הרשמה

ביקורת: No Rest for the Wicked - חרבות ומגיפות

המשחק החדש של Moon Studios ללא ספק מצליח לרגש, אבל יש כאן גם מה לסדר ולתקן

  • PC
  • :זמין לפלטפורמות
תאריך השקה: 18/04/2024

הבסיס מעולה, אפילו מצוין, אבל כיאה למשחק בגישה מוקדמת, יש גם כמה דברים לתקן

עותק לסיקור ניתן לנו ע"י Private Division ו-Moon Studios, תודה רבה!

נתחיל בהצהרה: Ori and the Blind Forest הוא עד היום אחד מהמשחקים האהובים עליי אי פעם -ֲֲ  זה כל מה שאתם צריכים לדעת פחות או יותר כדי להבין את רמת ההייפ הפסיכית שהייתה לי מכל מה שקשור ב-No Rest for the Wicked, המשחק הנוצץ והחדש של Moon Studios, יוצרי סדרת משחקי Ori.

מרגע חשיפתו לראשונה וגם אחרי לא מעט שעות של משחק במסגרת גישה מוקדמת, No Rest for the Wicked נראה ומרגיש כמו יצור כלאים משובח. מצד אחד מדובר במשחק ARPG בכל רמ"ח איבריו כשהוא מכריח את השחקן לנהל לא מעט ציוד ואלמנטים של התאמה אישית לדמות שלו, ומצד שני? מדובר במשחק מאתגר למדי עם שלל אלמנטים ממשחקי סולס שללא ספק יצליחו לאתגר לא מעט שחקנים. תוסיפו לזה עוד כמה מערכות חביבות הכוללות ניהול עיר, מערכת אתגרים ובהמשך גם יכולות משחק מרובות משתתפים וקיבלתם כאמור יצור מעוות שמנסה לעשות כל כך הרבה דברים בו-זמנית - ובאופן קסום ומפתיע למדי גם מצליח, לפחות ברוב הזמן. אז מה עובד טוב יותר ומה פחות? תחזיקו חזק, מתחילים.

ברוכים הבאים לחושך

השנה היא 841, המלך מת, ואיתו, הכל כמובן קורס. לנעליו של המלך נכנס בנו הלא מנוסה שמביא לתהפוכות של ממש בזירת השלטון הפוליטית, ואם כל זה לא מספיק, מגיפה קטלנית המסוגלת להשחית את הכל חוזרת לאחר 1,000 שנים. בתוך כל זה אתם נמצאים בדמות לוחם המשתייך לגזע לוחמים קדוש הנשלח לעצור את המגיפה, ועל הדרך את כל אלה שמנסים לנצל אותה ואת ההשפעות שלה לטובתם האישית.

אני בטוח שיש לא מעט מכם שיקראו את הפסקה הזו ויגידו לעצמם "זה נשמע כמו קו עלילה משובח לאללה", ולשמחתכם, זה בהחלט ככה, אבל באותה הנשימה ראוי לציין כבר עכשיו שנכון לרגע זה העלילה של המשחק לא באמת הסתיימה, ושכמות התוכן שנמצאת כרגע במשחק לא כוללת את כל קו העלילה שיש ל-No Rest for the Wicked להציע לנו, כך שאין לי באמת דרך לקבוע באופן חד משמעי אם העלילה של המשחק טובה או לא, הבסיס טוב, אבל לכו תדעו לאן זה יילך בסוף. אם זאת ונכון לרגע זה, מדובר בעלילה בהחלט מגניבה ודי מעניינת, ואני די סקרן לראות מה קורה בהמשך כשיתר התוכן יגיע למשחק - בנתיים אשבח מאוד את הדיבוב של המשחק, זו ללא צל של ספק אחת הנקודות החזקות שלו.

No Rest for the Wicked הוא כאמור יצור כלאים המשלב כמה ז'אנרים שונים של משחקים בתוכו, המרכזיים שבהם הם ז'אנר ה-ARPG וז'אנר משחקי הסולס-לייק, שילוב שאין ספק שמעניין מאוד לראות קם לתחייה. נתחיל מהחלק המרכזי והוא כמובן מערכת הקרב וחקר העולם. No Rest for the Wicked בנוי מעולם משחק אחד המחולק למספר רב של אזורים, כשכל אזור למעשה כולל בתוכו שלל מקומות לחקור ובתוכם תיבות, אויבים, משאבים ועוד. לכל אחד מאותם אזורים יש רמת סיכון מוגדרת, שתהפוך לקלה יותר ככל שתעלו רמות.

