הרשמה

EA מפטרת 1,500 איש, מבטלת 12 משחקים

המשמעות: פחות משחקים לגיימרים, יותר משחקי פייסבוק
ad banner
ad banner

EA שמה את הכסף על משחקים לקהל הרחב: מפטרת עוד 1,500 איש ומשקיעה במשחקי פייסבוק

האם EA, בעבר הלא רחוק מפיצת המשחקים צד-שלישי הגדולה בעולם, עם כ- 25% שליטה בשוק האמריקאי והאירופאי, משנה את פניה ומעבירה את הפוקוס לפיתוח משחקי קז'ואל ומשחקים לפייסבוק?

קשה להמנע מלחשוב כך כאשר החברה נוקטת באותו יום ממש בשני מהלכים עסקיים משמעותיים: ראשית היא מודיעה על קנייתה של חברת Playfish, החברה המובילה למשחקי פייסבוק ודומיהם אחרי Zynga, ב- 275 מיליון דולר; ולאחר מכן היא מודיעה על פיטוריהם של לא פחות מ- 1,500 איש משורה של אולפני משחקים, ועל ביטולם של יותר מ- 12 משחקים שנמצאו בפיתוח. לא ידוע אילו משחקים בוטלו.

בשנה האחרונה פיטרה EA כ- 30% מכוח האדם שלה

הפיטורים, שמקיפים כ- 20% מכוח האדם של החברה, פוגעים על פי מה שידוע באולפנים הבאים: Mythic, האחראים על משחקי ה- MMORPG של החברה; EA Tiburon, שעובדים על משחקי ספורט כגון Madden ו- EA Sports MMA החדש; Black Box, היוצרים של סדרת Need For Speed ושל משחקי הסקייטבורד Skate; וצוות ה- QA (בדיקת איכות) של Visceral, יוצרי Dead Space.

על פי השמועות, חלק מהאולפנים סובלים מפגיעה אנושה בכוח האדם. ב- Mythic, האחראית בין השאר על Warhammer Online, פוטרו כ- 80 איש שהם כמעט חצי מהחברה, ואילו ב- Visceral מדובר על "חלקים ענקיים" מהחברה.

ad banner

תוכנית הפיטורים החדשה מתווספת לתוכנית פיטורים קודמת שהתרחשה לפני פחות משנה, במסגרתה פיטרה EA כ- 10% מכוח העבודה שלה, יותר מ- 1,100 איש, וסגרה משרדים ב- 12 אתרים בעולם. המטרה, אז כמו עכשיו, היתה לקצץ בהוצאות על מנת להתמודד עם המשבר הכלכלי ועם העובדה שהחברה הפסידה בסביבות 2 מיליארד דולרים בשנתיים האחרונות.

חשוב גם לשים לב לתאריך- EA בחרה לפטר את כל האנשים הללו בתקופה שבה רוב חברות המשחקים סוגרות את שעריהן לחופשה הארוכה היחידה שיש להן בשנה, וחוזרות לעבוד רק בתחילת ינואר. המשמעות- ב- EA העדיפו לפטר את כל האנשים הללו לפני החופשה, ומצד שני, יהיה להם קשה מאוד למצוא עבודה- כי רוב החברות לא מחפשות כרגע כוח אדם.

השורה התחתונה- פחות משחקים לגיימרים

עם פיטורים של כ- 2,600 איש בתוך פחות משנה ממגוון של חברות-בנות שיוצרות משחקי AAA, ביטולם של יותר מ- 12 משחקים ובמקביל השקעה של 275 מיליון דולרים בלהיט החדש של משחקים לפייסבוק, EA מצביעה במעשים (גם אם לא במלים) שהיא מעבירה, לפחות באופן חלקי, את כובד המשקל שלה מפיתוח משחקים לגיימרים אל פיתוח משחקים לקהל הרחב.

ad banner

זוהי עדות נוספת לתופעה שנמשכת כבר מספר שנים ורק מתגברת כל הזמן- הגיימרים הופכים יותר ויותר למיעוט בתוך התעשיה, ומספר המשחקים לגיימרים רק הולך ויורד. הסיבה פשוטה- זה עולה כל כך הרבה כסף לפתח היום משחק ברמה גבוהה, ואז ממילא פורצים אותו ו/או הוא נכשל בקופות, שהרבה יותר הגיוני להשקיע את התקציב הזה בפיתוח 50 משחקי קז'ואל לקהל הרחב כמו Farmville.

