הרשמה

צוות Vgames מסכמים את E3

צוות ויגיימס משתפים בהכרזות המפתיעות, המרגשות והמאכזבות מכנס E3.

הכנס נגמר וזה הזמן לעשות הפסקה, לקחת רגע ולשתף אתכם מה הכי ריגש, איכזב והפתיע אותנו בכנס E3 השנה.

מאמינים ? זהו, הכנס מאחורינו. כנס E3 גם השנה נגמר, ונגמר מהר. המון הכרזות המון סרטונים וגם הפתעות לא החסירו מאיתנו. זו הפעם הראשונה שבה הכנס נפתח לקהל הרחב, בו ביקרו כ-70,000 מבקרים שרק מחכים להגיע שוב לכנס בשנה הבאה ולראות איזה חידושים נוספים יביאו לנו החברות הגדולות.

עכשיו כשהכנס נגמר הגיע הזמן לסכם את כל הטירוף שעברנו השבוע.

כמו בכל שנה, גם השנה צוות Vgames החסיר שעות שינה בכדי להביא את כל ההכרזות, טריילרים, והמידע החשוב מהכנס ולהשאיר אתכם מעודכנים באתר ובפייסבוק שלנו. חברי האתר התכנסו לכתבה מסכמת בה ישתפו אותנו מה הכי תפס אותם לא מוכנים, את ההפתעות והאכזבות שלהם מכנס E3.

שמואל מקונן

ההכרזה הכי מרגשת - Beyond Good & Evil 2

התלבטתי הרבה בין זה לבין Metroid Prime 4, כי שניהם מתפקדים כמשחקים שאני רציתי לראות יוצאים בתקופת החיים שלי ולא הייתי בטוח שזה יקרה. בחרתי בסופו של דבר ב-Beyond Good & Evil 2 רק בגלל כמות הזמן שעברה בין שני המשחקים והעובדה שקיבלנו אישור שהמשחק עדיין חי. המשחק הזה כבר התחיל לקבל סטטוס ידוע לשמצה, בדומה למשחקים כמו Duke Nukem Forever או Half Life 3.

Metroid Prime 4 היא הכרזה מרגשת ביותר, שלא תבינו אותי לא נכון, אבל עצם העובדה שסוף סוף אנחנו מקבלים עוד מידע לגבי משחק שרבים (ביניהם אני) חשבו שהוא מת, ואנחנו יודעים העולם שבו נהייה וחלק מהדמויות שנוכל לשחק איתן היא לכשעצמה מרגשת ביותר וללא ספק הדבר הכי טוב שקרה ליוביסופט בזמן האחרון...טוב, וגם Assassin's Creed: Origins, אבל בעיקר זה. אני לא יכול לחכות כבר לראות סרטוני משחקיות, עוד טריילרים, תאריך יציאה, אפילו לחבילות הרחבה אני כבר מחכה לשמוע. יוביסופט סיימו את האירוע שלהם בבום אדיר.

ההכרזה הכי מאכזבת - Xbox One X

תורידו שנייה את הקלשונים והלפידים ובואו נדבר על זה שנייה. Xbox One X, נראה מדהים. זוהי ללא ספק הקונסולה החזקה ביותר שיצאה עד היום עם כוח סוס שהפלייסטיישן יכול רק לחלום עליו וקירוב לבבות בין אנשי המחשב החזקים לאנשי הקונסולות שעד אותו הרגע נחשבו (ודיי בצדק), ל"גזע נחות" (ראה ערך PC MASTER RACE). אז עשיתם את כל זה, כל הכבוד... איפה המשחקים? אני מבין שהוצגו המון משחקים באירוע של מיקרוסופט אבל רובם הוכרזו גם למחשב ועם כל הכבוד, כשיותר ויותר משחקים יוצאים למחשב בנוסף ל-Xbox One X, מה מונע מאנשים לקנות פשוט מחשב חדש? כשסוני הוציאה את ה-Pro (בין היתר בגלל לחץ מאותו הפרויקט של מיקרוסופט), היא באה לתת פתרונות של ביצועים וגרפיקה למשחקים שירוצו אצלה. והמשחקים של סוני הם אדירים, לעזאזל - רק עכשיו ב-E3 קיבלנו הכרזה על Shadow of the Colossus: Remake שנראה כמו החלומות הכי ורודים שלי והוא מגיע רק לסוני. מיקרוסופט צריכים להבין את מה שחברה כמו Sega כבר למדה בדרך הקשה עם ה-DreamCast וסוני מתחילה להפנים עם ה-Vita: הקונסולה הכי חזקה לא בהכרח תמכור הכי הרבה יחידות. זה בהחלט יעזור למכירות וכן יעלה בדיונים לגבי איזו קונסולה שווה לקנות, אבל כל עוד מיקרוסופט לא יתנו משחקים שהם נועדו ל-Xbox One ורק לו, אין באמת סיבה לקנות את הקונסולה וזה באמת חבל כי היא נראית מדהים.

