הרשמה

ראיונות של בכירי Microsoft שופכים אור חדש עם עסקת הרכישה של Activision

ניראה שאף אחד מהצדדים לא מוכן לוותר

האם אנחנו בדרך למלחמה בבית משפט?

כבר מרגע ההכרזה על העיסקה היה ברור לנו שזה יהיה קרב ארוך עם הרבה מחסומים ל-Microsoft. אחרי שבשבועות האחרונים העיסקה נראתה כעניין שלא יצא לפועל, פרטים חדשים על הנעשה מאחורי הקלעים של עסקת הרכישה של Activision מצביעים כי העסקה תתבצע ככל הנראה, על אפם וחמתם של הבריטים. בריאיון של נשיא מיקרוסופט ל-CNN נשמע Smith נחוש בכך שהעסקה תצא לפועל. זאת בעקבות הודעה של בנק השקעות גדול שלהערכתו העסקה תצא לפועל. הנשיא Smith נפגש לפני כשבוע עם שר האוצר הבריטי החדש ודן עימו בנושא. השר Hunt התבטא בעבר בתמיכתו בעסקה, אך לשר האוצר אין יכולת להפוך את ההחלטה של רשות התחרות (ה-CMA) שהיא גוף רגולטורי עצמאי.

בינתיים, על פי הדיווח של בלומברג, עורכי הדין של Microsoft פועלים בדרכים יצרתיות כדי לגרום לעסקה לצאת לפועל והם נחושים לגרום לה לקרות בכל מקרה. לאחר האישור של אירופה וסין ה-CMA מוצא את עצמו בפינה מאוד לא נוחה. אז מה האפשרויות הקיימות למיקרוסופט כרגע?

אפשרות א': ערעור לבית המשפט

כפי שציינו את זה בעבר, היכולת של מיקרוסופט להפוך את ההחלטה היא דיי נמוכה, בית המשפט כמעט ומעולם לא הפך החלטה של CMA. עכשיו, אחרי שציינו את זה, חשוב לציין את הצד השני. ה-CMA מעולם לא נאלץ להגן על ההחלטה שלו בעבר. כגוף חדש יחסית, שקם לאחר הברקזיט, אחרי שני הסירובים הקודמים, החברות שסורבו פשוט נטשו את העסקה ומעולם לא התמודדו עליה בבית משפט (עיסקאות Sainsbury's/ASDA & Farelogix/Sabre). עדיין, הסיכוי הזה הוא הנמוך ביותר.

אפשרות ב': מיקרוסופט מתעלמת לחלוטין מה-CMA

במקרה הזה, Microsoft פשוט תתעלם מקיומו של ה-CMA ותעבור לצד השני של המדרכה כל פעם שיפגשו ברחוב. נכון להיום, הקנס הגדול ביותר שהטילה ה-CMA על חברה כלשהי היה בסך 62 מיליון דולר לפייסבוק על מיזוג שלא נעשה לפי הדרישות ובהתעלמות מחלק מהדרישות של ה-CMA. בהינתן העובדה שמיקרוסופט תצטרך לשלם קנס של שלוש מיליארד דולר לאקטיביזן במקרה שהעיסקה לא תצא לפעול, פלוס אובדן עסקה ענקית וחשש של חברות אחרות מעסקאות איתה, יש מצב שהיא תלך על קנס וגם תנסה להגן על גובה הקנס בבית המשפט.

אפשרות ג': מיקרוסופט נוטשת את בריטניה

כאן יש דיון עמוק יותר לגבי מה זה אומר לנטוש את בריטניה. אם מדובר רק בתחום המונופוליסטי שלה לפי ה-CMA אזי היא תוציא את שירותי ה-Xcloud שלה ובכך תסתיים הפרשה. ובכן, זו האופציה הטובה ביותר מבחינתה. גם הוצאת השירותים של Activision או אפילו כל Xbox לא יפגעו משמעותית במיקרוסופט. לפי דוח ERA, בשנת 2022 שוק משחקי הוידאו בבריטניה עמד על כ-5.6 מיליארד דולר, לא סכום משמעותי, בטח בהתחשב בכך שחלקה של מיקרוסופט הולך ופוחת עם השנים. האפשרות הגרועה ביותר מבחינת מיקרוסופט היא שהיא תצטרך להוציא את כל שירותי החברה. הרעיון הזה נתמך גם על ידי Foss Patents, חברה המתמחה בדיני קניין רוחני באירופה ובבריטניה. במצב הזה, מיקרוסופט תצטרך להוציא את כל שירותי החברה, אך עדיין תוכל להשתמש במפיצים צד ג' כדי לספק את השירותים שלה בממלכה הבריטית. לא נעים? לא נורא. שוב, כאשר קנס של 3 מיליארד דולר והמוניטין שלה מוטלים על הכף יש בהחלט אפשרות שזה יקרה. להזכירכם, Activision Blizzard סיימה את הפעילות שלה בסין בשל סכסוך עם NetEase ואפילו לא מצמצה, בהחלט ייתכן שנראה משהו דומה כאן.

ככל שהתמונה הולכת ומתבהרת, נראה שמיקרוסופט מתכוונת לעשות הכל כדי לקיים את העסקה הזו. כאשר כל כך הרבה מוטל על הכף, נראה שהיא לא תבחל בשום אמצעי כדי לגרום לה לקרות.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

אביחי חרמון - כתב תוכן

אביחי חרמון - כתב תוכן

משחק על: PC, VR

לא תנצחו אותי על: סימולטורים

המשחק שהגדיר לי את הילדות: וואלה היה מזמן לא זוכר... תן לחשוב על זה.

כשאני לא משחק אני: מציל את העולם מחייזרים ושדים

מסר לעולם: Hello World

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י