הרשמה

מעל ל- 700 אבי טיפוס של משחקי PS2 שוחררו לרשת

מאות גרסאות דמו ובטא שלא הגיעו לידי הציבור הופכות לנחלת הכלל

קהילת שימור משחקים משחררת את מה שהיה נעול במשך שנים רבות

כפי שבהקהילת הגיימינג קיימות קבוצות רבות המתאגדות סביב רעיון או נושא משותפים, כדוגמת התאגדות סביב קונסולות משחק עדיפות, ז'אנר אהוב או תתי נישות על שלל גווניהן, כך קיימת קהילה יחודית העונה לשם- Hidden Palace. קהילה זו החלה את דרכה בשנת 2006 כקבוצה המונה מספר קטן של חברים כאשר הרעיון אשר סביבו התאגדו היה שימור משחקים של קונסולות מיושנות. כיום מצהירים חברי הקהילה כי עד כה הצליחו לשמר למעלה מ- 1000 גרסאות פיתוח של משחקים ממגוון קונסולות ישנות. תהליך איסוף המשחקים נעשה בעזרת מתנדבים ותורמים אשר בידם עותקים נדירים של דמואים מתערוכות E3, גרסאות פיתוח מוקדמות וגרסאות Gold Master (עותק ראשוני של המשחק אשר עומד בכל דרישות המפיצה והקונסולה ומוכן לשכפול). לאחר קבלתם של עותקי המשחקים, יושבים חברי הקהילה על מנת לוודא כי אכן מדובר בגרסא בעלת שוני מסויים מהמשחק אשר שוחרר לשוק ולבסוף מאכסנים אותו במאגר משותף.

בסוף השבוע האחרון החליטה הקהילה לקחת צעד אחד קדימה ולשחרר לקהל הרחב את הפרויקט הגדול בתולדותיה- 'Deluge'. בפרויקט שמכיל בתוכו מעל ל- 700 גרסאות פיתוח השייכות לקונסולת ה- PlayStation 2 האהובה והמוצלחת ניתן למצוא בין היתר את גרסאות האב טיפוס של Crash Bandicoot: The Wrath of Cortex ו- Shadow of the Colossus, שתיהן הוצגו בתערוכת E3 בשנים 2001 ו- 2005 בהתאמה, אך מלבד אלו תוכלו למצוא מאות נוספות של משחקים מוכרים וגם כאלו שפחות.

לרגל שחרור הפרויקט הציגו חברי הקהילה קטעים ממגוון גרסאות הפיתוח שברשותם בשידור לייב חגיגי ב- Twitch, בו תוכלו לצפות כאן:


את כלל המשחקים הנכללים בפרויקט תוכלו למצוא באתר של Hidden Palace. מן הקהילה נמסר כי את מרביתן של הגרסאות בפרויקט השיגו מאנשי מדיה בתעשיה, מפתחים ואספנים כאשר משקלו הכולל של הפרויקט עומד כעת על כ- 900 ג'יגהבייט של מידע (כמות אדירה בהתחשב למשקלם הנמוך של משחקים בזמנו). הפרויקט כאמור מגיע אלינו לאחר תקופה עשירה מאוד בתחום גרסאות הפיתוח לאחר שבינואר האחרון הודלפה לרשת גרסת פיתוח ל- GoldenEye 007 Reloaded, חידוש למשחק GoldenEye המפורסם מתקופת ה- Nintendo 64 שמעולם לא יצא עקב קשיים משפטיים.

זוהי ללא ספק תקופה מעניינת בעולם הגיימינג, וקהילת שימור המשחקים דואגת לספק לנו עניין גם כאשר נראה כי השנה הנוכחית ממשיכה להתרוקן מתוכן. מה דעתכם על פרוייקט שימור המשחקים, והאם יש משחק מדור ה- PS2 שזכור לכם במיוחד? ספרו לנו בתגובות!

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י