הרשמה

למה משחקים עולים הרבה ?

מי קובע את המחיר של משחקי מחשב?

אתר Crispy Gamer מעלה שאלה מעניינת: מי בעצם החליט שמשחקי וידאו חדשים יעלו $60 בארה"ב? למה דווקא $60 ולא $70, או $100, או אולי $53.50 ? השאלה מתחדדת כשנזכרים שמוצרים רבים- מכוניות, אלקטרוניקה, אפילו ספרים- נמכרים במגוון רחב של מחירים. למה דווקא משחקי וידאו חדשים עולים כמעט תמיד $60, ולא משנה באיזו חנות או מי חברת ההפצה?

מחבר המאמר מזכיר שמחירו של משחק מחשב נקבע באופן שרירותי- אין למעשה שום קשר בין עלות ההפקה של המשחק לבין מחירו בחנות. משחק שהשקיעו בהפקה שלו 10 מיליון דולרים עולה בדיוק כמו משחק של 50 מיליון דולרים. יתרה מכך, משחקים כמו ביושוק או הארי פוטר, שנותנים לכם 10-20 שעות של הנאה, עולים בדיוק כמו משחקי Call of Duty או פיפ"א, שניתן לשחק בהם מאות שעות.

למעשה, רבים בתעשיה חשים שמחירי המשחקים נמוכים מדי. ההפקה של Modern Warfare 2, למשל, עלתה פי חמש מאשר Call of Duty הראשון שיצא לפני 6 שנים- אבל המחיר שלהם בחנות נותר זהה. מנכ"ל אקטיוויז'ן התבטא בנושא הזה בדיוק באחרונה ואמר שאם זה היה תלוי בו, המשחק היה עולה $70 או $80, "כי הוא שווה את זה". אגב, אל תתפלאו אם זה יקרה מתישהו.

כל זה הוא טוב ויפה, אבל כל הדיון בנושא המחיר שוכח פרט אחד חשוב- מחוץ לארה"ב ולבריטניה, בחלקים גדולים מהעולם רוב השחקנים מורידים משחקים באופן פיראטי ולא קונים אותם. סביר להניח, והסקרים גם מראים זאת, שאם מחיר המשחקים היה יורד, היו יותר קונים, וההכנסה ממשחקים היתה גדלה, לא יורדת. אבל לך תשכנע את מנהלי החברות השמרנים להוריד מחירים...

- מזל שיש מבצעים כל שבוע

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    18:24 04.10.2009 | יוסי יוסי (אורח)

    ראשון!

  2. 2

    18:24 04.10.2009 | משה משה (אורח)

    שני!

  3. 3

    18:25 04.10.2009 | שמוליק שמוליק (אורח)

    שלישי!

  4. 4

    18:26 04.10.2009 | Red_Deaddd Red_Deaddd

    ת'אמת אני חושב שמתג מחיר של בין 40-50 דולר למשחק חדש זה הוגן.
    היום אנחנו מדברים על משחקים בהפקות גדולות, אבל לפעמים גם 60 דולר זה הרבה, שלא לדבר על הבולשיט שמנכ"ל אקטיוויזיון מדבר עליו.

  5. 5

    18:26 04.10.2009 | עומר עומר (אורח)

    רביעי וסתמו ת'פה

  6. 6

    18:32 04.10.2009 | שישי שישי (אורח)

    מס' חמש לא יודע לספור

  7. 7

    18:32 04.10.2009 | menas menas (אורח)

    60$ זה לא הרבה למשחק כמו COD בגלל שמדובר על מאוד שעות משחק.
    לדעתי משחק COD צריך לעלות אפילו 100$ לעומת משחקים כמו Harry potter שצריכים לעלות 5$.

