הרשמה

ביקורת: Lenovo Legion Glasses

"שמואל ניידים בע"מ" נפרד מ-Vgames עם אחת מביקורות החומרה המוזרות ביותר שיצא לו לעשות. בואו לקרוא על המשקפיים המיוחדים של לנובו!

מגניב מאוד? כן. נישתי מאוד? גם כן - אבל זה פתרון מאוד חמוד וסוג של הצצה מעניינת לעבר עתיד עם משקפיים חכמים

המוצר סופק לנו לביקורת על ידי לנובו ישראל, תודה רבה!

אחרי שנים של ביקורות חומרה ושנתיים דיי משוגעות של ביקורות ניידים על גבי ביקורות ניידים - איך אפשר לסיים את הסאגה של "שמואל ניידים בע"מ", שבתכל'ס התחילה עוד ב-2017 עם הביקורת שלי ל-Nintendo Switch והגיעה לשיא עם 4 ביקורות לניידי PC ב-2023 עם ה-AYANEO 2S, ASUS ROG Ally, Legion Go וכמובן, ה-Steam Deck OLED. התשובה היא עם אחת מפיסות החומרה ההיקפית המשונות והמעניינות ביותר כיום בשוק.

באופן מדהים, לנובו החליטה להכריז על ה-Legion Go שלה יחד עם הכרזה נוספת על ה-Lenovo Legion Glasses: פתרון AR המבוסס על טכנולוגיית microOLED שתוכלו לחבר ל-Go ולהציג תמונה מול העיניים שלכם. עכשיו המשקפיים הללו הגיעו אלינו לסיקור ואיזה Send off מוזר ומרענן זה עומד להיות לחלק אינטגרלי מהשנתיים האחרונות שלי כאן באתר.

משקפי שמש - מכשיר שלוף

המשקפיים של לנובו הם - תתכוננו לזה: משקפי שמש! ההבדל הגדול בינם לבין משקפיים רגילים (חוץ מהמשקל, 96 גרם) נעוץ בעובדה שיש בו שני מסכים מאוד עבים שעל איכות התמונה שלהם ארחיב בהמשך. איכות הבנייה של המשקפיים של לנובו לא רעה במיוחד - מדובר במשקפי פלסטיק עם קצת מתכת בצירים. המשקפיים מרגישים קצת נוקשים, אבל יש בשלדה שלהם מספיק גמישות כדי לשבת על הראש שלכם כמו שצריך. המשקפיים מרגישים נוחים להרכבה, כשבצד ימין תוכלו למצוא כפתורי ווליום ובצד שמאל תוכלו למצוא כפתורים להעלות ולהוריד את הבהירות של המשקפיים.

בעוד שלנובו השאילו לנו גם Lenovo Legion Go כדי שנוכל לבדוק את המשקפיים, החלטתי לקחת את החופש לוותר על קנפוג של מכשיר חדש לצורך הביקורת - בעיקר כי אין באמת צורך בזה. ה-Lenovo Legion Glasses מתחברים למכשירים דרך חיבור ה-USB-C שלהם, מה שגם אומר שכל מכשיר שתומך בחיבור למסך דרך USB-C יעבוד עם סט המשקפיים האלה. ממכשיר כמו ה-Legion Go, ל-Steam Deck, ל-ASUS ROG Ally וכן - גם למחשבים עם חיבור USB-C שתומך בשידור למסך. כמובן שבמקרה הזה תצטרכו להתעסק עם ווינדוס ולדאוג שהתמונה תעבור למסכים על העדשות, אבל כן, זה עובד עם כולם.

