הרשמה

ביקורת: Skull & Bones - שוטי שוטי ספינתי

אור יצא לים הפתוח של Skull & Bones וחזר כדי לספר לנו מה הוא חשב עליו!

  • PC
  • Playstation 5
  • Xbox Series X|S
  • :זמין לפלטפורמות
תאריך השקה: 11/03/2024

האם משחק שהיה בפיתוח 11 שנים ומוגדר ככותר AAAA יעמוד בציפיות?

זוכרים את Assassins Creed IV: Black Flag? המשחק יצא אי שם ב-2013 וזכה ללא מעט פופולריות, בין היתר בגלל מערכת שייטֲ הספינות שלו. בין הדברים שכולנו זכרנו לטובה מ-Black Flag הוא השייט בספינות פיראטים שהיו כל כך מהנות, עד כמה מהנות אתם תוהים? Ubisoft החליטו לפתח משחק שלם סביב המערכת הזאת בלבד מרוב שהיא היתה כל כך פופולרית. הפיתוח החל אי שם בסוף 2013 אחרי היציאה של Black Flag ואיך שהוא 11 שנים מאוחר יותר ודחיות חוזרות שגרמו לחלקינו לפקפק בקיום המשחק, לפתע הוא הגיע אחרי שתי גרסאות בטאֲ בחודשים האחרונים ואחרי מה שמרגיש כמו נצח. Skull & Bones הוא התשובה של יוביסופט, אבל מה הייתה השאלה?

לבד בלב ים

בואו נגיד שאני מגיע כבר עם ציפיות ברצפה, איזו עלילה Ubisoft יכולה לכתוב שתצליח להפתיע אותי? אני מרגיש שכבר הרבהֲ מאוד זמן אין משחק של המפיצה שהצליח לתפוס אותי בגלל עלילה מעניינת או מגניבה במיוחד כאשר אני יכול לחשוב רק על אחד וזה Immortals Fenyx Rising.ֲ אבל זה לא אומר ש-Ubisoft לא ינסו. המשחק מתרחש במאה ה-17, תור הזהב של הפיראטים, באזור אפריקה ודרום מזרח אסיה, והמשחק זורק אותנו לנעליו של פיראט שהצליח לאבד הכל בשוד שהצליח להביא עליו ועל צוות הספינה שלו את כל צי הספינות הבריטי.ֲ כעת,ֲ הוא צריך להתחיל מחדש ולבנות את עצמו מאפס. המשחק זורק אותנו ללב ים שממנו אנחנו נתחיל עם ספינה קטנה ויקח אותנו דרך גן עדן של שודדים על מנת להפוך לפיראטֲ הכי עשיר ומפורסם בעולם.

אין הרבה שאני יכול לספר על העלילה של המשחק מעבר לכך, יש לא מעט אינטרקציותֲ עם דמויותֲ שונותֲ אבל מעט מאוד שבאמת קורה איתם, הדמות שלנו הולכת בין דמות אחת לאחרת, אבל בעיקר מדובר במוכרים שונים שמעבר לעבודות השונות שהם מספקים עבור הדמות שלנו, גם מסוגלים לתת לדמות שלנו משימות שונות מסביב לעולם. הדיבובֲ לרוב משעמם, אין בו הרבה עניין וגם כאשר יש דמות שנשמעת מעניינת, אין אינטרקציה מעניינת איתה.ֲ הדמויות הן פשוט Npcsֲ שיושבים במקום ובעיקר מדברים, בין אם בצורה גסה שאמורה לאפיין פיראטים או סתם מקריאים שורות לשם הקראת שורות.ֲ אם אתם מגיעים למשחק הזה עבור עלילה כל שהיא או דמות שנראית לכם מעניינתֲ (אפילו כשכולם נראים גנרים להחריד), אני ממליץ לוותר על המשחק מראש.

All aboard this cutscene!