  8. 8

    18:43 04.10.2009 | DiRT DiRT (אורח)

    לדעתי צריך לעשות שבאמת משחקים יעלו פחות.
    אם נגיד MW2 היה עולה 40 דולר
    לדעתי היו קונים כל כך הרבה יותר שזה כבר יהיה שווה יותר
    ממה שהוא כשהוא עולה 60 דולר

  9. 9

    18:51 04.10.2009 | Hadaskate Hadaskate

    צריך גם להוריד את המחיר של המשחקים הגרועים או הממש קצרים. ולא להעלות יותר מדי את המחיר של המשחקים היותר טובים... ול8. הם היו מרוויחים פחות. אם זה היה ב5 או אפילו 10 הם היו מרוויחים הרבה, אבל הם במילא לא צריכים לעשות את זה כי כולם יקנו גם אם זה במחיר רגיל...

  10. 10

    19:08 04.10.2009 | ראשוןןןןןןןןן ראשוןןןןןןןןן (אורח)

    ואתם על הזין שלי
    אני הראשון ונהנהנה בנהננהנה

  11. 11

    19:10 04.10.2009 | matetyaho matetyaho (אורח)

    יש לי תחושה שתגובה מספר 1,2 ו 3 זה אותו בן אדם..

  12. 12

    19:12 04.10.2009 | אתם פשוט לא מבינים אתם פשוט לא מבינים (אורח)

    אתם חושבים שאולי אם יורידו עוד קצת באיזה 10 דולר או 20 דולר, הקניות יקפצו בצורה משמעותית שתכסה את ההוצאות. אז זהו, שלא.

    מבחינה עסקית, אני מבין עמוק את דבריו של מנכ"ל ACTIVISION, בכך שיש הבדל בין כמות ההשעה במשחק לבין מחירו.
    מכיוון שהמותג COD עומד להתפוצץ ממחירות על וקריסת ה-LIVE, המנכ"ל מרשה לעצמו להעלות את המחיר בקצת. 10$ זה לא כזה רציני.....
    דרך אגב, חישוב לעזרה:
    נניח שמשחק עולה 50$, וקונים אותו 4 מיליון איש. כלומר, ההכנסות הן של 200,000,000 דולר.
    נניח שהוצאות המשחק הן 100,000,000 דולר, אז יש רווח זהה.

    עכשיו, נניח המשחק היה עולה 30$, אבל היו קונים 5 מיליון איש. ההכנסות יהיו 150,000,000 דולר.
    אני מניח שכבר הבנתם שנוצר כאן מצב שאפילו אם ירד המחיר ויהיו יותר קונים, עדיין יש מצבים שלא יהיה רווח נוסף מהורדת מחיר.

  13. 13

    19:16 04.10.2009 | יובל בירב יובל בירב

    בוא נחשוב על המצב ההיפותטי הבא:
    בארה"ב המשחק עולה $60 כמו עכשיו- כי אני מסכים שהורדת מחיר לא תגדיל באופן מהותי את מספר הקונים.
    בישראל ומקומות אחרים, המשחק עולה 75 שקלים במקום 225 להורדה ישירות למחשב (או לקונסולה) בצורה נוחה ופשוטה.
    אני מוכן לשים כסף על כך שהיו קונים את המשחק פי 3 יותר אנשים בצורה כזו.

  14. 14

    19:24 04.10.2009 | matetyaho matetyaho (אורח)

    אתה סם כסף על מה שהגיוני?

  15. 15

    19:27 04.10.2009 | zivbu9 zivbu9

    ל-morden worfare 2 ןלקודמים יש אפשרות לבטל דם?

  16. 16

    19:33 04.10.2009 | Sai Sai (אורח)

    "למה דווקא משחקי וידאו חדשים עולים כמעט תמיד $60, ולא משנה באיזו חנות או מי חברת ההפצה?"

    אני מקווה שהתכוונת ל-50 דולר, לא 60. אקטיוויז'ן פשוט יצאו נעל בגלל שהעלו ל-60. נכון שמשקיעים המון כסף, אבל הם לא קולטים שאם היה עולה למשל 20-30 דולר כל הזמן והיו מבצעים תהליכי ייעול כאלה או אחרים בהפקה, ומורידים את מחיר הפיתוח, החברות היו מרוויחות פשוט המון, המון כסף. כל מה שהם חושבים זה שאותה כמות אנשים תקנה אם זה יהיה 10 דולר יותר, אבל אני למשל (ואני יודע שעוד הרבה) לא יקנו CoD6 בגלל העלאת המחיר, אלא יבחרו בפיראטיות. ואני שלם עם זה, זו מחאה שקטה שלי.

