מדרון חלקלק, תרתי משמע
אחרי שאתמול סיפרנו לכם על הרכישה של Valkyrie Entertainment על ידי Sony, היום אנחנו מקבלים את ההודעה שסוני גם רשמה כפטנט מכניקת משחקיות ייחודית אשר ניתן למצוא במשחק Death Stranding מבית Kojima Productions. על ידי צעד זה סוני לקחה את אחד הרעיונות הכי ייחודיים במשחק - והפכה אותו לאקסקלוסיבי שלה. הפטנט עצמו, שנקרא "ראדר שטח ובניה הדרגתית של מסלול בסביבה וירטואלית במשחק וידיאו" (Terrain radar and gradual building of a route in a virtual environment of a video game) רשום תחת שמו של הידיאו קוג'ימה ((Hideo Kojima כיוצרו.
על אף שהפטנט עצמו לא מציין את המשחק Death Stranding בשמו, הוא כן מתאר את הדרכים של "השפעה על עולם של משחק וידיאו" על ידי מי שיצר את הדרך ואיך משתמשים בה וכל פרט אחר שסובב סביב מכניקות המשחק הזאת של Death Stranding. אז למה מהלך זה מדאיג בעצם? ובכן, יש סיבה למה לא ראיתם מיני משחקים במסכי טעינה ולאנצ'רים עד לאחרונה והסיבה הזאת היא שחברת Namco Bandai רשמה את הרעיון כפטנט עבור עצמה עד שפג תוקפו ב-2015. אגירת רעיונות משחקיות יכולה להגביל משמעותית את חופש היצירתיות בעיצוב משחקים, תדמיינו איפה היינו כיום אם Nintendo היו רושמים כפטנט על פלטפורמרים בשנות ה-80? זהו מדרון חלקלק ולמזלנו, אחד שלא הרבה חברות העזו ללכת בו, אבל מי יודע כמה זמן זה ימשך? כרגע, נתנחם בעובדה שהמשחק השנוי במחלוקת Death Stranding יצא בגרסת במאי לקונסולות ה-PS5 ושמועות אומרות שמשחק המשך נמצא בשלבים מוקדמים של תכנון.
האם לדעתכם המהלך של Sony יגביל את עולם הפיתוח משחקים? האם נראה עוד חברות שימהרו לרשום פטנטים למכניקות משחק?
*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*
תגובות
1
| פורסם ע"י