ההכרזה שלא הגיעה - Virtual Console for Nintendo Switch

בגלל שאני מניח שחבריי לצוות כבר ידברו בעצמם על The Last of Us 2, ובגלל שכבר חרשתי את Half Life 3 למוות עם בדיחות ועקיצות, אני אדבר על משהו ריאלי יותר. התלבטתי הרבה בין מה יותר מפתיע אותי החלטתי שבגלל ש-Bloodborne 2 לא בדיוק הוכרז ולא בדיוק דיברו עליו רבות לפני האירוע אני אכתוב משפט או שניים לגבי שירות ה-Virtual Console על הסוויץ'. שירות ה-Virtual Console של נינטנדו הוא נפלא. למי שלא מכיר השירות של נינטנדו מאפשר גישה להמון משחקים קלאסיים של נינטנדו מהמון קונסולות שונות של נינטנדו מה-Gameboy עד ל-Wii. נינטנדו לא הכריזה כלום לגבי השירות עצמו ורבים ציפו שהחברה תנצל את הבמה הענקית של E3 כדי לספר פרטים לגבי זה ובפועל לא קיבלנו כלום. נינטנדו מודעת לכמה המעריצים רוצים את זה ואפילו רג'י עצמו אמר שהחברה שמה לב "שיש תיאבון לשירות הזה". נינטנדו לפי דעתי פספסה כאן הזדמנות נהדרת לתת עוד מידע לבעלי הסוויץ' ולתת עוד בוסט למכירות של המכשיר.

מסיבת העיתונאים הטובה ביותר - Ubisoft

אז נינטנדו הציגו אחלה משחקים כמו פוקימון חדש לסוויץ' ואת Metroid Prime 4, אבל היה קצר למדי. למיקרוסופט הייתה את מסיבת העיתונאים הטובה ביותר מזה כמה שנים, אבל היא פספסה בכמה מקומות כמו שכבר ציינתי קודם. וזה משאיר את Ubisoft שהייתה לה מסיבת עיתונאים שכללה הכרזות מעניינות ביותר וכמה משחקים שריגשו מעריצים בכל העולם. אני יכול לדבר על Mario + Rabbids, Assassin's Creed וBeyond Good & Evil 2 עד מחר, אבל אני חושב שזאת מסיבת העיתונאים הטובה ביותר בגלל שני אירועים שונים אבל מאוד דומים שקרו בה: בזמן ההכרזה על Mario + Rabbids מיאמוטו דיבר על כמה כיף היה לו לעבוד עם הצוות ב-Ubisoft והוא הזכיר גם את העבודה שהייתה לו עם דוד סולאני, הבמאי של המשחק שהיה בקהל. ובאותו הרגע המצלמה עברה אליו והוא היה עם דמעות מכמה שהוא התרגש מהעובדה שאחד היוצרים האהובים עליו מדבר עליו על הבמה ולראות את המשחק שהוא יצר על הבמה הגדולה ביותר. המקרה חזר על עצמו גם בהכרזה של Beyond Good & Evil 2 כשמישל אנסל לא יכל לדבר בהתחלה מרוב התרגשות. כשאתה רואה כמה אנשים מתרגשים ממה שהם עושים ובאמת אוהבים את מה שהם עושים, אתה מתחיל להבין כמה השקעה וכמה אהבה אותם אנשים נותנים לפרויקט שלהם. לפחות שני המשחקים האלה ש-Ubisoft הציגה מגיעים מהלב של האנשים שעובדים עליו, וזה הכי חשוב.

רן רביד

ההכרזה הכי מרגשת - The Evil Within 2

כמו בכל שנה, קיבלנו מספר הכרזות מרגשות ומרעישות, אבל היהלום שבכתר מבחינתי הוא The Evil Within 2. יש לא מעט שיגידו שהמשחק הראשון היה בינוני, עם עלילה מבלבלת וקצב פריימים לא אחיד. מה שבטוח, רובם המוחלט של השחקנים יסכימו שהוא היה מפחיד (ומי שלא, נראה אתכם משחקים אותו בפעם הראשונה לבד, בחדר חשוך עם אוזניות בווליום גבוה). לדעתי מדובר במשחק אימה נפלא, אפוף מסתורין ומותח במיוחד, שדורש מהשחקן להביט כמה צעדים קדימה ולחשוב טוב טוב לפני שהוא לוחץ על ההדק ומבזבז כדור יקר. אבל אולי דווקא בגלל חסרונותיו הקטנים שהזכרתי בהתחלה (שלאורם, דווקא היה די בטוח שהמשחק לא יזכה לכותר המשך) מדובר בהכרזה כל כך מרגשת. עכשיו כש-Tango Studios יודעים אילו נקודות לשמר ואילו לשפר, אין ספק שהתוצר הבא יהיה טוב יותר בהרבה מקודמו בכל המובנים. אני מוכן להמר שיחד עם Resident Evil 7, מדובר במועמד ראוי בהחלט למשחק האימה-הישרדות הטוב ביותר של 2017.

ההכרזה הכי מאכזבת - The Crew 2

בואו נשים את הדברים על השולחן: The Crew היה משחק מירוצים בינוני ותו לא. הוא לא התקרב ברמתו לסדרת Need For Speed, חווית הנהיגה שלו הייתה סבירה בלבד וההתבססות העיקשת מדי על אונליין חיסלה מיידית את מערכת היחסים שלו עם שחקני ה-Single Player. עד כאן, אין לי בעיה של ממש עם המשחק, לא תמיד מצליחים לסחוף את הקהל וזה בסדר גמור. הבעיה מתחילה כאשר Ubisoft התחילה לדחוף ולשווק את המשחק בכוח לצרכנים. זה התחיל עם חבילות ההרחבה Wild Run ו-Calling All Units שהוסיפו כלי רכב חדשים כדוגמת אופנועים ומשאיות מונסטר לצד מרדפי משטרה, ואם זה לא מספיק, ניסתה Ubisoft לדחוף לנו את הגרסה השלמה של המשחק באמצעות ה-Ultimate Edition. למרות כל התוספות, Ubisoft עדיין לא הצליחה להביא את המכה עם המשחק הזה. למיטב הבנתי, משחקי המשך נוצרים למשחקים שהוגדרו כמוצלחים וב-Ubisoft לוקחים סיכון גדול מדי לדעתי. אחרי הכל, אם רוב המשתמשים לא נהנו במיוחד ממירוצי המכוניות במשחק הראשון, למה שייהנו ממירוצי סירות או מטוסים?

