הרשמה

הולנד: קנס של עשרה מליון יורו ל-EA בגין שימוש בלוט-בוקס כהימורים

האם זהו עוד צעד בדרך להסרת המנגנון השנוא מהמשחק?

הולנד הכריעה כי לא רק שמנגנון הלוט-בוקס הוא הימורים, אלא של-EA אין רישיון והגיע הזמן לשלם

בית המשפט בהאג השית קנס של 10 מיליון יורו על חברת EA בתגובה למנגון הלוט-בוקס במשחקי FIFA מ-2019 ואילך. על התביעה אחראית ה-KSA, רשות ההימורים ההולנדית. גזר הדין ניתן כבר ב-15 לאוקטובר ופורסם ביום שישי ה-30 לאוקטובר. רשות ההימורים בהולנד קבעה כי מאז 2019, EA עוברת על החוק שכן מנגנון הלוטבוקס שנמצא במשחקיה הוא הימורים ולחברת EA אין את הרישיון מתאים לכך. על זאת, בית המשפט נתן ל-EA שלושה שבועות מיום הכרעת גזר הדין להסיר את מנגנון הלוט-בוקס מהמשחק, אחרת EA תקנס בעוד חצי מיליון יורו על כל שבוע שהמנגנון עדיין לא הוסר.

לוט-בוקס (למי שלא היה מחובר לעשור האחרון בגיימינג) אלו קופסאות (או חבילות קלפים, במקרה של פיפא) שמהם מקבלים באופן אקראי תוספות למשחק. ברוב המשחקים אלו תוספות קוסמטיות שלהן יש מעט מתנגדים, בפיפא זו גם הדרך לנצח במצב ה-Ultimate Team שכן בחבילות הללו מסתתרים מסי, אדן הזאר, רונאלדו וכל השחקנים של באיירן מינכן. בלי לפתוח הרבה קופסאות (ומכאן, לשלם הרבה כסף על עוד קופסאות ועל סיכוי אקראי לקבל את השחקן הרצוי) הסיכוי לנצח שחקנים אחרים הוא נמוך משמעותית. זו לא הפעם הראשונה או השניה ש-EA מתעסקת בשערוריות עם מנגנון הלוטבוקס שלה: בינואר 2019 EA הפסיקה למכור FIFA Points בבלגיה. כבר ב-2018 ממשלת בלגיה הכריזה כי מנגנון הלוט-בוקס הוא סוג של הימורים והתחילו בחקירה כנגד EA אחרי שהאחרונה סירבה לשנות את המנגנון במשחק. מאז ההכרזה ב-2018, חברת Blizzard (המפתחים של Overwatch), וחברת Valve (המפתחים של Team Fortress 2) ו-2K Games ניטרלו את המנגנון במשחקיהן. כאמור, ללא EA שרק ב-2019 בחרה (לאחר חקירה) לנטרל את המנגנון במדינה.

אבל אם נשים את רשויות החוק בנפרד, המשחק האחרון של EA שמנגנון הלוט-בוקס שלו גרם הד בעולם הגיימרים הוא Battlefront 2 שגרם ל-Dice ו-EA לנטרל את המנגנון לחלוטין ואז לשנות אותו. כל זה לא עזר למשחק, שכן הקהילה פשוט לא האמינה בו. על מצב ה-Ultimate Team של פיפא אפילו לא דיברתי בביקורת למשחק האחרון בסדרה, FIFA 21, שכן הוא מבוסס על האפשרות לשלם על עוד חבילות קלפים ויכולות השחקן הן משניות בו.

חברת EA יצרה בפיפא מנגנון שבו מאוד קשה להשיג שחקנים טובים לקבוצה. הבעיה היא גדולה בהרבה אם אנחנו רוצים שחקן ספציפי. פיפא לא מאפשרת לך לשלם על שחקן ספציפי (כי אז יהיה מחיר לכל שחקן ולשלם עכשיו 20$ על לבנדובסקי זה לא כיף כשיש עוד 10 שחקנים לפחות שצריך להשקיע בהם), אלא מאפשרים לך לקנות חבילות קלפים שבהם מסתתרים השחקנים. מחירי החבילות האלו הוא נמוך, ולכן, מה זה כבר דולר פה דולר שם. באופן פסיכולוגי, מרגיש שאנחנו מבזבזים מעט כסף - אבל בפועל, המון כסף הולך על קלפים ווירטואלים ששנה הבאה יעלמו עם הפיפא הזה.

ואסיים במשפט שביום שישי אמרתי לבן דודי, איתי, בן ה-9 שממש רצה לקנות דברים ב-Brawl Stars: ״החברה גרמה לבעיה. הן הכינו דמויות חדשות שמאוד קשה להשיג בלי לשלם. אח״כ אתה משלם, רק כדי לפתור את הבעיה שמלכתחילה החברה יצרה כדי שתשלם״. למרות זאת, הוא רכש את ה-Battle Pass.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

בר הוכמן - כתב תוכן

בר הוכמן - כתב תוכן

משחק על: PC, PS4, Xbox One

בחיים לא תנצחו אותי ב: קרב Roadhogs ב-Overwatch. 

המשחק שהגדיר לי את הילדות: לא בטוח אם Oddworld או The Neverhood. בכל מקרה הילדות שלי הייתה מוזרה.

כשאני לא משחק אני: סטודנט למדעי המחשב בסבל וכדורסלן בחסד.

מסר לעולם: לא תמיד התפוח הכי אדום הוא בהכרח תפוח.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י