מוצר חדש - בעיות מוכרות

איכות התמונה בעדשות של ה-Lenovo Legion Glasses לא רעה בכלל: מדובר בשני מסכי micro-OLED ברזולוציה של FHD וקצב ריענון של 60 הרץ שבהרכבה על הפנים שלכם יציגו תמונה אחידה ברזולוציה וקצב הריענון הזה. איכות התמונה לא רעה בכלל: איכות הצבעים ואיכות התמונה שמוצגת על המסך הייתה מעולה ואני חייב לומר שאני גם לא באמת סבלתי מבחילות או מבעיות אחרות שצצות אצלי כשאני משתמש במשקפי VR או AR. יותר מזה: העובדה שאלו משקפיים גם אומרת שאני יכול לראות קצת מעבר להם במה שמספק סוג של מסך שקוף שדרכו אפשר לראות את העולם. לא הכי טוב - אבל אפשרי בהחלט וגם הכיוון שהחברה הייתה צריכה ללכת אליו.

מצד שני, יש למסכים הללו את אותן הבעיות שיש למסכי VR ו-AR אחרים: טשטוש בקצוות המסכים כשהעיניים שלכם הולכות לכיוון הזה הוא משהו שצריך לצפות לו עם מסכים שכל-כך קרובים לעיניים. בנוסף, עם כל הכבוד לכך שמדובר בשני מסכי OLED, החדות לא טובה באותה המידה כמו על מסך ה-OLED של ה-Steam Deck OLED או אפילו ה-Legion Go. מצד שני, גם עם כל הבעיות האלה המשקפיים הללו עושות את כל המוטל עליהן בצורה דיי טובה ומספקות תמונה לא רעה של הקונסולה שלכם מול העיניים שלכם.

יותר מזה, אני חושב שהיתרון הכי גדול של המוצר הזה הוא העובדה שאני כבר לא צריך להוריד את הראש כשאני משחק במשחקים שלי על ה-Steam Deck OLED. כן, אני יודע שזה משהו שהוא לא "Killer Feature" עבור מכשיר שעולה באזור ה-1000 ש"ח, אבל זה משהו ששמים לב אליו ישר כשמשחקים ומשתמשים במשקפיים הללו. היכולת הזו לשחק ולהשאיר את הצוואר במנח טבעי, נוח ובריא היה ממש מרענן.

אם כך - מה בעצם העתיד של המכשיר הזה? לאן הוא יכול להתקדם ולאן לנובו צריכה לקחת אותו? דבר ראשון: לוותר על כבל. אני מבין שזה עדיף מבחינת Latency למכשיר עצמו וכמובן גם מונע דיבורים על סוללה במכשיר, אבל הצורך בכבל מספק את אותה התחושה שהייתה לי מההכרזה של ה-PS VR2 וההבנה שהוא יגיע עם כבל: "למה?". הדבר השני - להוריד את המשקל: ה-TCL nxtwear מגיע במשקל של 30 גרם, אבל עם תג מחיר עצום. אני חושב שאפשר להוריד את המשקל של המשקפיים הללו בעתיד ולגרום למשקפיים האלה להיות יותר מרשימים, עם יותר סטייל ויותר נוחים לנשיאה.

השורה התחתונה

מגניב מאוד? כן. נישתי מאוד? גם כן. אני באמת יכול להבין למה שאנשים יסתכלו על המשקפיים האלה ויחליטו שהם מעדיפים לוותר על התענוג ב-1000 שקל הזה, אבל מצד שני, קשה לי מאוד להתעלם מהיתרונות של המוצר הזה. בעוד שעל מכשיר כמו ה-Legion GO אנחנו מקבלים מסך פחות מרשים, על מכשיר כמו ה-Steam Deck אתם גם מקבלים כלי שיאפשר לכם לשחק בצורה ארגונומית יותר עם פחות לחץ על הצוואר וגם ייתן לכם פתרון AR מגניב שלא יגרום לכם לבחילה. כן, נכון, יש לו את הבעיות הרגילות שיש למסכים מהסגנון הזה, אבל בתכל'ס? זה פתרון מאוד חמוד וסוג של הצצה מעניינת לעבר עתיד עם משקפיים חכמים.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    08:06 27.03.2024 | johnny johnny (אורח)

    אין עליך שמואל

  2. 2

       | פורסם ע"י