הרשמה

ביקורת: Logitech Yeti GX

הגיע הזמן לראות מה יש לדור המיקרופונים החדש של Logitech להציע

איכות המיקרופון נהדרת, אבל תג המחיר שלו וחוסר בפיצ'רים הוא ללא ספק משהו שקשה לבלוע

המיקרופון סופק לנו על ידי Logitech ישראל, תודה רבה!

בדומה לקטגוריות אחרות בשוק הציוד ההיקפי, גם שוק המיקרופונים הפך בשנים האחרונות לאחת מזירות הקרב המדממות ביותר בתעשייה, ואנחנו כמובן לא מופתעים - ככה זה כשלכל אדם שני בעולם יש היום פודקאסט משלו, מה שמצריך מאותו אדם להשקיע קצת ממשאביו על מנת לרכוש לעצמו מיקרופון איכותי שיאפשר לו להשמיע את קולו לעולם בצורה הטובה ביותר. בעוד ומיקרופונים הם ממש לא דבר חדש לגיימרים, טירוף ההסתכים כמובן רק עוזר לחברות כמו Logitech, Razer להציע ללקוחות שלהן, אותם גיימרים ויוצרי תוכן שכל היום יושבים מול המסך ומדברים אל הצופים/החברים שלהם, שלל מיקרופונים בתגי מחיר משתנים, המציעים ברוב המוחלט של המקרים חיבור קל ומהיר למחשב בכבל אחד, וכמובן איך לא שלל אורות RGB מנצנצים.

ה-Yeti GX של Logitech הוא בדיוק כזה, מיקרופון גיימרים מוצהר שאמור להיות החלופה החדשה והנוצצת לאחד מהמיקרופונים האהובים ביותר בתעשייה אי פעם, ה-Blue Yeti. למי מכם שאולי לא מבין את ההקשר בין Logitech לחברת Blue, חשוב שתדעו ש-Logitech רכשה את Blue בשנת 2018, ושמאז ועד היום כל ליין המוצרים של Blue למעשה נמצא באחריותה ובייצורה המלא של Logitech. ה-Yeti GX, יחד עם אחיו הקטן ה-Yeti Orb, יצאו שניהם לקראת סוף שנת 2023. לצידם קיים גם דגם מקצועי שאמור להתחרות בתותחים כבדים כגון ה-SM7B האייקוני של חברת Shure העונה לשם Yeti Studio. תג המחיר של המיקרופון עליו נדבר היום, ה-Yeti GX, עומד על 749 שקלים בישראל (בזירה הבינלאומית Logitech מתמחרת אותו במחיר של 149 דולר).

נצנוצים, הם בכל מקום

הסיבה העיקרית שבגללה רציתי לבדוק את ה-Yeti GX ולא את האחים האחרים שלו (לפחות כרגע) היא בעיקר בגלל שאני בעצמי השתמשתי לאורך שנים ארוכות ב-Blue Yeti, מי שכאמור טען לכתר המלכות של עולם המיקרופונים המתחברים למחשב ב-USB במשך לא מעט שנים, כך שהייתי די סקרן לראות איך המיקרופון הזה ירגיש ויישמע. בתוך הקופסא של המיקרופון יש כמובן את המיקרופון עצמו, שמציע צורת קפסולה יחסית קטנה (הייתי ממקם אותה בדיוק במרכז בין ה-Razer Seiren Mini ל-HyperX QuadCast), כבל USB-C המשמש לטובת חיבור המיקרופון למחשב, מתאם המאפשר לחבר את המיקרופון לזרועות צד שלישי (בערך) ואת מעמד המיקרופון המורכב משני חלקים - זרוע קבועה וצלחת מתכת תחתונה המתחברות זו לזו ומאפשרות למיקרופון לעמוד בצורה יציבה וחזקה מאוד על השולחן.

