הרשמה

חוזרת בה: Sony לא תסגור את חנויות הדיגיטליות של ה-PS3 וה-Vita

החנות של PSP עדיין תיסגר

שיווק גאוני או הקשבה למעריצים?

בחודש שעבר הכריזה Sony כי היא מתכננת לסגור את החנויות הדיגיטליות של הדורות הקודמים שלה, ה-PSP, ה-Vita וה-PS3 ביולי הקרוב. ההחלטה העלתה גלים של ביקורת בקרב מחזיקי קונסולות הדורות הקודמים שזעקו ומחו כנגד ההחלטה המחדלית. סגירת החנויות הדיגיטליות הייתה מונעת משחקנים רבים בכל העולם לרכוש עותקים דיגטליים או הרחבות של משחקים קיימים ובכך להיות תלויים בעותקיים פיזיים שהתחילו להיעלם מהמדפים בחנויות עם כניסת הדורות החדשים. עם זאת, משחקים שנרכשו בעבר דרך החנות יהיו כמובן זמינים למשחק.

היום, Sony הכריזה כי היא שגתה בהחלטה והיא מחליטה שלא לסגור את השלטר על החנויות הדיגיטליות של ה-Vita וה-PS3, בעוד שהחנות של ה-PSP עדיין עתידה להיסגר ב-2 ליולי. הגלולה קצת פחות מרה, כי עדיין מחזיקי הקונסולה הניידת יפגעו מההחלט, אך לפחות אפשר לראות ש-Sony קשובה למעריצים שלה. בהכרזה מפי ג'ים ריאן (Jim Ryan), מנכ"ל סוני נכתב כי לאחר הסתכלות נוספת, החנויות של ה-PS3 וה-Vita ישארו פועלות. מצד אחד ניתן להבין מדוע סוני בחרה בצעד מלכתחילה, בעיקר לטענתם בשל הקושי לנתב משאבים לתמיכה במכשירים ישנים ורצון להשקיע בעתיד, אך התשוקה של המעריצים ליהנות מהמשחקים הקלאסיים גרמה לשינוי ההחלטה לעתיד בקרוב.

ההחלטה הייתה הרת גורל, כי לצערנו הקונסולות האחרונות של Playstation לא תומכות בתאימות לאחור כך שמשחקים רבים כמו משחקי God of War הראשונים, Red Dead Redemption שלא זכה לתמיכה ב-PS4, ומשחקים קלאסיים נוספים לא ניתנים למשחק על הקונסולות החדשות (למעט מנויי PS Now שלא זמין במשתמש הישראלי ובכל מקרה מוגבל בחיבור מהיר לאינטרנט). ההכרזה על סגירת החנויות יצרה פאניקה אצל מחזיקי הקונסולות וגרמה להם לרכוש משחקים דיגטליים טרם סגירת החנות הדיגיטלית במטרה להחזיק בכותרים שלא יהיו נגישים יותר לאחר הסגירה. ההחלטה מעלה שאלות האם היה מדובר בהכרזה שיווקית שנועדה לייצר פאניקה ולהעלות מכירות בחנויות הדיגיטליות או שמא הפנמה אמיתית של החברה על רצון השחקנים ליהנות מהקונסולה שלהם ומהאופציות לקנות משחקי עבר ישנים.

מוזמנים לשתף אותנו בדעתכם, ולספר לכולם איזה משחק דיגיטלי חייבים לרכוש לדורות הישנים לפני שהוא יעלם לנצח!

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

שיר כהן - כתבת תוכן

שיר כהן - כתבת תוכן

משחקת על: PS4

בחיים לא תנצחו אותי ב: Icy Tower

המשחק שהגדיר לי את הילדות: ג'אז הארנב

כשאני לא משחקת אני: סטודנטית עייפה

מסר לעולם: עדיף כישלון מפואר מחלומות במגירה

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י