    תסתכלו על דוגמא מעולה: Fallout 3. אחד מהמשחקים (ואתם יכולים לא להסכים איתי על זה) הטובים ביותר של הזמן האחרון, משחק מצוין שגם יש לו עכשיו המון מודים יעילים מאוד וכיפיים.
    המשחק לא עלה המון לפיתוח, למרות שהם לקחו כמה שנים כדי להוציא אותו. הם בנו על המנוע של אובליביון והתאימו אותו לסוג המשחק שרצו לפתח, כי סה"כ זה מנוע מאוד טוב.
    מה הם השיגו בזה? קודם כל זה נתן להם יותר חופש להתרכז בדברים אחרים, כי המנוע מוכר להם. דבר שני למודרים מאוד קל להעביר סוג מסוים של מוד לפולאאוט כך שיתקן או יוסיף דברים בדומה למוד זהה באובליביון. דבר שלישי, הם מכרו את המשחק במחירים סטנדרטיים של 50 דולר ועם כמה מבצעים פה ושם עלה גם פחות, והרוויחו על זה המון כסף כי המשחק טוב אז אנשים קונים, והם לא היו צריכים להשקיע הון תועפות בפיתוח מנוע חדש.

    מה אקטיוויז'ן עשו עם COD6? ובכן, משהו מאוד דומה. הוא ירוץ על מנוע משופר במקצת של COD4, עם כמה סביבות שונות וכמה שיפורים למולטיפלייר, אבל אם תשאלו אותי זה יהיה משחק מאוד דומה. ממש כאילו זה COD4 רק עם תוספות. אבל מה, נהיו חמדנים, והמנכ"ל החליט להעלות מחירים. כמה הם הפסידו או הרוויחו מזה? לא יודע, באמת שלא. אבל אני יודע שהרבה אנשים שציפו לקנות אותו לא יקנו אותו על סמך עיקרון, אולי אם יהיה במבצע.

    דוגמא הכי קיצונית לזה זה L4D2, ואני חושב שכבר עברנו על זה.

  17. 17

    19:34 04.10.2009 | Alex_IW Alex_IW

    יובל (בתגובה ל-13), אם לא היו בעיות בלעשות את זה, החברות היו עושות זאת ממזמן.
    הבעיה היא שאם פער המחירים יהיה גדול מדי בין מדינות,
    אנשים פשוט יתחילו לייבא משחקים מארצות אחרות, כמו שכיום
    עושים אצלינו בארץ, וזה מצב שחברות המשחקים מאוד לא רוצות שיקרה.

  18. 18

    19:36 04.10.2009 | QWE123 QWE123 (אורח)

    ל-12
    דבר ראשון, כן הייתה קפיצה משמעותית במחירות, לא חסרים סקרים שמראים את זה.
    משחק כמו CALL OF DUTY, תתפלא אבל לא כל-כך יקר, ובטח שלא מתקרב ל-100 מליון, תנסה יותר באזור ה-10~15, סך הכל זה COD 4 מרונדר עם כמה תוספות, ועם דיבוב חדש.

    אני מבטיח לך שאם MW2 היה עולה 30 דולר אז היו קונים אותו באזור ה-50 מליון אנשים, לעומת עכשיו שהמחיר הוא 60 דולר וקונים אותו בסביבות ה-15 מליון אנשים.

  19. 19

    19:43 04.10.2009 | סתם אחד. סתם אחד. (אורח)

    זה ברור מאליו שאם מחיר המשחקים היה יורד בעשר-עשרים דולר היו קונים אותם יותר.
    שימו לב למבצעים בסטים, משחקים שלפני זה אף אחד לא קנה אותם כמעט הופכים להיות בראש עשרת המשחקים הכי נמכרים...