אם קראתם כבר ביקורות אחרות או ראיתם דעות שונות באינטרנט, יש מצב שאתם מבינים על מה אני עומד להתלונן, אבל הגיע הזמן לדבר על המכניקות של המשחק הזה והחלק אולי הכי מתסכל שלו. רוב המשחק יתנהל כאשר אנחנו שולטים בספינה, כל דבר מעניין שקורה במשחק הזה מתרחש על הסיפון של כל ספינה שאנחנו עובדים עליה, וקשה לי להגיד שהרבה דברים מעניינים באמת קורים במהלך המשחק הזה.ֲ הקרבות בין הספינות לא באמת מעניינים וזה מרגיש כאילו כל המערכת שעליה ביססו את המשחק שנלקחה באופן מאוד מובהק (ומוצהר) מ-Black Flag פשוט איבדה את כל מה שהיה טוב בה למען החלק הכי בסיסי שלה שב-11 שנים פשוט לא באמת השתנתה.

מערכת הקרב של המשחק היא השחקן ששולט בספינה כנגד העולם הפתוח פחות או יותר, בין אם מדובר בספינה אחרת או בעיירה כלשהיֲ שנמצאת על חוף בים הפתוח.ֲ דבר אחד שאגיד לזכות המפתחים הוא שהעולם הפתוח זמין כבר ברגע שמסיימים את הטוטוריאל, אבל כמובן יש אזורים שיהיה מאוד קשה לנווט בהם ברמה אחת ועם ספינה קטנה כל כך, המטרה של השחקן היא כמובן להתפתח ולבנות ספינות גדולות יותר וחזקות יותר. אנחנו יוצאים לאיים שונים על מנת לאסוף משאבים שונים, אבל איסוף המשאבים עצמו מאוד לא אינטראקטיבי, אז אנחנו שטים קרוב לקו החוף בשביל לעבור skill checks, אין ירידה מהספינה על מנת באמת לבצע פעולות כמו כריתת עצים או חציבה של אבנים וכדומה, פשוט צריך ללחוץ בזמן על מנת לקבל כמה שיותר משאבים.

בנוסף, אין באמת הרבה שהשחקן עושה כאשר הוא לא בספינה שלו, אין באמת קרבות כלשהם שהשחקן מבצע מול שחקנים אחרים או דמויות אחרות, ברגע שאנחנו יורדים מסיפון ספינת הפיראטים שלו, המשחק פשוט הופך ל-walking simulator עם אינטרקציות מאוד מוגבלות.ֲ בשלב הזה כבר אפשר לומר שמדובר בגרסא מאוד מקוצצת של Sea of Thieves, אבל איך משחק שיצא לפני בערך 6 שנים, עושה כל כך הרבה יותר ממה שמשחק חדש שיצא ב-2024 מסוגל, משחק שנמצא בפיתוח לפחות 11 שנים לא מאפשר לנו לבצע חצי ממה שמשחק שמתחיל לגדל זקן נותן לנו לעשות. אפילו בקרבות בלב ים עם ספינות אחרות, השחקן לא עושה הרבה מעבר ללירות בתותחים לעבר ספינות שונות בתקווה להטביע אותן, אבל כאשר ננסה לפלוש לספינה שאנחנו נלחמים בה, כל מה שאנחנו מקבלים זה סצינה קצרה שמספרת לנו שהשתלטנו על ספינה. אין אקשן אמיתי במשחק, בשונה מאוד מהמשחק שממנו כל המשחק הזה בכלל נלקח.

מה כן אני יכול להגיד לטובת המשחק? ובכן, הכיוון האמונתי שלו הוא לא רע בכלל ומאוד אמין למה שאנחנו חושבים שפיראטים אמורים להראות וצריכים לייצג לרוב.ֲ אומנם לא התחלתי עם רגל מעץ וקרס במקום כף יד, אבל הלבוש מאוד תואם את התפקיד. הספינות גם כן מהודרות, אפשר לקשט את הספינה בצורות שונות, אפשר לתלות דגל שחור עם גולגולת אבל למה לא גם להציג גולגלות על חרטום הספינה, אפשר אפילו להציג זיקוקים בצורות שונות וככה לתקשר מעט עם שחקנים אחרים בים. בזמן שיש לא מעט קוסמטיקה שהיא חינמית,ֲ מהר מאוד השחקן יתקל בקוסמטיקה שצריכה להשלים סט והמשחק יציג כבר את ההודעה שעל השחקן לרכוש את מטבע הפרימיום וזה עוד לפני שהשחקן אפילו זוכה לבצע את אחת המשימות הראשונות של המשחק.

