הרשמה

תודה.

אין הרבה להוסיף כאן, לא ככה?

סיכום של 7.5 שנים הוא לא דבר של מה בכך, אבל אני אנסה להסביר בקצרה למה אני עוזב, לתת כמה מהכתבות האהובות עליי ולהודות לכולם על תקופה מהטובות בחיי

טוב, יש לי המון מה לומר - בכל זאת, עשיתי סרטון של שעה ועשרים עם יאללה בלגן ביוטיוב, כשרק על החלק של הפרידה מהאתר הקדשתי איזה 20-30 דקות. היסטוריה של 7 וחצי שנים באחד מהתפקידים האינטנסיביים והגדולים בתחום עיתונאות הגיימינג בארץ אי אפשר לסכם בכתבה או אפילו בראיון של שעה ועשרים (סורי דימה), אבל אני בכל זאת בחרתי לכתוב את הכתבה הזאת כדי לנסות ולהסביר למה אני בחרתי להיפרד מהאתר אחרי כל-כך הרבה זמן (מי שכן רוצה לצפות בראיון שלי עם דימה מהערוץ יאללה בלגן, הוא כן למטה).

בתכל'ס, התשובה היא פשוטה מאוד: אני עייף. יצא לי לכתוב כמעט 360 ביקורות פה באתר כשבחישוב זריז זה אומר ממוצע של כמעט ביקורת בשבוע (391 שבועות). כתבתי יותר מ-1850 כתבות תחת שמי באתר (לא כולל כתבות שעבדתי עליהן תחת "מערכת ויגיימס") - כמות התוכן שיצרתי באתר הזה, לא ראו כמותה בכל שנותיו ואין לי בעיה לומר את זה כי זאת הסטטיסטיקה. בסוף 2022 כבר ידעתי שאני רוצה לעצור ולקחת הפסקה - זה לו"ז מטורף שקשה לעמוד בו והוא הוביל למעט שעות שינה ולהמון משחקים שהייתי צריך לשחק בצורה יחסית מכנית (גם אם נהניתי מהם).

ביקורת: Final Fantasy XVI (הביקורת ה-300 שלי באתר)

כשראיתי מה הולך ב-2023 (זלדה, בסדר? ראיתי את זלדה), הבנתי שאני כנראה אמשיך לסקר ולכתוב עבור האתר הזה גם בשנה הזאת. כשקיבלנו את תאריך היציאה של Final Fantasy VII Rebirth, כבר הבנתי מתי אני עומד לעזוב את האתר באופן רשמי. המשפחה והחברים ידעו ראשונים, צוות העורכים והניהול ידע אחרי זה, צוות האתר לאחריו ולבסוף כל שאר הקוראים, כשחשפתי את עזיבתי בתת הכותרת של הביקורת ל-Final Fantasy VII Rebirth.

ביקורת: Final Fantasy VII Rebirth

הכתבה האחרונה שלי תעלה מחר ב-17:00 בערב. אני מניח שחלקכם חשבתם שכתבה כמו שאתם קוראים עכשיו עומדת להיות הכתבה האחרונה שאני אכתוב פה באתר, אבל תסמכו עליי - ברגע שהיא תעלה, אתם תבינו שלא יכלתי לסיים אחרת. מה אני עומד לעשות עכשיו? בעיקרון שני דברים מרכזיים: הראשון פשוט מאוד - אני עומד לישון בשעות נורמליות. עכשיו כשאני לא אצטרך לשבת על ביקורת שצריכה לעלות בזמן, אני אוכל לשחק משחקים בקצב שלי, בשעות שנוחות לי ולישון יותר.

הדבר השני - להתחיל לעבוד על ה-Backlog שלי. יש לי המון משחקים שזזו הצידה כדי שאוכל לעבוד על ביקורות. הרשימה כוללת משחקים כמו Baldur's Gate 3, Tales of Arise, Chrono Cross Remastered ואפילו להתחיל לעבור על האוסף הקטן שיצרתי של משחקי Gamecube כמו SoulCalibur 2 ו-Pokemon Colosseum (הכי להגשים חלום מבחינתי. תודה רבה לדן עופר - מבחינתך זה היה להביא אוסף לחבר, אבל מבחינתי אתה עשית דבר שאני לא אשכח בחיים).

זמן פנוי: כמה יוצרי תוכן ישראליים שאני עוקב אחריהם ואשמח לפרגן להם

זה החלק המרכזי והחשוב בפרישה שלי מהאתר: אני ממש לא מתכוון להפסיק עם גיימינג. אני תמיד הייתי קודם גיימר ורק אז כתב גיימינג. זאת אהבה עצומה שהייתה אצלי לפני שהתחלתי לכתוב פה באתר, ואהבה שתהייה אצלי גם אחרי הפרישה וגם ממש בהמשך כשיהיו לי ילדים ואני אנסה להושיב אותם מול Breath of the Wild או Chrono Trigger ואנסה לא להתאכזב אם ישעמם להם (לא ישעמם להם, אבל עדיין).