  20. 20

    19:52 04.10.2009 | ET2k ET2k

    המון משחקים קפצו ל60 דולר ובכתבה המלאה יש המון דוגמאות.

    אגב, הראשונה שחצתה את מחסום ה50 דולר הייתה בכלל נינטנדו עם כמה משחקים של הN64 (אבל אז דיברו על זה שהמחיר של הקלטות הקפיץ את העלויות).

    בכל מקרה, לדעתי גם 50 דולר זה מחיר מאוד גבוה שמרחיק את ההמונים ממשחקי וידאו מושקעים והופכים אותם פשוט למותרות. אני מאמין שאין בעיה להוריד עלויות בשלב כזה או אחר בשרשרת הייצור.

  21. 21

    19:54 04.10.2009 | מימי דיבי מימי דיבי (אורח)

    כדי ליראות סרט בקולנוע שעלות ההפקה שלו הייתה יותר ממאה מיליון דולר (טיטאניק למשל) הייתם מוכנים לשלם 240 שקלים???
    לא, נכון? אז למה לעזאזל חושבים שזה הגיוני עבור משחק מחשב?!?!?!?

    (מה שגם כדי לשחק במשחקים צריך להשקיע "כמקדמה" יותר מ-4000 ש"ח כדי שירוץ בצורה סבירה....)

  22. 22

    21:05 04.10.2009 | רביב רביב (אורח)

    משחק של היום צריך לעלות 1500$ נקודה!
    דולר אחד לא פחות.
    המשחק היחידי שבאמת מתקרב למחיר שפוי זה גיטר הירו עם כל הסטים.

  23. 23

    21:14 04.10.2009 | גג גג (אורח)

    תשמעו, בשביל משחק כמו MW2 אם MULTI אינסופי וסינגלפלייר ענק 60$ זה מחיר סביר. אתם יכולים לא להסכים אאיתי, אבל זאת עובדה.

  24. 24

    21:40 04.10.2009 | סתם אחד סתם אחד (אורח)

    21-בגלל שמשחק מחשב מספק הרבה יותר שעות הנאה.

  25. 25

    22:22 04.10.2009 | NoNaMe2007 NoNaMe2007

    חחחח ענקקק כל האלה עם הראשון שני שלישי חחחח
    עשרים וחמישי

  26. 26

    22:49 04.10.2009 | ET2k ET2k

    21 - פשוט לסרטי קולנוע יש קהל יעד הרבה יותר רחב...

  27. 27

    22:55 04.10.2009 | alon116 alon116

    אי לא מבין מה השאלה העולה פה בעצם....
    הרי זה ברור שמשחקים יעלו 60$ כי......אםםםם....
    לא, זה לא ברור אבל למי אכפת?

  28. 28

    01:32 05.10.2009 | עידו עידו (אורח)

    ל-21
    סרטי קולנוע הם רק לשעה וחצי
    לעומת משחקים שמדובר על הרבה שעות
    בנוסף בסרט קולנוע אתה יושב עם עוד הרבה אנשים לעומת משחק
    מחשב שאתה משחק בו לבד (ברוב המקרים)
    כל הקרנה של הסרט הם מרווחים הרבה יותר מ-240 ש"ח

  29. 29

    01:59 05.10.2009 | Raver Raver

    אתם יודעים, עשיתם סקר לגולשים בויגיימס, ולא כל מי שמשחק במשחקי מחשב כלשהם גולש בויגיימס, ממש לא כל אחד.
    לא כל הגיימרים בעולם פה בויגיימס וגם לא כל הגיימרים בישראל, תתרחקו מהפנטזיה הזאת.

  30. 30

    03:07 05.10.2009 | DrKeo DrKeo

    וסרט שעלה 300 מליון דולר עולה אותו דבר כמו סרט שעלה 15 מליון דולר, ככה זה עובד, כנ"ל על כל מוצר של קניין רוחני.
    משחקים חייבים לעלות לפחות 60$. אם משחק היום עולה פחות או יותר 20 מליון דולר אחרי פרסום וכדומה, הם צריכים למכור קרוב ל700,000 עותקים רק כדי לצאת מאוזנים.
    זה נראה למשהו הגיוני שמשחק יצטרך למכור מעל מליון עותקים רק בשביל להגיע לרווח?