ראוי לציין שבדומה לשלל משחקים אחרים בסגנון, המשחק לא מכריח אתכם לחקור אזור מסוים בכל פעם - יש לכם יד חופשית לחבור מה לחקור ומתי, זאת כמובן בתנאי שאתם מסוגלים להתמודד עם האיומים השונים של כל אזור. באזורים עצמם פרושות נקודות בשם Whispers אליהן תחזרו בכל פעם שתמותו (אתם תחזרו ל-Whisper האחרון שהפעלתם, ממש כמו במשחק אחר של Moon Studios) - אותן נקודות מאפשרות לכם גם לחזור במהירות לעיר המרכזית של המשחק עליה ארחיב בהמשך. לצד הנקודות האלה פזורות בעולם המשחק שלל מדורות שיאפשרו לכם לבשל בהן אוכל מסוגים שונים שיעלה את החיים שלכם בזמן קרב - זו הדרך המרכזית שלכם להעלות חיים בזמן חקר העולם.

ככל שתמשיכו לחקור את העולם ולנצח אויבים שונים תקבלו כמובן נקודות ניסיון שיעלו אתכם בסופו של דבר רמות. בכל עליית רמה תקבלו לרשותכם 3 נקודות השקעה שתוכלו לנצל על גבי מספר פרמטרים שונים, בהם Stamina, Dexterity, Equip Load ועוד. גם כאן יש לכם חופש מלא לבחור מתי להשקיע במה, כשעיקר ההתקדמות והבחירה שלכם תושפע מסוג הנשק שאתם רוצים לשחק או מהרצון שלכם להיות חזקים או מהירים יותר - לכל נשק שתמצאו יש דרישת רמה בסיסית ולעיתים גם דרישה לפרמטרים מסוימים ברמה כלשהי.

אני הוא ראש העיר

אזור המנוחה והשדרוג המרכזי שלכם ב-No Rest for the Wicked היא Sacrament, עיר מרכזית המשמשת עבורכם כתחנה רענון ושדרוג מלאת אפשרויות. תוכלו מכאן לשדרג את הציוד הקיים שלכם, להכין ציוד חדש לחלוטין ולרכוש שלל חפצים ומשאבים נוספים שיסייעו לכם במסע. אבל מה שבאמת מגניב כאן הוא מערכת הניהול והשדרוג של העיר עצמה, שמאפשרת לכם לנצל משאבים שאספתם על מנת להשקיע בפרויקטים שונים ברחבי העיר שיאפשרו לכם לפתוח מבנים ומתקנים חדשים שיאפשרו לכם להשיג חפצים טובים יותר ויכולות משופרות יותר. כמו כן בעיר תוכלו למצוא שלל דמויות לדבר איתן שיעניקו לכם משימות צד שונות שתוכלו להשלים (רובן המוחלט מסתכם בללכת לאזור כלשהו ולהרוג שם משהו) וכן מערכת חביבה של אתגרים שבועיים ויומיים שתתגמל אתכם על השלמתם - נכון לרגע זה האתגרים חוזרים על עצמם בכל יום, אבל זה כמובן יסתדר עם המשך הפיתוח של המשחק.

אישית לא חשבתי שאהנה מכל הצד של ניהול העיר כמו שנהניתי ממנו בפועל - דבר שהשתפר אפילו יותר כשפתחתי את האפשרות לרכוש לעצמי בית בעיר ולעצב אותו כראות עיניי (בייחוד שעל הדרך זה גם אפשר לי לפתוח את היכולת להכין תיבות לאחסון של חפצים, תכף תבינו למה), כך שאני שמח לבשר שמדובר בנקודה ראויה בהחלט לציון שמאוד מוסיפה לאווירה הכללית של המשחק - קצת הפסקה מהאקשן לא הרגה אף אחד.

בואו, יש מכות

חוזרים היישר לאקשן עם מערכת הקרב המשובחת של המשחק הכוללת, כמובן, שלל אלמנטים שיש לקחת בחשבון. ראשית כל, מדובר במערכת קרב מאתגרת מאוד המצריכה מהשחקן ניהול מלא ומדויק להחריד של מד האנרגיה (Stamina) שלו, זאת לצד ניהול של מד פוקוס שיאפשר לכם להפעיל יכולות מיוחדות בזמן הקרב בהתאם לסוג הנשק שאתם מחזיקים. לצד אלה יש כמובן מערכת Parry שדוגלת באופן לא מפתיע בשיטת "סיכון גבוה תמורה גבוהה" כש-Parry נכון יתגמל אתכם ביכולת להעניש את האויב שינוטרל לכמה שניות שלמות - מבורך ומתגמל ללא ספק.

