הרשמה

EA: תקציב שיווק גדול פי שניים-שלושה מתקציב פיתוח

ad banner
ad banner

מה זאת אומרת למה אנחנו מפטרים מפתחים?

סמנכ"ל התוכן של EA גילה בהרצאה שנשא שהחברה מוציאה על קידום ופרסום משחק תקציב הגדול ב-100-200 אחוזים מתקציב הפיתוח שלו. בפעם הבאה שאתם קוראים שפיתוח משחק עלה 30 מיליון דולר, דעו ש-20 מיליון דולר הלכו על פרסומות טלוויזיה. די מסביר את המחיר הממוצע הגבוה של משחק קונסולה.

הסמנכ"ל, מותיקי EA, עובד בחברה כבר 25 שנים והצטרף אליה ב-1983, כאשר היא עוד הייתה צעירה ותמה והעסיקה רק כמה עשרות עובדים, לא עשרת אלפים. התפקיד אליו נשכר במקור היה להעתיק משחקים לדיסקטים.

הנושא העיקרי של ההרצאה היה עתידה של תעשיית המשחקים. ציטוט נבחר: "אם אני רוצה לראות את העבר של תעשיית המשחקים אני הולך ליפן. אם אני רוצה את העתיד - אני הולך לקוריאה".

EA, אני אוהב לשנוא אותם.

ad banner

 

 

ad banner

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    16:26 28.08.2009 | Mr. nUxX Mr. nUxX

    1 לפיראטים D:

    סתם... אבל הם תכלס מעצבנים

  2. 2

    16:32 28.08.2009 | DK1995 DK1995 (אורח)

    EA פטתית
    שישקיעו המון בפיתוח וטיפה בפירסום ואם המשחק יהיה טוב אנשים יקנו אותו
    זה שהם עושים דברים בסגנון ספור רק גורם לאנשים לשנוא אותם יותר

  3. 3

    16:38 28.08.2009 | DarkProphet DarkProphet

    כמו כל חברה רווחית אחרת. אם אתם חושבים שבליזארד לא משקיעה בערך אותה כמו כסף על שיווק ופרסום אתם חיים בסרט, כנ"ל יוביסופט או כל חברה אחרת. מרקטינג זה הבסיס לכל חברה, זה מה שמחייה את המוצרי שלה, מה שגורם לה להמשיך להתקיים.
    תלמדו קצת ותבינו... ילדים.

  4. 4

    16:44 28.08.2009 | Warr1or Warr1or

    מוזר שבישראל אין שום דבר שדומה לזה

  5. 5

    16:49 28.08.2009 | menas menas

    ותחשבו שבלי פרסומות MW2 היה עולה 40$...

  6. 6

    17:10 28.08.2009 | i am ss i am ss

    100-200%? לאן לעזזל הולך כל הכסף הזה?

  7. 7

    18:16 28.08.2009 | אבא של 4 אבא של 4 (אורח)

    מה אמרתי לך?! עברת כל גבול. היום אתה תקבל חגורה לפרצוף חתיכת אפס

  8. 8

    18:24 28.08.2009 | jonathan144 jonathan144

    "EA, אני אוהב לשנוא אותם."
    תגיד,בן כמה אתה ududy ?
    בלי תקציב הפרסום הזה כמעט שאף משחק לא היה מוכר,ובעקבות כך החברה פושטת רגל ואז לך לא היה במה לשחק.
    וכמובן שלא רק EA מפרסמת משחקים אלא כל חברה,אז תעשה את החישובים לבד,לא רק EA משקיעה בפרסום.
    ותפסיקו לפרסם כתבות צהובות כאלה ותתחילו לפרסום כתבות רציניות.

  9. 9

    18:45 28.08.2009 | ududy ududy

    אל תקשקש לי, ילד. זה נכון שיש נטיה וצורך לבזבז הרבה כספים על פרסום בעולמנו, אבל זה לא אומר שהדרך של EA היא הדרך הנכונה, למרות שהיא המיינסטרימית. תמיד יש ברירות בדרך. למשל, אפשר לבחור לא להפוך לחברת ענק מנופחת שמשלמת מיליונים בבונוסים למנהלים שלה. למשל, אפשר לבחור שבמקום להעסיק 450 איש בעבודה על בינוניות בהתגלמותה כמו Godfather, מוצאים צוותים עצמאיים מוכשרים של 10-15 איש ונותנים להם חופש יצירתי. EA מגלמת את הצד הרע של הקפיטליזם - אם אתה אוהב את זה, זה עניין שלך. אני לא, ואני מתערב איתך שעבדתי ביותר תאגידי ענק ממך.