לדברי המנכ"ל של EA, אם בשנה שעברה החברה עבדה על בערך 65 משחקים במקביל, השנה היא עובדת על כ- 50 ובשנה הבאה היא תעבוד על 40 משחקים לכל היותר. הוא הצהיר שמעכשיו הם יפתחו רק משחקים "שיש להם סיכוי גבוה להיות רווחיים".

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    10:20 10.11.2009 | shaby shaby

    תמיד אמרתי ש-Facebook is the devil

    אז לא מפתיע אותי ש-EA מתכוונת להתעסק בזה...

  2. 2

    10:41 10.11.2009 | Spider76 Spider76

    אי אפשר להמשיך להתהדר כאן בחשבונות של TL ואז להתפלא שלא יוציאו משחקים חדשים (בעיקר ל- PC) שהם לא MMO או סתם זבל.
    זה בולשיט לטעון שהסיבה היא מחירי המשחקים מכיוון שאותם אנשים TL היו קונים משחק רק כאשר העלות היתה נמוכה מעלות של מדיה לצריבה..

  3. 3

    10:42 10.11.2009 | ET2k ET2k (אורח)

    אני חייב להודות שSpore Islands הוא בסך הכול משחק לא רע בכלל, הבעיה היא שEA תישאר EA ובטווח הארוך פשוט תעתיק את המשחקים של המתחרים שלה בלי שמץ מקוריות.

  4. 4

    10:49 10.11.2009 | Spider76 Spider76

    DRAGON AGE החדש והמעולה וגם MASS EFFECT הם בהפצה של EA...

  5. 5

    10:55 10.11.2009 | someone someone (אורח)

    כמה מהמשחקים היותר טובים של EA:
    dragon age
    mass effect
    dead space
    need for speed
    crysis

  6. 6

    10:56 10.11.2009 | TayLong TayLong

    ל 3: היא כן מעתיקה חלקים קטנים כמו בפיפה וכול"ה אבל יש מקוריות!

  7. 7

    11:10 10.11.2009 | orikr20 orikr20

    רבאק, רק שלא יהרסו את DICE.

  8. 8

    11:18 10.11.2009 | DarkRay DarkRay

    7, EA הם לא מטומטמים, DICE לבד שווה יותר מכל החברה עם משחקים כל כך מצליחים עד כדי שינוי נקודת המבט של הגיימרים על משחקי פעולה כמו סדרת BATTLEFIELD, מירור'ס אדג' ועוד...
    פירוק DICE כנראה יביא לקניה של הסטודיו ע"י יוביסופט או אקטיוויז'ן מה שייפגע בחברה אפילו יותר.

  9. 9

    11:20 10.11.2009 | רועי רועי (אורח)

    ככה זה שאנשים מורידים משחקים על ימין ועל שמאל, חברות המשחקים מפסידות כסף ואנחנו משלמים את המחיר. בסוף לא תשאר חברה שתפתח משחקים ל- PC.

  10. 10

    11:24 10.11.2009 | בר בר (אורח)

    רק שזה לא יפגע ב-crysis ......

  11. 11

    11:31 10.11.2009 | DarkRay DarkRay

    קרייסיס כבר יצא, וקרייטק וויל נבר פול

  12. 12

    11:36 10.11.2009 | Mur'gul Mur'gul

    WAT?
    קודם כל, זה פשוט מצחיק לקרוא על EA משפט כמו "משנה את פניה ומעבירה את הפוקוס לפיתוח משחקי קז'ואל", כשמדובר בחברה שתמיד היתה ידועה בכותרי הסימס והספורט שלה שמיועדים לקהל מאד מאד מאד רחב (ובמקרים מסויים קהל כזה שלא משחק באף משחק אחר מלבד פיפא, ואולי אפילו יותר קזואלי מהקהל שגולש בפייסבוק).