התוצאה היא מערכת קרב מאתגרת מאוד שללא ספק תציב אתגר ראוי לכל מי שיחפוץ בו, בייחוד שמשלבים אותם עם גיוון חביב מאוד של אויבים (חלקם קטנים ופשוטים לפיצוח ואחרים מאתגרים מאוד) וקרבות בוסים מאתגרים אפילו יותר - יש לא מעט מהם נכון לרגע זה אפילו שמדובר במשחק בגישה מוקדמת. ואם כל זה לא מספיק לכם, כיאה למשחק סולס גם כאן יש לנו כמובן מערכת "ענישה" שתיתן את אותותיה בכל פעם שנמות - הפעם מדובר בירידה קלה לרמת התקינות (Durability) של השריון והנשקים שלכם, דבר שיצריך אתכם מפעם לפעם ללכת ולתקן אותם אצל הנפח. אישית מצאתי את המערכת הזו די מעיקה בעיקר בגלל שהיא לא מוסיפה אתגר כלשהו למשחק או לקרבות עצמם - אתם לא מאבדים כאן נקודות ניסיון יקרות מפז שצברתם כמו במשחקי סולס קלאסיים, אלא רק צריכים מפעם לפעם לקפוץ לעיר לבזבז קצת כסף על חידוש הציוד שלכם, סתם מציק וחופר.

דיברתי קודם בקצרה על הנשקים אז הרשו לי להרחיב: יש המון אבל המון סוגים של נשקים ושילובי נשקים שאתם יכולים לבחור מהם, כשלכל אחד מאותם נשקים יש סט יכולות שונה משלו ויכולות שיפור ושדרוג שונות. בתוך כל זה משולבת מערכת משקל שמשפיעה על היכולת של הדמות שלכם לזוז ולתמרן במהלך הקרב - יש כאן השפעה ישירה על כמות האנרגיה שנצטרך על מנת לבצע גלגול להתחמקות. לצד הנשקים עצמם יש שלל שריונות שונים בהם תוכלו להשתמש (השריון מחולק לחלקים, קסדה, שריון גוף, מכנסיים ותכשיטים), וגם כאן לכל שריון נתונים משל עצמו ולעיתים גם יכולות ושיפורים שונים שמוענקים לכם ברגע שתחליטו ללבוש אותו.

עם כל כך הרבה מערכות ונתונים שצריך לקחת בחשבון כמובן שיהיה כאן משהו שקצת פחות עובד, ועבורי (וגם עבור הרבה מאוד שחקנים אחרים שדיברו על כך בפורומים השונים באינטרנט), עקב האכילס המרכזי של המשחק כרגע הוא חוסר הנוחות בכל הקשור לחפצים ולניהול שלהם. המשחק שופך עליכם כמויות הזויות של חפצים ומשאבים אך באותה נשימה מגביל אתכם מאוד עם כמות המקום שיש עליכם בשביל לסחוב אותם, כששדרוג לכמות החפצים שאתם יכולים לסחוב הוא משהו שמאוד אבל מאוד קשה להשיג, לפחות כרגע. קרה לי הרבה יותר מידי פעמים שנגמר לי המקום בתיק רק כי לא הייתי מוכן לוותר על חפץ מסוים שהשגתי במהלך המסע שלי שאני רק במקרה לא יכול ללבוש כרגע כי אני חלש מידי עבורו ולא, אני והרצון שלי לא לזרוק אייטמים הם לא הבעיה, יש כאן באמת יחס לא מאוזן של כמות אייטמים ביחס לכמות המקום שיש לרשותי בשביל לאחסן אותם - זה כאמור משתפר קצת כשאתם מצליחים להגיע לרגע הזה שיש לכם בית עם תיבות אחסון בעיר, אבל עד שאתם מגיעים לרגע זה עוברות לא מעט שעות של ניהול Inventory מעיק.

