הרשמה

יום הולדת שמח Nintendo Switch!

שני משחקי השנה, המון פורטים והמון בעיות שצריך לתקן

שמואל מסכם את השנה (וקצת) הראשונה של ה-Switch ובודק מה אפשר לשפר לעתיד

אני באמת לא זוכר שנת השקה כל-כך מסיבית, מפתיעה, נהדרת, מאכזבת ובאופן כללי כזו שגרמה לכזאת סערת רגשות בקהילת הגיימרים בכלל ומעריצי נינטנדו בפרט. קונסולת ה-Nintendo Switch הפתיעה את כולנו כבר אז באוקטובר 2016 עם הפרסומת הראשונה שלה שהראתה לנו שמה שחשבנו שהוא ה-NX הוא בעצם קונסולה היברידית שמאפשרת לשחק את אותם המשחקים בבית ובחוץ. האירוע שנינטנדו אירחה בינואר 2017 כבר הציג לנו את כמות המשחקים שאמורה להגיע למכשיר ואת התמיכה שנינטנדו מקבלת וב-3 במרץ 2017 קיבלנו את הקונסולה החדשה של נינטנדו. אז עכשיו, קצת יותר משנה לאחר היציאה של אחת מהקונסולות המעניינות בהיסטוריית הגיימינג הגיע הזמן לשבת שנייה ולהסתכל על השנה שעברנו ולהבין איפה נינטנדו הצליחה השנה והיכן היא צריכה להשתפר אם היא רוצה להמשיך בתנופה האדירה שיש לה כרגע. אני מגיע לכתיבת הכתבה הזו כמעריץ נינטנדו, אבל גם כבעלים של הקונסולה ומשתף אתכם בחוויות שאני חוויתי מהשנה האחרונה. אשמח לשמוע גם את החוויות שלכם ואת הדעות שלכם. בואו נתחיל!

חווית משחק שאין שנייה לה בשוק

אני לא חושב שקיימים הרבה גיימרים בעולם שלא אמרו לעצמם פעם: "וואו, אני ממש נהניתי מהמשחק הזה - הלוואי שיכלתי לקחת אותו איתי לכל מקום" ובאותה נשימה גם חשבו שזה לא ריאלי בעליל. אז הנה באה נינטנדו ומנפצת לנו את התיאוריה הזו עם קונסולה שהיממה אותי בכמה שהיא הייתה בול מה שאי פעם רציתי: מצד אחד, מדובר בקונסולה שמסוגלת להריץ משחקי טריפל A גדולים כמו Breath of the Wild ו-Super Mario Odyssey על המסך בבית, גם אם בצורה פחות טובה מה-PS4 Pro שיושב ממש על ידו, ומצד שני, קונסולה ניידת ויחסית קומפקטית שאני יכול לקחת איתי ממקום למקום ולשחק כל משחק שאני משחק בבית על האוטובוס, רכבת, מטוס, או סתם בזמן שאני מחכה בתור לרופא. זה משהו ששום קונסולה אחרת, אפילו לא הקונסולות הניידות האחרות, (גם ה-3DS, שלה יש משחקים פשוט נהדרים), יכולה לתת לי כיום. נינטנדו הלכה ופיתחה קונסולה כשמולה עמדה בחירה: האם את מתמקדת בגרפיקה של המשחקים או האפשרות לשחק בצורה ניידת. היא בחרה בניידות וגיימרים הלכו יחד איתה.

נינטנדו שמה את כל הביצים בסל אחד - וזה השתלם לה

על הנייר, החודש הראשון של הקונסולה החדשה של נינטנדו היה מאוד גרוע עם משחק גדול אחד בלבד עד היציאה של Mario Kart 8 Deluxe בחודש שלאחר מכן. הרבה אנשים (ביניהם אני) היו מאוד מודאגים שהקונסולה לא הולכת להחזיק מעמד עם משחק אחד, אבל כנראה שנינטנדו ידעה משהו שאנחנו לא - The Legend of Zelda: Breath of the Wild הוא מסוג המשחקים הללו שמסוגלים להחזיק השקה של קונסולה חדשה לגמרי בעצמם. נינטנדו הימרה על המשחק הזה בגדול וההימור שלה השתלם ובענק כשל-Switch הייתה השקה לא פחות מפנומנלית שהראתה לעולם את הכוח של קונסולה נייחת שיכולה לתפקד גם כניידת ולהריץ משחק אדיר כמו Breath of the Wild בכל מקום ובכל זמן. אפשר לומר שהמשחק החזיק את הקונסולה רלוונטית עד היציאה של Mario Kart 8 אבל בשיא הכנות, אני ראיתי אנשים שהמשחק הזה החזיק אותם עד היציאה של Splatoon 2 ביוני. חברות אחרות כמו סוני ובעיקר מיקרוסופט צריכים לראות מה קרה עם ההשקה של ה-Switch בתור הוכחה נהדרת לכך שמה שגורם להשקה של קונסולה להיות מוצלחת הוא לא כמות המשחקים שהיא מגיעה איתם, אלא האיכות שלהם.