בעוד והמיקרופון עצמו נראה לא רע בכלל, עם דגש משמעותי על איכות החומרים עליה ארחיב עוד רגע, אני חייב להגיד שמבחינת העיצוב של הסטנד והמיקרופון עצמו, יצאתי די מאוכזב. בדומה ל-Blue Yeti המקורי גם כאן נראה שאין באמת יותר מידי חשיבות לאפשרויות מיקום מגוונות של המיקרופון עצמו היות ומעבר להטייה של המיקרופון על ציר שמאפשר לנו לקבוע את זווית הקפסולה, שזה כמובן לא מפתיע ביחד למיקרופונים בתג המחיר הזה. אז איפה כן הבעיה? בעובדה המצערת מאוד שהמיקרופון הזה ספציפית ובניגוד מוחלט לאחיו הותיק לא מציע תושבת 1/4 אינץ׳ שמוכרת כחיבור לחצובות בדרך כלל כשתאפשר להרכיב זרועה מקצועיות על גבי קפסולת המיקרופון עצמה, מה שבגדול אומר שלא תהיה לכם ברירה אלא להשתמש בזרוע הכלולה בקופסה עם המיקרופון (ללא תחתית המתכת) גם אם בסופו של דבר תחברו אותה לזרוע מיקרופון מקצועית יותר, וזה חתיכת עקב אכילס למוצר בסגנון הזה אם תשאלו אותי. 

הזכרתי במשפט את איכות החומרים של המיקרופון בפסקה הקודמת, וכאן כאמור אני בהחלט שמח לשבח את Logitech. ה-Yeti GX מרגיש מאוד איכותי הודות לגוף מתכת כבד שמרגיש ונראה נהדר, וגם הסטנד עצמו, לצד כל המגרעות שלו, מרגיש כבד ואיכותי, וזה משהו סופר חשוב שכל מיקרופון היה רוצה לנכס לעצמו. מעבר לזה גם מערך התאורה, הכולל טבעת RGB חביבה בתחתית המיקרופון ותאורה ללוגו של מותג Logitech G במרכז הקפסולה נראים מעולה.

השמיעו קול

איכות חומרים ומגרעות של זרועות בצד, הגיע הזמן לדבר על התכלס - איך נשמע ה-Yeti GX? אז בגדול, כל עוד לא התעסקתם בצורה די סיזיפית עם ההגדרות של המיקרופון באמצעות תוכנת השליטה של Logitech, איכות הסאונד של ה-Yeti GX לא רעה בכלל - הסאונד נקי, ברור ואיכותי, וכל עוד אתם ממקמים את המיקרופון נכון ביחס לפה שלכם אתם תישמעו מעולה בין אם זה בהקלטה של פודקאסט או בשיחת צעקות קולנית בדיסקורד יחד עם החבורה שלכם.

אם כבר הזכרתי את "צורת המיקום" של המיקרופון ביחס אליכם, כאן חשוב לי לציין עוד נקודה די שלילית והיא שה-Yeti GX תומך רק בתצורת קליטת סאונד (מה שנקרע בלעז "Pickup Pattern") אחת והיא מחלקו העליון בלבד, מה שאומר שבניגוד לדור הקודם של ה-Yeti שהציע כמה תצורות קליטה הניתן לבחור מהן (תכונה שחלוצה כמו Blue מאוד התגאתה בה עם מיקרופון שנועד לצרכנים בסיסיים יחסית), כאן תהיו מוגבלים לדיבור אל חלקו העליון של המיקרופון בלבד, מה שהופך את ה-Yeti GX למוצר מאוד ספציפי שפחות יתאים לשימוש כמיקרופון יחיד במערכת פודקאסטים מצומצמת למשל. ב-2024 הייתי מצפה מ-Logitech להציע יכולות Multi Pattern כבסיס, גם אם מדובר במוצר שסביר להניח ישומש רק על-ידי אדם אחד.

