הרשמה

ביקורת: Chrono Trigger - הגיע הזמן

הביקורת האחרונה שהיא גם הכתבה האחרונה של שמואל באתר. בואו לומר שלום לעורך הראשי של Vgames ולקרוא את הביקורת למשחק האהוב עליו בכל הזמנים!

לכל מי שכתב/אמר לי מילים חמות בחודש האחרון, אני באמת לא קלטתי כמה אנשים נעזרו בכתבות שלי ואני באמת מודה לכם על כל מילה חמה שנאמרה. עכשיו רוצו לשחק כרונו טריגר.

הכתבה האחרונה שלי מוקדשת למשפחה שלי ובעיקר לאבא שלי.

הוא לא באמת הבין מה אני עושה, אבל הוא פשוט שמח בשבילי וזה חימם לי את הלב.

זה אולי נראה כאילו הביקורת האחרונה שלי באתר עמדה להיות הביקורת ל-Dragon's Dogma 2, אבל שמרתי עוד הפתעה אחת אחרונה בשרוול. את הביקורת האחרונה שלי והכתבה האחרונה שלי מאז שהראשונה פורסמה ב-11 באוקטובר 2016, אני עומד לכתוב על משחק שהוא כל-כך קרוב לליבי, שכבר בכתבה השנייה שלי באתר החלטתי להזכיר אותו. את הכתבה האחרונה שלי לפני הפרישה אני אקדיש ל-Chrono Trigger, אחד ממשחקי ה-JRPG הכי טובים שיצאו אי פעם והמשחק האהוב עליי ביותר.

אני אתן למשחק הזה את הטיפול הרגיל שאני נותן למשחקים שאני עושה עליהם ביקורת: אני אדבר על הסיפור, הגרפיקה, מערכת הקרבות, הדברים הטובים יותר והטובים פחות, אסכם ואתן ציון. הדבר היחיד שיהיה שונה בביקורת הזו מאחרות הוא שאני אנצל את הסיכום גם כדי לסכם את החודש האחרון שהיה גם החודש האחרון שלי באתר. בואו נצא לדרך, יש לנו הרבה על מה לדבר.

אתם חשובים ומשמעותיים לעולם הזה

הסיפור של Chrono Trigger מתרכז בקרונו: בחור צעיר שקם בבוקר היריד הגדול של הממלכה שלו ומחליט ללכת אליו. ביריד הוא פוגש בחורה צעירה שמציגה את עצמה כמארל והוא מחליט להצטרף אליה, באחת ממספר החלטות שישנו את הגורל שלו, של חבריו ושל העולם שבו הוא נמצא. הסיפור של Chrono Trigger הוא סיפור מסע בזמן - מארל נכנסת בטעות לשער על-זמני ששולח אותה לעבר, שם מגלים גם את הטוויסט הראשון - היא בעצם הנסיכה של הממלכה והיא נמצאת בסכנה שכן המלכה האמיתית נעלמה, במה שיוצא אפקט פרפר שגורם לכך שמארל (או הנסיכה נאדיה ליתר דיוק) לא תיוולד.

מה שיפה לגבי המשחק הזה קשור בעובדה שבעוד שהוא מתחיל בצורה הזאת, אתם מהר מאוד תגיעו לנקודה בה אתם מבינים שיש בעולם הזה סכנה יותר גדולה מנסיכה שצריכה שיצילו אותה: יש מתחת לאדמה יצור חסר רחמים שרק מחכה לפרוץ החוצה ולהרוס את העולם כמו שאנחנו מכירים אותו. לאבוס. בהקשר הזה, כל גילוי במשחק הזה הוא גדול וחשוב. אנחנו עוקבים אחרי הדמויות שלנו ברחבי הזמנים השונים וכמעט כל החלטה, כל סצנה סינמטית וכל קרב בוס גדול מתקשרים למטרה הגדולה ביותר של המשחק: לעצור את לאבוס ולהציל את העולם.