ההכרזה שלא הגיעה - The Last of Us Part 2

טוב, לא מדובר בדיוק בהכרזה מכיוון שהיא כבר קרתה ב-2016, אבל למרות זאת, המוני מעריצים כססו ציפורניים במהלך מסיבת העיתונאים של סוני וקיוו לקבל פרטים נוספים על המשחק. לצערם הגדול של רבים, לא קיבלנו אף שביב של מידע חדש בנוגע אליו. ציפינו לקבל סרטון משחקיות, אולי טריילר סיפור קצר שישפוך עוד קצת אור על המשחק המצופה, אבל סוני ו-Naughty Dog החליטו למתוח אותנו עוד קצת. נמשיך להתאזר בסבלנות.

מסיבת העיתונאים הטובה ביותר - Sony

אני הולך קצת לסתור את עצמי. את מסיבת העיתונאים של סוני סיכמתי כ"יבשה, אך משביעת רצון". למרות זאת, אני עדיין חושב שזאת הייתה מסיבת העיתונאים הטובה ביותר ב-E3 השנה. למה? פשוט מכיוון שסוני הראתה לנו (שוב) שמבחינה כמותית ואיכותית, כל המשחקים הכי חמים נמצאים בצד שלה. כמובן שהיו הרבה הכרזות מרגשות במסיבות העיתונאים האחרות, אבל כשמסתכלים על רשימת המשחקים האקסקלוסיביים של סוני מבינים שהיא עדיין בשליטה על השוק. עם רשימה מכובדת של שמות כמו God of War, The Last of Us Part 2 וכמובן משחקים נוספים שהוצגו כמו Days Gone, Spiderman, The Inpatient המסקרן ועוד, יש בהחלט למה לצפות. שלא לדבר על כך שכל המשחקים הנפלאים שהוצגו במסיבות העיתונאים השונות (למעט האקסקלוסיביים של מיקרוסופט כמובן), יהיו זמינים גם הם לשחקני PlayStation. מה שבטוח, אם סוני הייתה "יורדת לעם" באירוע שלה ומסבירה קצת יותר על הכותרים שלה מפי מפתחים ובמאים, אין ספק שהיא הייתה קוטפת את התואר הזה הרבה יותר ביושר.

יעקב ורך

ההכרזות הכי מרגשות

טוב אז אני צריך לקחת את המילים שלי בחזרה, בכתבת הציפיות של Vgames כתבתי שאני רוצה רק משחקים חדשים, אבל Ubisoft גרמו לי להתרגש מ- Beyond Good and Evil 2 שלא האמנתי שיגיע. ואז Sony גרמו לי לרצות רימייק שלא ידעתי שאני רוצה. ומסתבר שאני מאוד רוצה את הרימייק ל-Shadow of the Colossus. ואז בחשאי, בהיחבא הוכרז כי LocoRoco 2 יגיע ל-PS4. אז כן הוכרזו לא מעט משחקים חדשים בהם The Last Night שנראה מדהים ו- Skull and Bones שנראה כמו משחק הפיראטים רציני שתמיד רציתי. אבל ההכרזות על Beyond Good and Evil 2 ,Shadow of the Colossus ו- LocoRoco 2 באמת עשו לי את E3 2017.

מסיבת העיתונאים הכי מאכזבת - Sony

אני לא חושב שהיה באמת ממה להתאכזב מ-E3 2017, אבל אם ממש אתאמץ אז התאכזבתי ממסיבת העיתונאים של Sony. לא כי היא הייתה לא טובה, אלא שלמעשה Sony הציבה רף מאוד גבוה לעצמה. בשנים האחרונות קיבלנו מ- Sony הכרזות מטורפות, מפוצצות ובעיקר מדהימות, אבל השנה לא היו הכרזות ברמה גבוהה כמו בשנים האחרונות.

ההכרזה שלא הגיעה - משחק שיגרום לי לרוץ ולקנות את ה-Xbox One X

משחק שיגרום לי לרוץ ולקנות את ה-Xbox One X אז הכרזה כזו באמת לא הגיעה ממיקרוסופט. באמת קיוויתי לראות איזשהו משחק מדהים שלא ראיתי אף פעם ושאם אני באמת רוצה ליהנות ממנו אז אני חייב את הקונסולה החדשה הזו. אז כן קיבלנו את המחיר, לא זול- ויהיה מעניין לראות לאן זה ייקח את ה-Xbox. אבל הכרזה על משחק מדהים ומפוצץ לא הגיעה. אבל אני סומך על Microsoft ובקרוב נקבל לפחות אחד כזה.

מסיבת העיתונאים הטובה ביותר - Ubisoft

Ubisoft עשו את זה בענק, היה שם הכל. משחקים חדשים מלהיבים כמו Mario + Rabbids Kingdom Battle ו-Skull and Bones, המשכים מדהימים כמו Assassin's Creed Origins ו- The Crew 2, הכרזה לא צפויה - מי היה מאמין Beyond Good and Evil 2. באופן כללי מסיבת העיתונאים עניינית, מהוקצעת והכי חשוב מלהיבה.