    דבר שני. מוזר שציונו פה רק הקיצוצים ב-Visceral וב- Mythic (שגם ככה היה ידוע שיקוצצו אחרי שיכנסו תחת Bioware), כשהשמועות מדברות על קיצוצים בBlack box וב-Tibourn, שאחראיות בין היתר לשלל משחקי ספורט ומרוצים (ולא מהטובים שיש לחברה להציע). סביר להניח שחלק מהמשרות שקוצצו הן גם משרות מיותרות בPlayfish שנרכשה עכשיו.

    והרי רק לפני שנה EA סגרה לחלוטין את לייבל הקזואל שלהם. איפה הידיעה המקבילה על כך שEA נוטשת את שוק הקזואל ועוברת לפיתוח משחקים לגיימרים בלבד? הרי כל הקנייה של Playfish היא כנראה רק מענה לפער שנוצר בחברה בפיתוח משחקי קזואל

    EA בהפסדים. EA עושה קיצוצים. פרוייקטים של EA שעוד לא הוכרזו נפגעו וננטשו - גם לקזואל וגם לגיימרים הרציניים יותר. להסיק מזה על איזשהי אג'נדה טיפשית אחרת (שבמקרה היא גם האג'נדה של ויגיימס) זו פשוט טעות.

  13. 13

    11:48 10.11.2009 | Spider76 Spider76

    ל- 12..
    מהי בדיוק האג'נדה ש- VGAMES מנסה להעביר ??
    (באמת רוצה לדעת)

  14. 14

    11:48 10.11.2009 | eitanash1 eitanash1

    אם כל הכבוד EA יש להם הברקות לא חסר להם משחקים טובים.
    שמעו בקשר חברות משחקים בפייסבוק בבדוק יש לזה סיבה , זתומרת בדוק הם מגלגלים משם כסף , לא סתם הם קנו אותם , רק חבל לשמוע שבשביל זה או מסיבה אחרת היו צריכים להתפטר 1500, זאת מכה רצינית לחברה מבחינית כוח אדם, אבל אני מקווה שזה בEA SPORT
    D:
    הכי לא מעניין שם XD

  15. 15

    11:50 10.11.2009 | Tal Barami Tal Barami

    לא מסכים איתך 12. EA תמיד פיתחו משחקים שטחיים. מתוך מאות אם לא אלפי משחקים שהיא הוציאה בשנים האחרונות אוכל לספור על יד אחת או שתים את המשחקים האיכותיים באמת שלהם.
    זה פשוט מדהים איך כל משחק ששייך להם מרגיש לא גמור... כאילו חסר משהו בשביל להשלים את החוויה.

  16. 16

    11:52 10.11.2009 | דניאל דניאל (אורח)

    עוד הדים של המשבר הכלכלי

  17. 17

    11:54 10.11.2009 | אור אור (אורח)

    5- מאס אפקט לא של EA בכלל.. אחרי ש- Bioware הוציאו את מאס אפקט רק אז הם התאחדו ועכשיו EA שותפים ל- מאס אפקט 2.

  18. 18

    11:55 10.11.2009 | שי שי (אורח)

    רק שזה לא יפגע ב Mirror's Edge 2

  19. 19

    11:56 10.11.2009 | יובל בירב יובל בירב

    ל- 12:
    מילא הסימס, אבל משחקי הספורט של EA לא נכנסים לשום קטגוריה של קז'ואל. הם פונים לדמוגרפיה מאוד מסויימת של זכרים צעירים בגילאי 12-35.

    אבל האמת, ברגע שאתה כותב משפט כמו "יותר קז'ואלי מהקהל שגולש בפייסבוק" זה מספיק בשביל כל אחד להבין שאתה מגוייס כל כך לאידיאולוגיה מסוימת שאתה מתחיל לדבר שטויות.