אבל עכשיו, בפעם השביעית שאני משחק אותו במשחק והשישית שאני מסיים, אני מבין משהו יותר גדול ויותר חשוב מזה: התמה המרכזית של המשחק היא לא הירואיזם. לא מדובר בסיפור של הצלת העולם, נסיעה בזמן ומפגש עם דמויות שונות ומגוונות. שלא תטעו, כל אלו נמצאים במשחק הזה בכמויות אדירות, אבל הדגש של המשחק והמסר שהוא מנסה להעביר הוא הרבה יותר מורכב מזה. Chrono Trigger הוא משל לכמה הבחירות שלכם חשובות וכמה אתם משמעותיים וחשובים לעולם הזה. 

סגל הדמויות במשחק הזה הוא מרהיב וזה מדהים לראות שוב ושוב עד כמה המשחק שם דגש על בחירה בטוב שהשחקן עושה באיזושהי תקופת זמן מסוימת שמחלחלת וגורמת לטוב שממשיך עד לזמנים מאוחרים יותר. זה מדהים כמה המשחק מייחס לכך חשיבות: רגע אחד אתם יכולים לפגוש אדם קמצן ורע שאוגר את כל האושר שלו לעצמו, ואז בעבר באותו האזור בדיוק, תוכלו להפגין טוב לב ונדיבות שתשנה את מסלול החיים של אותו אדם ותהפוך אותו לפילנטרופ ונדבן שהקהילה והמשפחה שלו אוהבים אותו.

הרמה של הדיאלוגים במשחק הזה היא דיי גבוהה (במיוחד בהתחשב באותה התקופה) כשהמשחק גם דואג לעשות שימוש ב-Foreshadowing, או רמיזה, ככלי מרכזי לספר את הסיפור שלו. לדוגמא, אמא של קרונו מבקשת ממנו להתנהג יפה בפסטיבל, כשהבחירות שהשחקן עושה ביריד הן אולי מרגישות קטנות וחסרות חשיבות, אבל הן מופיעות אחר-כך בצורה מדהימה בזמן סצנת המשפט המהממת שבתכל'ס שופטת את הבחירות שאתם עשיתם כשחקנים ואם באמת התנהגתם יפה או לא.

זה משחק שמנסה ללמד אותנו שלעשות טוב יוביל את העולם לנקודה טובה יותר ושלא משנה כמה קטן המעשה הטוב הזה שאתם עושים או כמה לא משמעותי וגדול הכל נראה כרגע - אתם חשובים ויש לכם ולקיום שלכם משמעות אדירה בעולם הזה. אתם אולי לא יודעים את זה עדיין, אבל יש מצב טוב שקיימים אנשים מסביבכם ששמים לב וידעו להעריך את זה כשתצטרכו אותם.

כשאגדה בעולם המנגה ואגדה בעולם הגיימינג נפגשים

אני יכול לחפור עוד על הסיפור של המשחק ולהתחיל לדבר על המשמעות של לאבוס, אזורי הזמן השונים והסיפור מאחוריהם או השינויים בדיאלוגים מסוימים במקרה שאתם לוקחים דמויות ספציפיות איתכם, אבל אני לא אסיים עם הביקורת הזו ככה. במקום זאת, בואו נדבר רגע על העיצוב של הדמויות. כשאנשים מוסיפים אותי לסטים, הדבר הראשון שהם אומרים לי הוא: "אה שמתי לב שיש לך תמונה מדרגון בול בסטים, איזה מגניב". זאת בעצם תמונה של קרונו מאחת הסצנות הסינמטיות במשחק, אבל הבלבול ברור: אקירה טוריאמה עיצב את הדמויות בשני המותגים. 

