הרשמה

ביקורת: סטרקראפט 2

יורש ראוי ל-Starcraft, שמבחינה יצירתית גרידא לא מצדיק תריסר שנות המתנה.

ad banner

 מאת: CoreOxide

       

מפתחת: Activision-Blizzard
מפיצה: Blizzard Entertainment
תאריך יציאה: 27.07.10
פלטפורמות: PC, MAC

מי אמר שחייבים לחדש כל 12 שנה?

נראה שחברת Blizzard דוגלת בדבקות בעיקרון "אם זה לא שבור – אל תתקן את זה". המשחק אותו הוציאה לפני 12 שנים, Starcraft, זכה להצלחה עצומה ומשוחק עד עצם היום הזה. ל-Starcraft 2 לא צפויה להיות בעיה בלהחליף אותו.

ad banner

בתור מעריץ מושבע שמזיל דמעות נוסטלגיה על StarCraft, שמילא את חיי בגיל 10, אני לא יכול להגיד שהיורש העיף לי את הגג מהתלהבות. ככה זה, בגיל הציני 22 צריך להתאמץ ולחדש יותר כדי לרגש אותי. עם זאת, אני אשקר בלי בושה אם אני אגיד שלא כיף לשחק בו ושלא מדובר באחד המשחקים המושקעים בתולדות הז'אנר.

הטוב:
  • נראה מצויין, אנימציות נהדרות.
  • המון תוכן, הן לשחקן יחיד והן במצבי האונליין.
  • פירוט ואווירה שואבים אתכם פנימה.
הרע:
  • לא מחדש הרבה על נוסחת ה-RTS המשומשת.
  • תרגישו שאתם משחקים בשילוב של וורקראפט 3 עם C&C4.
וההמתנה:
  • בכל זאת משתלמת.

החלק הראשון בטרילוגיה

Wings of Liberty, החלק הראשון ששוחרר מתוך שלושת כותרי StarCraft II המתוכננים, מהווה בעצם את הקמפיין לשחקן יחיד של בני האדם, הידועים במשחק בשם ה-Terrans. הם מבלים את הקמפיין שלהם בחיפושים אחר חלקיה של טכנולוגיה קסומה כלשהי, וכמובן ששני הגזעים האחרים לא עסוקים בשום דבר אחר מלבד להפריע להם.

  

ad banner

התחלתי לשחק, כמובן, בקמפיין לשחקן יחיד, זאת על מנת לצבור מעט נסיון משחק לפני שיקרעו אותי לגזרים שחקני ה-Battle.net. הקמפיין עשוי היטב, ומלווה בעלילה סבירה לחלוטין. לא כזאת שתתחרה ב-Alan Wake, נגיד, אבל טובה מאוד יחסית למשחק אסטרטגיה. זהו לא אוסף של מפות Skirmish מודבק יחד.

לאחר מספר שלבים תקבלו "פיקוד" על ספינה משלכם, שתהווה מעין בסיס מבצעים אישי. תוכלו לראות מה חדש בחדשות הגלקטיות, לחקור טכנולוגיות חדשות ושדרוגים לבסיסים שלכם וליחידות, ואף לגייס שכירי-חרב. כל אלה מעניקים לכם הרגשה של התקדמות והתפתחות, ולא שאתם רק חוזרים על אותן פעולות בכל משימה מחדש.

 

השלבים הראשונים לא דורשים דבר מעבר ל"סמן את כל היחידות שלך, הקלק על מקום כלשהו במפה, חכה עד שכולם יגיעו לשם ויהרגו כל מה בדרך". אלה לאט לאט יתפתחו ויהפכו למפות-ענק, שדורשות מכם לנהל במקביל מספר חזיתות ובסיסים. זה כבר ממש לא משחק ילדים, ואם לא תהיו מהירים על העכבר והמקלדת – לא יהיה לכם שום סיכוי נגד גלי האויבים.

התוספות בצד

כל משחק האסטרטגיה בגדול לא מציג שום דבר שלא ראינו כבר עשרות, אם לא מאות פעמים לפני כן. אלה הדברים הקטנים שעושים את Starcraft למה שהוא, ומעניקים לו את תחושת האיכות הבליזארדית הטיפוסית.

 

למשל, אווטרים תלת מימדיים יחודיים לכל דמות. זה לא הרבה, אבל האפקט מצטבר. האנימציות המפורטות של היחידות והסביבה; קטעי הקישור המושקעים, כמובן; פרסומות בערוץ החדשות הגלקטי; והפתעות שמפוזרות בכל מיני מקומות, כמו למשל משחקון הארקייד Lost Viking (השם הוא מחווה למשחק הפלטפורמה-פאזל הישן של בליזארד) המוחבא בתוך מכונת-משחקים שעומדת בקנטינה של הספינה. זהו משחק "חלליות" מהסוג המוכר, בו תצטרכו להביס גלים חוזרים ונשנים של חלליות-אויב ובוסים. בתור תוספת זה לא תקדים מטורף, אבל בהחלט העלה לי חיוך על הפנים.

12 ג'יגה?!

כל זה מוצג לכם הפעם בתלת-מימד מלא, כולל מערכת התפריטים שהוחלפה בסביבה וירטואלית, והקרבות מלווים במוזיקת רקע לא רעה בכלל. לא פעם גם יצא לי לשמוע מוזיקת רוק קלילה, סימפוניה לאוזניים של חובב-מטאל כמוני.

הגרפיקה הכמעט-ציורית עושה את שלה, ונתמכת באנימציות נהדרות ועיצוב דמויות שאין שני לו. המשחק נראה מצויין, למרות שטכנית ראינו דברים מרשימים בהרבה. לאור זאת, הוא רץ במלוא הדרו גם על מערכות בנות שנה ויותר, כמו למשל על מכונת המשחקים המזדקנת שלי.

    

התשלום על הפירוט וכל התוכן צד הוא שהמשחק בא במחיר של 12 גי'גה של הרד דיסק. לא מעט, יחסית למשחק אסטרטגיה שבנוי על מנוע פשוט.

הנוסחה עובדת

 אז מה הוא, בעצם, Starcraft II? אותו משחק לו חיכינו 12 שנים תמימות, שעשה כל-כך הרבה רעש מסביב לעולם, ושבגללו סניפי "באג" ברחבי הארץ עבדו לאחרונה אל תוך שעות הלילה הקטנות?

             

האמת? שום דבר מיוחד. זה אותו סטרקראפט ששיחקנו לפני 12 שנה, בעטיפה גראפית יפה יותר ועם כמה יחידות ואפשרויות משחק חדשות. StarCraft HD, אם תרצו. כבר מזמן לא ראיתי משחק אסטרטגיה כה פשוט, שבנוי ממש מליבת הז'אנר, זו שהתעצבה והתגבשה באמצע שנות התשעים – אסוף משאבים, בנה בסיס, תקוף את האויב. הצלחת Starcraft 2 מראה שה-RTS עדיין חי ובועט, וכנראה, לצד צאצאיו של Defense of the Ancients, גם הולך לשלוט במשחקי האסטרטגיה התחרותיים עשור נוסף.

קרב.נט

על אף ההשקעה במצב לשחקן יחיד, ניכר מייד על SC2 כי הוא נבנה מאפס על מנת להיות משחק רשת. הרבה מאוד מידע מופיע בכל זמן נתון על המסך, ומוצג בצורה ברורה, כזו שלא תפריע לכם לרגע להתרכז במסך המשחק המרכזי.