    בכל מקרה 60$ זה לא יקר למשחק. היום משחקים מקבלים השקעה של הוליווד ורובם מספקים הנאה לעשרות שעות. ואני רק מזכיר, בתקופת הN64 משחקים עלו 70-80 דולר לדוגמה כך שהמחירים לא רק עולים. כשהעלות פיתוח לא גבוהה גם המחיר לא גבוה ברוב המקרים.

  31. 31

    06:12 05.10.2009 | ShadowGame ShadowGame

    ל-30:
    כן, לי זה נראה מאוד סביר. זה נראה לך סביר שסרט שהושקע בו 300 מיליון דולר צריך למכור לפחות 200 מיליון כרטיסים בשביל להרוויח? כן, לי זה נראה הגיוני. למה? כי שאתה משקיע הרבה מאוד אתה צריך יותר קהל בשביל להרוויח. לא יכול להיות שיהיה למוצר שלך תג מחיר גבוה מאוד בגלל תירוצים מפגרים כמו "הוא מספק הרבה שעות הנאה". אז מה? גם לגו. לגו מספק הנאה לשלוש שנים. זה אומר שצריך למכור אותו ב-3000$? לא, כי השקיעו בו מעט כסף. זה לא הגיוני שאתה מוכר מוצר לפי מספר שעות ההנאה הפוטנציאלים (דדש על פוטנציאלים) שהוא מספק. אחרת היינו משלמים על האינטרנט רבבות של שקלים. לא כך? הפרמטרים של תג מחיר ציכים להיות שונים לגמרי ממספר שעות ההנאה. הם צריכים להיות פרמטרים של כמה כסף הושקע, כמה רחב קהל היעד, האם אפשר לקבל רווחים עקיפים (מספונסרים וכו') שיכולים לתת לנו הכנסה ועוד. המחיר המופקע של משחקים היום הוא תוצאה של תאבת בצע של המפיצות ותו לא. הם תמיד מתרצים את התאבה הזאת בתירוצים טיפשיים כמו "פיראטיות" ו"זה מספק הרבה שעות הנאה".

  32. 32

    06:55 05.10.2009 | zivbu9 zivbu9

    יש אפשרות לביטול דם ב-call of duty 6?

  33. 33

    07:15 05.10.2009 | ל-32 ל-32 (אורח)

    כן, אבל למה???

  34. 34

    08:02 05.10.2009 | THE WHO THE WHO (אורח)

    " ההפקה של Modern Warfare 2, למשל, עלתה פי חמש מאשר Call of Duty "

    LOL אני חייב לציין שכמעט חצי ממחיר ההפקה של MW 2 זה הקמפיין הפרסומי המקדים של המשחק : ) לעומת המשחק הראשון שכמעט ולא היה לו קמפיין פרסומי לפי מה שאני זוכר .

    בקשר למחיר המשחקים - זה די משמח שהמחיר הוא יציב ומדובר באותו מחיר בין אם זה משחק שהפקתו יקרה יותר או זולה יותר כאמור. זה נותן תחושה של איזון ואתה יודע לאיזה מחיר לצפות במקום לקבל כל פעם מכה בראש עם מחיר חדש.

    חוץ מזה 60 $ או 220 ש"ח בארץ זה מחיר די סביר למשחק שאתה נהנה ממנו ויכול לשחק בו את הסינגל עוד ועוד ואם אתה מקבל מולטי טוב אז הרווחת עוד הרבה שעות של משחק.

    אם קנית משחק זבל עם סינגל זבל ובלי מולטי אז המצב שונה...

  35. 35

    08:19 05.10.2009 | kobiboy18MUFC kobiboy18MUFC

    כמה שהפסקה האחרונה נכונה ! ...