מיותר לציין עד כמה העיצוב של כל אחת מהדמויות הוא אייקוני: קרונו נראה כמו הגיבור הטיפוסי ממנגות של טוריאמה עם השיער הקופצני, איילה מהעבר הרחוק קיבלה את המראה של אישה צעירה וחזקה, לוקה המדענית קיבלה מראה חנוני, אך חמוד ודמויות כמו פרוג, האביר הצפרדע משנת 600 לספירה, ורובו, הרובוט משנת 2300 לספירה, ישארו איתכם שנים לאחר שתסיימו עם המשחק הזה. יחד עם טטסויה טאקאהאשי והצוות האמנותי, כל מי שעבד על המשחק הזה יצר משחק שיש בו דמויות ועולם בלתי נשכחים.

כל אחד מהאזורים קיבל Overworld יפה שמציג את השינויים בין אזור לאזור בתקופות הזמנים השונות. האויבים והמפלצות בכל אזור תואמים את התקופה, כשבעבר הרחוק נילחם בדינוזאורים ובשנת 600 לספירה נילחם ביצורים מלאי קסם. האנימציות של הדמויות מלאות חיים, כשאפילו אנימציות הקרב והמתקפות המיוחדות נראות נהדר יחסית למשחק כל-כך ישן. Chrono Trigger נחשב בזמנו לאחד המשחקים היפים ביותר על ה-SNES ובעיניי זה משחק שמזכיר שוב למה משחקי 2D עומדים יותר טוב במבחן הזמן ממשחקים תלת-ממדיים. Chrono Trigger הוא משחק שלנצח ייראה מקסים בעיניי, עם צ'ארם שרק הולך ומשתבח.

שאני אעשה Grind? מה פתאום

עוד אלמנט חשוב מאוד של Chrono Trigger הוא כמובן מערכת הקרב שלו. המשחק לקח את האלמנטים של מערכת ה-Active Time Battle (או ATB) ממשחקי Final Fantasy ויישם אותו פה: כל אחת מהדמויות שלנו מחכה לתורה בדמות מד שמתמלא לפי המהירות של הדמות שלנו. ברגע שהמד מלא, התור של הדמות מגיע והיא יכולה לבצע פעולה אחת מבין שלוש: לתקוף, להשתמש ביכולת מיוחדת/קסם או להשתמש באביזר כלשהו. המשחק היה שונה מהנוף שלו בשני אלמנטים מרכזיים: האויבים הופיעו על המסך בכל מפה שהגעתם אליה, כך שלא היה כאן אלמנט של Random Battles והדבר השני והיותר חשוב: יש חשיבות למיקום של האויבים בקרב.

שני הדברים הללו אולי ממש נפוצים היום, אבל ב-1995 כשהמשחק יצא, זה היה לא פחות מפורץ דרך. זה אומר שיש אויבים שאתם יכולים להימנע מהם לחלוטין ואתם גם יודעים אילו מפלצות אתם תפגשו בקרב. זה מאפשר לשחקן להתכונן ולהכין את הטקטיקות שלו בהתאם. חלק מהיכולות המיוחדות של הדמויות שלנו יכולות לפגוע בכמה אויבים לפי המיקום שלהם: הציקלון של קרונו מאפשר לו לפגוע בכמה אויבים שקרובים אחד לשני, בעוד שה-Wind Slash שלו יפגע בכמה אויבים בקו ישר. זה עוד קונספט חכם ששומר את הקרבות מעניינים, שכן לפעמים יהיו אויבים שתרצו לחכות קצת כדי שיתקרבו אחד לשני, מה שיכול לחשוף אתכם לנזק.

עוד קונספט נהדר במשחק הזה קשור בעובדה שדמויות יכולות לשלב יכולות למתקפות כפולות ואפילו משולשות: איילה וקרונו יכולים להכות באויבים בשורה בעזרת ה-Falcon Strike, רובו וקרונו יכולים לשלב את קסמי החשמל שלהם למכת חשמל אדירה ועוד המון שילובים נהדרים. הדמויות משיגות את היכולות שלהם על ידי צבירה של TP, נקודות טכניקה שמתפקדות כעוד סוג של נקודות ניסיון. עכשיו, בעוד שהמשחק כן דואג לעשות Power Scaling לדמויות השונות מבחינת הרמות שלהן, הדמויות שלא נמצאות אצלכם בפארטי המרכזי לא יקבלו TP.