  

כל הכפתורים על המסך וכל פעולה אפשרית קשורים למקש או צירוף מקשים על מנת שתוכלו להתמודד עם המשחקיות המהירה והאינטנסיבית מול שחקנים אחרים. SC2, כמו קודמו, הוא לא משחק של הרהור והתלבטות, אלא Click-Fest שדורש היכרות אינטימית עם כל קיצורי הדרך והנתיבים האופטימליים לבניית כוח מהירה.

המפות מאוזנות בצורה כזו שלאף אחד מהצדדים אין יתרון התחלתי חד משמעי, הן מבחינת בניית והרחבת הבסיס, נקודות תורפה והגנה, משאבים זמינים וכדומה. למשל, לא ייתכן מצב בו אחד הצדדים יקבל את רוב המשאבים על המפה, בעוד שהשחקן השני יאלץ להסתפק במועט. מה שכן, לפעמים אחד הצדדים יקבל את כל הקריסטלים, והצד השני יקבל את כל הגז, ואז יכולים להתפתח משחקים מאוד מעניינים....

השילוש הקדוש

כל האונליין של המשחק מתרחש דרך ה-Battle.net של Blizzard, ותאמינו לי, רוב השחקנים שם לא פראיירים בכלל. הפסקתי לספור כמה פעמים הפסדתי, ותוך דקות. רק לאחר כעשרים מיני-משחקונים שהסתיימו בהפסדים משפילים התחלתי לקלוט את רזי משחק הרשת, ואז התחלתי באמת ליהנות.

  

במשחק הרשת יהיו זמינים לכם שלושת הגזעים, על כל הטכנולוגיות והשיפורים שלהם. לכל גזע יתרונות וחסרונות ברורים,  דבר שיאפשר לכם להתחיל להשתמש כמעט מייד בנקודות החזקות של הגזע שלכם, ולנצל את נקודות התורפה של אויביכם.

ל-Zerg, לדוגמה, גזע החוצנים המפלצתי שמסתמך על הגמישות הביולוגית שלו כתחליף לטכנולוגיה, יש יחידות סער מהירות שמופקות במספרים גדולים, ומעט יחידות הגנתיות. לגזע ה-Protoss המיסטיקני והמתקדם טכנולוגית יש מגן אנרגיה מובנה בכל יחידות השדה והמבנים שלו, אותו תצטרכו להפיל לפני שתוכלו להתחיל להסב נזק. הוא גם מסתמך על יחידות קרב פנים מול פנים אימתניות ותומך בהרבה אופציות הגנתיות, כגון שדות כח גדולים סביב הבסיס או שדות כח ניידים לקרבות בשטח, וגם מספר יחידות שתוכלו "למזג" על מנת ליצור יחידות חזקות יותר. אישית זה הגזע שאיתו הכי נהניתי לשחק.

 

בני האדם, ה-Terrans, בהם מתמקד הקמפיין לשחקן יחיד, מציגים הרבה יחידות תוקפניות במיוחד עם כח אש עצום, כדוגמת ה-Juggernaut, המצוייד הן ברובה אוטומטי והן בטילי קרקע-אוויר.

באופן כללי, משחקי הרשת היו הנאה צרופה. לא נתקלתי בלאגים כלל ונהניתי מאוד להתחרות מול מגוון שחקנים, כאשר לכל אחד סגנון משחק ייחודי, גזע מועדף וטקטיקות שונות. אפשר בהחלט להבין את הפופולריות של SC כספורט-אלקטרוני בקוריאה.

לאדרים, 4V4 ומה שביניהם

מתיחת פנים רצינית והמשך לעלילה הם בכל זאת לא הדברים היחידים אותם קיבל StarCraft II לאחר 12 שנות היעדרות. הוא כולל גם המון אפשרויות אונליין חדשות, וכעת מערכת ה-Battle.net מאפשרת לכם לשחק על מוניטין, להרכיב לאדרים, לארגן קרבות 4 נגד 4, הכל על מנת שתפיקו את טיפת ההנאה האחרונה ממשחק הרשת.

              

אני חייב לציין שקרבות ה-4 נגד 4 בהחלט שבו את ליבי. לשחק נגד שחקן אנושי זה כיף, אבל לשחק נגד ארבעה שחקנים, בעודכם נעזרים בשיתוף פעולה עם חבריכם לקבוצה – זה כבר כיף לא נורמאלי. כאשר תתקפו בסיס אויב עם צבא מעורב של שלושת הגזעים במשחק, ועם יותר ממאה יחידות על המסך, ליבכם יתמלא בשמחה, והמסך שלכם בגוונים צבעוניים של דברים שמתפוצצים, מתפרקים ומתים.

השורה התחתונה

StarCraft II הוא משחק מהנה, מהנה מאוד. רק מדבר אחד אתם צריכים להיזהר: לצפות שמאחר ועברו 12 שנה מהמשחק הקודם, תראו פה צעד גדול קדימה לז'אנר.

  

בסופו של דבר מדובר במשחק מלוטש עד לרמת גימור של יהלום שרואים רק בטבעות נישואין יקרות, שמציג משחקיות מוכרת ונגישה. כיף? כן. ממכר? בהחלט. אבולוציוני? לא. חפשו חידושים גדולים במקום אחר, רכשו את המשחק והתרגלו לשאול את עצמכם שאלות כמו "מה השעה עכשיו? יום שבת? היה חמישי לפני שעה....".

משחקיות - אותו סטרקראפט מאוזן וממכר, אך מעט יותר גיוון בהחלט היה מתקבל בברכה.
גרפיקה - צבעונית עם עיצוב דמויות מעולה ואנימציות זורמות, אבל ראינו כבר יותר טוב.
סאונד ופסקול - דיבוב מושלם, מוזיקה מצויינת ואפקטים קוליים מדהימים.
טכני - לא מצאתי באגים, אבל כן יש לי תלונות על מסכי הטעינה הדחופים ובעיות מציאת דרך של היחידות.
אורך חיים - עד Starcraft 3 לפחות.
מולטיפלייר - Battle.net עושה עבודה מצויינת בניהול משחקי הרשת, אך מעט חסרה משיכה לשחקנים הפחות תחרותיים.

 ציון סופי93

 ביקורות אחרות (ממוצע 97 לאחר 24 ביקורות מקצועיות):

 

 

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    18:37 01.08.2010 | yzahav yzahav

    רא שון 111

  2. 2

    18:39 01.08.2010 | דודי דודי (אורח)

    1 - ראשון זה גיי

    ולביקורת למשחק זה מינימום 95 איך אתם מסוגלים לתת למשחק כזה טוב 93 לא יאמן וניראלי כל משחק לא עבר את ה95 אצלכם

  3. 3

    18:48 01.08.2010 | שחקן שחקן (אורח)

    לא הייתי נותן לו יותר מ80.
    ואין כזאת יחידה Juggernaut, ביקורת חובבנית לגמרי מפאן בוי מתלהב.

  4. 4

    18:52 01.08.2010 | tony tony (אורח)

    מישחק מושלם לא נהנתי כך שנים...