  36. 36

    09:40 05.10.2009 | zivbu9 zivbu9

    כי ההורים שלי קצת בררניים בקטע הזה

  37. 37

    09:43 05.10.2009 | Shaman Shaman (אורח)

    אל תשכחו ש-60$ הם לא 220 שקל בארץ אלא 400 שקל (או 270 אם אתם מזמינים מחו"ל עם משלוח).לרוב המשחקים אין steam.
    בכל מקרה,אני חושב שזה הגיוני שכל משחק עולה אותו דבר - (כל משחק הגיוני - ברור שמשחקים של פופקאפ כמו זומה ועוד כל מיני שטויות כמו הנסיכה השמנה שיוצאים ל-PSN יעלו הרבה פחות) מכיוון שאז הכסף שהחברה מרוויחה תלוי בכמות האנשים שרוצים לקנות ולא כמה כסף הגרעין הקשה של המשחק מוכן לשלם עליו.

  38. 38

    12:43 05.10.2009 | Hollow Hollow

    אם משחקים בישראל היו עולים בין 20 ל50 שקל או
    שהמשחקים הטובים באמת היו עולים 100 מקסימום
    אז איתי קונה בכיף כול משחק

  39. 39

    13:06 05.10.2009 | ulyben ulyben

    OMG. שמתם את ביושוק והארי פוטר ביחד, באותו משפט.
    כדאי להיבדק שאין לכם שפעת החזירים או אמנזיה...

  40. 40

    12:34 06.10.2009 | ל-31 ל-31 (אורח)

    אחי אתה צודק ב1000 אחוז, ואפשר להוסיף לדוגמת הלגו המצוינת שלך גם אלבומים מוסיקליים - הם מספקים הרבה יותר שעות הנאה מאשר כל משחק וידאו שאני יכול לחשוב עליו ועדיין עולים בין עשירית לשישית מהמשחק. מה לעשות - תעשיית משחקי הוידאו היא תאוות בצע מצד אחד, וכישלון שיווקי מצד שני. איך יכול להיות שקהל היעד העולמי של תעשיית משחקי הוידאו, לאחר למעלה מ30 שנות קיום, לא עולה על 100-150 מליון איש ברחבי העולם? תשווה את זה לתעשיות בידור אחרות - רדיו, קולנוע, מוסיקה, טלוויזיה, אין מנוס מהמסקנה הזו, ואדון מנכ"ל אקטיוויז'ן יכול לבוא בטענות רק לעצמו ולחבריו.

  41. 41

    13:33 06.10.2009 | 52 52 (אורח)

    41

  42. 42

    16:58 06.10.2009 | רוברט קוטיק רוברט קוטיק (אורח)

    בגלל שאני לוציפר זה מצדיק שאתם תהיו בעל זבוב?

  43. 43

    23:54 06.10.2009 | האקר האקר (אורח)

    אני ממשיך וימשיך להוריד משחקים מאתרים פיראטיים במשך כל חיי וכולכם יכולים לקפוץ לי

  44. 44

    13:55 07.10.2009 | גגגגגקקק גגגגגקקק (אורח)

    43 חחחה.. נו? הרגשת גבר? יפה, עכשיו תמשיך ליהיות ילד מפגר שכולם שונאים

  45. 45

    15:57 07.10.2009 | באר שבעי באר שבעי (אורח)

    אתם באמת מתפלאים שאנשים מורידים משחקים אה?
    עם כאלה מחירים מוגזמים לא כול אחד שרוצה ליהנות קצת ירשה לעצמו ליהנות באמת אז הוא מוריד אותם ביגלל שהוא לא יכול להרשות לעצמו לקנות משחק ב-300 שקל ..
    זה שאתם ילדים מפונקים שההורים שלהם קונים להם הכול ואתם יכולים להרשות לעצמכם להיות בעלי 10 משחקים לפחות שכול אחד מהם עולה בין 200-400 ש"ח לא אומר שכולם יכולים להיות כאלה כי לא לכולם המצב הכלכלי טוב כלכך
    תחשבו על זה!