רותם סופר

ההכרזה הכי מרגשת - Kirby לנינטנדו סוויץ'

סתם. Beyond Good and Evil 2, ההמשך למשחק המדע הבדיוני של Ubisoft משנת 2003, הוא הדבר הכי מפתיע בטקס השנה. ממש הכרזה שהגיעה די משום מקום. המשחק הראשון הציג עולם משחקי ייחודי לזמנו. כזה שכבש את לבבותיהם של המוני מעריצים. באופן אישי, אני כבר לא יכול לחכות לחזור אליו.

ההכרזה הכי מאכזבת - Fallout 4 VR

כי באמת, בשביל מה צריך את זה? ברור לכל שמשחקי המציאות המדומה מתחילים לתפוס תאוצה בקצב קטלני, אבל הם עדיין לא ברמה מספקת כדי לאפשר למשחק RPG להיראות נורמלי. עדיף היה אם Bethesda כבר היו מכריזים על הרחבות חדשות למשחק הנוכחי או מדברים על The Elder Scrolls VI. המציאות המדומה יכולה לחכות.

ההכרזה שלא הגיעה - Half Life 3

קשה לומר שמישהו ציפה שההכרזה על המשחק, שכל גיימר ותיק מחכה לו כבר קרוב לעשר שנים, תגיע השנה. ובכל זאת, משנה לשנה הציפייה רק נעשית קשה יותר והתקווה שנזכה לחזור לעולמו של דוקטור גורדון האהוב הולכת ומתמעטת. מישהו צריך לקרוא ל-G-Man. אולי הוא יוכל לעשות קצת סדר בעניינים סוף-סוף.

מסיבת העיתונאים הטובה ביותר - Sony

אמנם לא היו בה הכרזות גדולות, אך כל מסיבת עיתונאים שמציגה עוד מ-God of War החדש מבורכת. Santa Monica Studio ממשיכים להוכיח שהם בדרך ליצור את אחד המשחקים המרגשים, הסוחפים והמלהיבים של ה-PlayStation 4. זה אולי לקח זמן רב, אבל כל רגע מהמשחק החדש נראה כמו זהב טהור. תגיעי כבר 2018.

בר הוכמן

ההכרזה הכי מרגשת - Mario + Rabbids Kingdom Battle

הייתי קצת מנותק מהשמועות שלפני E3 באיזה אוהל בצרפת ולכן ממש הופתעתי לראות את שיתוף הפעולה בין יוביסופט לנינטנדו. כמו שרבים לפני כבר אמרו, זה מעין XCOM חמוד לילדים אבל נראה שיש נפח טקטי רב, בדומה למשחקי XCOM. הרעיון הזה, של לקחת שני עולמות הזויים שונים ועוד של דמות משנה (Rabbids) ולשלב אותם לתוך עולם הזוי חדש מאוד קורץ בעיני.

זהו בהחלט משחק שאשמח לבדוק כשיצא.

ההכרזה הכי מאכזבת - The Crew 2

שוב יוביסופט עם The Crew 2. המשחק הזה לא כל כך הצליח בעולם ואני לא רואה שום סיבה שיוציאו משחק שני. גם נראה שתוספת ה"ניתן לנהוג על הכל" נלקח ממשחק אחר של החברה, Steep, שגם הוא לא בדיוק הצליח. יוביסופט אפילו חילקה את המשחק חינם בחגיגות ה-30 שלה. אף מירוצי מים תמיד נראו מאוד משעממים, אולי למעט פנינות פה ושם כמו Riptide GP2 שסך הכל נשען על הנוסטלגיה של מכונות הארקייד הישנות. אני לא מוצא שום סיבה לתת סיקוול ל-The Crew.

ההכרזה שלא הגיעה - Half Life 3

תנו לנו כבר את Half Life 3, תנו לנו לסיים את הסיפור. יש מספיק אנשים שמחזיקים את עצמם בחיים רק בשביל לסיים את הסדרה הזו, תנו להם לנוח בשלום.

מסיבת העיתונאים הטובה ביותר - Devolver Digital

המסיבה שלה אף אחד לא ציפה והפתיעה הכי הרבה. צפו במסיבה, לא צריך לדבר על זה.

אריאל רחמימוב

ההכרזה הכי מרגשת - Star Wars Battlefront 2

כן כן, אני יודע, זה לא בדיוק משחק שאנחנו שומעים עליו בפעם הראשונה, אבל עדיין הוא המשחק שהכי הלהיב אותי. אני פריק גדול של סדרת "מלחמת הכוכבים", וכאשר יצא Battlefront ב-2015, התרגשתי כמו ילד קטן שקיבל סוף סוף את הממתק שהוא הכי רצה. המשחק הזה גרם לי להרגיש מה קורה כאשר מעריץ מקבל את המושכות במשחק שמדמה את אחד הסרטים האהובים עליו, וזו הייתה חוויה נהדרת. Battlefront 2 הוא ההמשך לחוויה הזו, והקטע הכי מעניין פה הוא שהפעם יש גם קמפיין, שזה דבר סופר קריטי עבורי. הסיפור של מלחמת הכוכבים הוא אולי המעלה החשובה ביותר שלו, ומשחק שמבוסס על סדרת סרטים מסוג זה ללא מצב קמפיין סיפורי הוא מוצר לא גמור לדעתי. בנוסף, די אהבתי את העובדה שהפעם אנחנו נגלם את האימפריה, כלומר אנחנו סוף סוף מקבלים נקודת מבט שונה ממה שהתרגלנו עד עתה, וזה שינוי מבורך. לסיכום, האינטנסיביות של Battlefront 2 לפי סרטוני המשחקיות היא משהו שהחזיר אותי לסרט השני בסדרת הפריקוולים של הסרטים, "מתקפת המשובטים", הודות לתוספת של יחידות ה-B1 Battle Droids, ואני לא יכול לחכות לקפוץ לעולם שאני כל כך אוהב.

