הרשמה

הדו"ח של תעשיית המשחקים הישראלית ל-2021 נחשף

עמותת GameIS ו-Deloitte מציגים את תעשיית המשחקים הישראלית

תעשיית המשחקים הישראלית בקצב צמיחה מסחרר

עמותת מפתחי המשחקים הישראלית GameIS חשפה את דוח תעשיית המשחקים לשנת 2021, בשיתוף עם חברת המחקר Deloitte.

לפי הדוח, מועסקים בישראלי כ-14,000 עובדים בכ-190 חברות, וסך הכנסתן עומד על 8.6 מיליארד דולר. מאז 2016 צמח השוק בישראל בקצב של 54% בשנה, והוא מהווה כיום כ-7% מיצוא ההייטק בישראל. הפלטפורמה הפופולרית ביותר בישראל היא המובייל שמהווה כ-52% מהתעשיה העולמית, אך ישראל מתמחה גם בטכנולוגיות תומכות כגון שירותי ענן, VR/AR וטכנולוגיות קריפטו למשחקים.

תעשיית המובייל משופעת בחברות ענק כגון Playtika, Moon Active, ו-Plarium, אשר מהוות את מרבית התעשייה בארץ, אך ישראל נמצאת גם בתחומי תוכן משתמשים עם חברות מצליחות כמו Overwolf ו-Stream Elements ומהוות את החזית הטכנולוגית בתחום. מעבר לכך, תעשיית משחקי האינדי בישראל חיה ובועטת עם משחקים מצליחים כמו Grime, Toodee and Topdee ו-In Sound Mind. אלו הם הניצנים הראשונים בתעשיה שהולכת וגדלה. המשחק Grime כבר דיווח על הכנסות של מיליוני שקלים וכעת עושה את דרכו לקונסולת Nintendo Switch, בעוד ש-In Sound Mind קיבל ביקורות משבחות ואף נבחר על ידי Epic Games להיות מחולק כמתנה יחד עם כותרים כמו GTA ו-NBA 2K.

התעשיה רבה ומגוונת ועדיין צומחת. ניתן להתרשם מהחברות הרבות בתעשיה באמצעות המפה האינטרקטיבית, ואף להוסיף חברות שלא צוינו.

תעשיית המשחקים בישראל הצליחה בשנים האחרונות גם בתחום החינוך עם מכללות ללימודי משחקים כמו תלתן, שנקר ובצלאל. עדיין חסר היום כוח אדם ואחד מהאתגרים איתם מתמודדת התעשיה הוא גיוס כוח אדם איכותי לתעשיית המשחקים. גם גופי ההשקעה בארץ בנויים להשקעות עם החזר מהיר ועיקרן בעיבוד נתוני שחקנים יותר מאשר בנייה והפקה של משחקים. מניתוח התחזיות לעתיד, ישראל תמשיך להצטיין בתחום משחקי הקז'ואל, אך אנחנו גם רואים צמיחה בעולמות הקריפטו, E-Sports והמטאוורס. עמותת GameIS ממשיכה בעבודה לבנות את תעשיית המשחקים הישראלית ולהזניק אותה קדימה גם בשנים הבאות, ואנחנו נהיה כאן כדי לדבר עליה!

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

אביחי חרמון - כתב תוכן

אביחי חרמון - כתב תוכן

משחק על: PC, VR

לא תנצחו אותי על: סימולטורים

המשחק שהגדיר לי את הילדות: וואלה היה מזמן לא זוכר... תן לחשוב על זה.

כשאני לא משחק אני: מציל את העולם מחייזרים ושדים

מסר לעולם: Hello World

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    14:43 11.07.2022 | DrizziTx DrizziTx

    זה דו״ח מאוד רחב שבעיקר מדבר על תחומים היקפיים של משחקים ולא ממש משחקים כמו שויגיימס מסקרים ולכן לא הייתי קורא לזה צמיחה מסחררת.
    גריים, טודי וסאונד מיינד הם נקודת האור כאן וכל השאר זה לא ממש גיימינג (ולא!!! הימורים זה לא גיימינג גם אם תעשיית ההימורים המקוונים ניחסה לעצמה את השם הזה ברוב חוצפתה)

  2. 2

    10:05 12.07.2022 | OmriTahar OmriTahar

    והטוב עוד הרבה הרבה לפנינו.

  3. 3

    10:08 10.06.2023 | גדי גדי (אורח)

    ומה עם משחקי אונליין כמו פרוגי או https://il-games.games/ ?

  4. 4

       | פורסם ע"י