השנה השנייה של נינטנדו תהייה יותר רגועה מבחינת משחקים גדולים

הייתה פה פסקה יחסית מאסיבית על כמה שהשנה השנייה של נינטנדו הולכת להיות רגועה יותר עכשיו כששניים מהמשחקים הגדולים ביותר שלה כבר נמצאים בחוץ... ואז היא החליטה להכריז על משחק Super Smash Bros. חדש שיצא השנה (מעריך שבתקופת החגים הקרובה) והכל הלך לפח. תודה רבה, נינטנדו.

משחקי צד שלישי מהווים פקטור רציני הפעם

נינטנדו חוותה שנה מצוינת מבחינת משחקי צד שלישי. אם להיות כנה אני לא חושב שהייתה לה שנה עם תמיכה והתעניינות של כל כך הרבה חברות חיצוניות מאז ה-Gamecube או אפילו ה-Super Nintendo: נינטנדו זכתה לתמיכה של חברות כמו Ubisoft, Bethesda, Square Enix, 2K,ו-Rockstar ובזכות העובדה שמדובר בקונסולה ניידת וקטנה יחסית גם לתמיכה של כמויות אדירות של מפתחי אינדי קטנים שמביאים את המשחקים שלהם ל-Switch וזוכים לבית חם אצל נינטנדו (הם אפילו קיבלו כינוי מגניב). קל להסתכל על זה כצעד עסקי מצד אותן החברות שראו את הפוטנציאל של הקונסולה ובחרו להשקיע בה אבל בתור גיימר באמת שאין לי על מה להתלונן: החברות מרוויחות מקהל יעד נוסף שזוכה להביא עוד כסף לחברה ואנחנו מרוויחים משחקים שנוכל לשחק בכל מקום ולא רק בבית. נראה שההצלחה של חברות צד שלישי גם תמשיך לשנה הבאה כשמשחקים כמו Wolfenstein 2, Dragon Quest XI, Project Octopath Traveler, Dark Souls Remastered ו-Okami HD מגיעים לקונסולה בשנה הבאה. הדבר היחיד שנינטנדו צריכה לשפר כאן? לוודא שהאיכות של המשחקים שיוצאים לקונסולה עומדת בסטנדרטים שלה (אהמ, WWE 2K18, אהמ), למרות שבחלק מהמקרים אין משהו שהיא באמת יכולה לעשות מול זה, כי עם כל הרצון הטוב, לא מדובר בקונסולה הכי חזקה בשוק...

החוסר ביכולת עיבוד גרפית מורגש - איפה שהכי כואב

בביקורת שלי על הקונסולה עצמה דיברתי על כך שאני מצר על כך שנינטנדו לא חיכתה למעבד הבא של Nvidia בסדרת המעבדים הגרפיים הניידים שלה - ה-Tegra X2 ובמקום זה התפשרה על קודמו בסדרה ה-Tegra X1. העובדה שמדובר בצ'יפ חלש יותר לא מורגשת ברוב המקרים כשמשחקים רצים טוב מאוד (גם אם חלקם ב-30 פריימים לשנייה) על הקונסולה של נינטנדו, אבל הבעיה מתחילה עם משחקים חדשים וגדולים יותר שאנחנו רוצים לראות על ה-Switch ומפתחים אומרים לנו שזה פשוט לא ריאלי: Monster Hunter World, Call of Duty: WWII, The Witcher 3, כולם פשוט לא יגיעו לקונסולה הקטנה של נינטנדו כי לגרום להם לעבוד על ה-Switch ידרוש המון עבודה והמון כסף שלמפתחים אין זמן, משאבים או רצון להשקיע בהם. כמה אנשים שאני מכיר הציעו שאולי נינטנדו תכין סוג של דוק מיוחד שיהיה בו כרטיס מסך נוסף או שיאפשר כוח עיבוד גדול יותר אבל אני חושב שהדבר יגרום להפרדה כמעט מוחלטת בין המצב הנייד לנייח וזה משהו שנינטנדו בחיים לא תעשה, כך שאני כמעט בוודאות בטוח שנינטנדו כבר מתכננים גרסה חדשה של ה-Switch להמשך ואני מקווה שב-2019 או ב-2020 נוכל לראות קונסולה שמממשת את החזון האמיתי של נינטנדו ושל שאר הגיימרים שרוצים קונסולה שבה אפשר לשחק כל משחק שרוצים בבית או בחוץ.

האם אנחנו רואים את המוות של דחיית משחקים?