אם תרצו לשנות תאורה והגדרות שונות של המיקרופון עצמו תצטרכו להוריד למחשב שלכם את תוכנת הבקרה של Logitech העונה לשם Logitech G Hub. מדובר בתוכנת בקרה כללית המסוגלת לזהות שלל ממוצרי המותג ובכך לאפשר לכם לשלוט בכולם מאותו המקום - קל ונוח על הנייר כל עוד אתם מושקעים כאמור במותג ומחזיקים בכמה מוצרים שלו. תראו, היחסים שלי עם Logitech G Hub בלשון המעטה מעולם לא היו חיוביים, בעיקר כי בעברי נתקלתי בהמון אבל המון בעיות עם התוכנה הזו, כך שבאתי לכל עניין התוכנה עם דעות קדומות שליליות מבוססות. לשמחתי החוויה שלי עם התוכנה יחד עם המיקרופון היו חיוביים ברוב המקרים, ולמעט קריסות בודדות השימוש ב-Logitech G Hub עובד בצורה לא רעה בכלל.

ניתן להתאים את הגדרות המיקרופון עצמו (דבר שאני ממליץ לכם לעשות בחום אם אתם שואפים להוציא באמת את המקסימום מהמוצר הזה) מחלון בקרה מרכזי, ואת כל הקשור בתאורה ונצנוצים אפשר לעשות גם כן ממסך נפרד בתוך התוכנה. אחזור רגע למסך הבקרה המרכזי של המיקרופון ואציין שהוא מאפשר לכם להפעיל כמה תכונות חכמות די מגניבות, בהן תכונה בשם "Smart Audio Lock" שדואגת שהסאונד שנקלט על ידי המיקרופון יהיה אחיד וללא חיתוכים. חשוב לציין שעל מנת שתוכלו להשתמש בתכונה הזו תצטרכו לבצע מספר בדיקות מקדימות עם המיקרופון שידגמו את איכות הסאונד ובכך יבנו עבורכם פרופיל Gain ייעודי שניתן להפעיל היישר מתוך התוכנה או באמצעות לחיצה על גלגלת הווליום הפיזית שנמצאת בחלקו האחורי של המיקרופון (מעליה יש כפתור השתקה כולל, תוספת שתמיד נשמח לקבל). לצד תכונה זו יש את תכונת "Blue VO!CE" שכבר מוכרת לנו ממיקרופוני עבר של החברה שנועדה למקד את קליטת הסאונד ולאפשר דיבור ברור ללא רעש לבן ורעשי רקע.

השורה התחתונה

תמורת 749 שקלים אני חייב להגיד שאני בדעות די חלוקות כשזה נוגע להמלצה או דיס-המלצה על המיקרופון הזה. מצד אחד המיקרופון נראה נהדר ונשמע נהדר כשבשילוב עם התוכנה הוא יכול להיות להשתפר עוד יותר, אבל מצד שני מדובר בתג מחיר גבוה למדי שלצערי לא מצדיק דילוג על פיצ'רים בסיסיים שבקלות כן יכלו להיכלל עם המיקרופון הזה. בסופו של דבר, המוצר עצמו טוב ביחס למה שהוא כן מציע, כך שהמלצתי הכנה תהיה לחכות להנחה חביבה לפני רכישה - בתג מחיר מלא מדובר לצערי באופציה שפשוט לא משתלמת מספיק. 

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

7
מתוך 10

הטוב

  • איכות שימוש מעולה
  • צליל סאונד טוב ומדויק היישר מהקופסא
  • הפעלה פשוטה גם ללא צורך בתוכנה

הרע

  • זרוע מגושמת
  • חוסר בתצורות קליטת סאונד שונות
  • מחיר מעט יקר מידי

והפודקאסט:

  • ברוכים הבאים לפודקאסט של Vgames!
רועי האן - כתב תוכן

רועי האן - כתב תוכן

משחק על: Meta Quest 2, Nintendo Switch, PS5, 3DS, PC, Steam Deck

בחיים לא תנצחו אותי ב: קרב קוויקסקופ במפה Rust של MW2 המקורי

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Metal Gear Solid 3

כשאני לא משחק אני: מרכיב איזה מחשב כנראה

מסר לעולם: אל תנענע אותי, אני לא מטרונום

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י