כאן יש גם דיסוננס קטן בין שתי אסכולות עיצוב: מצד אחד, המשחק מאוד מעודד ריצה על המשחק בלי Grind מיותר ובלי לעבוד שעות כדי להשיג רמות שיעזרו לכם לנצח בוס קשוח במיוחד. לרוב, טקטיקה טובה והכנה מתאימה יעשו את העבודה. מצד שני, כדי להשיג את היכולות של כל הדמויות תצטרכו לעשות רוטציה קבועה בין הדמויות ולהתנסות עם כולן. זה בסדר, אבל יש שימוש לכל הדמויות במשחק בזכות היכולות שלהן: למארל ולוקה יש הגנה גבוהה נגד קסמים, לרובו יש קסמי ריפוי לכל הקבוצה ואיילה ופרוג מעולים לקרבות נגד אויבים שאוהבים להוריד את כמות החיים של הדמויות השונות ל-1. באמת לא היה צורך גם בתחלופה של דמויות בשביל TP Grinding.

אגב, העובדה שאין צורך ממשי ב-Grind גם תורמת לקונספט ש-Chrono Trigger המציא: New Game Plus. כן כן, Chrono Trigger היה המשחק הראשון להגדיר מוד ייעודי בסיום המשחק שמאפשר לכם לשחק מההתחלה עם הרמה איתה סיימתם, הנשקים והמתקפות שלכם. המוד הזה היה חשוב כי הוא התקשר למגוון הסופים השונים שיכלתם להשיג במשחק, שהיו משתנים בתלות נקודת הזמן בה בחרתם להילחם בלאבוס שוב. אז יש לנו משחק שבמקור לוקח כ-15-20 שעות לסיים (לי זה לקח 23 שעות עכשיו, כולל תוכן הבונוס מגרסת ה-PC), שרק מעודד חזרה ובדיקה מחודשת של הרגעים השונים במשחק. פשוט נהדר.

בעמדת הפסקול: אגדות בתחום המוזיקה

אחרי שדיברנו על הסיפור, העיצוב האמנותי ומערכת הקרבות ועליית הרמות, הגיע הזמן לדבר על החלק האהוב עליי ביותר מהמשחק: הפסקול שלו. על המשחק הזה עבדו סוללה של מפתחים ומעצבים מהשורה הראשונה: יוג'י הורי שעבד על משחקי Dragon's Quest, אקירה טוריאמה שהזכרתי קודם, ויושינורי קיטאסה, שעבד בין היתר על משחקי Final Fantasy V ו-Final Fantasy VI המצוינים. אם כל אלו לא היו מספיקים, ל-Dream Team שנבנה עבור המשחק הזה הצטרפו עוד שניים: מלחין צעיר בשם יאסונורי מיטסודה, שבאותה התקופה עבד בעיקר על אפקטים קוליים למשחקים אחרים של Square ונבחר להוביל את הפרויקט המדהים של Square והמלחין המצוין והמוערך של משחקי Final Fantasy, נובו אואמטסו, שהצטרף כדי לעזור לו.

על הפסקול שהשניים האלו הפיקו עוד ידברו שנים רבות. גם ב-2024, מדובר באחד הפסקולים הכי טובים שאתם יכולים למצוא בעולם הגיימינג. הפסקול לא התבייש להשתמש בכל מה שהיה ל-SNES להציע באותו הזמן, כשבאותו הפסקול תוכלו למצוא נעימות מרגשות כמו Wind Scene, המוזיקה של שנת 600 לספירה, את מוזיקת הקרב עם ה-Bassline הכי משוגע מאותה התקופה (כנראה שבגלל הרצועה הזאת אני כל-כך מתחבר ל-Bassline במוזיקה), ואת מוזיקת הנושא הכי אפית שאתם יכולים לחשוב עליה - כזאת שכמעט פוקדת על השחקן לצאת למסע.