מישהו שם לב לזה חוץ ממני? זה נראה שכל משחק שנינטנדו הבטיחה לנו שיגיע בתאריך מסוים, הגיע באותו התאריך. זה משהו יחסית קטן אבל גם משהו חשוב לפי דעתי. וזה לא רק שהמשחקים האלה הגיעו בזמן הם גם היו עם יחסית מעט באגים והגיעו ברמה גבוהה: The Legend of Zelda: Breath of the Wild הגיע בזמן והפאץ' היחיד שהוא קיבל תיקן את הביצועים טיפה; נינטנדו הבטיחה לנו את Super Mario Odyssey ב-2017 וקיימה עם אחד מהמשחקים הכי כיפיים של השנה האחרונה וזה נכון גם למשחקים כמו Splatoon 2, Mario Kart ו-Arms - כולם משחקים שנינטנדו התחייבה על מועד יציאה של 2017 ואכן קיימה. זה נכון גם לחלק לא מבוטל של משחקי צד שלישי: משחקים כמו Skyrim, Doom ו-Mario + Rabbids קיבלו חלון יציאה של שנת 2017 ואכן קיימו כשכל המשחקים שהזכרתי יצאו באותה השנה. זה אולי נשמע כמו דבר מינורי, אבל אם להיות כנה, זה לא משהו שאנחנו כגיימרים חווינו בשנים האחרונות - אם כבר, אנחנו מורגלים למשחקים שנדחים, כך שזה שינוי מרענן ששווה לציין. עכשיו כשחושבים על זה, הדבר היחיד שנינטנדו דחתה השנה בנוגע לקונסולת ה-Switch היה שירות האונליין שלה שזה לא דבר חיובי כי...

נינטנדו חייבת לתקן את האונליין שלה - בדחיפות

באירוע ההשקה של ה-Nintendo Switch, נינטנדו דיברה על שירותי אונליין חדשים שהולכים להחליף את הישנים במסגרתם אנחנו הולכים לשלם מחיר חודשי נמוך יחסית לטובת חווית אונליין טובה יותר, ועוד כל מיני בונוסים ופיצ'רים שמשתמשי קונסולות אחרות מקבלים. על הנייר (ובעיקר לאחר התיקונים שהחברה עשתה למה ששירותי האונליין צפויים לתת) זה נשמע כמו משהו חיובי, אבל הבעיה היא שנינטנדו דוחה כבר המון זמן את ההשקה של שירותי האונליין האלה. נכון, זה גם אומר שאנחנו עדיין משחקים בחינם ברשת מבלי לשלם לנינטנדו על הזכות לעשות זאת, אבל זה גם אומר ששחקני Switch "נהנים" מחוויית משחק ברשת שהיא בינונית בשיאה: אין אופציה להזמין חברים לשחק בצורה נוחה ברוב המשחקים, יכולות בסיסיות כמו Voice Chat לא נמצאות בשום מקום ובמשחקים כמו Splatoon 2 אני עדיין חוויה לפעמים בעיות של ניתוקים ממשחקים מבלי סיבה נראית לעין. נינטנדו חייבת לבוא ולתקן את כל מה שקשור לחוויית המשחק ברשת שלה כי זה באמת גורם לבעיות במשחקים כמו Splatoon 2, Payday 2, Mario Kart 8 ו-FIFA 18 להיות פחות כיפיים.

השורה התחתונה

בסה"כ, ל-Nintendo Switch הייתה שנה הרבה יותר ממצוינת: היא שברה את הציפיות של החברה ושל גיימרים בכל העולם, פתחה נתח שוק שלא היה קיים מעולם, השיגה לעצמה את התמיכה של מעריצים וחברות צד שלישי שהיא איבדה עם השנים והיא מפציצה אותנו עם משחק נהדר אחרי משחק נהדר במשך כמעט כל חודש מאז היציאה של הקונסולה. אבל זה לא אומר שנינטנדו יכולה עכשיו לנוח על זרי הדפנה - יש לה עוד הרבה עבודה לעשות כדי לשמור על הגחלת בוערת והיא צריכה לדאוג לכך ע"י הוצאה של משחקים חדשים, רעננים וגדולים לקונסולה, תיקון של הקושחה כדי שה-Switch סוף סוף יוכל לתמוך בפיצ'רים בסיסיים כמו Voice Chat והאופציה לשחק עם חברים בצורה נוחה והעלאת רמת המשחק ברשת שלה כדי שהלגיטימציה של הקונסולה והחברה תעלה גם בעיניי הגיימרים הכבדים יותר שעדיין רואים ב-Switch קונסולה סוג ב'. נינטנדו עשתה עבודה נהדרת עם השנה הראשונה של הקונסולה וכגיימר שיש לו Switch, אני מקווה שהמומנטום הזה רק ימשיך לתוך 2018. עכשיו ברשותכם, אני אמשיך לרפרש את אמאזון עד שאני אראה שאפשר להזמין כבר מראש את Super Smash Bros - גרסת האספנים שתגיע עם בובה ענקית של מסאהירו סאקוראי.

שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י