בשלב הזה בכתבת הפרידה הזאת שלי אני ארצה לעבור על כמה כתבות אהובות עליי מכל מיני סיבות. נתחיל עם העשיריות שיצא לי לתת כאן באתר - אלה המשחקים שבחרתי לתת להם את החותמת של משחק שאני פשוט חייב שתשחקו. בחישוב זריז, קצת פחות מ-5 אחוזים מהמשחקים ששיחקתי קיבלו אצלי 10. זה אומר שהבדיחה של "שמואל 10 מ-10" לא הייתה מדויקת, אבל יאללה, אני אוהב לזרום עם שטויות, בטח אם הן מצחיקות.

הסט השני של הכתבות שאני מאוד גאה בהם הם הראיונות שיצא לי לעשות עם מפתחים וקהילות גיימינג בארץ ובחו"ל. המפתחים הישראליים מקבלים אקסטרה נקודות אצלי כי זה הראה לאנשים שיש פה קהילת מפתחים תוססת, שעובדת ומפתחת ונותנת מעצמה כדי ליצור משחקים פה בארץ.

אם כבר מדברים על פרויקטים שנהניתי לעשות - אני לא יכול שלא לציין את רשימות פסקולי השנה שלי. פרויקט שהתחיל ב-2017 והמשיך עד היום בו בכל שנה אני מדרג את הפסקולים הכי טובים שקיבלנו באותה השנה. 7 כתבות, 8 זוכים - מה אני אעשה ש-2022 הייתה משוגעת במובן הזה.

יש גם כמה משחקי אינדי שפשוט נהניתי לעשות להם ביקורת (אחד מהם הוא לא משחק אינדי, אבל אתם תוותרו לי, קניתי גרסה פיזית מיוחדת שלו). בכלל, זאת תעשייה שהתפוצצה בשנים האחרונות וכל המרדף שלי אחרי כל מיני משחקים מעניינים בעולם האינדי היה שווה את זה כדי להציג אותם.

אחד הדברים שהכי נהניתי לעשות כאן הן ביקורות חומרה. בעוד שהכתבה על ה-PS5 היא ללא ספק הכי היסטורית שלי, אלו הכתבות על המכשירים הניידים שזיכו אותי בכינוי חדש: "שמואל ניידים בע"מ":

אני מדבר על זה פה ושם, אבל בשנתיים הראשונות של ה-Switch, כמעט כל התוכן שקשור לנינטנדו באתר הגיע מהכיס הפרטי שלי. אנחנו מדברים על ביקורת לקונסולה עצמה (באותה תקופה גם הייתי היחיד שפרסם ביקורת עליה), וביקורת לכל משחק גדול שיצא ל-Switch באותו הזמן, כשלרוב המשחק נקנה ביום השקתו. מיותר לציין שהכניסה של נינטנדו ישראל לעניינים הורידה ממני המון לחץ כלכלי, אבל זאת הייתה היכולת לומר שמשחק כלשהו סופק לנו לביקורת על ידי חברה שאני מעריץ שלה שנים - זה באמת מה שריגש אותי.

היו גם סט כתבות שכתבתי בעיקר כי פשוט רציתי לעשות עליהם תוכן כאן באתר. בין אם מדובר בכתבה ליום האם שנוצרה נטו מהרצון להנציח את אמא שלי ז"ל באינטרנט ולתת לה את הכבוד הכי גדול שיכלתי לתת באותו הזמן, או סתם כי מדובר בנושא שאני רוצה לכתוב עליו ושאנשים יכירו עוד עליו.

אני אעצור כאן - אני יכול לחפור עוד ולהביא כאן כל מיני כתבות שאני מאוד אהבתי לכתוב, או ביקורות שאני מאוד גאה בהן, אבל דיי לנבור בעבר. מי שרוצה יוכל תמיד ללחוץ על הקישור לפרופיל כתב שלי ולקרוא כתבות שנראות לו מעניינות מבין ה-1850+ שכתבתי. את הסיום של הכתבה אני אנצל כדי לומר תודה.

תודה לצוות הכתבים שלי לאורך השנים: לעורכים גיא דהן ורועי באלוה שסחבו עליהם חלק מהעומס שלי, לכתבים שלי: דור קציר, אור סגל, אור ארז, אביחי חרמון, צבי ספיר, בר הוכמן, גל כהן-ויינשטיין, שיר כהן, טל דותן ועוד המון אנשים אחרים לאורך השנים שסיפקו תוכן לאתר הזקן והוותיק הזה. תודה לכל המפיצות ששיתפו איתי פעולה והאמינו בי ב-2018 כשניסיתי להרים חזרה את האתר הזה לנקודה שבה הוא נמצא כיום, תודה לכל הקולגות מאתרים כמו IGN, ערוץ הגיימינג ו-Gamerspack או יוטיוברים שהפכו לחברים כמו האחים אלעדי, יגאל, אדם ואלי מאיפה הצ'קפוינט ו-1Up Club, דימה מיאללה בלגן, בוזוקי, בן ואביתר מגיימי (כיום גיימסקור) ועוד המון אחרים.