  20. 20

    12:38 10.11.2009 | YoniLaTma.inf YoniLaTma.inf

    חחחח מפתחים משחקים לפייסבוק . EA חבורה של הומואים אם ככה

  21. 21

    13:13 10.11.2009 | Amit_B Amit_B

    אוי ואי...

  22. 22

    13:37 10.11.2009 | sharinox sharinox

    אין כסף להחזיק כלכך הרבה עובדים....

  23. 23

    13:53 10.11.2009 | אדון שוקו אדון שוקו (אורח)

    לאאאאא רק אל תגידו לי שזה אומר של יהיה Dantes Inferno!?!?!?(זה בפיתוח של EA לא?)

  24. 24

    14:07 10.11.2009 | Logih Logih (אורח)

    ברור שיפטרו כי לא קונים מהם משחקים !

    שיתחילו להגיד לכל העולם באיזה מחיר למכור את המשחק !

    חנויות כמו BUG וכאלה קונים ת'משחק באיזה 120 שקל !
    ומוכרים 100 שקל יותר !ברור מי יקנה משחקים =_

  25. 25

    14:17 10.11.2009 | Mur'gul Mur'gul

    יובל יובל יובל,
    להגיד שמשחק גולף כמו טייגר וודס או משחק טריוויה-ספורט כמו Gameshow לא נכנס לקטגוריה של קז'ואל זה פשוט לא להבין מה זה קזואל. חלק מאד גדול מהאנשים שמשחקים במשחקים האלו הם לא הקהל של הגיימרים אלא הקהל של חובבי הספורט. טייגר וודס הוא משחק שמוכר מיליונים, אבל אין לו בדיוק קלאנים וטורנירים בMLG. אפילו במקרה של פיפא או מאדן, אחוז מאד גדול מהשחקנים לא בדיוק משחק בדברים אחרים ויצא לי לראות גם אנשים בני 48 ו-8 משחקים בפיפא - ביחד. לא בדיוק הקהל שיודע לתפעל חשבון פייסבוק...

    נראה שאתה פשוט יוצא מנקודת הנחה הזויה שהדמוגרפיה של זכרים "צעירים" בני 12-35 הם קהל אחיד שכולו מתנהג אותו דבר, קונה את משחקי פיפא, Warhammer Online ו-Dead Space ומשחק בכולם באותה המידה. מה שמן הסתם לא נכון.
    אבל בשורה התחתחונה כל הטענה שעולה מהכתבה קיצונית ולא מבוססת. EA לא נוטשת את הגיימרים, בדיוק כמו שהיא לא נטשה את שוק הקזואל לפני שנה כשהיא סגרה את הסטודיו - מה שכמובן לא כתבתם עליו.

    אני לא בטוח אם הכתבה פה נובעת מסתם בורות (לא שללתי את האפשרות הזו), או שזה חלק מניסיון לקדם איזשהי אג'נדה (מול מפרסמים או משהו בסגנון? אין לי מושג): "אנחנו פונים גם לקהל דמוגרפי אחר - והנה אפילו EA הגדולים הולכים בעקבותינו!". אבל זה איזשהו קו שנראה שמאד מתמיד כאן באתר, ולעזאזל העובדות.

  26. 26

    14:35 10.11.2009 | יובל בירב יובל בירב

    ל- 25:
    על ראש הגנב בוער הכובע. כתבתי ש- EA נוטשת את הגיימרים? לא, כתבתי שהיא פונה יותר לכיוון קז'ואלי. במספרים מוחלטים, זו עובדה ש- EA עובדת עכשיו על חצי מכמות המשחקים שהיא עבדה עד לפני שנתיים, ובו זמנית היא עכשיו קנתה למעשה את כל הפורטפוליו של PlayFish שכולו, מהתחלה ועד הסוף, קז'ואלי.

    אתה מוזמן לנסות לחנך אותי לגבי הקהל וכולי, זה מצחיק אותי נורא. אתה יודע מה? אולי עדיף שנקצר תהליכים ותגיע פעם לאחד השיעורים שאני מעביר לסטודנטים על הקהלים השונים של תעשיית המשחקים, וננהל שם דיון.