  10. 10

    18:50 28.08.2009 | חחח חחח (אורח)

    חח 9 הוא אכל אותך

  11. 11

    18:58 28.08.2009 | 3 פתטי... 3 פתטי... (אורח)

    כן כן... פתטי, לא פטתי. כל הכבוד גיימר שמערכת התגובות שלכם מתקנת שגיאות, חבל שאנשים לא משתמשים בה וחבל שהיא מזהה את גיימר כשגיאה.

  12. 12

    19:10 28.08.2009 | TereXes TereXes

    מכונות כסף

  13. 13

    19:52 28.08.2009 | ududy, מה?! ududy, מה?! (אורח)

    התגובה שלך ל-jonathan144 פשוט תלושה מהמציאות, ולא מתבססת על שום מחקר שביצעת בנושא. הקביעה שלך ש-EA "מגלמת את הצד הרע של הקפיטליזם" היא פשוט מופרכת לחלוטין. לא, אתה לא עבדת ביותר תאגידי ענק ממני, ידידי. בכל חברה שמתקיימת על מכירת מוצרים, תחום השיווק הוא התחום שבו התשלומים הכי גבוהים. למה? מהסיבה הפשוטה - יש יותר מדי גורמים מעורבים. בלי פרסום - אין גיימינג, פשוט מאוד. אל תתקוף גולשים שלא מסכימים עם דעותיך. והכתבה הזאת, נשענת על דעותיך - כי מחקר מקיף לא בוצע כאן. אני לא תוקף אותך, אני מציין עובדה פשוטה ומוגמרת. וכן - אם אתה שואל את עצמך - "הוא באמת אוהב את EA", אז כן. אני אוהב את החברה הזאת כי אני מבין שבשביל להצליח, מוכרחים להתלכלך. מלבד זאת, EA מייצרת משחקים איכותיים. חושב שהם החזיקו במקום הראשון במשך שנים לחינם? צירוף מקרים? תחשוב שוב. שבת שלום.

  14. 14

    20:22 28.08.2009 | ududy ududy

    אתה קורא לתגובה שלי מנותקת מהמציאות. אני קורא לתגובה שלך צינית וחסרת דמיון. אני מכיר מספיק צוותים קטנים שיצרו משחקים מעניינים הרבה יותר מאלו של EA, באלפית של התקציב ועם מעט שיווק, ולמרות זאת מצליחים לשרוד יפה. נכון, הם לא נעשים מיליונרים וכידוע, מטרת הקיום היא להתעשר יותר ויותר.
    אז אתה אוהב את עולם חברות הענק שאתה חי בו? שיבושם לך. אולי אתה רואה את עצמך כריאליסט. אני הייתי נותן לזה שמות אחרים - למשל צר אופק, קונפורמיסט, אולי אפילו אחד ממעריצי הכוח הרבים שהעולם מלא בהם.

  15. 15

    20:59 28.08.2009 | jacoby308 jacoby308 (אורח)

    ududy, הרחקת לכת. יש יחס ישיר בין כמות הכסף שמושקעת בפרסום לבין כמות המכירות. אם אתה חושב שחברה כמו EA יכולה להמשיך ולשלם משרות לכל אלפי עובדיה בלי למכור מיליוני משחקים - אתה הוזה. וכדי לעשות את זה, היא צריכה פרסום הרבה יותר אגרסיבי מזה של חברות קטנות כמו שציינת. אם אתה חושב שחברה היא מרושעת בגלל שהיא רוצה להרוויח, הראייה שלך מעוותת וילדותית. כסף זה מה שמניע את העולם, אין שום דבר רע בלנסות להרוויח אותו. אל תהיה נאיבי.

