הרשמה

חברת Tencent הסינית מנסה לקנות את Crytek

אחד מהסיפורים היותר מרתקים בעולם הגיימינג מתרחש לנו מתחת לאף

למה ענקית המשחקים הסינית מתעניינת כל-כך ב-Crytek?

אני בטוח שקראתם את הכותרת וזה אולי נשמע כמו הודעה משעממת על עוד רכישה של ענקית המשחקים הסינית, Tencent אבל יש כאן הרבה דברים שצפים מתחת לפני השטח, אז נתחיל מההתחלה.

חברת Tencent היא חברה סינית שבבעלותה חברות משחקים רבות. היא קונגולמרט אדיר של משחקים שמחזיק בנתחים של המון חברות משחקי מחשב. לאחרונה, הממשל האמריקאי הודיע לסינים שעליהם למכור את האחזקות שלהם בחברות האמריקאיות כאשר האחזקה הגדולה מכולן היא בחברת Epic Games מפתחת פורטנייט, אך גם מפתחת מנוע Unreal Engine 5 אליו נחזור מאוחר יותר. כרגע, Tencent במשא ומתן מול האמריקאים כדי לשמור את אחזקותיה בחברה, עדיין אין תשובה מה יהיה בנדון.

https://lh6.googleusercontent.com/5FflFBjRokoE_wNgedVSF-OCsssOF22_iiI6s8Wsqb9dd5fmjNnRSURnwNH0mG7ZKUPl_2HBtn8ZoVw1HFL1zjslnpS0fFhxtDVGl4JDwv0UWTEjScOjXaEd0Y6AF3k7xtOd8u1v

חברת Crytek היא חברה גרמנית שנוסדה בשנת 1999 ואחראית לכמה משחקים אייקוניים מתקופתה כמו Crysis, Far Cry ועוד. הרכיב המעניין ביותר בחברה היה ונותר מנוע CryEngine שלה שנחשב למנוע עם גרפיקה גבוהה ויכולות ביצוע מרשימות. החברה עצמה דעכה משמעותית מהזוהר שהיה לה בראשית שנות האלפיים והיא מתמודדת עם מצוקת מזומנים ובעיות פיננסיות למכביר. היא מכרה את הרישיון לאמזון, אך זה לא הספיק והיא נאלצה לסגור אולפנים, למכור חברות בנות ואף לדחות תשלומי שכר.

כעת, עיתון גרמני בשם Bild מדווח כי חברת Tencent מנסה לקנות את Crytek במחיר של כ-300 מיליון אירו. לפי דיווחים שונים, החברה עוסקת כיום בבניית סימולטורים צבאיים לצבאות מערביים ברחבי העולם. במקביל, Tencent מסובכת קצת עם הממשל הסיני והיא צפויה לשלם קנס של כמיליארד וחצי דולר על כל מיני הפרות רגולטוריות לכאורה.

התרחיש האפשרי הראשון, Tencent חוששת שתאבד את האחזקות שלה ב-Epic Games ולכן מנסה לקנות את Crytek שהיא הבעלים של מנוע CryEngine ואולי הוא יאפשר לה להתחרות באותו מנוע של Epic Games שנקרא Unreal Engine 5. לכאורה מדובר פה שמלחמת מנועים, Tencent הגדולה רוצה להקים לעצמה מנוע משלה, ולצורך כך היא קונה חברה בקשיים עם מנוע חזק ואולי תנסה להתחרות במנוע שהאמריקאים רוצים שתמכור.

https://lh3.googleusercontent.com/-tDD4mHXTZg-6KdHN8i9qXsK74O-zM4MA_6fGYDLHyIP7YajKKde5F7_RjhbjqztiolPH1G6bKJArIXGIL8mihaQ28osKAVKDpsf2t3lxCmU0SGfQ3WirevwrGpV7DiHVfaAI8mx

אבל זה רק תרחיש אחד. כזכור, Crytek משתמשים במנוע CryEngine לצורך בניית סימולטורים צבאיים, אך הם לא היחידים. חברת Bohemia Interactive הצ'כית מייצרת אף היא סימולטורים צבאיים לצבאות ברחבי העולם. היא אמנם מפורסמת במשחק הסימולטור הצבאי שלה ARMA, אך הוא רק גרסה אזרחית לאותו סימולטור שהיא מוכרת לצבאות אחרים. הצבא האמריקאי למשל, משתמש בסימולטור VBS של Bohemia Interactive.

בפברואר השנה הכריזו Bohemia Interactive על מכירה של נתח מהחברה ללא אחרת מאשר Tencent. מדובר על נתח מיעוט בחברה אך שאר הפרטים אינם ידועים. מנכ"ל Bohemia Interactive הודה לחברת Tencent על האמון ומצפה לשיתוף פעולה.

כאן מגיע התרחיש השני ממנו הזהירו גם עובדי Crytek. לטענת העיתון Bild, חברת Tencent מעוניינת להשתמש בטכנולוגיות הצבאיות של חברת Crytek כדי לשרת את המפלגה הקומוניסטית. האם הטענות של עובדי Crytek על רכישת החברה לצורך זליגה של טכנולוגיות לסין נכונות? או שמא מדובר ברצון של Tencent לקנות מנוע חזק וטוב במחיר זול יחסית שיאפשר לה להתחרות עם המנועים המודרניים? ואולי בכלל יש סיבה שלישית? כל אלו שאלות טובות שכרגע נותרות ללא מענה. בינתיים, חבר מפלגת השלטון Henning Otte טוען שצריך לברר מה המניעים של Tencent ובהינתן הצורך אף למנוע את הרכישה. יהיה מעניין, זה בטוח.

מה אתם חושבים על האירוע הביזארי הזה? שתפו אותנו!

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

אביחי חרמון - כתב תוכן

אביחי חרמון - כתב תוכן

משחק על: PC, VR

לא תנצחו אותי על: סימולטורים

המשחק שהגדיר לי את הילדות: וואלה היה מזמן לא זוכר... תן לחשוב על זה.

כשאני לא משחק אני: מציל את העולם מחייזרים ושדים

מסר לעולם: Hello World

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י