ההכרזה הכי מאכזבת - Skyrim VR

Skyrim הוא ללא ספק המשחק האהוב עליי אי פעם. אני משחק בו גם בימים אלה ואפשר להגיד שאני משחק בו מאז שהוא יצא ב-11.11 בשנת 2011, כמובן עם הפסקות פה ושם. לגבי מה ציפיתי ומה לא ציפיתי אני אשאיר אתכם במתח לקראת מה שאני אכתוב בפסקה הבאה, אבל כאב לי מאוד ש-Bethesda החליטו לקחת את המשחק שאני כל כך אוהב, ולהוריד מהאיכות שלו לטובת חווית VR שעדיין לא מלוטשת עבור משחקי RPG בסדר גודל כזה. במבט ראשון, Skyrim VR נראה נחמד, אבל אם מעמיקים עוד יותר, אפשר לראות שעדיין לא הגיעה התקופה למשחקי RPG להגיע למכשירי המציאות המדומה, וזה תקף גם ל-Fallout 4 VR.

כמובן ש-Bethesda מנסה להרשים פה ולנסות לסחוט עוד מהמשחקים הנפלאים האלה, אך בדרך זו הם גם מתעללים בשחקנים שהתחברו למשחקים האלה כל כך שהם לא יכולים לחכות למשחקי ההמשך, וזה גם מתקשר לפסקה הבאה שלי. 

ההכרזה שלא הגיעה - The Elder Scrolls VI

קשה לומר שציפיתי, אבל זה עדיין קשה. כמו שאמרתי, אני משחק ב-Skyrim עד היום, כמובן עם מודים רבים שמשפרים את חווית המשחק עוד יותר, אבל לאט לאט אני ועוד הרבה מגיעים לנקודה שבה הרעב למשחק הבא רק מתגבר. על פי הראיונות האחרונים עם Bethesda, המשחק השישי בסדרת The Elder Scrolls כלל לא נמצא בראש סדר העדיפויות נכון לעכשיו, מאחר והחברה מעדיפה להשקיע בכותרים אחרים. השאלה שלי עכשיו היא מדוע להשקיע בדברים כמו Skyrim VR ו-Fallout VR כאשר אפשר להשקיע במשחק המשך לאחת הסדרות הכי מצליחות שלהם? או לחילופין בכותר חדש לגמרי שיתן רוח חיים חדשה לחברה? לא ברורה לי העמידה במקום של Bethesda, כי היא ללא ספק אחת החברות האהובות עליי, וכואב לי לראות את החברה מנסה להישאר בהווה כאשר הרוב כבר התקדמו לעתיד.

מסיבת העיתונאים הטובה ביותר - Sony

אני לא איש של קונסולות, לפחות לא בנתיים, אבל מסיבת העיתונאים של סוני בהחלט היתה הטובה ביותר לדעתי. עם כותרים כמו Shadow of the Colossus (רימייק!!!!!), God of War המדהים, הרחבה חדשה ל-Horizon: Zero Dawn הנהדר וכמובן הדובדבן שבקצפת בשבילי, Marvel's Spider-Man שהתחרה אצלי על התואר "ההכרזה הכי מרגשת". SpiderMan נראה מדהים, ואני מקווה שסוף סוף מצפה לנו משחק ספיידרמן אמיתי וכולי תקווה שהוא יהיה דומה לסדרת Batman Arkham של המתחרים מ-DC.

רעות שטיינברג

ההכרזה הכי מרגשת - Uncharted: The Lost Legacy

כגרופית מושבעת של Uncharted די התאכזבתי שדובר בזמנו כי יהיה האחרון Uncharted 4: A Thief's End אך לשמחתי יש הפתעות בחיים כדוגמת Lost legacy שבו אמנם ההומור, הכריזמה והצ'ארם של נייתן דרייק לא יהיה חלק ממנו אך על פי הסירטונים הוא נראה מצויין, כייפי ומדליק וזה מה שהעיקר לא?

ההכרזה הכי מאכזבת - Xbox one X

אחד מהיתרונות הבולטים של הקונסולות על פני המחשב היא הביטחון שכאשר רכשת אחת מהקונסולות של הדור החדש בזה זה נגמר לפחות למשך 8 שנים.

אחרי יציאת ה- PS4 PRO וכעת ההכרזה על Xbox One X עושה רושם כי הדור הנוכחי הולך להוציא קונסולה משודרגת בכל שנתיים ובכך להשאיר חלק מאיתנו עם חור גדול בכיס וחלק מאיתנו עם חור בלב ופרצוף חמוץ כי המשחק של השכן חד יותר.

ההכרזה שלא הגיעה - The Last of Us Part 2

כן כן בחירה חרושה אני יודעת אך גם אני מצטרפת למאוכזבי היעדרות The Last of Us Part 2 מחגיגת הגיימרים השנתית.

כל כך הרבה שמועות, כל כך הרבה דיווחים ובסוף כאשר הגיע הרגע נשארנו עם הלשון בחוץ. כמה אפשר כבר למתוח אותנו?!

מסיבת העיתונאים הטובה ביותר - Sony

חד משמעית מסיבת העיתונאים של סוני, היצירתיות, השואו, אין ספק כי סוני גנבו את ההצגה גם השנה.

מקווים שנהנתם מהסיכום של הצוות נשמח לשמוע גם מכם - מה ריגש, איכזב והפתיע אתכם בכנס E3.