  16. 16

    21:04 28.08.2009 | ududy ududy

    אם הם היו נשארים קטנים, זריזים ויצירתיים, הם היו מוציאים משחקים יותר מעניינים ומסוגלים לשרוד על מכירות של מאה-מאתיים אלף עותקים - ואם המשחקים באמת היו מקוריים, הם היו לטווח הארוך מוכרים הרבה יותר מאחר שאנשים היו שומעים עליהם - לא בגלל שיווק שקרי, אלא בזכות האיכות. אם כל תעשיית המשחקים של הענקיות הייתה מתחסלת והייתי נשאר רק מפתחי האינדי וכמה מפתחים קטנים-בינוניים - לא הייתי מרגיש שאני מפסיד שום דבר.

  17. 17

    21:20 28.08.2009 | ייטניגר ייטניגר (אורח)

    מה צריך פרסום בטלוויזיה או לא יודע מה, אתרים כמו GAMESPOT זה מספיק.
    ובאמת אם היו משקיעים את כל הכסף של הפרסום במשחקים עצמם גם המשחקים היו יותר טובים וגם היו עולים מחיר נורמלי.

  18. 18

    22:13 28.08.2009 | Klayman Klayman

    כן אודי אודי? אתה גם בטח מאלה שלא אוהבים שום מוזיקה, רק כי היא מיינסטרים. רק את הלהקות הקטנות! קיצר, להגיד שכל החברות בעולם צריכות להשאר קטנות, זאת פשוט טיפשות. גם אם היה מתרחש התהליך שאתה מתאר בתגובה 17, היו קמות החברות הקטנות שעליהן אתה מדבר, ותופסות את מקום הגדולות. זה עניין של טבע האדם, וגם הסלוגן של האולימפיאדה. :P מהר יותר, חזק יותר, רחוק יותר. (או משהו בסיגנון)..

  19. 19

    22:28 28.08.2009 | ududy ududy

    זה לא טבעו של האדם, זה טבעם של חלק מהאנשים. בדיוק כמו שסופרים ומשוררים יכולים לעבוד לבד וליצור דברים מדהימים, כך גם קבוצות קטנות של מפתחים היו יכולות לקדם את אמנות יצירת המשחקים. אלא שכאמור, איפה היו נכנסים אז כל אלה שרוצים לגדול ולגדול ולגדול? אתה מסתכל על עולם שנוצר על ידי סוג מסויים של אנשים וטועה לחשוב שזה העולם האנושי האפשרי היחיד.

  20. 20

    23:00 28.08.2009 | מישהו מישהו (אורח)

    אני די מסכים עם ududy. הסיבה היחידה, לדעתי, ש-EA מצליחה להישאר כאחת חברות המשחקים הגדולות בשוק, היא לא מכיוון שהמשחקים שלה טובים ויש לה הרבה מאוד מעריצים, אלא בגלל כמות המשחקים שלה. כל שנה היא מוציאה המון משחקים, הרבה יותר משאר המפתחות למיטב ידיעתי. חלק ענקי מהמשחקים שהיא מוציאה, הם משחקים שמחדשים מעט מאוד, לא מושקעים בכלל, ונעשים כמה שיותר מהר כדי להרוויח עוד קצת כסף, ולעבור לפרויקט הבא.
    הם אכן משקיעים גם הרבה מאוד בפרסום - עוד דבר שמושך אליהם הרבה קונים. אבל עדיין, יש הרבה מאוד חברות שמשקיעות בהרבה פחות מהם בפרסום, ועדיין מצליחים מאוד - בגלל שיש להם משחקים איכותיים, שלא צריך בכוח לדחוף אותם בפרסומות לכל מקום אפשרי. משחקים, שידברו עליהם בכל מקרה, פשוט בגלל ההייפ ובגלל שהם באמת טובים. אני אישית, מעריך את המפתחים האלו הרבה יותר.

  21. 21

    23:02 28.08.2009 | z z (אורח)

    אני לא מבין מה יש לשנוא כל כך את EA יש אחלה משחקים, ותאמינו לי שרוב החברות משקיעות יותר כסף בפרסום הרבה פעמים הרבה יותר כסף ממה שEA משקיעה.