  5. 5

    18:54 01.08.2010 | TakuyaOnLine TakuyaOnLine

    ביקורת מעולה ציון שמצדיק את עצמו, אני רץ לקנות עוד כמה ימים P:

  6. 6

    18:55 01.08.2010 | shagu shagu

    סיקור מעולה, צודק לגמרי.
    בתור אחד שבאמת לא ציפה למשחק הזה, וכל הזמן חשבתי שזה סתם "סטארקרפט עם גראפיקה טובה" הופתעתי לטובה. סינגל מדהים ומפורט מאוד בשביל משחק אסטרטגיה. עוד לא התנסתי במולטי אבל אני מבין שהוא אפילו יותר מהנה מהסינגל

  7. 7

    19:09 01.08.2010 | veet veet

    RTS טיפוסי

  8. 8

    19:21 01.08.2010 | olmert olmert

    רק אני או שהכתב פאן בוי מושבע

  9. 9

    19:24 01.08.2010 | DarkRay DarkRay

    3, אל תיתן לכותב להפריע לך לשחק CS, תחזור לשחק ותעזוב אותנו, אני אמנם לא חובב אסטרטגיה, אבל אני אשמח להניח את הידיים שלי על עותק של זה.
    ביקורת יפה, כתיבה נחמדה וקלילה.
    שים לב שכשאתה נותן למשחק שתי עשיריות, שלוש תשיעיות ושמונה, הציון אמור להיות גבוה בהרבה מהממוצע, (כאן בסביבות 91 וחצי) וגם לא 93, לדעתי, עם ממוצע ציונים כזה 95 זה עניין של מינימום.
    אבל אתה יודע מה, לשיקול דעתך האישי, אני צריך לשחק לפני שאני מעיר לך.

  10. 10

    19:31 01.08.2010 | amikob amikob

    הציון המתאים לדעתי הוא 95 - משחק ברמת גימור מאוד גבוהה, ציורי מאוד, מכניס אותך לאווירה - יותר טוב מסרט קולנוע - מלא אדרנלין, עולם חי ונושם (להבדיל ממשחקים אחרים בז'אנר), והכי חשוב - משחק שסוחף אותך בתוכו,

    לדעתי יכולת להרחיב עוד קצת על המשחק, אבל שיהיה ... מאמר טוב!

  11. 11

    19:34 01.08.2010 | רועי רועי (אורח)

    כל עוד זה משחק אסטרטגיה זה אוטומטית ציון 70.. גם אם הוא מדהים.

  12. 12

    19:35 01.08.2010 | אורן אורן (אורח)

    גרפיקה 8? זה נראה כמו משחק של נינטנדו.

  13. 13

    19:38 01.08.2010 | גיא. גיא. (אורח)

    תגובת מס' 3.
    כ"כ צודקת, מסכים במלוא המובן באמירה שלו.

  14. 14

    19:48 01.08.2010 | Schnitz Schnitz

    http://www.xfire.com/video/323ce2/

  15. 15

    19:54 01.08.2010 | יהונתן יהונתן (אורח)

    תלונה קטנה, שלא קשורה ישירות לביקורת, אלא לאתר בכלל:
    אתם מוסיפים תמונות לכתבות שלכם, והתמונות הינן בגודל די גדול, אבל בעמוד הכתבה הן מופיעות בקטן ולחיצה עליהן לא מגדילה אותן. יהיה נחמד אם לחיצה על תמונה תציג אותה בגודלה המלא, בין אם בחלון נפרד או בחלון קופץ.

  16. 16

    20:00 01.08.2010 | Spride Spride

    לדעתי, המשחק היה מקבל 100 אם היה מכניסים לו משחקיות שונה לגמרי, ומשאירים את האפשרות למשחקיות של סטאר קרפט הישן, בצורת מוד, כלומר שעדיין אפשר לחזור למשחקיות הישנה כשרוצים.

  17. 17

    20:01 01.08.2010 | ududy ududy

    15 - תודה, תוקן.

  18. 18

    20:03 01.08.2010 | slor slor

    משחק מושלם.
    הוא צריך לקבל מינימום 98 ובקלות אפשר לתת לו 100.

  19. 19

    20:05 01.08.2010 | מישהו מישהו (אורח)

    חרא משחק, ביקורת של פאן בוי ואיך לעזאזל 8 בגרפיקה, הגרפיקה שלו עלובה, אולי 6 בגרפיקה

  20. 20

    20:07 01.08.2010 | Schnitz Schnitz

    איך המשחק דומה ל cnc4 זה שאלה מעניינת. אולי תסביר קצת יותר

  21. 21

    20:29 01.08.2010 | Aldor Aldor

    כולם פה, כולל 19, שתקו. קראו לי פאן בוי או לא, זה משחק טוב ואתם צריכים להודות בזה, לכו תשחקו שוב CS במקום לבוא לכתבות של יצירת אומנות ולהגיד שהם חרא סתם כדי להיות טרולים מעצבנים, זה משחק מעולה, הגרפיקה יפיפיה אם תשחקו על ULTRA, וגם אם היא לא כמו CRYSIS, זה משחק האסטרטגיה עם הגרפיקה הכי טובה שיש, המשחק הוא משחק אסטרטגיה, לכן למוח של לך ותירה מאחורי קופסא שלכם קשה לעקל את העומק שלו ולמה הוא טוב, המשחק בנוי כל כך יפה מבחינה אסטרטגית, הוא לא סתם אסוף משאבים צור מבא וצא לתקוף.. זה בכלל לא ככה, ככה נראה משחק של ליגת מתחילים מאות ב1V1, אבל המשחק בכלל לא ככה, זה משחק הRTS הכי טוב שיצא עד עכשיו, והשינוי בנו לבין SC1 הוא די גדול, זה לא סתם שיפור בגרפיקה.. חוץ מזה קיימים שם מודים שכבר הספיקו לבנות ועשו כל מיני סוגים של TD וFOOTMAN וכנראה יגיע אלינו DOTA בקרוב..

  22. 22

    20:30 01.08.2010 | בום בייבי בום בייבי (אורח)

    11 אתה מטומטם לגמרי

  23. 23

    20:41 01.08.2010 | FoXie FoXie

    יש לי שאלה

    איך הבאת למשחק רק 8 אחד פעמיים 10 וכל השאר 9 והבאת למשחק ציון של 93?

  24. 24

    20:55 01.08.2010 | TheYeIIowDucK TheYeIIowDucK

    3 צודק, מרגיש כמו ביקורת של פאנבוי.
    המשחק עצמו ממש נחמד, ואפילו שאני לא חובב אסטרטגיה נהנתי לשחק בו, אבל הביקורת באמת לא משהו

    אבל לכל המפגרים שאומרים שלמשחק לא מגיע 8 בגראפיקה, תחזרו לMW2, שם אולי יעריכו אותם. אולי

  25. 25

    21:06 01.08.2010 | Bauer Bauer

    הערה משחקן שרכש את המשחק וישש ידע כליי ב2 המשחקים.

    לפיי כל התגובות כאן אפשר להבין שאנשים לא חובבי אסטרטגיהה אך יש לציין כמו שכותב הכתבה אמר "אין זה לא שבור אל תתקן את זה"
    אז בדיוק תאמינו לי אם SC הראשון אנשים היו משחקים בשביל הגרפיקה גם בשנים האחרונות המשחק לא היה זז מטר לשום צד אנשים לא היו צומאים אותו בגוגל...ציניות כן? הריי זה של בליזארד..בכל מקרה הרבה אנשים שעוד לא מבינים וצריכים להבין משחק כמו SC 1 וSC 2 לא משווים לפי גרפיקה ו טקסטורטות (אפילו שזה מוסיף ולדעתי הצילחו ליצור את SC2 מאוד יפה.)
    המשחק בנוי על אסטטרטגיהה מאוד מאוד מגווונת וזה כל מה שהשחקנים דורשיים אם תכנו למשחק אז תבינו שהמשחק נותן אלף ו אחד דברים להביס את האויב וכל פעם אתה רואה מגוון חדש של התקפות המשחק סוחף ברמות שחקו עם חברים תפעילו תמוח תחקרו את המשחק ואני ממש מתכוון לזה.
    המשחק פשוט מצויין והביקורת גם נחמדה.