ההשקעה בפסקול גם המשיכה לדמויות עצמן: כל אחת מהדמויות קיבלה רצועה משלה שמלווה את הרגעים הגדולים שלה כשכל שיר יותר טוב מקודמו. המוזיקה של פרוג היא מוזיקה הירואית ומלנכולית שמייצגת את המסע של פרוג שרוצה לנקום את מות חברו, אבל חשוב מכך: רוצה להרגיש ראוי להמשיך את דרכו. המוזיקה של איילה אגרסיבית וחזקה כמוה וכמו העבר ממנו היא מגיעה, והמוזיקה של רובו הרובוט מכנית, אבל גם מלאה באופטימיות ותקווה - התמה המרכזית של העתיד ממנו הוא מגיע.

גם קרבות הבוסים קיבלו רצועות מוזיקה נהדרות, אבל מעל כולן מתעלות שתיים ושמות את עצמן בטופ. הראשונה היא מוזיקת הקרב נגד מאגוס, הנבל הראשי של החצי הראשון של המשחק. הסיבה שהרצועה הזו כל-כך נהדרת היא בגלל שבעוד שהיא מתחילה מרושעת, היא מאוד מהר הופכת למנגינה הירואית ואמיצה - הדרך של המלחינים להשתמש ב-Foreshadowing בעצמם כדי לרמוז לשחקן שמאגוס הוא יותר מאשר קוסם מרושע וחזק ויש לו סיפור גדול משל עצמו.

המנגינה השנייה מתנגנת בבוס האחרון של המשחק, אבל אני חיייב לדבר עליה. World Revolution היא אחת מהמנגינות שהכי נתפסתי עליהן בתור ילד. על הנייר אפשר להבין למה, זאת מנגינה כיפית שמגיעה בסוף המשחק ומייצגת את הקרב הסופי שלנו להצלת העולם. מצד שני, לא יכלתי להתעלם מהשימוש בתמה הראשית של המשחק שהיא גם מוזיקת הנושא של כרונו והשימוש במוזיקת הנושא של לאבוס באותו הקרב. מי מכם שקרא את כתבת פסקולי השנה שלי לשנת 2021 יודע שאחת הסיבות שאני כל-כך אוהב את המוזיקה של הקרב האחרון בו היא שהוא מרגיש כמו קרב של הבוס הראשי נגד השחקן עצמו - מאחורי המסך. World Revolution עשה את זה עוד ב-1995.

זה פסקול על-זמני, אני מנסה לחשוב מתי יימאס לי ממנו ואני לא מצליח למצוא זמן שבו אני לא אתרגש כשרצועות מסוימות יתחילו להתנגן. אני לא היחיד שמעריך את הפסקול הזה: יצאו כל-כך הרבה קאברים, רמיקסים ומאש-אפים של הפסקול של Chrono Trigger, שכבר אי אפשר לבחור באיזה להשתמש. אני אשים כאן את אחד מהקאברים האהובים עליי של מוזיקת הנושא של המשחק, מבוצעת על ידי Video Game Orchestra.

אבל איזו גרסה לשחק?

טוב, אז שכנעתי אתכם לשחק במשחק - עכשיו מגיעה השאלה של "איזו גרסה כדאי לי לשחק". המשחק הגיע ל-SNES במקור, המשיך משם ל-PS1, ל-Nintendo DS, ומשם למובייל ול-PC. נתחיל רגע עם העובדה שלי יש רק שני עותקים של המשחק: אחד ל-PC על Steam והשני ל-Nintendo DS (אני עוד מחפש לעצמי עותק של ה-SNES שיהיה לי למדף בבית). שתי הגרסאות הללו נהדרות: גרסת ה-Nintendo DS לקחה את גרסת ה-PS1 שהוסיפה קטעי אנימה לרגעים מרכזיים במשחק, שיפרה את האיכות של הסרטונים והוסיפה אזורים חדשים, קרבות בונוס מיוחדים ואזור Arena חדש לגמרי. 