אבל הכי הכי חשוב: תודה לכם. תודה שקראתם את הכתבות (גם כשהן היו על נושאים איזוטריים כמו סקיבידי טוילט), שהגבתם, שהסתחבקתם על חשבוני עם "שמואל 10 מ-10", שהסכמתם או שכעסתם על ציונים שנתתי למשחקים (כן, אני מסתכל עלייך ליאור/יאיר, אני יודע שאתה קורא פה ותודה על הכניסות). כל הדברים האלו נתנו לי את הדרייב שהייתי צריך כדי לכתוב עוד ולספק עוד תוכן, גם כשהדבר היחיד שיצא לי מזה הוא שקיות מתחת לעיניים ומחסור עצום בשעות שינה. תודה רבה על הכל ואני באמת מקווה שתמשיכו להגיע לכאן ולקרוא כתבות וביקורות גם אחרי שאני אעזוב.

אנחנו נתראה בכתבה האחרונה שתעלה בעוד 24 שעות, מחר ב-17:00, אני אדאג גם לפרסם אותה בעוד כל מיני מקומות ככה שאתם כנראה לא תפספסו אותה. כמאמר גיל גולן: "אוהב אתכם, נשתמע".

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    18:44 10.04.2024 | drizzitx drizzitx (אורח)

    תודה שמואל, היה תענוג והתשוקה שלך נזלה מכל מילה וזה אומר הכל.
    מעבר לכך מבין את העייפות והלוז הלחוץ, גם הייתי במקום דומבה, גם אמרתי "די" אז לגמרי מזדהה וחושב שהרוחת את המנוחה ובגדול.

    אז תודה לך,
    ובהצלחה בבקלוג, לגיימר אין דבר יותר חשוב (מיד אחרי משפחה וכאלה)

  2. 2

    19:38 10.04.2024 | גיא גיא (אורח)

    תודה, נהניתי לקרוא את הכתבות שלך.

  3. 3

    19:49 10.04.2024 | AVIC AVIC (אורח)

    אני ממש זוכר את הזמן ששמואל התחיל לכתוב באתר ואיך אמרתי לעצמי "וואו, סוף סוף יש פה מישהו שמדבר על המשחקים שאני אוהב והוא גם עושה את זה כל כך טוב!"

    התשוקה שלך למשחקים תמיד הייתה ניכרת בכתבות שלך ולדעתי האישית אתה כתב הגיימינג הכי מוצלח בישראל.

    האתר לא יהיה אותו הדבר בלעדיך, אבל זה לגמרי הגיוני שתרצה לנוח אחרי כל כך הרבה זמן.

    בהצלחה בהמשך, נתגעגע :)

  4. 4

    20:17 10.04.2024 | אמיר דה בראון אמיר דה בראון (אורח)

    אני לא בוכה, זה עיציק שיפשף לי את העין.

  5. 5

    21:32 10.04.2024 | ohadcal ohadcal

    שמואל כמה כיף היה לקרוא את הכתבות שלך לאורך השנים. מקצוען ברמות שאין לביקורות בחול, וחיפשתי! מקווה שהמשך הדרך שלך תהיה קלה וטובה
    אתה איש מוכשר ברמות קיצוניות ולראות שיצאה כתבה/ ביקורת חדשה שלך באתר תמיד העלתה לי חיוך על הפנים
    תודה על הכל !!!!

  6. 6

    23:20 10.04.2024 | אורח אורח (אורח)

    תודה שמואל, נתגעגע.
    בהצלחה בהמשך (:

  7. 7

    01:04 11.04.2024 | Thunder Cats Thunder Cats

    תודה רבה! נהניתי לקרוא את הסיקורים שלך ואת הביקורות שיהיה בהצלחה!

  8. 8

    09:45 11.04.2024 | NOAM NOAM (אורח)

    היי שמואל תודה רבה על כל התוכן הנהדר שכתבתה (מאוד אוהב את פינת סקירת המשחקים שמגיעים כל חודש !!! מקווה שידעו להיכנס לנעליים הגדולות שלך ....).
    אהבתי מאוד את הביקורות שלך !
    להגיד את האמת חבל לי ממש שאתה עוזב .
    **** אולי תיפתח ערוץ ביוטיוב ותעשה הסברים על משחקים שאתה משחק (דוגמא TIPS

  9. 9

    20:37 11.04.2024 | OmriTahar OmriTahar

    שמואל היקר!
    לפני בערך שנתיים התוודעתי לאתר הנפלא שלכם (שהוא חלק קבוע מרוטינת הסופ"ש שלי) ומאז לא הפסקת להדהים אותי.
    תודה על כתיבה איכותית ועקבית בצורה באמת בלתי נתפסת.
    שיהיה המון המון בהצלחה בהמשך חבר!