    עוד דבר אחד אני רוצה לציין שאני מתעב אסרטגיה את כל מהשחקים כמו C

  26. 26

    21:20 01.08.2010 | tomer1114 tomer1114

    לפי דעתי למישחק חסרי חיים גמורים ושימחתם יש הרבה כאלה הרבה ...

  27. 27

    21:28 01.08.2010 | chief chief (אורח)

    טוב אחרי 12 שנה שהוציאו starcarft 2.. מתי יוצא Warcraft 4 ?

  28. 28

    21:38 01.08.2010 | elronx elronx

    ביקורת טובה ציון מתאים (=

  29. 29

    22:00 01.08.2010 | YVW YVW

    C

  30. 30

    22:20 01.08.2010 | LsdGras LsdGras

    מאיפה אני מוריד את המישחק ל mac?

  31. 31

    22:29 01.08.2010 | ASD ASD (אורח)

    לכול ה"RTS טיפוסי" הכאלה והאחרים. לכו תשחקו מריו !!!!
    STARCRAFT 2 זה המשחק שגרם לי להגיד "אחשב זה משחק אסטרטגיה!!!" לא צריך להתחיל להיתפתך מי עידן האבן(age of empires( או להבי משהו חדש לגמריי לזנר(TOTAL WAR) או אפילו מערחת מיסחר גלובלית(DAWN OF DICOVERY)בישביל להבין שזה משחק טוב. המשחק פשוט צריך להיות כיף לא יותר מי זה לא מבוסס אל סיפורים היסטוריים או כול קלישעה אחרת...

  32. 32

    22:33 01.08.2010 | 4 4 (אורח)

    שיחקתי במשחק, אני מרגיש שהוא בסדר, אולי האווירה של העתיד, החייזרים מוזרים זה מגניב אבל לא יותר מזה, אני מרגיש שמשחק כולה נחמד לא הכי טובה בעולם, לדעתי זה טוב שיש אנשים שאוהבים את המשחק כי היא שונה והיא יחודית והיא נותנת הרגשה מיוחדת, אני בעצמי משחק מעט אסטרטגיה אבל לדעתי הוא באמת טוב ולא יותר מזה, הגרפיקה אפילו על ULTRA היא נראית די נחמד, המשחקיות ישנה והם לא חשבו על משהו חדש וזה מבאס שכמעט כל משחקי אסטרטגיה לא הוסיפו משהו יותר שונה מכולם, פשוט משחק שמזכיר כמעט כמו כל משחקים וזה חבל שהם לא עשו משהו שונה מכולם אבל משחק אחלה.

  33. 33

    22:41 01.08.2010 | YVW YVW

    ב-29
    למה לעזאזל כל מה שרשמתי הפך ל-C? הייתה שם תגובה

  34. 34

    23:50 01.08.2010 | shmerts shmerts (אורח)

    דבר ראשון הקמפיין שלו מעולה, שום משחק אסטרטגיה שיצא בשנים האחרונות לא הציג עיצוב שלבים טוב כמו זה.
    דבר שני לגבי החדשנות, אמרו אותו דבר על warcraft3 וגם אז זאת הייתה אותה טעות. הוא יצא עם map editor מטורף, ועוד יהיו סגנונות חדשים לגמרי שיקומו עליו.

  35. 35

    23:51 01.08.2010 | מישו מישו (אורח)

    תעשה טובה אם הם היו מגוונים היינו מתלוננים למה הם שינו.
    עדיף להם ולנו ללכת על בטוח ולתת למשחקים חדשים לפרוץ דרך ולא להסתכן לפגוע במשחק הזה בשביל זה.

  36. 36

    00:02 02.08.2010 | ET2k ET2k

    כנראה שלרוב המגיבים פה קל הרבה יותר לריב על שתי נקודות מאשר להעיר באמת על המשחק עצמו...

  37. 37

    00:09 02.08.2010 | דודידו דודידו (אורח)

    ל-33

    כי התגובות באתר לא תומכות בסימנים, כמו זה של ה-AND. זה פשוט מוחק את הסימן וכל מה שאחריו.

    בכ"מ, לעניין:
    SC2 הוא משחק מעולה, אולי אפילו המשחק הטוב ביותר ששיחקתי בו עד היום.
    יש בו רק אלמנט אחד שמונע מאנשים כדוגמת רועי (תגובה 11) להבין את הגאוניות שמאחוריו:
    מדובר במשחק אסטרטגיה, משחק שיש צורך להפעיל בו את הראש, ולא עוד CS שטחי או COD שכל מה שיש בו זה פיצוצים יפים ורובים שנשמעים טוב-כמו רוב המשחקים של היום, שלא דורשים הרבה חשיבה, אם בכלל.
    סטארקראפט אינו משחק לכולם, ובטח שלא לטרולים הרבים שהחליטו להגיב כאן, אך אני מאמין שהחל מרמת אינטלגנציה מסויימת רוב הגיימרים יודעים להעריך את המשחק. גם אם הם אינם חובבי אסטרטגיה (וחבל, משחקים הם יותר מדם ופיצוצים.)

  38. 38

    00:11 02.08.2010 | oryanr oryanr

    counter strike זה כיף...StarCraft זה משחק ברמה אחרת לגמרי ומי שלא מצליח להתחבר אליו זה כי הוא לא מסוגל להתמודד עם התחכום שלו...אני שחקן מנוסה מאוד של SCbw ועשיתי סקירה מקיפה של SC2...זה משחק מדהים!!!
    וכל אלה שמתבחיינים על הגרפיקה היא מצויינת, וזה בכלל הדבר הכי שולי במשחק אסטרטגיה, ככה שמי שמתלונן על זה הוא ילד קטן שלא מבין כלום או שסתם בא להיות טרול.
    תהנו המשחק הזה הוא אחד החזקים שיש.

  39. 39

    00:37 02.08.2010 | Mix. Mix.

    הבנתי שמה שאנשים לא אהבו במשחק שהוא ממש דומה למשחק הראשון.
    אבל בתור אחד שלא יצא לו לשחק במשחק הראשון אני נהנה מהשני מאוד.

  40. 40

    00:46 02.08.2010 | סס סס (אורח)

    ואני עדיין לא מצליח להוריד :(
    (כן שילמתי)

  41. 41

    00:49 02.08.2010 | עידו עידו (אורח)

    לא קניתי את המשחק, אני מתכנן לקנות אותו. גם לא שיחקתי בstarcraft הראשון. הביקורת טובה, בזכותה המשחק נראה לי עוד יותר טוב ממה שחשבתי, ושאני לא צריך לצפות ליותר מדי ממנו.

    ולשחקני הCS למיניהם: לא אהבתם את הביקורת? לא נורא. רובכם בכל מקרה לא תשחקו בו ולא משחקים במשחקי אסטרטגיה. משחק אסטרטגיה הוא פשוט משחק, כמו שחמט, שבו אתה צריך לחשוב על הצעד הבא. בין אם זה איזה חייל להזיז או לאן לשלוח את הצבא שלך. לא צריך להספים אם בכל מקרה לא תשחקו. אם תרצו, תרשמו לא אהבתי את הביקורת כי ככה וככה. פעם האתר הזה לא היה ככה. היום הוא שורץ ילדים קטנים.

  42. 42

    01:05 02.08.2010 | CarlJohnson CarlJohnson

    מלבד זה, הרשימו אותי האלמנטים השונים שבאים לידי ביטוי בכל משימה אם בקירות אש רודפים או משימות חשאי טקטיות או בחירה באופי המשימה (למשל הומניטרית או יעילה); כמעט כל משימה שונה ומיוחדת .