    אני לא יודע אם התגובות הארסיות שלך כמעט לכל דבר שאנחנו כותבים נובעת משנאה עזה לחיים באשר הם ורצון לנקום בכל מה שזז, או שהמוח שלך שטוף כל כך בפרופגנדה עד שאתה לא מסוגל לקלוט שעה שהיא לא בדיוק-בדיוק-בדיוק כמו זו שלך.

  27. 27

    15:03 10.11.2009 | Spider76 Spider76

    ל-24
    אני באופן קבוע לא קונה בחנות כמו באג, יש מספיק חנויות ברשת שיחד עם משלוח זה עולה 170-180 למשחק חדש. בנוסף לא ניתן לצפות להורדות מחיר כאשר על כל אחד שקונה 10 מורידים.

  28. 28

    15:04 10.11.2009 | m3rc1ful m3rc1ful (אורח)

    זהו.
    אחרי יותר משנתיים, החלטתי שזו הפעם האחרונה שאני נכנס לאתר הזה ומסיבה אחת פשוטה - נמאס לי מיובל בירב.

    יובל, אני יודע שיבער לך בעצמות להגיב, אבל אין טעם. אני לא חוזר לכאן בחיים אז ממילא אני לא אקרא את התגובה שלך .

  29. 29

    15:08 10.11.2009 | יובל בירב יובל בירב

    השבח לאל.

  30. 30

    15:13 10.11.2009 | . . (אורח)

    חח^

  31. 31

    15:20 10.11.2009 | Mur'gul Mur'gul

    יובל, אתה מודע בכלל למה שכתבת ומה שאני כתבתי? איפה בדיוק אני אמרתי שכתבת את המילים "נוטשת את הגיימרים"? כתבתי רק שהיא לא נוטשת את הגיימרים הכבדים ולא את הקזואל - שני קהלים שהיא פונה אליהם כבר שנים.

    אין לי את המספרים המוחלטים ורשימת הכותרים שEA עובדת עליהם היום לעומת לפני שנתיים - אני אשמח אם תפרט מהם כי אני מבין מהתגובה שלך שיש לך אותם ושאתה לא כותב סתם.
    הבעיה היא שאתה מסתכל רק על חצי מהמציאות ומסיק מסקנות קצת טיפשיות. ולכן אני אכתוב את מה שכבר כתבתי קודם בצורת שתי שאלות:
    אם EA הולכת לשוק הקזואל על חשבון הפוקוס למשחקים לגיימרים, איך זה שממש לא מזמן היא רכשה ברכישת ענק (יותר גדולה מזו של Playfish) חברות כמו Bioware ופנדמיק שלא בדיוק ידועות בכותרי הקזואל שלהן, ועד לפני שנה עוד ניסתה לקנות את טייק2 בעסקת ענק שהתפוצצה בשביל כותרים כמו GTA שהדבר האחרון שאפשר להגיד עליהם הוא קזואל?
    איך זה יכול להיות שאתה מנסה לקבוע עובדה, אבל מתעלם במפוגן מהנתון שהזכרתי: בשנה שעברה EA פשוט סגרה את חטיבת הקזואל הגדולה שלה, קיצצה המון משרות ופיזרה את שער העובדים שלה במקומות אחרים בחברה - ואמרה במפורש שהיא הגיעה להבנה ש"משחקי קזואל הם לא זאנר בודד עם דמוגרפיה בודדת"?

    בכל מקרה, תודה על ההצעה אבל עם הלימודים אני סיימתי לבינתיים. אני רק מקווה שעבודת ההוראה שלך כוללת עבודה הכנה קצת יותר יסודית מאשר הכתבות שאתה מעלה כאן, כי במקרה הזה ממש חבל לי על הטעויות שאולי ישתרשו אצל מי שמגיע להרצאות שלך.

