הרשמה

ה-CMA החליט לחסום את הרכישה של Activision-Blizzard ע"י Microsoft

החלטה שהיא לא פחות מהרת גורל עבור החברות האמריקאיות

"אלו לא החדשות שרצינו לשמוע - אבל זה רחוק מלהיות המילה האחרונה שלנו בנושא"

בניגוד מוחלט לכל התחזיות ולכל הציפיות, ה-Competition and Markets Authority (או CMA בקיצור), הגוף האחראי לכל נושא רגולציות השוק ומניעת מונופולים וריכוזיות בבריטניה, החליט לחסום את עסקת Activision-Blizzard ע"י Microsoft בבריטניה. הגוף הממשלתי החליט לחסום את העסקה במדינתו בעקבות מספר מסקנות שהוא הסיק, כשהמרכזית והמשמעותית מביניהן קשורה לעולם ה-Cloud Gaming ואיך שרכישה כזו תוכל להשפיע על הזמינות של משחקי החברה האמריקאית כמו Call of Duty למשל, בפלטפורמות מחוץ ל-Xbox. הפתרונות שהוצעו על ידי Microsoft "לא עמדו בדרישות של ה-CMA".

עוד בנושא:

זוהי החלטה הרת גורל מבחינת מיקרוסופט, שכן זה אומר שני דברים מרכזיים: הראשון והפשוט ביותר - Microsoft לא תוכל משפטית להמשיך את הרכישה של החברה בבריטניה. אפקטיבית, זה גם מפיל את העסקה כולה. השני והמעניין יותר הוא כל נושא ה-FTC (או ה-Federal Trade Commission): גוף הרגולציה האמריקאי היה זה שהרעיף את הכי הרבה קשיים ובקשות עד כה כשלתגובה של ה-CMA הייתה השפעה גדולה על ההחלטה הסופית של ה-FTC. עכשיו לא מן הנמנע שה-FTC גם כן יחסום את הרכישה הזו.

התגובות לא איחרו לבוא: לולו צ'אנג, בכירה ב-Activision ותומכת נלהבת ברכישה הזו הגיבה בחריפות בציוץ המלא כאן למעלה. בציוץ היא טוענת כי הדו"ח של ה-CMA הוא לא פחות מ-"מכשול מרכזי לשאיפות של בריטניה להיות מרכז טכנולוגי", כשהיא גם אומרת משהו שהיה דיי צפוי: "הדו"ח הזה גם פוגע באזרחי בריטניה, כשאנחנו נצטרך לבדוק מחדש את אסטרטגיית הגדילה שלנו במדינה". היא סיכמה את הציוץ החריף במילים: "בריטניה סגורה לעסקים".

התגובה של בובי קוטיק, מנכ"ל Activision-Blizzard הייתה קצת יותר מתונה: "אלו לא החדשות שרצינו לשמוע - אבל זה רחוק מלהיות המילה האחרונה שלנו בנושא", אמר קוטיק. בראד סמית', נשיא מיקרוסופט אמר: "אנחנו נשארים מחויבים במאה אחוזים לרכישה הזאת ואנחנו גם נערער. אנחנו כבר חתמנו על חוזים למשחקים פופולריים של Activision-Blizzard על פני יותר מ-150 מיליון מכשירים. אנחנו במיוחד מאוכזבים מכך שאחרי המון דיונים, ההחלטה התקבלה במה שנראה כמו הבנה פגומה של השוק ואיך טכנולוגיית ענן באמת עובדת".

החברה תערער על ההחלטה בהמשך, אבל יהיה מעניין לראות האם הרכישה הזו תינצל.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י