    העלילה של בליזארד כדרכם מדהימה ומותחת, אני כבר לא יכול לחכות לחלק הבא .

  43. 43

    01:10 02.08.2010 | איתן איתן (אורח)

    לא שיחקתי בסטארקרפט הראשון
    ואני אחד שחרש על הסדרה REL ALERT וג'נרלס , אמממ אני חייב להודות שהמשחק הזה נכנס לרשימה של המשחקים הכי טובים ששחקתי
    הוא פשוט בלי הרבה חראטות ..קל לשליטה ולהבנה קצב מהיר פשוט מושלם.

  44. 44

    01:11 02.08.2010 | איתן איתן (אורח)

    אהה כן עוד משהו לקנות את המשחק ? בנתיים לא עד רק שתצא הטרילוגיה בחבילה אחת שאפשר לקנות 3 דיסקים במכה מEBAY או משהו הכי טוב.

  45. 45

    01:17 02.08.2010 | Android Android

    אין דבר כזה Juggernaut במולטי.
    "לפעמים אחד הצדדים יקבל את כל הקריסטלים, והצד השני יקבל את כל הגז". אה? איך בדיוק?

  46. 46

    01:22 02.08.2010 | Crysis Gamer Crysis Gamer

    משחק פשוט גרוע. מצטער לומר. הייתי נותן לו מקסימום 40

  47. 47

    01:58 02.08.2010 | danik107 danik107

    כחרשן של בערך....כמעט כול משחק RTS אפשרי
    אני חייב להגיד שהשיפור האמיתי פה הוא בעלילה המעניינת...הגרפיקה...האפשרויות...והדמויות
    והמשחקיות? לא שונה בהרבה...אבל מה שטוב פה שעשו לכול גזע משהו ייחודי משלו
    ZERG:כמות חיילים
    חייזרים: הגנה
    בני-אדם: כוח אש מטורף
    אך משחקיות מהנה ביותר D:
    הם למדו מהטעויות של CAC4 והבינו מה לא כדי לעשות...
    אכן משחק ששוה הורדה...
    וכפיראט כבר מאז שאני תינוק...אני חייב להגיד שהמשחק אולי אפילו שווה קנייה!

  48. 48

    02:00 02.08.2010 | Sosuke Sosuke (אורח)

    משחק ענק - תכף מסיים את הקמפיין על רמה
    BRUTAL

    מי שלא משחק על
    BRUTAL
    לא משחק ....

  49. 49

    02:31 02.08.2010 | Sahar4Gamer Sahar4Gamer

    שמתם לב שויגיימס עושים הייפ רק על משחקים שהם אשכרה קונים? MW2 RDR BFBC2 וSTARCRAFT.
    על המשחקים האחרים הם פשוט מורידים ועושים סיקור עלוב.

    לא רמה.

  50. 50

    02:44 02.08.2010 | משה שליקשליק משה שליקשליק (אורח)

    אם הציון היה פחות, הייתי שוחט אותכם
    ואני לא צוחק! Game Over FTW ווואהיייעעעעעעעעעעעעעעעעעע

  51. 51

    05:39 02.08.2010 | ה ה (אורח)

    21 אתה פשוט הומו.

  52. 52

    05:42 02.08.2010 | סתם אחד סתם אחד (אורח)

    51 - ומה רע בלהיות הומו? אני כזה, ואני בסדר גמור.

  53. 53

    08:08 02.08.2010 | saymonxster saymonxster

    משחק ממש טוב
    אני מריץ אותו על הכי גבוה
    אבל כשאני מריץ אותו אני לא יכול לעשות כלום!

    יש לי 3GB RAM DDR 3 1600MHz והוא טוחן את כולו
    זה רק לי קורה או ככה לכולם?

  54. 54

    08:19 02.08.2010 | זה אכן משחק טוב זה אכן משחק טוב (אורח)

    אבל לא רק שהם לא חידשו כלום, הם אפילו לא טיפלו בבעיות Pathfinding קשות, יחידות שנתקעות בתוך הבסיס ולא יכולות לזוז עד שהן הורסות את הבניינים סביבן, תנועת Attack-Move מיושנת שגורמת רק ליחידות הראשונות בטור לעצור ולירות ולחסום את כל היחידות מאחוריהן (מה שמוביל למצב שמצבא של 20 יחידות, רק 3 בפועל נלחמות בכל פעם) במקום להתקדם תוך כדי תקיפה כמו כל משחק RTS נורמאלי כיום, יחידות שנהרגות בגלל שהן לא רואות את היחידות שנמצאות בדיוק לידן אבל על מדף גבוה יותר למרות שהן יכולות בהחלט לירות לשם, ושאר שטויות שהייתי בטוח שלפחות יתוקנו.

    מדובר במשחק מ-1998, קיבינימאט. משחק מעולה מ-98, נכון, והגרפיקה שלו מצויינת, אבל יש לו כל כך הרבה בעיות משחקיות מפגרות שפשוט לא שייכות לתקופה שלנו ולאחר ששיחקתי לא מעט ממנו, אני חושב שלא מגיע לו כל שירי ההלל שנותנים לו. ומצידי שהפאנבויז יקפצו עד מחר, אתם תתקפו בשצף קצף כל בנאדם שלא משתחווה למשחקים של בליזארד, יא פאנאטים עיוורים.

  55. 55

    09:03 02.08.2010 | ל-3 ל-3 (אורח)

    יא מפגר בשידרוגים או משהו כזה הוא לא היה כותב סתם לי אין מושג אני יותר חובב הירוס ולא סטארקראפט

  56. 56

    09:09 02.08.2010 | עיח עיח (אורח)

    21 CoreOxide כתב את הכתבה לא אתה וכל אלה שאומרים שיש חרה של גרפיקה שיחקתם בכלל יא הומואים לא שמתם אפילו על מקס גרפיקה וחוץ מזה בגלל שאין לכם זום הכל נראה קטן ואתם לא רואים את הגרפיקה והאנימציה אז סתמו תפה

  57. 57

    09:23 02.08.2010 | ל-21 ל-21 (אורח)

    צודק 51 מה אתה מכיר אותו שאתה אומר שהוא הומו ביקורת טובה למרות שיש באמת הרגשה שמי שכתב את הביקורת הוא פנבוי של המשחק ואני לא פנ בוי אני לא אוהב ממש אסטרטגיה קצת

  58. 58

    09:30 02.08.2010 | TheYeIIowDucK TheYeIIowDucK

    לזה שכתב את הבקורת: פעם הבאה תכתוב גם על החסרנות של המשחק, ולא רק חסרון אחד שגם הוא לא ממש חסרון. באמת בקורת של פאנבוי

  59. 59

    10:02 02.08.2010 | לא יאמן לא יאמן (אורח)

    זו פשוט בושה מה שקורה פה - יש לכם תלונות יש דרך להגיד אותם ואם אתם מחליטים שהכתב בעייתי, תכתבו בעצמכם ואני לא מאחל לכם לראות את התגובות. מה אתם מנסים להשיג בתגובות כמו 58, 19, 3 ו52. אתם לא עושים בהן כלום מלבד לנסות להעליב.