    אין לי שנאה עזה לשום דבר והיו אפילו לא מעט כתבות שפירגנתי להן. אני רק מתקן טעויות איפה שאני רואה שיש, ולצערי הטעויות פה חוגגות.
    אבל נראה לי שיש כאן שנאה עזה למי שמתקן טעויות. הפיתרון הפשוט: להשתדל לא לכתוב שטויות ולתת פרשנויות מוזרות שלא מבוססות על כלום, ואז לא יהיה מי שיצטרך לתקן אותם

  32. 32

    15:36 10.11.2009 | יובל בירב יובל בירב

    ציטוט מהתגובה שלך: "אבל בשורה התחתונה כל הטענה שעולה מהכתבה קיצונית ולא מבוססת. EA לא נוטשת את הגיימרים..." וכולי.

    אתה חוזר ושוב חוזר על כך ש- EA סגרה את חטיבת הקז'ואל. זה פשוט לא נכון. היא סגרה את לייבל הקז'ואל שלה, שאני לא זוכר בכלל שהוא הוציא משהו אי פעם, ואיחדה אותו לתוך EA Play. אני מניח שאתה יודע מה ההבדל בין לייבל לבין חטיבה, כן? ככל הידוע, לא פוטר בן אדם אחד מסגירת הלייבל חוץ ממי שעמדה בראשו, וגם לא בטוח שהיא פוטרה.

    שמע גולמר, ברצינות עכשיו- אני מעריך אותך כמישהו שיודע לחבר שני משפטים בלי לעשות שמות בשפה העברית, ויש לו גם ידע בתעשיית המשחקים הרבה מעבר לממוצע. אבל התגובות שלך ב- 90% מהמקרים נוטות להיות מתלהמות ולהשתמש בחצאי-אמיתות כדי לנגח אותנו. בכל פעם שאנחנו כותבים משהו שהוא קצת חורג מבדיוק-בדיוק-בדיוק מה שאתה חושב, אתה ישר מתקיף בצורה ארסית- לא כדי לנהל דיון או לתקן טעות, אלא פשוט למען ההתקפה. אם זה מה שגורם לך אושר בחיים, אתה חייב לעשות משהו בנידון, זה לא בריא בכלל וחבל עליך.

  33. 33

    15:59 10.11.2009 | Spider76 Spider76

    אולי מישהו יכול להסביר לי על מה הוויכוח והסיבה שאנשים כמו 28 מפסיקים להגיע לאתר בעיקבותיו ?

  34. 34

    17:04 10.11.2009 | יובל בירב יובל בירב

    אגב, גולמר, העורך של גיימר מסכים איתי כמעט מילה במילה:
    http://gamer.nana10.co.il/Article/?ArticleID=676896

  35. 35

    17:58 10.11.2009 | Megalodon Megalodon (אורח)

    המשחקים האלה בפייסבוק אולי הרוויחו כסף, אבל השאלה האמיתית היא האם מי ששיחק בהם שילם משהו כדי לשחק בהם? התשובה היא - לא.

    חוכמה גדולה, אם כך, שכל כך הרבה אנשים משחקים במשהו דבילי שלא עולה כסף כדי להעביר את הזמן לעומת משחקים שעולים מאות שקלים/עשרות דולרים.

    מה שזה כן מנבא זה שאולי משחקים צריכים להתחיל ללמוד להתפתח. בדיוק כמו עולם המוזיקה שנאלץ להבין שמכירות הדיסקים הן כבר לא הלחם והחמאה העיקריים, כך גם עולם הגיימינג אולי צריך למצוא מודל יעיל יותר לרווח.

    ובלי קשר, אני לא אוהב את ההיסטריה שעיתונאי משחקים אוהבים לייצר בשביל הבאזז. אני לא חושב שמשחקים רציניים עומדים להעלם בזמן הקרוב ואני ממש לא חושב שכל הבעיות של EA הן בעיות שלנו. החברות הגדולות והנפוחות האלה צריכות ללמוד להתמודד עם עולם שהולך ומתפתח בעוד הן קופאות על השמרים שלהן וזה לא קשור בכלל לפיראטיות או עד כמה אנחנו צועקים, דורשים או מתקמצנים.

