כמעט קיבלנו משחק המשך...
ערוץ היוטיוב MinnMax העלה סרטון ובו ראיון עם אחד המייסדים של סטודיו Ready at Dawn, אנדריאה פסינו (Andrea Pessino), אשר חשף כמה פרטים מאחורי הפיתוח של המשחק The Order: 1886 אשר יצא לפלייסטיישן 4 ונחשב בזמנו לאחד המשחקים היפים ביותר שיצאו לפלייסטיישן, אך הגישה הלינארית שלו והסתמכות היתר על סינמטיות ופחות מדי על גיימפליי גרמו למבקרים שלא לראות אותו בעין יפה.
במהלך הראיון פסינו דיבר על השינויים בסוני שגרמו לקשיים בזמן הפיתוח בדגש על הארגון מחדש של הצוות הפנימי של פלייסטיישן (עליו פיקח שוהיי יושידה,לשעבר ראש האולפנים של פלייסטיישן) שעבד עם הסטודיו באופן צמוד והפך ככל שהזמן עבר לפחות ופחות מעורב.
"כששו הגיע ליפן, הוא קודם, הוא הפך להיות המנהל של כל העסק (כוונתו לפלייסטיישן) והרבה אנשים הלכו אחריו, היה ארגון מחדש כלפי מעלה", אמר פסינו והוסיף: "מנהיגות היא איזון עדין, כשאדם אחד משתנה, דברים משתנים. אז אחרי שזה קרה הכל השתנה עבורנו. האנשים שהסכמנו על דברים איתם הלכו... הם עדיין למעלה בשרשרת הפיקוד אבל אי אפשר לעקוף אותה. זה כמו בצבא, אי אפשר פתאום להופיע ולהגיד "היי, שו!" אז היה חיכוך רב... הכל התחיל להשתנות באותה נקודה.
פסינו סירב להיכנס יותר מדי לפרטים על הסיבות שגרמו לחיכוך חוץ מלציין שהסטודיו היה צריך לבזבז זמן בדיבור על "חוזים". "זה לא היה הנושא היחידי אבל זה בהחלט לא עזר לפיתוח בשום צורה, העובדה היא שכל הזמן רבנו איתם על הדברים הכי טיפשיים שאפשר לדמיין", פסינו הוסיף.
"אחת הבעיות הייתה שכל כך הרבה דברים נחתכו, המון מחלקי הנרטיב העדינים אבדו מפני שהם נחתכו, דברים שהיו אמורים להיות אינטראקטיביים הפכו לסרט... היינו נואשים, היינו צריכים להוציא את המשחק... היינו צריכים לפחות עוד שנה ולא קיבלנו אותה אז כל הזמן נחתכו חלקים", אמר פסינו.
לדבריו של פסינו, Ready at Dawn הגישו הצעה למשחק המשך לסוני וערכו שיחות איתם בנוגע לרקע שלו, הוא היה אמור לכלול מולטיפלייר ויכל לצאת כעבור 3 שנים ב-2018. סוני בחרה שלא להמשיך עם משחק המשך והמשחק זכה לביקורות קרות.
"אני אפילו לא חושב שזה היה בגלל המכירות, אני חושב שזה היה בגלל הביקורות להן המשחק זכה", פסינו אמר. "סוני היא קבוצה מאוד גאה ובצדק ולו רק הביקורות למשחק היו בסביבות ה-70 היינו מקבלים משחק המשך, אני משוכנע בכך. רק עוד כמה נקודות וזה יכל להיות בסדר אבל בגלל שהציונים היו בסביבות ה-60... זה היה גזר דין מוות".
"בדרך כלשהי, אולי מוטב שהם ויתרו על משחק המשך", פסינו המשיך. "אם חשבנו בעבר שנדפקנו... עם משחק המשך היינו מבזבזים את החיים שלנו. התכוונו לעשות את זה כי רצינו לספק את השחקנים אבל הדרך שבה זה היה קורה... התקציב היה כנראה יותר קטן, היינו נתונים לחלוטין לרחמיו של מקבל ההחלטות ולא הייתה לנו שום עמדת עליונות עליו. לא היינו יכולים לנהל משא ומתן לחוזה הגיוני, הם יכלו לעשות מה שהם רצו אבל היינו לוקחים את זה מפני שרצינו הזדמנות להציל את המותג שהיינו בטוחים שיכל להצליח. כל עבודת השטח הייתה ממש ממש טובה".
למי שתוהה על גורלם של Ready at Dawn החברה המשיכה לאחר מכן בפיתוח של משחקי VR עד שבשנת 2020 נרכשה על ידי Meta. האם שיחקתם ב-The Order: 1886? מה חשבתם עליו? מה יכל לדעתם להיות טוב יותר והאם בכלל היה לו פוטנציאל? בואו לספר לנו בתגובות!
![ארז אבני - כתב תוכן](https://images.vgames.co.il/authors/s_64_1725169924.jpeg)
ארז אבני - כתב תוכן
משחק על: PS5, Xbox Series X, Switch, N2DSXL, PS Vita, PC, Steam Deck
בחיים לא תנצחו אותי במשחקי: אף אחד, תמיד יש מישהו טוב יותר
המשחק שהגדיר לי את הילדות: פוקימון על שלל הגירסאות
כשאני לא משחק אני: צופה באנימה, סרטי קולנוע, קורא ובעיקר מחפש את התחביב הבא
מסר לעולם: זקן סיני חכם פעם אמר
תגובות
1
| פורסם ע"י