  10. 10

    12:01 12.04.2024 | יוני יוני (אורח)

    שמואל, לדעתי אני עשור מעליך בגיל וגולש באתר מאז סוף שנות ה90 (ימי דורון ניר ויובל בירב)
    למרות שאני כבר לא משחק הרבה כבר עשור, התוכן שיצרת נתן לי סיבה להמשיך לשמור את האתר במועדפים שלי ולהיכנס אליו מדי שבוע.
    בטוח שתצליח היכן שרק תלך.
    שבת שלום.

  11. 11

    12:15 12.04.2024 | שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס) שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

    אני יודע שהכתבה האחרונה שלי היא הכתבה שהייתה אמורה הכי לרגש אותי, אבל תשמעו - ריסקתם אותי עם התגובות פה וברשת.

    אני נשבע שאם היו לי האנרגיות הייתי ממשיך עוד כמה שנים רק בשבילכם.

    האתר הזה מורכב ברובו מקוראים בגילאי 30 , ואני שמח שיכלתי לתת לכם ולהם תוכן שיגרום להם להרגיש בבית.

  12. 12

    09:42 14.04.2024 | אבינר אבינר

    וואו, לא חשבתי שארגיש כל כך הרבה עצב לקרוא את זה.
    תודה אחי, קראתי אותך שנים, הגבתי מדי פעם, האתר מוצמד לי בדפדפן כדי שאוכל תמיד לקרוא כשיש דקה פנויה.
    תודה על הכל, בהצלחה בהמשך

  13. 13

    22:30 14.04.2024 | אביעד אביעד (אורח)

    שמואל היקר. רציתי להודות לך על שנים של כתבות סוחפות ומרתקות. לא יצא לי ממש לשחק במשחקי מחשב עד שהילד הגדול שלי קיבל נינטנדו סוויץ' והראה לי איך לשחק את BOTW. כל כך התלהבתי מהמשחק שהתחלתי לחפש באינטרנט עוד מידע והמלצות על משחקים סוחפים אחרים, וסגנון הכתיבה שלך תפס אותי היישר מההתחלה. הכתבות שלך ניחנו בשפה קולחת, הסברים רהוטים על מה כל משחק מעורר אצלך ודגש על המשחקיות - אלו המרכיבים שהפכו כל קריאה לחוויה מענגת ומשכו אותי עוד לעולם הזה. אז תודה על כל ההשקעה ובהצלחה בהמשך הדרך!

  14. 14

    23:53 19.04.2024 | אבי אבי (אורח)

    שמואל היקר,

    אני מודה שקראתי בהתחלה את הכתבות שלך שפשפ]תי את העיניים ולא האמנתי שיש מישהו בארץ ברמה ככ גבוהה בהבנה ובכתיבה של גיימינג! לקחת את התחום הזה והובלת אותו ברמה הכי גבוהה שיש ממש ברמות של האתרים הכי רציניים בחול וכל זה עשית רק מפשן ואהבה לתחום! זה פשוט מטרף כל הכתבות שלך היו ברמה הכי גבוה ממשחקים הכי נישתיים למשחקים הכי גדולים כל מילה ומילה שכתבת הרגשת שנכתבה עי אדם שממש אוהב ומבין גיימינג!

    אז תודה רבה על כל ההשקעה והנתינה האינסופית שלך! אני מודה שלא הפסתקתי לקרוא את הכתבות שלך ולעבור עליהם דיי בשקיקה
    תודה על הכל אתה סופר מוכשר וסופר חכם (זה עדיין בלתי ייאמן ההבנה שלך של המשחקים ואין לי מושג כמה שעות אתה משחק כל יום אבל זה בטוח מלא!)
    שתהיה לך מנוחה נעימה והמון המון הצלחה בהמשך יש לי הרגשת בטן שזאת רק הפסקה זמנית ותחזר לסקר כתבות בעתיד אבל זה רק הזמן יוכיח

    תודה ושיהיו חגים שמחים וטובים :-)

  15. 15

    16:55 28.04.2024 | סתם עוד קורא סתם עוד קורא (אורח)

    שנהנה מהתוכן שלך, אתה תחסר למי שמחפש לקרוא על גיימינג במדינה.
    בהצלחה במה שלא תעשה!

  16. 16

       | פורסם ע"י