הרשמה

האם חברת Ubisoft הולכת להימחק מהבורסה?

והאם זה טוב לחברה ולשחקנים?

יוביסופט עומדת לקראת צומת גורלית, האם היא תיקח את הפניה הנכונה?

על פי דיווח של בלומברג, משפחת גיירמו, הבעלים של יוביסופט, שוקלים למחוק את החברה ממסחר בבורסה. משפחת גיירמו וחברת Tencent המחזיקה בחברת האם שוקלים לקנות את מניות החברה ובכך למחוק אותה ממסחר בבורסה. הדיווח הזה מגיע בעקבות ירידה חדה במניות החברה כתוצאה מדוחות חלשים וירידה בהכנסות. בסוף חודש אוקטובר צפויה החברה לפרסם את הדוחות הרבעוניים שלה, עקב כך, בשבוע שעבר החברה עדכנה את תחזיות הצמיחה שלה כלפי מטה בהודעה לתקשורת. על פי ההודעות הללו המשחק Assassin Creed Shadows נדחה לפברואר 2025 וגם ההכנסות מ-Star Wars Outlaws היו נמוכות מהצפוי. כל ההודעות הללו גרמו למניה להמשיך לצנוח ולהשלים ירידה של כ 70% בשנה האחרונה ועשרה אחוזים רק בשבוע האחרון. הירידה החדה במניה בשבוע האחרון ובכלל, והקושי של יוביסופט למצור מקורות הכנסה יציבים גרמו לבעלים לשקול למחוק את המניה ממסחר.

כדי למחוק את המניה ממסחר החברה תצטרך להציע לקנות אותה מבעלי המניות, וזה עסק יקר. לנעליים האלה נכנסת חברת Tencent שתשמח "לעזור". Tencent כבר מחזיקה בעשרה אחוזים מ-Ubisoft שמוחזקים בשרשור דרך החברה של משפחת גיירמו. לחברה הסינית יש גם כאמור הררים של מזומן והיא מחפשת לרכוש חברות. הבעיה היא שלחברות אמריקאיות אסור להימכר לחברות סיניות כך שחברות אירופאיות כמו יוביסופט הן הזדמנות מצויינת עבורם.

במידה והרעיון ייצא לפועל מדובר יהיה במחיקת החברה ממסחר והפיכתה לחברה פרטית. זה אומר שהדוחות הכספיים, ההכנסות והמכירות לא יהיו חשופים לעיני הציבור והחברה תתנהל בשקט יחסי. הבעיות של יוביסופט תשארנה אותן בעיות אך כעת הביקורת עליה תשאר הרחק מעיני הציבור, ובכלל אם היא תיהפך לסניף של טנסנט הסינית זה לא בהכרח ישפר את מצבם של השחקנים, מה שנקרא בין הפטיש לסדן.

מצד שני, המעבר לחברה פרטית יאפשר לחברה להיות פחות מודאגת מתוצאות בטווח הקצר ולאפשר לה לפעול לתוצאות בטווח הארוך. אני אסביר, אם החברה לא צריכה להתעסק בהכנסות כל רבעון אז היא יכולה לאפשר לעצמה להפסיד בטווח הקצר על מנת להיות רווחית מאוד בטווח הארוך. כאמור, הפיכת החברה לפרטית הוא Mixed Bag של יתרונות וחסרונות שיהיה תלוי אך ורק במהלכים שיוציאו לפועל בהנהלה. הבעיה של יוביסופט זה שהיא לא יכולה או מעוניינת לפטר עובדים (החוקים הצרפתים מאוד נוקשים בתחום) ושהיא לא מנסה להתייעל. יוביסופט היא חברה שטובה מאוד לבעלים גיירמו אך פחות לבעלי המניות. מחיקת החברה למסחר יאפשר לה להתייעל ולהשתפר אך מצד שני יעזור לחברה להפטר מהמטרד הזה שנקרא בעלי מניות.

הבעיות העיקריות של יובסיופט היום היו ונשארו חוסר יכולת להוציא לפועל משחקי Live Ops והיעדר הצלחה במכירות בכלל. החנות של יוביסופט היא כשלון, והעובדה שהם חוזרים לסטים מאוששת את הנקודה הזו. המותגים שאינם אססין קריד לא מצליחים להתרומם וכל משחקי הלייב אופס שלהם נכשלים (Skull and Bones, Xdefiant). יוביסופט חייבת לעשות משהו, ומחיקה ממסחר יכול להיות צעד בכיוון הנכון אבל מצד שני הוא מפחית מהלחץ של בעלי החברה להתייעל ולעשות מעשה.

בקיצור, רק הזמן יגיד.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

אביחי חרמון - כתב תוכן

אביחי חרמון - כתב תוכן

משחק על: מחשב, המסטר רייס  (וגם מובייל, אבל אל תגלו)

בחיים לא תנצחו אותי במשחקי: מטוסי קרב וחלליות

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Jones in the fast lane

כשאני לא משחק אני: מפתח משחקים

מסר לעולם: נולדנו מאוחר מידי כדי לחקור את העולם ומוקדם מידי כדי לחקור את החלל. בשביל זה יש משחקים

 

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    13:56 06.10.2024 | Vgut Vgut

    לצערי הרב זה לא מפתיע אותי. יוביסופט למרות שיש לה הרבה זכויות ומעלות, לא הפנימה הרבה שנים שבקהילה יש תסכול רב עקב מיחזור המשחקים שלהם וחוסר המעוף שבהם. הכתובת הייתה על הקיר...
    קשה לי להאמין שמשהו ישתפר
    נאחל להם הצלחה רבה כמובן.

  2. 2

       | פורסם ע"י