הביקורת הזאת הוכנה עם גרסת ה-PC שלמעט שני דברים פחות טובים, היא טובה כמו גרסת ה-Nintendo DS. הדבר הראשון הוא שכמה סרטונים מגרסת ה-PS1 וה-Nintendo DS היו חסרים. לא ברור לי למה, אולי הם היו קצת מפחידים, קצת גרפיים, אבל אין באמת סיבה שהם לא יהיו בגרסה הזאת. הדבר השני הוא שה-Arena של הגרסה ל-DS לא קיים בגרסת ה-PC. זה לא משפיע על המשחק, אבל קצת חבל שתוכן הוסר מהגרסה הזאת. מצד שני, היא נראית טוב, יש מודים שיכולים לשנות את הפונט ואת ה-UI כרצונכם ועוד. הייתי ממליץ לכם ללכת על הגרסה הזאת, או על גרסת ה-DS אם אתם מוצאים עותק.

השורה התחתונה

זהו משחק על-זמני. זהו משחק עם כתיבה נהדרת וסיפור שגורם לכל צעד של השחקן להרגיש חשוב ומשמעותי, כשהוא מתגמל שחקנים ששמים לב לפרטים הקטנים וקוראים את הטקסטים של הדמויות השונות. זהו משחק עם עיצוב עולם ודמויות פשוט מקסים, כזה שלוקח את עיצוב הדמויות האייקוני של אקירה טוריאמה ומשלב יחד איתו עולם פנטזיה שמתפתח עם השחקן ועם הדמויות שלו. זהו משחק עם אחד מהפסקולים הכי טובים שאני מכיר בגיימינג, כשכל רצועה בו יכולה להיחשב לאייקונית. זהו משחק עם מערכת קרב שמצליחה לגשר על השעמום שלרוב מגיע עם מערכת קרבות בתורות. זהו המשחק האהוב עליי בהיסטוריה.

תראו, אני עומד לתת ציון למשחק הזה, אבל אתם צריכים להבין רגע משהו חשוב: בלי Chrono Trigger, שמואל מ-Vgames לא היה קיים. נכון, הוא לא עשה את זה לבד - הצטרפו אליו Mega Man X, Final Fantasy VI, Ristar, Sonic 3, Pulse Man, Golden Sun, Max Payne, Super Metroid, Fire Emblem, Pokemon ועוד רבים וטובים. אבל כל פעם שאני צריך לחשוב על המשחק האהוב עליי ביותר - זה המשחק הראשון שעולה לי לראש. זה המשחק שגרם לי להעריך את המדיום של גיימינג ברמה שספרים וסרטים פשוט לא עשו לי.

את Chrono Trigger יצרו כמה מהאמנים והמעצבים הגדולים בהיסטוריית הגיימינג והתוצאה היא כל מה שאני רוצה לראות במשחק: מלאכת מחשבת, הערכה של השחקן והיכולות שלו, הפתעות רבות לשחקנים עם תושיה וסיפור מרגש וחדשני. Chrono Trigger הוא כל זה ועוד המון. אני מפציר בכם לשחק בו - יכול להיות שאתם לא תתחברו וזה בסדר גמור, אגב. אבל אני אשמח אם תעשו את זה רק בשביל הסיכוי הקטן שאתם תחוו מה שאני חוויתי. תחוו את החוויה שהובילה אותי להתמקצע בתחום הגיימינג ולכתוב את כל התוכן הזה לאורך השנים. החוויה שגרמה לי להתאהב בגיימינג.

ועם הביקורת הזאת, אני לוקח צעד אחורה מאחד הפרויקטים החשובים שעשיתי בחיים שלי. חשוב לי לציין שוב שזה מגיע ממקום טוב של מיצוי וסיפוק, משולב עם הרצון לנוח ולקחת צעד אחורה מיצירת תוכן ברמה ובקצב של אתר כמו Vgames. אני עדיין אמשיך להיכנס לאתר כדי לכתוב תגובות ולהתווכח מדי פעם עם אנשים, כשבנוסף, אני אמשיך להופיע בפודקאסטים ובערוצי יוטיוב של חברים - במידה ויזמינו אותי ואהיה זמין כמובן. אני רוצה להודות לכל מי שכתב/אמר לי מילים חמות בחודש האחרון, אני באמת לא קלטתי כמה אנשים קראו ונעזרו בכתבות שלי ואני באמת מודה לכם על כל מילה חמה שאמרתם לי. זה באמת ריגש. קחו את הזמן ואל תפחדו לכתוב או לדבר על הנושא האהוב עליכם, כל עוד זה מגיע מאהבה וממקום של ניסיון להעשיר ולספק ידע ותובנות מעניינות.

