הרשמה

בינה מלאכותית תדרג את ביצועי השחקנים בליגת Overwatch

השופט Watson שורק לעבירה

ולא, זה לא ה-Watson שאתם חושבים עליו

בימים האחרונים ליגת ה-Overwatch קיבלה חיזוק מעניין מחברת IBM. החברה החליטה לשתף פעולה עם הליגה וליצור מערכת דירוג חדשה באמצעות אחד מאבות הבינה המלאכותית Watson. למי שלא מכיר, IBM החלו בחקר הבינה המלאכותית עוד בשנות ה-90 באמצעות בניית המכשיר Deep Blue שהצליח לנצח את גארי קספארוב בשחמט בשנת 1997. זה אולי נשמע לכם דיי פשוט, אבל לפני 25 שנה זה היה הישג מרשים. בהמשך הגיע יורשו Watson שנועד לנצח בתחרות Jeoperdy וזכה במקום הראשון בשנת 2011 כאשר ניצח את כל אלופי ה-Jeoperdy של אותה תקופה, וזאת מבלי להיות מחובר לאינטרנט. לאחר מכן נשלח Watson לסייע בהתמודדות עם סרטן ריאות ונחל שם הצלחה.

כיום Watson עוסק בפעילות בתחומים רבים כמו תחזית מזג האוויר, הכנת דוחות מס ופרסומות במקביל לעבודה שלו בתחום הרפואה, אבל הג'וב החדש שלו אולי הופך להיות המעניין ביותר (לפחות אותי). Watson עומד להיות השופט בליגת Overwatch החדשה באמצעות מערכת ה-Power Ranking. לפי דיווח משותף של IBM וליגת Overwatch השופט Watson ישתמש ביכולות הבינה המלאכותית שלו כדי לשפוט שחקני Overwatch באמצעות 360 פרמטרים שונים את ההשפעה של כל שחקן על תוצאת המשחק הסופית. כלומר, מעבר לנתונים יבשים ידידנו Watson יוכל לחשב כמה תרם כל שחקן לניצחון על ידי פעולות מסוימות, שיתוף פעולה, וההשפעה שלו על התוצאה הסופית. הניתוח הזה יעניק לכל פעולה במשחק משקל שונה שמשפיע על ציון השחקן וגם לשפוט נתונים מורכבים יותר כמו האם פעולה מסוימת סייעה לקבוצה באופן עקיף. זה יהפוך את הדירוג להרבה יותר מעניין. המערכת החדשה תאפשר גם לבצע מעקב אחרי קבוצות שלמות, ואפשרות נוספת תאפשר לבצע מעקב נקודות אחרי כל שחקן בפילוח הדמות המסוימת שלו. כלומר כל שחקן יוכל לקבל ניקוד פרטני לגבי הדמות הספציפית שבה השתמש וכך לדעת מי השחקן הכי טוב עם דמות מסוימת לדוגמא.

הרעיון של שימוש בטכנולוגיה ו-AI לצורך שיפוט מתחיל לצבור תאוצה גם בקרב הספורט המסורתי ובוודאי שיש לו מקום בספורט אלקטרוני בו יש למערכת הרבה יותר גישה למידע. מדובר בשינוי מרענן ואני מקווה שנראה עוד ליגות המצטרפות לתחום הזה.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

אביחי חרמון - כתב תוכן

אביחי חרמון - כתב תוכן

משחק על: PC, VR

לא תנצחו אותי על: סימולטורים

המשחק שהגדיר לי את הילדות: וואלה היה מזמן לא זוכר... תן לחשוב על זה.

כשאני לא משחק אני: מציל את העולם מחייזרים ושדים

מסר לעולם: Hello World

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י