  60. 60

    11:04 02.08.2010 | og333555 og333555

    אני מת על החברה בליזארד (כן אתם יכולם להגיד שאני פאן בוי) אבל אני ממש לא מתחבר למשחקי אסטרטגיה כך שאת המשחק הזה אני לא הולך לקנות אבל מי שכן אוהב אסטרטגיה אני יכול מאוד להבין אותו למה כדי לו לקנות את המשחק.(אני פאן בוי של בליזארד בגלל דיאבלו אם רציתם לדעת)

  61. 61

    11:14 02.08.2010 | דודידו דודידו (אורח)

    ל-54.
    אכן, אלא בעיות קיימות שגם לי הפריעו בהתחלה.
    אבל אז החכמתי וראיתי שמדובר באלמנטים אסטרטגיים מעניינים מאוד, כשאתה ניגש אליהם כאל כאלה.
    קודם כל כי אתה יכול לנצל את כל הבעיות הללו כנגד האוייב שלך, ושנית זה גורם לך לפתח יותר מודעות לסביבה, ומכריח אותך להיות הרבה יותר ערני ואפילו לחשוב ביתר אסטרטגיות במהלך המשחק.

    כן, כל מה שהזכרת הן פאשלות במשחק, אבל לא מדובר בפאשלות שהורסות אותו, בכלל לא. הן אף מוסיפות למשחק בדרך ייחודית להן.

    אני יודע שאני נשמע עכשיו כמו פאנבוי, ואולי זה אפילו לא רחוק מהאמת, אבל אחד הרעיונות של להעריך משהו (במקרה זה-משחק), הוא לדעת לראות מעבר למגרעות.

  62. 62

    13:01 02.08.2010 | asds asds (אורח)

    זה משחק טוב שחקנים ידידותי מבחינת משחק גם לשחקנים חדשים שלא כל כך טובים בסגנון משחק וגם לשחקנים מנוסים אני משחק כבר מהבטא בליגה ההכי גבוה במשחק והמשחק די טוב אבל לא מאתר כמו WC3 אין דגש על מיקרו והמשחק בעיקר מתמקד על המאקרו מה שאותי אישית די מאכזב כמו כן אין גם לאן במשחק שזה עוד דבר שדי מוריד מהערך של המשחק בעיקרון זה משחק חביב אבל די קל קצב משחק הרבה יותר איטי לעומת WC3 וSC1 אני אישית שאני בשיא הריכוז ומנסה להגיע לשיא היכולת במשחק מגיע ל150 APM מקסימום שבSC1 וWC3 אני מגיע ל300 שזה עוד דבר שמראה לי כמה הקצב משחקיות איטי לעומת המשחקים הקודמים לו

  63. 63

    14:00 02.08.2010 | מישהו ששונא משחקי אסטרטגיה מישהו ששונא משחקי אסטרטגיה (אורח)

    מה זאת הגראפיקה המסריחה הזאת?

  64. 64

    15:09 02.08.2010 | לחם עבודה לחם עבודה

    משחק אחלה,טוב יותר מרוב המשחקים שתשחקו אי פעם... 

  65. 65

    15:44 02.08.2010 | Narcan Narcan

    שכחתם עוד צד חשוב, זה שהשאיר את WC3 עם מיליוני שחקנים עד היום - העורך מפות ואמצעים ליצירות מודים מהטובים ביותר שיש היום.

    משמעות הדבר, שבקרוב יהיה לנו DOTA על מנוע SC2, יהיה עשרות משחקים מכל הז'אנרים האפשריים(כמו שקרה בWC3) וכל זה יעשיר את המשחק וייתן רק הרגשה של עוד

  66. 66

    16:01 02.08.2010 | חסוי חסוי (אורח)

    משחק מצוין וביקורת טובה.
    אני מעולם לא שיחקתי משחקי RTS אסבל כשיצא SC2 התחלתי לשחק-והתמכרתי.
    שווה קנייה.

  67. 67

    17:45 02.08.2010 | Sosuke Sosuke (אורח)

    ל-54 הטיפש!
    -----------------------
    * אם החיילים שלך נתקעים בבסיס ולא יכולים לזוז - אתה לא יודע לשחק - אתה לא יודע לבנות - NOOB טיפש וחסר מחשבה.

    * אם החיילים שלך מאחורה ולא יכולים לירות , אז אין לך מחשבה אסטרטגית בשיט - זה גם לא מדויק מה שאתה אומר כי לא תמיד כך ( אולי ב CUSTOM GAMES מטורפים עם 10000 חיילים ) - תשים את האלו עם ה RANGE הכי גדול מאחורה

    לסיכום - 54 : אם אתה לא יודע לשחק RTS ואתה לא מסוגל כי יש לך IQ כל כך נמוך- אל תגיד זה לא טוב וההוא לא טוב כי אתה לא לשחק בשיט

  68. 68

    18:25 02.08.2010 | מישהו שלא יודע כלום מישהו שלא יודע כלום (אורח)

    הכתב לא יודע מהחיים שלו.

  69. 69

    18:31 02.08.2010 | MUZIMUZI MUZIMUZI (אורח)

    דבר אחד לא אהבתי... הסאונד של המכונת יריה של המרינס נשמע גרוע =P
    מישו זוכר את הסאונד מSC1? זה נשמע יותר כמו משהו כבד לא כאילו הוא מחזיק בעוזי

  70. 70

    18:34 02.08.2010 | ל-67 הטרול הקטן ל-67 הטרול הקטן (אורח)

    תודה שאתה מסביר לי דברים שאני יודע, אבל העובדה שאפשר לעשות את זה בכלל במשחק שיצא השנה לא גורמת פתאום לחסרונות האלה להפוך לסוג של יתרון.

    ילד מטומטם.

  71. 71

    18:36 02.08.2010 | דודידו דודידו (אורח)

    ל-67.

    הבחור כתב תגובה מסודרת, מנומקת הייטב וגם לא העליב אף אחד בדרך. המעט שאתה יכול לעשות, חוץ מאשר לא להגיב, זה לענות לו באותה הרוח.
    אני גם לא מסכים לגמרי עם מה שהוא אמר (ראו תגובה 61), אבל יש דרך להגיד את הדברים, ואחרי תגובה כמו שלך אתה בהחלט לא יוצא חכם במיוחד.

  72. 72

    18:40 02.08.2010 | 42 42 (אורח)

    71, תודה על שמירת תרבות הדיון. טוב לדעת שלא הכל אבוד בטוקבקים של Vgames.

  73. 73

    20:12 02.08.2010 | ReaN11 ReaN11

    ביקורת טובה מאוד וכתובה יפה מאוד..
    לכל האנשים שאמרו שמגיע לו פחות מ 8 בגרפיקה לא מבינים שום דבר במשחקי אסטרטגיה... Starcraft 2 הוא משחק אסטרטגיה שבו צריך להפעיל את המוח ולחשוב על כל צעד לא כמו ב CS המשעמם הזה...
    אני עדיין לא מבין למה מתלהבים מCS....
    אני גם לא שיחקתי באף starcraft אחר ואני עדיין חייב להגיד שstarcraft 2 הוא אחד ממשחקי האסטרטגיה הטובים ביותר ששיחקתי

  74. 74

    20:53 02.08.2010 | oren oren (אורח)

    משחק טוב והכל, אבל גם אני לא התלהבתי עד כדי כך..
    אחרי כלכך הרבה שנים ציפיתי שאני יתלהב ויהיה עם פה פתוח כל פעם שקורה משהו, אבל זה לא קרה, אמנם אני נהנה מהמשחק אבל לא ברמה מטורפת והתלהבות גדולה יותר מדי..

    אני חושב שההתלהבות הגדולה האמיתית תקרה לי ב DIABLO 3.. ב SC2 ידעתי שזה לא יקרה.. אבל בכל זאת זה אחלה משחק, חבל שלא יכלו לעשות עוד כל מני דברים מגניבים בכלכך הרבה שנים האלו שעברו..