אם פספסתם את מסיבות העיתונאים אתם יכולים למצוא את הסיכום שלהם ואת השידורים החוזרים בקישורים הבאים:

EA - סיכום מסיבת העיתונאים

Xbox - סיכום מסיבת העיתונאים

Bethesda - סיכום מסיבת העיתונאים

סיכום אירוע - PC Gaming

Ubisoft - סיכום מסיבת העיתונאים

PlayStation - סיכום מסיבת העיתונאים

Nintendo - סיכום מסיבת העיתואנים

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    14:50 19.06.2017 | siegfried siegfried (אורח)

    אחלה כתבה, רק יש לי שתי שאלות:
    1.
    זה נכון ש-beyond good and evil 2 יהיה אקסקלוסיבי לסוויץ' במשך שנה כמו שכתבתם לפני כמה חודשים (https://www.vgames.co.il/article/23576.html)? או שוויתרו על הרעיון הזה.
    2.
    "המשחק הזה כבר התחיל לקבל סטטוס ידוע לשמצה, בדומה למשחקים כמו Duke Nukem Returns או 3 Half Life" איזה משחק זה duke nukem returns? אולי התכוונת ל-duke nukem FOREVER?

  2. 2

    15:03 19.06.2017 | שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס) שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

    ויתרו על הרעיון הזה: אנסל בעצמו אמר שממה שהוא יודע המשחק לא יהיה אקסקלוסיבי לסוויץ', ובהתחשב בכמה שהוא מעורב במשחק זה כנראה המצב.

    ולגבי Duke Nukem - אכן התכוונתי לForever וגם נתקן :)

  3. 3

    16:37 19.06.2017 | ליאור ליאור (אורח)

    פשוט תענוג, תמשיכו עם התוכן הייחודי!

  4. 4

    19:41 19.06.2017 | דני דני (אורח)

    אחלה כתבה

  5. 5

    19:41 19.06.2017 | מישו מישו (אורח)

    הרשו לה להתייחס לפסקת ה Xbox One X ולמה שרשמתם שם.
    בשביל להריץ משחק מהדור הנוכחי PS4/XB1 שיצא ל-PC, צריך מחשב עם רכיבים מתאימים וכזה יעלה היום החל מ 3000 ש"ח ומעלה שלא לדבר תוספות כמו מערכת הפעלה ומסך מחשב (לפחות כזה שיכול לנצל חלקית את היכולות)
    כאשר תוכלו למצוא קונסולות דור נוכחי החל מ 1000 ש"ח ומעלה תלוי בגרסה ובחבילה (ולהריץ על כל מסך TV שקיים כמעט בכל בית היום)
    בנוסף, הבנתי של- XB ו- PS יש אפשרות להחליף ולקנות משחקים משומשים מה שמזיל משמעותית החוויה.
    אפילו מבחינת גודל, הקונסולות קטנות וקומפקטיות לעומת המחשבים הנייחים שמגיעים לפי 2 עד 8 מגודלם של הקונסולות.
    ובנוסף לכל זה ישנם הרבה כותרים פופולריים שלא הגיעו ולא יגיעו למחשב..
    מעולם לא הייתה לי קונסולה ותמיד ניסיתי לדאוג שהמחשב שלי יעמוד בדרישות כדי לשחק במשחקים האהובים עלי.. אבל PC MASTER RACE? אין דבר כזה.. ב 2017 עדיין מוכיחים לי שכנראה נצטרך לחכות.

    בנוגע לכותרים הבלעדיים ל SONY ו MICROSOFT, בצע כסף ושימור לקוחות בקופסה שימורים משומנת היטב. המפתחים צריכים להתעורר ולהוציא את המחשקים לכל הקונסולות והמחשב (וזה לא קשה לעשות פורט היום) כדי שלאנשים תהיה הבחירה המלאה ללא תלות בכותרים.

  6. 6

    08:41 20.06.2017 | 5dtui5 5dtui5 (אורח)

    אני מופתע שלא ציינתם את final fantasy 15: monster of the deep, המשחק הזה הוא פשוט בדיחה

  7. 7

    08:55 20.06.2017 | שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס) שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

    כדי שהוא ייכתב כאן אני חושב שחבילת ההרחבה הזו הייתה צריכה ליצור אצלנו רגש כלשהו ;)

  8. 8

    10:43 21.06.2017 | WarFox89 WarFox89

    קשה לי שלא להתייחס לדעה הרווחת כמעט בכל הפוסט כמעט ע"י כל העורכים על זה ש "XBOX 1X לא שווה קנייה כי אין לה מספיק משחקים בלעדיים בלא בלא בלא" ובמילים אחרות אתם מעודדים מפיצות להחזיק במשחקים כבני ערובה מאחורי קונסולה מסוימת מה שפוגע בסוף בכולם. אני מבין שהתעשייה של הקונסולות בעשור האחרון הרגילה אותכם לצורת החשיבה הזאת ולכן זה נראה לכם כמשהו לגיטימי לגמרי אבל למה שלא תחשבו על זה מזווית שונה ? אולי במקום להתרכז ביצירת משחקים "בלעדיים" לקונסולה שלהם המפתחים יתרכזו יותר בחומרה של המכשיר שלהם? אולי באיכות המשחקים שבאמת שווים את זה וכולם יוכלו ליהנות מהם - כל אחד על המכשיר המועדף אליו ? לא משנה גם אם אותו משחק להיט ייצא על כל הפלטפורמות עדיין יהיו אנשים שיעדיפו לשחק אותו על PC, אקסבוקס או סוני על כל אחד לפי ההעדפה שלו ולפי השיקולים שלו. האם זה אומר שזה גורע מקונסולה כזאת או אחרת ? ממש לא! לדעתי מייקרוסופט כבר הבינו את העניין הזה ושואפים לעשות כמה שיותר פחות אקסקלוסיביים ולהתמקד יותר בתוכן ובחומרה של המכשיר שלהם. הנקודה שלי היא - שמשחקים "אקסקלוסיביים" ממש לא אמורים להיות המקדם מכירות העיקרי של הקונסולה ואינדיקטור איכות שלה. אפשר להצליח בגדול אם לנתב את ההשקעה בערוצים יותר חשובים ממשחק שבוי מאחורי סוני או מייקרוסופט.