אם כבר אני מדבר גם על המשימות של המשחק, הדבר אולי מתקשר מעט לעלילה של המשחק, אבל בכל מיני שיחות שהשחקן מנהל עם ה-npc השונים, הוא יכול לבצע בחירה של תשובות לשיחות השונות, ובזמן שהבחירות מנסות להציג את עצמן שונות, הן משנות כלום מבחינת היחס של ה-npc לדמות שלנו, וזה במקום מסויים נובע מזה שחלק מהבחירות שהשחקן יכול לבצע בשיחה הן משעממות במיוחד. בנוסף, אני אעלה לרגע גם את עיצוב הסאונד של המשחק, אני לא יודע אם זה טרנד כי שמתי לב לזה בעוד כמה משחקים, אבל הבאלאנס בין העוצמת דיבור של npc לבין מוזיקת הרקע פשוט לא קיים, אני שומע את המוזיקה הרבה יותר חזק מה-npc, בנוסף, הכתוביות לא מסונכרנות אפילו עם הדיבור של ה-npc וזה מוציא אותי מריכוז כל פעם מחדש, אי אפשר לשמוע את הדיאלוגים והכתוביות לפעמים פשוט נעלמות ברגע, חוויה לא נעימה למי שכן מנסה להבין מה קורה.

השורה התחתונה

מי היה מאמין שאנחנו ב-2024 ו-Skull & Bones רואה אור יום.ֲ עוד יותר, מי היה מאמין שאחרי 11 שנות פיתוח, המשחק יראה אור יום ועדיין ירגיש כאילו הוא עדיין לא בושל מספיק בסטודיוים השונים שבהם הוא פותח ב-Ubisoft. המשחק מרגיש לא אפוי, לא רציני ויותר מכך הוא משעמם בצורה מחרידה, מי שמחפש את חווית הפיראטים המושלמת, יכול פשוט ללכת ל-Sea of Thieves ולקבל משחק הרבה יותר שלם שעדיין מקבל תמיכה, ומי שרוצה את החוויה המקורית של פיראט שגם מסוגל לעלות על הסיפון של ספינות אחרות ולהילחם בכוחות עצמו, שיחזור בחזרה ל-Black Flag. המשחק לא מצדיק את הקיום שלו ויותר מכך, Ubisoft קוראת למשחק הזה חווית AAAA.ֲ מה הופך את המשחק לחוויה כל כך מדהימה נשגב מבינתי, ואין לי מושג איך המפתחות עומדות לתמוך במשחק הלאה אבל אני לא רואה איך הם מתחילים בכלל לשפר את המשחק הזה בצורה שתגרום לי לשנות את דעתי עליו, חבל על הזמן.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

5
מתוך 10
נבדק על:
Xbox Series X|S

הטוב

  • פיראטים: מגניב!
  • העיצובים של הספינות והפיראטים מגניבים מאוד
  • מערכת הקרב של הספינות מהנה למדי...

הרע

  • ... ובזה נגמרת כל מכניקת הקרב של המשחק
  • אין עלילה מעניינת, ה-npc פשוט לא מעניינים
  • עיצוב סאונד מזעזע

ו-11 שנים של פיתוח:

  • שלא כמו יין, הן לא גורמות למשחק להפוך למשובח יותר
אור יהודה סגל - כתב תוכן

אור יהודה סגל - כתב תוכן

משחק על: PC, Nintendo Switch, Ps4, PsVita (ושאר שאריות של דורות קודמים)

בחיים לא תנצחו אותי ב: PVE, אין מצב שתנצחו אותי!

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Star Wars: Shadows Of The Empire

כשאני לא משחק אני: סטודנט להנדסה, צילום

מסר לעולם: UP, UP, DOWN, DOWN, LEFT, RIGHT, LEFT, RIGHT, B, A, START

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    15:16 17.03.2024 | מסע נוסטלגי מסע נוסטלגי (אורח)

    מאכזב למרות שזה היה נכון פשוט להוציא את זה וזהו נגמר.. מכאן מתחילים מחדש עד לאססין קריד הבא

  2. 2

    22:31 17.03.2024 | שיווק הפוך שיווק הפוך (אורח)

    מוכרים ביוקר ומקשקשים על AAAAAAAAAAAAAAA כדי להרוויח כמה דולרים בהתחלה, כי אח"כ אף אחד לא יקנה.

  3. 3

       | פורסם ע"י