  36. 36

    18:31 10.11.2009 | Blue&Black Blue&Black

    תמיד אמרתי שכל האידיוטים שמורידים משחקים עוד יהרסו לנו את עולם המשחקים ויגרמו למצב שחברות נהרסות>

  37. 37

    20:22 10.11.2009 | danik107 danik107

    מיצטער להגיד.....אבל.....זו מתחילה להיות הגזמה.....
    עם הם רוצים לקנות חברה למשחקי פייסבוק אז בסדר......אבל לפטר 1500 עובדים ובאותה דרך גם לבטל 12 משחקים?!?!?!?!?!?!?
    הגזימו....בביגטיים
    עם הם ביטלו את פרוטוטייפ 2 אני שוחט אותם

  38. 38

    22:00 10.11.2009 | Injection Injection

    אאוץ` O:

  39. 39

    22:36 10.11.2009 | Gypsy Gypsy

    איכס... EA.

  40. 40

    01:18 11.11.2009 | Spider76 Spider76

    ל-35
    עולם הגיימניג אכן משתנה, משחקי PC בימינו מתמעטים והולכים לכיווני ה- MMO כדי להרוויח.

    והרבה קשור לפיראטיות, גם אם לא נעים להודות.

  41. 41

    01:18 11.11.2009 | שוקי שוקי (אורח)

    אז ככה

    הפיראטיות היא בהחלט הסיבה לבלאגן הזה. פשוט בגלל שכככל שעלות יצור משחקים גבוהה יותר ככה ההפסדים שהפיראטיות גורמת להם מורגשים יותר.

    בכל מקרה, כיום יש כבר פתרונות טובים יחסית לפיראטיות, התמעת סטים במשחק בהחלט מורידה באופן משמעותי את אחוז הפיראטיות, פשוט בגלל שהתקנת משחק כמו האלף לייף קשה משמעותית מאשר משחק שלא דורש טת סטים.

    הפתרון האמיתי הוא חיוב באינטרנט פעיל ע"מ לשחק במשחק, גם בסינגל פלייר. כמו שC

  42. 42

    13:11 11.11.2009 | Mur'gul Mur'gul

    טוב, יובל. אולי צריך כמה הבהרות בנושאי התחביר של המשפט שלי. הנה הציטוט המקורי שלי (שחתכת באמצע):
    "אבל בשורה התחתחונה כל הטענה שעולה מהכתבה קיצונית ולא מבוססת."

  43. 43

    13:19 11.11.2009 | Mur'gul Mur'gul

    עכשיו אני רואה שגם ההודעה שלי נחתכה באמצע. אולי לא הייתי צריך להשתמש בסוגריים משולשים. ננסה שוב:
    "אבל בשורה התחתחונה כל הטענה שעולה מהכתבה קיצונית ולא מבוססת." -- התייחסות לכתבה. שים לב שפה באה נקודה והמשפט הסתיים.
    " EA לא נוטשת את הגיימרים, בדיוק כמו שהיא לא נטשה את שוק הקזואל לפני שנה כשהיא סגרה את הסטודיו - מה שכמובן לא כתבתם עליו." -- שים לב שזה כבר משפט נפרד, שלי, שפשוט אומר שלדעתי EA לא נוטשת אף אחד. זה לא משפט שייחסתי לך, וגם לא הכנסתי מרכאות בשום נקודה.
    אחרי שהבהרנו את זה אני מקווה שאפשר להתקדם הלאה...

    מצטער על הטעות הסמנטית החמורה שלי בין לייבל לבין חטיבה, אבל לא ברור לי האם זה משנה את העובדות: לכל לייבל יש את הסטודיואים שלו וכך היה גם בלייבל הקזואל, עד שלמעשה פירקו את הלייבל (ולא את החטיבה, סליחה):
    "EA is reorganizing to integrate casual games — development and marketing — into other divisions of our business.:
    האם כשסוגרים לייבל שלם לא מפוטר אף אחד חוץ מהמנהלת? בהתחשב בעובדה ש600 איש פוטרו בדיוק באותה תקופה זה יהיה קצת קשה להאמין, ואני בספק אם אתה כל כך נאיבי.
    זה בדיוק כמו שמישהו יגיד לך עכשיו שהוא לא מכיר אף אחד בmythic שפוטר למרות שהסטודיו מתפרק - כי אמרו שהאנשים שלו יפוזרו בסטודיואים אחרים ו"לא ידוע לי אישית על אף אחד שפוטר מהסטודיו".