  9. 9

    12:54 21.06.2017 | בר הוכמן - כתב תוכן בר הוכמן - כתב תוכן

    שועלמלחמה89. אני נוטה שלא להסכים איתך. הרעיון של אקסלוסיבים הוא לתת לך תירוץ טוב לקנות את הקונסולה. עם חומרה טובה לא הולכים למכולת, אלא עם משחקים טובים. קח לדוגמא את ה-PS2 וה-XBOX הראשון. אני מתייחס לזה למרות פער ההשקה של שנה וקצת ביניהם. הPS2 ניצח למרות שהקונסולה היית חלשה יותר, למרות שהאונליין עבד פחות טוב, למרות שהשלט היה פחות טוב, רק בגלל דבר אחד: המשחקים שלו היו הרבה יותר טובים. נכון שלאקסבוקס היה את HALO וCONKER, אבל זה לא היה מספיק...

  10. 10

    13:34 21.06.2017 | רון גבאי רון גבאי (אורח)

    אריאל, למה גיבשת את הדעה שלך לגבי האלדר סקרולז 6 בלי חמש שניות של חשיבה קדימה?
    כמו שראינו בפולאאוט 4, בת'סדה סטודיוז נמצאים בפשיטת רגל אומנותית. אין להם מושג מה לעשות עם המשחקים שלהם, אז הם הוציאו מפולאאוט את רוב האלמנטים של RPG, הכניסו דיבוב לדמות הראשית כדי לנסות להידמות לוויטצ'ר והוסיפו את מערכת הבייס בילדינג. וזה טוב.
    אני מעדיף שהם ימשיכו לנסות מלא דברים במשחקי filler תחת כותרים אחרים, כדי שסדרת האלדר סקרולז תצא הכי טובה שהיא יכולה להיות.
    חוץ מזה, אני מעדיף לחכות כמה שנים בשביל שהcreation engine יהיה כל כך מיושן שאפילו בת'סדה יתביישו להשתמש בו.

    t. skyrim fanboi

  11. 11

    14:53 21.06.2017 | שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס) שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

    בר, יש משהו במה שWarfox אומר: בתור מישהו שסבל לפחות עשור של גיימינג מבעיית האקסקלוסיבים (לפחות עד שהשגתי מחשב עם אפשרות להריץ אימולטורים כמו שצריך), אני מבין למה שזה יעצבן אנשים, אבל צריך לזכור שמפתחים מתחילים לשים לב לשוק הזה של המחשב האישי ומשחקים שבחיים לא חלמתי שיגיעו למחשב מגיעים אליו (Vanquish, Bayonetta). ואפשר לראות שהמפתחים היפנים לפחות מתחילים, גם אם לאט לאט, לפתח לסוני ובמקביל לסוויץ'/PC. ככה שכמפתחים מתחילים להבין את העדיפות של להוציא את המשחק שלך על כמה קונסולות.

  12. 12

    17:25 21.06.2017 | WarFox89 WarFox89

    לבר הוכמן - מה ז"א עם חומרה טובה לא הולכים למכולת? בטח שהולכים ועוד איך! אם אני קונה מכשיר גיימינג חדש הדבר הראשון שמעניין אותי זה עד כמה הוא חזק ואיך הוא יריץ לי את המשחקים. חוץ מכל אותם אקסקלוסיביים מקדמי מכירות של קונסולה כזאת או אחרת - יש עוד המון המון משחקים שהם לא אקסקלוסיביים, ועל איזה מכשיר היית מעדיף לשחק בהם? על החזק יותר עם איכות יותר טובה או על החלש יותר עם איכות יותר גרוע? למה צריך תמיד להתחרות מי יותר טוב - סוני או מייקרוסופט ? למה שניהם לא יכולים להתקיים ביחד כאשר כל גיימר בוחר את הקונסולה המועדפת עליו על סמך הפיצ'רים (כמו חומרה, רשת, מחיר, עיצוב או whatever) שיותר חשובים לו מבלי להחזיק משחק מסוים עם אזיקים על הידיים מאחורי פלטפורמה כזאת או אחרת? קח לדוגמא את ה-PC: למחשב כמעט ואין בלעדיים - וגם הרבה מאלו שהיו\יש מגעים בסוף לקונסולות אלא אם כן מדובר פשוט במשחקים שלא מתאימים לקונסולות מבחינת נוחות, חוסר עניין או כל צד טכני אחר כמו משחקי אסטרטגיה וכאלה... האם זה שאין למחשב משחקים אקסקלוסיביים פוגע במכירות שלו כפלטפורמת גיימינג ? לא - ההפך זה רק מושך עוד ועוד גיימרים דווקא בגלל הסיבה הזאת - המחשב לא מחזיק משחקים כבני ערובה של חומרה מסוימת וגם אם זה היה קורה תאר לעצמך עד כמה מגוחך זה היה נשמע? משחק בלעדי למעבדים של אינטל או משחק בלעדי לכרטיסי מסך של AMD? ה-PC הוא פלטפורמה שמודעת לעצמה ומצטיינת בדיוק בתחומים החזקים שלה - חומרה הכי חזקה בשוק הגיימינג, אפשרות התאמה ושדרוג ונגישות לכל כיס ולכל רמת שוק - בין גיימר קאז'ואל עם דרישות חומרה ממש נמוכות לגיימר הארדקור עם חומרה מטורפת בעלות אלפי שקלים (אין גבול לאן אפשר להגיע). עובדה שרוב הגיימרים שיש להם קונסולה - יש להם גם מחשב שיכול להריץ משחקים בצורה כזאת או אחרת אבל לא כל מי שיש לו PC גיימינג יש לו גם קונסולה, והרבה אנשים (אני ביניהם) לא קונים קונסולה דווקא בגלל עמדה עקרונית - אני לא רוצה לתמוך במשחקים שהם בני ערובה - אני לא רוצה להיות שווי של מותג אחד עם ג"ג מוגדר מראש וסט של חוקים והגבלות שיגידו לי איך להתנהל כגיימר. אני צריך את החופש שלי שרק ה-PC יכול לספק. אז הנה מייקרוסופט עשו צעד מאוד משמעותי כאשר החליטו להוריד את האקסקלוסיביות של חלק מהמשחקים שלהם ומוצאים אותם גם ל-PC - משחקים שאני אקנה דרך אגב . האם זה פוגע בהם כקונסולה שאני אקנה את המשחקים האלה ב-PC ? ממש לא. אני בטוח שאם סוני היו פותחים חלק משמחקים שלהם לקהל הרחב כמו אקסבוקס ו-PC זה רק היה תורם להם בסופו של דבר ובטח שלא גורע מהקונסולה. מה שמעניין אותי בסופו של דבר כאשר אני קונה מכשיר חדש (ואני מדגיש את המילה - מכשיר) זה לא כמה משחקים בלעדיים יש לו אלא המכשיר עצמו מעניין אותי ומה הביצועיים שלו.