ועם שיר הסיום של Chrono Cross, המשחק הבא בעולם של המשחק המקורי, אני נפרד מכם ומהאתר. תמשיכו להגיע לכאן בשבילי. היו שלום, ותודה על הדגים.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

10
מתוך 10
נבדק על:
PC

הטוב

  • סיפור מסע בזמן שמכיל בתוכו תמות עמוקות הרבה יותר
  • פסקול מהטובים בגיימינג אי פעם - עבודת אמן של ממש
  • עיצוב אמנותי שמצליח להיות מרשים גם אחרי כמעט 30 שנה
  • משחקיות על-זמנית עם הרבה עניין לשחקן לאורך זמן
  • מנגנון New Game Plus מהנה ומתגמל

הרע

  • לא יצא עדיין רימייק/רימאסטר ב-2D-HD

ואקורד הסיום

  • Long farewells ne'er were necessary.
שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    19:17 11.04.2024 | אולדסקול אולדסקול (אורח)

    מברוק, בהצלחה, ותודה על הסקירה :)

  2. 2

    19:33 11.04.2024 | Miko Miko (אורח)

    בהצלחה רבה שמואל! חד משמעית תחסר לנו :)
    תודה רבה, ביקורת נהדרת כרגיל.

  3. 3

    20:01 11.04.2024 | גיא גיא (אורח)

    בהצלחה! איך אפשר לשחק Chrono Trigger היום?

  4. 4

    22:20 11.04.2024 | שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס) שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

    הדרכים הכי זמינות הן המובייל והמחשב האישי. אם אתה מוצא ויכול לשחק בגרסת ה-DS, אז היא הכי טובה. הייתי נמנע מגרסת הפלייסטיישן 1 רק בגלל זמני הטעינה הארוכים להחריד, וגרסת הסופר נינטנדו עדיין מהממת.

  5. 5

    07:09 12.04.2024 | מיכאל מיכאל (אורח)

    הפתעה נעימה, תודה :)

  6. 6

    17:39 12.04.2024 | אורח אורח (אורח)

    "המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X."
    לא יודע שמואל, ממה שאני קורא ושומע ממך זה לא נשמע כאילו זה קרב כ"כ קשה

  7. 7

    13:58 13.04.2024 | שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס) שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

    צודק, קרב גדול, אבל לא קשה במיוחד. למרות שביקורת על Mega Man X תהייה דומה מבחינת ההייפ (לא הציון)

  8. 8

    12:34 14.04.2024 | בן שפייר בן שפייר (אורח)

    תודה רבה על שנים של מקצועיות, תשוקה והשקעה אדירה. הבאת את VGAMES לאן שהוא כיום!

  9. 9

    01:00 17.04.2024 | אורח אורח (אורח)

    חחח שמואל תראה מה הולך פה מאז שהלכת ;)

  10. 10

    09:12 17.04.2024 | שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס) שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

    ניסיון סופר מוזר ל-SQL Injection - בעיקר כשמערכת התגובות כנראה לא מחוברת לדיבי המרכזי. טוב לפחות הוא ניסה.

  11. 11

    09:13 17.04.2024 | שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס) שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

    חוץ מזה, שבכתבה האחרונה שלי אני אקבל שילוב של עולם הגיימינג ועולם מסדי הנתונים שאני עובד בו? אין יותר הולם מזה :)

  12. 12

       | פורסם ע"י