  75. 75

    07:24 03.08.2010 | YuvalRz YuvalRz (אורח)

    קיבלתי את המשחק אתמול ואני מתקין שזה יגיע צפיתי בהרבה סרטונים והגעתי למסכנה שזה שווה את הכסף זה לא עוד משחק השג כוחות-תתקוף-תסיים שלב
    נראה לי שאוהב אותו כמו שאהבתי את Company Of Heroes אבל אילו דברים שונים

  76. 76

    07:25 03.08.2010 | YuvalRz YuvalRz (אורח)

    יש לי טעות בתגובה 75 זה מסקנה*

  77. 77

    09:10 03.08.2010 | slor slor

    ל-75
    גם אני קניתי אותו והספקתי לסיים אותו אתמול וכבר התחלתי את המשחק מהתחלה.
    אז תעזבו את הביקורת - זה אחד המשחקים הטובים ביותר היו ויהיו איי פעם אז פשוט תקנו אותו....

  78. 78

    11:12 04.08.2010 | yortem yortem

    הייתי נותן לגרפיקה 9-10...
    חוץ מזה , כל מילה בסלע.

  79. 79

    18:13 04.08.2010 | גיא גיא (אורח)

    למה כדאי לרכוש את המשחק הנוכחי תגובת מס' 77.
    תספק לי סיבה מוצדקת למשחק העלוב הזה, לא כדאי לרכוש אותו מה כ"כ מיוחד בו. ?
    מלבד המסקנה שאתה מעריץ של הסדרה הזו.

    אני מאחל למשחק הזה שלא יכניס יותר ממיליון דולר, כי לא מגיע אחרי 11 שנים.
    אין גיימפלי חדיש, היו יכולים לספק דברים הרבה יותר טובים.
    כפי שמישהו פרסם את התגובה הזו ''חבל שאין גיימפלי חדש, הם היו יכולים לפתח מוד על מנת לחזור לגיימפלי הסטרדנטי''.
    משחק עלוב לא שאני מאחל לו כישלון נחרץ.
    וביקרות עלובה של חובבן של הסדרה, לא מקצועית בכלל.
    מערכת vgames תיפטרו מפריק החובבנות הזו, כי הרבה מהתגובות מעידים על כך שהוא ''פאן בוי של הסדרה לא שאני אומר שזה חריג, אבל לפי ציטוטו הביקרות לגמרי לא מקצועית חד - משמעית.

    ודבר אחרון אמן שהמשחק יכשל ולא יהיה סטרקראפט הבא, ותגידו אמן!!!

  80. 80

    19:18 04.08.2010 | פה פה (אורח)

    המלך הוא עירום.

    אני נדהם, כמה שאפשר להתלהב מאותו משחק, עשרות פעמים.

    יצא משחק. איי שם בשנות ה90.

    קראו לו Dune 2.

    הרעיון היה שאתה צריך לייצר הרווסטרים. לצבור מקורות שאיתם תשדרג את הבסיס ותייצר חיילים חזקים יותר ויותר.
    תגן על עצמך ותתקף עד חיסול היריב.

    מאז, שום משחק שהעתיק ממנו, לא חידש משחקית כלום.
    גרפיקה חדשה, מוזיקה חדשה, עלילה חדשה, אבל אותו משחק. אותו רעיון.

    דיי. ראבאק. דיי. אני המום שחברת ענק כמו בליזאד, לא מסוגלת לייצר משהו שהוא חדשני מבחנה משחקית. הריי זה משחק לא? אתם מסונוורים כל כך מהמראות, שאיבדתם כל יכולת למדוד את התוכן שמוכרים לכם.
    בעיניי, ההצלחה של סטארקראפט 2, היא דבר נוראי לתעשייה.
    זה אומר לבליזארד, שלא צריך משחקים חדשים. צריכים רק עטיפה חדשה ויקנו אותנו כמו לחמניות חמות.

    ציונים אלטרנטיביים, ממי שגם עובד בייצירת משחקים:

    משחקיות - מיושן עד כאב. עובד אם אתה לא כבר משתעמם מאותה הנוסחה העייפה - 6.

    גרפיקה - מלאת חיים וחביבה, אם כי מיושנת - 8.

    סאונד - משובח ומהוקצה, אם כי לא מושלם. 9.

    פסקול - נוראי. במקום פסקול אורקסטרי, מוזיקת רוק חסרת כל קשר בזמן המשחק עצמו (אני מת על רוק, אבל זה לא מתאים. היה הולם עשרות מונים פסקול סוחף ודינמי כמו בסרטים). 5.

    טכני - עד כמה שאני נתקלתי לא היו הרבה בעיות. כן הייתה בעיה להתחיל לשחק אחריי הקנייה הראשונה וזה דיי מביך לבליזארד. 8.

    אורך חיים - כל עוד לא נסיתי את הרשת, אני לא יכול לחוות דעה כללית בנושא. בתור סינגל בלבד - 5. קשה. קשה לי לחזור שוב ושוב על הנוסחה העתיקה הזו.

    מולטיפלייר - כפי שציינתי, אין לי עדיין נסיון.

  81. 81

    22:55 04.08.2010 | דודידו דודידו (אורח)

    ל-80

    מצחיק, ככה אני בדיוק רואה את מרבית ז'אנר היריות בגוף ראשון, וסדרת COD בפרט.
    בעצם, גם מרבית המירוצים מבוססים על שתי נוסחאות בסיסיות (רחוב או מירוצים רשמיים, כשכל משחק מזכיר את השני), למרות שיאמר לזכות הז'אנר שלאחרונה הוא באמת מחדש.

    ומה עם כל משחקי הספורט למיניהם? עליהם בכלל אין מה לדבר!

    סלח לי, אבל אתה מדבר על התלהבות מאותו משחק, כשאתה לא מתייחס לעובדה שהוא מחדש לא פחות ממרבית המשחקים בשוק המשחקים כיום.

    אני לא אומר שזה טוב שהשוק נראה כך, זה בכלל לא טוב, אני רק אומר שאתה שופט משחק זה כאילו לו יש מדד שונה בכל נושא החידוש, ובגלל שעל ביקורת להיות אובייקטיבית ככל האפשר, אתה מוריד אותו מסיבה בכלל לא אובייקטיבית.

    אני לא יודע מה אתה חושב על משחקים אחרים, אבל אם אתה שופט אותם עפ"י הנוסחא לפיה שפטת כעת את סטארקראפט 2, אני מתפלא שעוד לא נטשת את המשחקים.

  82. 82

    11:25 05.08.2010 | Tal Barami Tal Barami

    80, על פי הנוסחה שלך שום משחק מאז שנות ה-90 ולפניהן לא חידש שום דבר.
    כמו שמר דודידו מעלי אמר, משחקי היריות מגוף ראשון נשארו בדיוק אותו הדבר עם שיפורים גראפים ופיצ'רים קטנים וכך בעצם כל משחק שאי פעם נוצר.
    רגע, אם ללכת לפי הנוסחה הזו אז גם בתעשיית הסרטים לא נוצר שום סרט חדש, זאת אומרת הכל מתחלק לקומדיה, אימה, פעולה, הרפתקאות, מדע בדיוני.
    הגישה שלך לא נכונה חבר :)

  83. 83

    14:48 05.08.2010 | tr tr (אורח)

    אשפר להגיד שאתם צודקים בקשר לאי חידוש, אבל הכוונה שלו
    שאסטרגיה אפשר לחדש, זה משהו שאפשרי!