  13. 13

    18:41 21.06.2017 | שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס) שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

    אבל שוב, על הנייר מה שאתה אומר נכון תמיד: הקונסולה עם הSpecs הכי מרשים מצופה ממנה שגם תהייה הכי נמכרת, אבל ההיסטוריה לימדה אותנו אחרת כשחלק מהקונסולות הכי מרשימות נפלו על הפרצוף בגלל חוסר במשחקים או קמפיין מכירות לא מוצלח.
    אגב, לגבי מה שאתה אומר, כמו שאמרתי מפתחים מתחילים להרחיב את השוק שלהם מעבר למה שהם מכירים בעיקר כי הם לומדים על שוק הPC שפחות מתחרה עם השתיים הגדולות ויותר בא לשרת את כולם, שזה מעולה ואני סופר בעד, אבל כדאי לזכור שהחברות הללו רוצות לעשות כסף בלעדי שלא יתחלק עם עוד אנשים (תבע בצע בלה בלה בלה יאדה יאדה), ובדיוק בגלל זה האקסקלוסיבים משחקים בעמדה מרכזית בתחרות ה"איזו קונסולה כדאי לי לקנות".

  14. 14

    21:00 21.06.2017 | מעולה מעולה (אורח)

    היי,
    לגבי הכתבה, רוב המשחקים שהוזכרו הם AAA. אודה אם פעם הבאה תוסיפו גם את האינדי שאהבתם.

    אני מצפה ל-The Artful Escape

    :)

  15. 15

    11:26 22.06.2017 | WarFox89 WarFox89

    נכון שמואל. זאת המציאות העגומה בשוק הקונסולות וזאת בדיוק הסיבה שאני לא רוצה לתמוך בה כי אני חושב שזה פשוט לא נכון מה שהם עושים :)
    אני לא רוצה להתחייב לחומרה מסוימת - רק בשביל לקבל "את הזכות" לשחק במשחק כזה או אחר וכאן בדיוק ה-PC מספק את הצרכים ...

  16. 16

    11:57 22.06.2017 | מישו (שוב) מישו (שוב) (אורח)

    כנס להודעות הפרטיות שלך, 89

  17. 17

    13:55 26.06.2017 | בר הוכמן - כתב תוכן בר הוכמן - כתב תוכן

    תראה שועל, זה לא שאני לא אשמח שלא יהיו משחקים אקסלוסיביים יותר, אני אשמח מאוד. אבל זו השיטה של מייקרוסופט, נינטנדו וסוני לגרום לך לקנות את הקונסולה שלהם וזה עובד. הנה קניתי PS4 בשביל HZD. על סמך חומרה בלבד אנשים לא יקנו קונסולה. בניגוד ל-PC שבו אתה בוחר את החלקים ומודע למה שיש בו, רוב השחקנים לא באמת רוצים להבין או לדעת מה הם עושים, זה הפתרון של קונסולה. לכן גם סוני ומייקרוסופט לא באמת משווקים את הPS Pro\XBOX One X כקונסולה ראשית, אלא רק למשוגעים לדבר.
    הקהל של הקונסולות רוצה להכניס דיסק\ללחוץ על דאונלוד וזהו. הוא כבר מחליט מה לשחק בלי צורך להתעסק בחומרה.פה נכנסים האקסקלוסיביים. אם EA SPORTS שנה אחת תחליט להוציא אקסקלוסיבי רק לסוני למשל, לא משנה כמה מייקרוסופט תעשה קונסולה חזקה במחיר מגוחך, שלט שעושה מסג' וערכת VR חינם, ככל הנראה היא תכשל לחלוטין.

  18. 18

       | פורסם ע"י