  46. 46

    16:39 07.10.2009 | THE WHO THE WHO (אורח)

    ל - 45 נקודה למחשבה :

    אם יש ילדים מפונקים שההורים קונים להם ליום ההולדת רכב מאזדה 3 חדש , ויש חברה שההורים לא יכולים להרשות לעצמם לקנות לילד רכב מזדה 3 , אז מה הם אמורים ללכת לגנוב את הרכב כי לחברים יש ולהם אין !?

    בן אדם RISE AND SHINE כל העולם שלנו בנוי על אי שוויון - למישהו יש יותר למישהו יש פחות , אין מה לעשות עם זה ...
    אבל בכל מקרה זה לא מצדיק גניבה , הורדת משחקים - זאת גניבה לכל דבר.

  47. 47

    17:38 07.10.2009 | עמנון עמנון (אורח)

    ל46 - ממש לא. כשאתה גונב משהו אתה לוקח אותו ממישהו אחר. אתה מרוויח והוא מפסיד. כשאתה מעתיק משחק אתה רק לוקח, אבל אף אחד לא נפגע מזה, לפחות לא באופן ישיר. אפשר כמובן להגיד שאתה פוגע בעקיפין בחברה שייצרה את המשחק כי אם לא היית מוריד אותו אז היית קונה, אבל זה לא תמיד נכון. אני למשל קונה משחק פעם בחודש פשוט כי זה מה שאני מוכן להשקיע, אבל אני מוריד בנוסף 3-4 משחקים כל חודש. אם לא הייתי מוריד פשוט הייתי משחק יותר במשחק שקניתי אבל בוודאות לא הייתי קונה עוד משחקים.. כך שאני לא חושב שאני פוגע במישהו עם ההורדות שלי, אני רק נהנה מיותר משחקים

    אם כבר שהחברות יאמצו מודל עיסקי שמתאים יותר למדיה דיגיטלית. אפשר למשל למכור מנויים נגיד ב300 שקל לחודש שיאפשרו לך להוריד באופן חוקי את כל המשחקים שתרצה. אני דיי בטוח שההכנסות שלהן יגדלו משמעותית כי בכל מקרה רוב האנשים לא קונים יותר ממשחק בחודש, ובאופן הזה הקונים יקבלו תמורה הרבה יותר גבוהה לכסף שלהם כך שיהיו הרבה יותר קונים.
    כל עוד המודל הנוכחי ממשיך החברות סתם מונעות מאנשים משחקים בלי סיבה, זה רק פוגע וזה לא עוזר לאף אחד.

  48. 48

    17:53 07.10.2009 | באר שבעי באר שבעי (אורח)

    בסדר עזוב את הילדים המפונקים.. לא לזה התכוונתי
    תשמע אם אני סתם נגיד אני בן אדם ממוצע אבא שלי לא מנהל איזה מפעל ואני לא גר בוילה או משהו כזה.
    אז אני לא יכול להרשות לעצמי לקנות משחק ב400 שקל אבל לעומת זאת הילדים שההורים שלהם כן בעלי מפעל או עובדים בהייטק או משהו דומה יכולים להרשות לעצמם לקנות אפילו 10 משחקים בחודש ב400 שקל
    לזה התכוונתי
    אז אל תתפלאו שכול כך הרבה אנשים מורידים משחקים מאתרים פיראטיים כי כרגע המצב הכלכלי גרוע ברוב העולם.
    אז אם היו מוכרים משחקים ב100-150 שקל אז היינו מרשים לעצמנו לקנות את זה ביגלל שזה זול הרבה יותר מ300-400 שקל
    ואז גם אנחנו היינו מרוויחים מזה וגם היוצרים של המשחק היו מרוויחים מזה.

  49. 49

    19:56 07.10.2009 | . . (אורח)

    עומד לי!

  50. 50

    01:42 08.10.2009 | zombi zombi (אורח)

    Vשאלה היותר קשה היא למה ישנים עולים כמו חדשים(בארץ)?

