Less Borders, More Lands
אחד מרגעי השיא שלי בגיימינג בשנה שעברה היה הרגע בו ישבתי באולם של ONL 2024 וראיתי את החשיפה של Borderlands 4 מול העיניים שלי. סדרת Borderlands הייתה ותמיד תיהיה אחת מהסדרות האהובות ביותר עליי ומאז אותה חשיפה לפני שנה, חיפשתי כל הזדמנות אפשרית כדי לנסות את המשחק החדש שמצטרף אליה. לשמחתי הרגע הזה קרה עכשיו ולאורך היומיים האחרונים יצא לי לשחק כבר במעל שעתיים מתוך Borderlands 4 ואני יכול להגיד בפה שלם שהוא פשוט נהדר ואהבתי אותו מאוד.
לפני שהתחלתי את הדמו נפגשתי עם שני מנהלים מצוות הפיתוח שנתנו קצת רקע נוסף על המשחק שלא נחשף עד עכשיו בחומרים שיווקים שיצאו. לדבריהם, Borderlands 4 הוא המשחק השאפתני ביותר של הסטודיו עד היום כשהם תיארו אותו כ-Less Borders, More Lands. הרעיון המרכזי של עולם המשחק הוא עולם מחובר וכך גם העלילה והסיפור של המשחק שלא יהיו ליניארים יחסית כמו שראינו עד היום. הסטודיו רוצה ששחקנים ילכו בעולם ויגיעו לכל מקום בצורה חופשית כשנבנו גם כמה מערכות שתומכות את זה כמו מערכת אויבים שתוציא אויבים מתאימים בהתאם לרמה שלכם. יחד עם זאת, העולם גם יכלול אירועים שונים שקורים ויוכלו לתת לשחקנים משימות קטנות ומיידיות, פחות לוח מודעות עם משימה שתשלח אתכם לצד השני של העולם ויותר בניין נטוש שצריך לחקור עם פרס מתגמל בתוכו.
חלק עצום מהמשחק קשור למערכת הנשק שגם כן קיבלה מקצה שיפורים רחב, בעבר דיברנו על העובדה שיהיו ב-Borderlands 4 יצרני נשקים חדשים ושונים. אבל עכשיו אנחנו מקבלים רובד נוסף ועמוק יותר לכל נשק עם חלוקה שלו לחלקים שונים שיוכלים להיות מיצרנים שונים כדי לקבל את הבונוסים הייחודיים להם. אני מאוד אהבתי את זה אבל אני גם יכול לראות איך זה ניהיה מורכב ומסובך מידי לשחקנים חדשים. לצידכם בעולם יהיה את Echo 4 שהוא רובוט שיעזור לכם למצוא את הדרך בעולם, אל דאגה, Claptrap עדיין במשחק ולא הולך לשום מקום. עוד בגזרת הנשקים אנחנו מקבלים שינוי נוסף כשמעכשיו רימונים ונשקים כבדים הם כבר לא תחמושת רגילה, אלא יהיו מבוססים על טעינה שלהם. המכאניקה הזאת בעצם מאפשרת לשחקן לסחוב עליו עוד נשקים ולעשות עוד נזק עם פחות דאגות לגבי תחמושת ו-Inventory.
צוות הפיתוח הזכיר גם את ה-Repkit השונים שיאפשרו לשחקנים לרפא את עצמם עם כל מיני יכולות שונות כמו עמידות לאש או רעל ו-Enhancement שונים שיתנו חיזוקים ליצרני נשקים מסויימים ויקחו את הבונוסים שהם מעניקים צעד אחד קדימה. למעשה המשחק נותן לשחקן הרבה מאוד כלים כדי להתאים את סגנון המשחק בדיוק רב כשניהול נכון של כל הציוד והנשקים יוכל להוביל לקומבואים חזקים מאוד. מבחינת מערכת התנועה אנחנו מקבלים את האפשרות להשתמש ב-Grappel Hook שאני חייב לציין שהרגיש נהדר וטבעי כאילו הוא תמיד היה במשחק, אפשרות לדאות באוויר, אפשרות לקפיצה כפולה, תנועת התחמקות, טיפוס על קירות ואולי המרגשת ביותר, סוף סוף אנחנו מקבלים אפשרות לשחות! כל אלה פותחים את עולם המשחק ודרך המשחק בצורה אחרת לגמרי ממה שהיינו רגילים עד היום וזה לדעתי שיפור עצום לנוסחא של Borderlands שהכרנו עד היום.
גם מנוע המשחק שודרג כש-Borderlands 4 ירוץ על Unreal Engine 5 שמאפשר הרבה מהשיפורים במכאניקות המשחק יחד עם שיפורים גרפיים, תאורה ועוד. הדבר אחרון שהיה חשוב לצוות הפיתוח לספר עליו קשור להומור של המשחק. לטענתם, ההומור של המשחק הוא הרבה יותר בוגר ומקורקע ומבוסס פחות על מימס כשהוא נמצא פחות או יותר בין Borderlands 1 ו-2 שאם זה אכן נכון, אלה חדשות נהדרות.
הדמו שאני שיחקתי היה דמו יחסית פשוט שפשוט נתן לי להילחם מול גלי אויבים שונים, בחרתי לשחק עם Rush ועם Amon ובאופן אישי נהנתי יותר מ-Rush בשל סיגנון המשחק שהרגיש לי הרבה יותר מהיר עם יכולת להציב מכונת ירייה ולנעול יריות על אויבים בצורה אוטומטית. על אף שלא היה בדמו שום איזכור לעלילה והייתי פשוט צריך להביס עוד ועוד אויבים, המשחק היה לי מהנה מאוד. מערכת הנשקים היא מה שעושה את Borderlands למשחק שהוא והשיפורים שהיא קיבלה אכן מורגשים ומתגמלים מאוד את השחקן. כל נשק הרגיש לי שונה מאוד מהאחר וכאשר עברתי למצב המשני שלו זה הרגיש לעיתים כמו נשק נוסף וחדש, למשל נשק שמתפקד כשוטגאן רגיל במצב אחד הופך לרובה שיורה חור שחור במצב השני שלו. כאמור, מערכת התנועה החדשה היא מעולה, השיפורים שהתווספו לה מרגישים טובים ופשוט טבעיים כשאני תוהה לעצמי איך הם לא היו שם עד עכשיו ואיך אפשר לחזור אחורה מפה.
בהזדמנות זאת, אני רוצה להגיד תודה לעדלי יונייטד ו-2K שהזמינו אותי לנסות את הדמו של Borderlands 4 לפני ההשקה שלו ב-12 לספטמבר.
*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

רועי באלוה - עורך תוכן
משחק על: PC, PS5, Xbox Series S
בחיים לא תנצחו אותי במשחקי: FPS ומשחקי Co-Op
המשחק שהגדיר לי את הילדות: Jazz Jackrabbit 2
כשאני לא משחק אני: כנראה שובר או מרכיב משהו
מסר לעולם: כל מה שעשיתי זה ניסיתי לחסוך טיפה לפנסיה
תגובות
1
| פורסם ע"י