אם זה לא מספיק הזכרתי קודם את העובדה שכל נשק מגיע עם דרישות משל עצמו כשזה נוגע לנתונים מסוימים שאתם חייבים להשקיע בהם על מנת שתוכלו להשתמש באותו נשק - הבעיה המרכזית כאן היא שכל הדבר הזה נעשה ברנדומליות מוחלטת, כמו גם החפצים עצמם שמחולקים גם הם ברנדומליות מלאה (המשחק מאפס בכל כמה זמן אזורים שביקרתם בהם וממלא מחדש את התיבות השונות שפתחתם ואת סוגי האויבים שתפגשו)ֲֲ - מה שאומר שסביר מאוד להניח שיקרה לכם הרבה מאוד פעמים שתקבלו חפץ חלש יחסית שיבאס אתכם ביחס לאויב העצום שלפני שנייה הצלחתם לחסל (כן, גם באויבים מחוזקים יותר ואפילו במיני בוסים מסוימים אין חפצים קבועים), או לכל הפחות חפץ מגניב שלגמרי בא לכם להשתמש בו, רק שאז תגלו שהוא דורש מכם להשקיע בפרמטרים מסוימים מאוד שלא נגעתם בהם עד כה עם הדמות שלכם. נכון לרגע זה אין אפשרות לאפס את ההשקעה שלכם בפרמטרים האלה (מה שלמיטב הבנתי יתווסף למשחק בהמשך), כך שלצערי סביר מאוד להניח שמתישהו במהלך המשחק תקבלו חפץ שפשוט לא יהיה יעיל עבורכם בעקבות הדרך שבה השקעתם בדמות שלכם.

השורה התחתונה

זה תמיד קשה לבקר משחק שטכנית עוד לא באמת גמור, אבל כאן המצב היה קצת שונה והתודה לכך היא ליחס המרשים מאוד שהמשחק הזה מקבל מהמפתחת שלו מהרגע שהוא יצא לראשונה ועד רגע כתיבת שורות אלה. במקור תכננתי להכניס בביקורת הזו פסקה שלמה על כך שמשחק סובל מרמת ביצועים רעועה שמקשה מאוד על משחק אם אין לכם מחשב חדש יחסית, רק זה היה מספיק עבורי בשביל לתת למשחק הזה ציון די פושר. אבל לשמחתי, תרשו לי במקום זאת לתת שאפו עצום ל-Moon Studios שהצליחה בשבועיים שעברו מאז יציאת המשחק בגישה מוקדמת להוציא לא פחות משש עדכוני "Hotfix" ועוד עדכון גדול ומרכזי נוסף ששיפרו באופן משמעותי את הביצועים של המשחק כמו גם חלק גדול מהתלונות שהיו לשחקנים שונים על המשחק - כל זה בשבועיים בלבד. אני יכול לאשר בביטחון שנכון לרגע כתיבת שורות אלה המשחק יחסית יציב וראוי למשחק, גם אם מידי פעם עדיין יש נפילות בביצועים, זה מחזה הרבה יותר נדיר משהיה בשבועיים שקדמו לביקורת הזו.

בסופו של דבר, אם בהתחלה עיקר התלונות שלי היו לביצועים המבאסים מאוד שהמשחק הפגין, כרגע כאמור יש בעיקר רק את עניין החפצים והעובדה שמערכת הענישה של המשחק יותר מעיקה מאשר שהיא מאתגרת, וזהו בגדול - Moon Studios תתקן/תאזן את זה (אני לא מקווה או מייחל, אני יודע, כמות העדכונים שכבר הגיעו למשחק מדברת בעד עצמה) ויש לה חתיכת באנגר מוצלח ביד. לא הרחבתי בכלל על הגרפיקה של המשחק בעיקר כי בעיניי זה לא אלמנט סופר קריטי במשחקי מחשב, אבל אם כבר דיברתי על הביצועים אספר בקצרה שגם גרפית המשחק פשוט מהמם. את היתר אני מאוד מזמין אתכם לחקור לבד, זה חלק בלתי נפרד מהחוויה שהמשחק הזה מספק.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

7
מתוך 10
נבדק על:
PC

הטוב

  • אווירה וקווי עלילה כלליים מעולים
  • מערכות קרב וגיוון אויבים מספק
  • ניהול העיר מהנה ומתגמל
  • גרפיקה מהממת ודיבוב איכותי

הרע

  • ניהול החפצים מעיק ומקשה מאוד
  • מערכת הענישה יותר חופרת מאשר מאתגרת
  • הרנדומליות בחפצים פוגמת בחווית החקר
  • עדיין יש קצת נפילות בביצועים

והעתיד

  • הוא נראה ורוד בסך הכל, גם אם יש מגיפה באמצע הדרך
רועי האן - כתב תוכן

רועי האן - כתב תוכן

משחק על: Meta Quest 2, Nintendo Switch, PS5, 3DS, PC, Steam Deck

בחיים לא תנצחו אותי ב: קרב קוויקסקופ במפה Rust של MW2 המקורי

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Metal Gear Solid 3

כשאני לא משחק אני: מרכיב איזה מחשב כנראה

מסר לעולם: אל תנענע אותי, אני לא מטרונום

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י