  51. 51

    11:02 08.10.2009 | סימור גלאס סימור גלאס (אורח)

    ביפן מקובל שיש משחקים שעולים פחות מאחרים. דרגון קווסט 9 לדיאס עולה 60$ דרגון קווסט 6 לסופר נינטנדו עלה 100$

    וגם פיינל פנטזי 13 עומד לעלות 80$ זה עושק בעיני.

    אישית אני מהתומכים של מחיר אחיד לכל המשחקים כי זה נותן נקודת פתיחה שווה לכולם. גם מי שהפיק משחק ממוצע והצליח במכירות, מקבל תמריץ להשתפר במשחק הבא.

    ונכון שפיפא נותנים יותר שעות מביושוק אבל זה תלוי אם אתה טיפוס של מולטי, ואם לא, אז הם מציעים אפילו פחות מביושוק.

  52. 52

    12:58 08.10.2009 | .... .... (אורח)

    אם לא היו מורידים משחקים, אין ספק שהמחירים היו זולים יותר, אבל מה לעשות שבגלל שטונות של אנשים מורידים משחקים, גם החברות צריכות להרוויח ו-60 דולר זו הדרך היחידה

  53. 53

    16:59 08.10.2009 | cog4 cog4

    מספר חמש לא הבין שיוסי משה ושמוליק הם אותו בן אדם.
    מספר שש הוא אדם חכם.
    מספר חמש אכל אותה.
    אני אוהב את עצמי.

  54. 54

    18:58 08.10.2009 | ududy ududy (אורח)

    ראשון!!!!

  55. 55

    21:34 08.10.2009 | talw14 talw14

    שנייייייי

  56. 56

    22:44 08.10.2009 | pop pop (אורח)

    46,נקודה למחשבה:
    אם לגנוב מאזדה שלוש היה קל ומהיר ופשוט כמו להוריד משחק חדש,אז כן,כל מי שאין לו היה גונב.

  57. 57

    10:59 09.10.2009 | יעקב יעקב (אורח)

    אחרון

  58. 58

    15:29 09.10.2009 | עמיר עמיר (אורח)

    מישהו פה יודע עם יש משחק שודמה לדבר הזה וי ?

  59. 59

    15:50 09.10.2009 | gggggggg gggggggg (אורח)

    חמישים ותשע

  60. 60

    21:17 09.10.2009 | טונה טונה (אורח)

    49-קוקסינל
    אני אוהב טונננננהההההההההההההההההההההההההה.

  61. 61

    21:18 09.10.2009 | טונה טונה (אורח)

    יניב קטן תעשה לי ילד!

  62. 62

    17:29 12.10.2009 | joysticK joysticK

    ומה לגבי המחירים בארץ עם Modern Warfare 2 או red alert 3 בארץ שה היה מכסה להם את האוצאות ומוציא אותם לפנסיה61---אתה מוזר

  63. 63

    05:13 15.10.2009 | Born2BurnPpl Born2BurnPpl (אורח)

    אם משחקים היו זולים יותר הייתי קונה יותר. לא שאין לי משחקים אבל אני לא מוכן להשקיע 60$ על משחק שלא בטוח שווה את זה. לדוגמא ARMA 2 שווה את ה 50$ שהוא שווה ב STEAM. עוד משהו לדעתי ולדעת הרבה אחרים אם כל המשחקים הטובים האלה היו ב STEAM הייתי קונה בכיף כי זה מרוכז לי ויותר נוח ולא צריך להוריד עדכונים זה מוריד אוטומטית. לסיכום אם החברות היו מורידות את המחירים שלהם הייתי קונה כל כך הרבה משחקים והם היו מרוויחים מזה.

  64. 64

    23:58 15.10.2009 | אביתר אביתר (אורח)

    נראה לי שאני היחיד פה שמוריד

  65. 65

    11:59 17.10.2009 | reyreymoo reyreymoo

    אתה צריך לשלוח את זה גם לבאג כי הם הרשת הכי גדולה בארץ למכירת משחקי מחשב והם אלה שיכולים לקבוע את חוקי המשחק.

  66. 66

       | פורסם ע"י