  84. 84

    17:17 05.08.2010 | גיא. גיא. (אורח)

    איך שאני מביט על הדברים, המשחק: supreme commander סיפק את השינוי המהותי והמשמעותי ביותר מכל משחק אחר בז'אנר האסטרטגיה.
    מאז עידן TA ולעידן המודרני של supreme commander אם גיימפלי חדיש ומרהיב, מפה עצומה, גרפיקה יוצאת דופן, ומשחק שלפני כל תקיפה אתה צריך לבנות אסטרטגיה. ולא רק לתקוף כמו ''command and conquer''.

    המשחקים הבאים: supreme commander, ו - r.u.s.e שעוד מס' חודשיים משווק הם השינוי המשמעותי ביותר בעולם האסטרטגיה ולא היצירה המגוחכת הזאת העונה לשם סטרקראפט!!!

  85. 85

    14:45 06.08.2010 | avki avki

    גיא (84 תגובה מס' 84): אני מסכים איתך שTA וSupreme Commander חרצו שינויים משמעותיים בז'אנר, אבל הם לא לבד. יצאו מאז הרבה משחקים שהשפיעו על הז'אנר לא פחות. ואם אתה לא אוהב את סגנון המשחק האקשני יחסית של RTSים כמו SC או C

  86. 86

    08:50 07.08.2010 | source144 source144

    כאחד שלא שיחק בחיים SC1 או משחק RTS אחר (ומשחק FPS תחרותי)
    המשחק הדהים אותי, סחף אותי והוא מצידי מקבל 100.
    מה זה משנה לי אם זה משחק שדומה לראשון ואם לא חידשו כי ממה שראיתי לא צריך לחדש שום דבר וזה ממש כיף, כמובן אם יוסיפו עוד סוגים של מסימות זה יהיה יותר טוב.

  87. 87

    13:27 07.08.2010 | אילן אילן (אורח)

    המשחק מושלם ....

  88. 88

    22:39 07.08.2010 | slor slor

    ל-79 (גיא)
    קודם כל איך אתה יכול לטעון שהוא עלוב אם לא רכשת אותו...
    וחוץ מזה אתה שואל מה כל כך טוב בוא אז ככה:
    - העלילה שלו מושלמת, לבליאזרד יש היסטוריה ארוכה של משחקים עם עלילות מוצלחות.
    - המשחקיות מעולה, פשוט כיף לשחק בוא ודרך אגב המשחק מעוד קשה (ברמה brutal) - תמיד אני משחק ברמה הכי קשה במשחקי אסטרטגיה ולשם שינוי היה לי מאוד קשה בחלק מהשלבים.
    אם אתה טוען שהם לא שינו שום דבר אז תבין המשחקיות והעלילה של המחשק הקודם היו מעולים אז מה רע להמשיך את העלילה המצויינת ואת המשחקיות הטובה??? וזה לא שהם השאירו את הכל אותו דבר - קודם כל יש יחידות חדשות וחוץ מזה יש עוד דברים בין השלבים ויש אפשרויות בחירה על בחלק מהמשימות.
    הסאונד במשחק מוסיף מעוד.
    אני שכבר סיימתי אותו פעמיים! :-), לא ניתקלתי בבאגים וגם אם יש באגים תסמוך על בליאזרד שהם יתקנו אותם והם כבר הוכיחו שהם ממשיכים לתמוך במשחקים שנים אחרי יציאתם...
    המולטיפלייר של המשחק טוב, לא יצא לי לשחק בו יותר מכמה משחקים בודדים אבל אני עוד ישחק בו הרבה.
    מבחינתי מגיע לו 100 - משחק מושלם.

    לא בוחרים לקנות משחק לפי כמה הוא מחדש אלה לפי כמה הוא טוב.

    ועוד משהו קטן:
    אתה סתם אומר דברים רעים על משחק טוב ללא שום ביסוס
    כי אם שיחקת בראשון היית אוהב את השני, ואם לא שיחקת בראשון אז כמו ש-86 אמר מה זה משנה לך אם הוא מחדש או לא...

  89. 89

    18:54 09.08.2010 | היהודי הנצחי היהודי הנצחי (אורח)

    משחק משעמם ברמות, אחרי איזה 5 שלבים נשברתי.
    לא יודע איך האונליין, יש מצב שנחמד.
    אני אישית לא חובב גדול של אסטרטגיה, להזיז סימים קטנים מפה לשם, לבנות את הבסיס, וואלה לא ראיתי שום שיניוי משמעותי מתקופת הדיון2

  90. 90

    04:17 10.08.2010 | הנה הסיכום עד עכשיו הנה הסיכום עד עכשיו (אורח)

    אוקי הינה מה שאני חושב
    1 יש פה המון שחקני fps שלא יודעים להעריך rts ובמיוחד rts איכותי כמו starcraft 2
    2 יש פה כמה שאומרים "אבל זה לא חידש כלום "
    אוקי אז אם אתם לא אוהבים אסטרטגיה זה בחירה שלכם אל תיתלוננו על משחק כשאתם לא אוהבים את הז'נר
    ולגבי אלה שבוכים הוא לא חידש

    הוא לא צריך הוא לא חייב ואם הוא היה משתנה הוא היה יכול להיות כישלון כמו cc4 שהיה חדשני אבל למה ???? הוא לא היה צריך הוא היה צריך להיות,הוא היה צריך לחזק את הנוסחא לא יותר להמשיך עלילה והוא היה יכול להיות גדול אפילו מעולה אה ולזה שהיתלונן על כל העינין של הצוקים זה במכובן!!! זה ענין אסטרטגי והוא לא בא מ1 בכלל וככה גם לגבי כל שאר מה שהזכרתה

  91. 91

    12:14 10.08.2010 | slor slor

    בחיים שלי לא נהנתי כל כך ממולטיפלייר של משחק!

  92. 92

    23:02 12.08.2010 | קוקו קוקו (אורח)

    נראה משחק גרוע ביותר

  93. 93

    17:39 14.08.2010 | natanet natanet (אורח)

    ל90
    CNC 4 היה כישלון לא כי הוא היה מחדש
    אלה בגלל שזה הרס את המסורת של CNC
    CNC 4 דווקה משחק לא רע
    לדעתי חידושים זה מאד חשוב במיוחד במשחקי אסטרטגיה

    ל11
    זה תגובה של פאן בוי פעולה
    שהמוח שלו כבר יותר מדי מיובש
    מכדי אשכרה לחשוב כאשר אתה משחק

  94. 94

    02:30 20.08.2010 | Eran kovalsky Eran kovalsky (אורח)

    גרפיקה של משחק יריות שונה לגמרי מגרפיקה של משחקי אסטרטגיה אז לכל אלא שאומרים שזאת חרא גרפיקה כנראה לא רואים את ההבדל בין סוגי המשחקים, אי אפשר להשוות בין הגרפיקה של SC kchi הגרפיקה של משחקים שונים לדוגמה Age of empaire.

    ציון 100 בקלות. 

  95. 95

    19:42 27.08.2010 | ל94 ל94 (אורח)

    אני הייתי נותן ציון של 2

  96. 96

    20:41 21.10.2010 | nonister11 nonister11

    www.Zergling.co.il
    האתר הקהילתי הישראלי למשחק!
    כולם מוזמנים !

  97. 97

    11:39 15.11.2010 | gogoi gogoi (אורח)

    starcraft שולט.
    אני הייתי נותן 101 לכל הפחות.

    כל המעריצים מוזמנים להגיע לזרגלינג.
    www.Zergling.co.il

  98. 98

       | פורסם ע"י