הרשמה

קשיים וטעויות: מה קורה עם המשחקים של Paradox Interactive?

בונים ערים ובתי כלא ובסוף כל זה לא עובד

Big city life, Me try fi get by

אחת מהחברות האהובות עליי ביותר בתעשיית הגיימינג זאת Paradox Interactive. החברה מחזיקה בהרבה מפתחות כשכל אחת מהן מוכשרת מאוד ומביאה לשולחן משחקים מיוחדים ומורכבים שדורשים מהשחקן לשבת ולחשוב על הצעדים הבאים שלו ועל ההשלכות שלהם כשהוא נשאב לאורך שעות למשחקים הממכרים האלה. כמה מהכותרים הטובים ביותר של Paradox לפי דעתי הם סדרת משחקי Crusader Kings, Victoria ו-Europa Universalis שיקחו אתכם מאות שנים אחורה בזמן לנעליו של מנהיג אירופי כשעליכם לנהל את הממלכה והאימפריה שלכם בין כל השיקולים השונים. אלה אמנם משחקי אסטרטגיה כבדים ומורכבים מאוד אבל לחברה יש גם כמה משחקי אסטרטגיה וניהול קלילים כמו Cities: Skylines ו-Prison Architect. 

שני המשחקים האלה אהובים עליי במיוחד כששיחקתי בכל אחד מהם מעל 150 שעות מאז ההשקה שלהם לכן התרגשתי מאוד כששמעתי על משחקי המשך חדשים. ל-Cities: Skylines חיכיתי בהתרגשות גדולה, עקבתי אחרי הסירטונים והמידע שיצא לפני ההשקה וחיכיתי לתורי לשחק במשחק. לצערי הייתי במילואים בתקופת ההשקה אז לא קפצתי על המשחק אבל על אף היותו מסקרן ועמוס תוכן חדש ומענייין ההשקה הייתה בעייתית בלשון המעטה. המשחק הושק עם הרבה מאוד באגים ובעיות ביצועים כשהוא קיבל ביקורות שליליות משחקנים חדשים ומעריצים אדוקים של המשחק הקודם. הדבר היה מפתיע עוד יותר בהתחשב בעובדה שאין למשחק מתחרה גדול אחר שבאמת מאיים עליו והיה אפשר לדחות את ההשקה בעוד כמה שבועות כדי לדאוג למשחק עובד ותקין שיתקבל בברכה על ידי השחקנים.

כאמור, גם Prison Architect קיבל משחק שני, את ההכרזה עליו ראיתי באיחור רק לפני מספר שבועות ואני חייב להגיד שלמרות שאני מאוד אוהב את הראשון, השני היה ניראה לי קצת פחות טוב. הרגשתי שהשינוי הגרפי המאסיבי שהמשחק קיבל גרם לו לאבד מהאופי המוכר שהיה למשחק הראשון והיה טמון בו הרבה מהקסם שלו ולפי התגובות ביוטיוב לסירטון ההכרזה ניראה שאני לא היחיד שמתאבס על הויתור של סגנון הויזואלי של ה-2D. נכון, ל-Prison Architect 2 יש כמה פיצ'רים נהדרים שקהילת השחקנים מבקשת כבר שנים כמו מספר בתי כלא שונים במפה אחת או מבנה אחד בעל מספר קומות. אך לצד השינוי הגרפי, השחקנים גם סקפטים לגורל המשחק לאחר ההשקה הרעועה של Cities: Skylines 2.

בעוד ש-Cities: Skylines 2 עבר מקצה שיפורים בחצי השנה שעברה מאז ההשקה האופק שלו עדיין לא בהיר. לאחרונה הושקה למשחק הרחבת Beach Properties שהתיימרה להוסיף עוד תוכן למשחק אך היא ממש לא התקבלה בחיוב אצל השחקנים. ההרחבה הציגה יחס תוכן-כסף נמוך מאוד כשהיא חסרת תוכן במיוחד בהתחשב בעובדה שהיא הייתה צריכה להיות ההרחבה הגדולה הראשונה למשחק עם תג מחיר של 10$ דולר והיא איכזבה מאוד. בעקבות הזעם מהשחקנים המפתחת הוציאה מכתב לשחקנים שבו היא אומרת: "ביקשנו את הסבלנות והתמיכה שלכם וקיבלנו אותה. בתמורה, איכזבנו אתכם. חשבנו שנצליח לפתור את הבעיות במשחק בלוח זמנים לא הגיוני והשקנו את ההרחבה בצורה חפוזה שלא הייתה צריכה לקרות." המפתחת מציעה לכל מי שרכש את ההרחבה החזר כספי כשכרגע ההרחבה גם אינה זמינה יותר לרכישה.

אבל גם Prison Architect 2 מתחיל לסבול מבעיות עוד לפני שהושק. בהתחלה, המשחק תוכנן לצאת בחודש מרץ אך זמן קצר אחרי ההכרזה על התאריך, ההשקה נדחתה לחודש מאי. בעוד שהדחיה הראשונה לא הייתה רצינית במיוחד מבחינת זמן, הצעד התקבל יחסית בשקט והבנה על ידי השחקנים. אך עכשיו המפתחת מכריזה על דחיה נוספת של המשחק בעוד 4 חודשים אל עבר השלישי בספטמבר. זאת ללא ספק דחיה גדולה מאוד שהשחקנים לא ציפו לה. לטענת המפתחים, הדחיה לספטמבר נועדה כדי לפתור בעיות יציבות וזיכרון של המשחק שככל הניראה נובעות מהמנוע החדש שהמשחק רץ עליו. על פי Paradox, מלבד הבעיות האלה, המשחק פחות או יותר מוכן. כאמור, ההתחלה של Prison Architect 2 לא הייתה טובה והדרך להשקה גם אינה מעודדת במיוחד כשלנו נשאר לחכות לעידכונים נוספים לגביו.

מה דעתכם על הנושא? האם זאת רק תקופה קשה וזה יעבור? ספרו לנו בתגובות!

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

רועי באלוה - עורך תוכן

רועי באלוה - עורך תוכן

משחק על: PC, PS5, Xbox Series S

בחיים לא תנצחו אותי במשחקי: FPS ומשחקי Co-Op

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Jazz Jackrabbit 2

כשאני לא משחק אני: כנראה שובר או מרכיב משהו

מסר לעולם: כל מה שעשיתי זה ניסיתי לחסוך טיפה לפנסיה

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י