנות 3-5 משחקים בחודש ולא משחק בחודשיים שזה בערך מה שאני עושה היום..
19
23:07 09.05.2010 | ET2k
לפי דעתי אחת הבעיות היא (לפחות על הPC) שחברות מתקמצנות על גרסאות דמו ולכן אנשים רוצים לדעת שהם באמת יאהבו את המשחק לפני שהם מוציאים עליו 60 דולר. אני לא יודע כמה אנשים שמורידים עותק פיראטי, אחרי זה הולכים וקונים את המשחק המלא, אבל אני לא אתפלא אם יותר ממה שנהוג לחשוב.
20
23:08 09.05.2010 | CrazyDealer
בתור אחד פיראטי באקסבוקס
אם היו משחקים שעולים 150-100 שקלים הייתי מקורי
אבל כיום המחירים כל כך מופקעים שאני מעדיף לעשות עם הכסף הזה משהו יותר נחוץ מאשר משחקים
מה גם שהמון משחקים טובים יוצאים השנה ולקנות את כולם זה התרוששות
21
23:15 09.05.2010 | א (אורח)
רגע, אז לפי הכתבה, המורידים הם אלו שאחראיים למחירים הגבוהים.
אוקיי, המחיר בשוק נקבע, בערך, ע"פי מה שהצרכן מוכן לשלם, ולא בהכרח הסכום שפשוט יניב רווח, ככה זה היה תמיד (ביקוש/היצע ושאר הירקות).
מי שמוריד קונה יותר, אז הוא מצדיק את המחירים. מצד שני, החברות מתלוננות שמורידים להן משחקים, אז הן צריכות להעלות את המחירים.
לא פשוט יותר לא לקנות ולא להוריד? נראה לי שככה המחירים ירדו די מהר.
ד"א, @5
לוואלב יש מודל עיסקי מאוד מסודר (ומאוד חסוי). המפתחים מקבלים תמיכה והכל. כמו כן, הם מקבלים כל משחק שעומד בסטנרטים מסויימים.
הם לא מפרסמים מחירות פרט למפתחים של המשחק (ד"א, המפתחים יודעים אפילו מאילו ארצות קנו כמה אנשים). את אחוזי הגבייה הם קובעים מול המפתחים אישית, ואין משהו אחיד לכולם (בד"כ הם נדיבים יותר כלפי מפתחים עצמאיים).
22
05:55 10.05.2010 | eds (אורח)
חוץ מvalve שהכי הגונים כל החברות האחרות יכולות להישרף
במיוחד אקטיויז'ין ואני ימשיך להוריד ולא יפסיק עד שיהיו
מחירים נורמלים למשחקים וחבילות dlc יהיו בחינם ולא יעלו
רבע מחיר שעלה לי המשחק המקורי valve תוך כמה חודשים מורידה מחיר של משחקי למחיר מצחיק תומכת בתוכן חדש למשחקים שלה בלי הפסקה ולא פעם בשנה ומה עוד? התוכן הזה אצלה הוא בחינם
23
07:48 10.05.2010 | יובל בירב
ל- 6, 10:
עידן, על פי מה שידוע לגבי האייפון, רק בערך 10% מהמכשירים בעולם פרוצים, אבל בערך 80% מהורדות המשחקים הן פיראטיות. זה אומר שמי שיש לו מכשיר פרוץ מוריד משחקים על ימין ועל שמאל בלי חשבון, פי כמה וכמה יותר ממשתמש חוקי- מה שכמובן הגיוני.
אם הפיראטיות היתה נמנעת, הפיראטים הרי לא היו ממשיכים לקנות משחקים בקצב שבו הם הורידו עד היום. הם פשוט יקנו משחק או שניים בשנה כמו כולם.
בקיצור, הטיעון כאן הוא שהפיראטיות אחראית לאובדן של מעט מאוד מכירות. במקרה של World of Goo, אגב, היה נסיון מאוד מעניין לאפשר לפיראטים לקנות משחק פשוט על ידי הורדת עלותו לאפס מבחינה מעשית. וזה עבד לא רע בכלל, עובדה שהם ממשיכים בעניין הזה.
24
| פורסם ע"י