    אני באמת לא חושב שאני מספק חצאי אמיתות, אני חושב שאתם אלו שמספקים חצאי אמיתות ואני רק מנסה להשלים את החצי השני, שבסופו של דבר נותן תמונה מאד שונה מזו שאתה אוהבים להבהיל את הקוראים שלכם איתה. זה נראה כאילו כל פעם יש לכם איזו אג'נדה (שונה בכל נושא), ואתם מתעלמים מכל מה שלא מסתדר איתה.

    אבל אם נחזור לנושא הזה: אני לא חושב שEA נוטשת את שוק הגיימרים, אבל אני גם לא חושב שהיא נוטשת את שוק הקזואל. אני חושב שהיא מקצצת בבשר אצלה בשני התחומים בגלל הבעיות הכספיות שלה, אבל במקביל מנסה גם למצוא דרכים ומשקיעה איפה שצריך. לקרוא רק חצי מהתמונה ולצאת בהכרזות כאלו זה ממש לא נכון.

  44. 44

    15:57 11.11.2009 | ratty ratty (אורח)

    הבעיה האמתית של EA זה לא שאין פתרון לפירטיות אלא שיש להם פתרון קיים שכרגע לא ניתן לפרוץ והם פשוט לא מאמצים אותו ואם מישהו עוד לא עלה על זה הכוונה היא לדיסקי בלו-רי כל מה שצריך לעשות זה לשנות את החלקים שקוראים דיסקים בקונסולות השונות לחלקים שקוראים דיסקי בלו-רי וכך גם אם מישהו ירצה לצרוב משחק במקום לקנות אותו הם לא יוכלו.

  45. 45

    18:05 12.11.2009 | יובל בירב יובל בירב

    ל- 43:
    טוב, אז אני מבין שאתה באמת לא יודע מה המשמעות של "לייבל" בתעשיית המשחקים, כי לפי התיאור שלך אתה מתייחס לזה כאילו מדובר בחטיבה של ממש שכוללת אולפני פיתוח ואנשים.

    לייבל הוא פשוט מותג של משחקים, גם אם יש וגם אם אין מאחוריו חברה אמיתית. למשל, לחברת אינפוגרמס יש לייבל בשם "אטארי", תחתיו היא משווקת את כל המשחקים שלה. אתה בוודאי יודע שאין שום קשר בין אטארי של היום לחברה שהיתה חלוצה בתחום המשחקים. גם סיירה, מלכת הקווסטים לשעבר, זכתה לגורל דומה, ותחת הלייבל "סיירה" שווקו משחקים רבים של ויונדי, כמו Half-Life ו- Homeworld, הרבה אחרי שהחברה עצמה נעלמה.

    במקרים הללו מדובר בחברה שהיתה מצליחה בעבר אבל פשטה רגל, אבל השם שלה נשאר והפך למותג, ללייבל. במקרים אחרים, חברה פותחת לייבל חדש לצרכים שיווקיים, למשל Wii Party של אוביסופט, 2K Play ו- 2K Games של Take 2, אבל זה לא אומר שיש אנשים שממש עובדים תחת הכותרת הזו- לכל היותר כמה אנשי שיווק או הפקה.

    במקרה של EA, ביטול לייבל הקז'ואל זה פשוט סגירה של המותג. האנשים, המשחקים וכל השאר עדיין שם, פשוט קוראים להם בשם אחר...

  46. 46

    20:33 22.11.2009 | MystrinGs MystrinGs

    פייי כול כך הרבה.

  47. 47

    17:57 24.11.2009 | אלעד$#@ אלעד$#@ (אורח)

    איי איי איי מה קורה לחברות המשחקים של היום ....

  48. 48

    19:53 25.11.2009 | צמעיכ צמעיכ (אורח)

    העימנהענכעיח
    וחאטחראירק

  49. 49

       | פורסם ע"י