  22. 22

    23:04 28.08.2009 | המטרה המטרה (אורח)

    המטרה של החברות זה לעשות כסף!
    מה לעשות כסף עושים רק עם עושים שיווק אגרסיבי!
    בעולם האמיתי אנשים רוצים כסף והמטרה זה לא לעשות יצירת מופת(בדרך כלל)
    ודרך אגב בדבר אחד אני מסכים האיכות של המשחקים שEA מוציאה רק הולכת ויורדת לדוגמא ניד פור ספיד ,רד אלרט(הייתי מכור לשני השלישי גרוע) והסנדק

  23. 23

    23:23 28.08.2009 | Klayman Klayman

    סוג מסויים של אנשים? באיזה חברה לאורך ההיסטוריה לא היה מנהיג? על מה אתה מדבר? תמיד יש מי שמוביל ומי שמובל. בכל דבר. אפילו לקומוניסטים היה מנהיג. ותעשיית המשחקים, לא שונה מתעשיית המוזיקה, תעשיית הסרטים, הספרים, הציורים וכו'. יש מובילים, ויש מובלים. לא מוצא חן בעיניך? חולם על עולם שיתופי שכולם בו נמצאים באותה הרמה ומחפשים רק ''להיות יצירתיים''? אז תהיה יצירתי.. לא תמיד הולכים עם זה למכולת.

  24. 24

    23:41 28.08.2009 | pop pop (אורח)

    איזו סיבה שבעולם יש לך לשנוא את EA?
    זה כמו שאני אשנא את אמא שלך כי היא קונה יותר עגבניות ממלפפונים.
    אתה רק צרכן בודד,לא יותר. והם רק חברה שרוצה להרוויח. זכותם להשקיע את הכסף שהם הרוויחו בדמם באיזו מחלקה שהם רוצים.גם אם הם היו מוציאים משחקים גרועים וזוועות עולם,בך זה לא יפגע בשום צורה. EA מוציאה משחקים טובים בדרכה שלה. אתה יכול לא להסכים עם הדרך ולא לקנות דברים שהם מוציאים,אבל מפה ועד לשנוא אותם? לשנוא אותם למרות שהם לא פוגעים באף אחד ובשום דבר.
    לשנוא דבר שלא פגע ולא הרס ולא עשה שום דבר לשווא נקראת שנאת חינם. שנאת חינם זו טיפשות. טיפשות שאתה מתגאה בה על דפי המרחב הגלובאלי ומגן עליה בחירוף נפש.

  25. 25

    00:14 29.08.2009 | ududy ududy

    רובכם מייחסים למילה שנאה משמעות רגשית מוגזמת. אני לא שונא את EA באופן אישי. אני לא אוהב את מה שהיא מייצגת, ואם קשה לכם לקבל את זה, כנראה שחינכו אתכם היטב. בכל מקרה, מי אתם שתגידו לי איך הייתי רוצה שהעולם יראה? מה שמדאיג זה שנראה שכל כך הרבה מכם, צעירים כפי שאתם, חושבים שהעולם שלנו הוא, במילותיו של הפילוסוף והמתמטיקאי לייבניץ, "הטוב שבכל העולמות האפשריים".
    pop, אם אתה חושב שהתנהלותם של תאגידים בסגנון EA לא פוגעת באף אחד, אתה תמים מאוד. היא רק מכתיבה את המציאות הכלכלית והחברתית שאתה חי בה - וכנראה שאתה מוגן מספיק כדי לא להיות מודע לחסרונותיה.

  26. 26

    00:20 29.08.2009 | ududy ududy

    Klayman, הטענה שלך כושלת. היית יכול להשתמש כמעט באותן המילים כדי להגן על מוסד המלוכה כ"טבעי" ו"נצחי" - ואני משער שאם היית חי באירופה של ימי הביניים זה בדיוק מה שהיית עושה.

  27. 27

    01:23 29.08.2009 | i am ss i am ss

    udyudy צודק פה, EA מיצרת המון משחקים בינונים, אך עדיין היא מפיצת המשחקים הגדולה ביותר כיום, זה פרדוקס.
    מישהו מכם לא שמע על MF2? אקטיווישן לא השקיע הרבה כסף בפרסמות ועדיין אין גיימר אחד שלא זוכר את התאריך 10.11.09
    משחקים גדולים מחייבים השקעה, ולא מינימאלית כמו של EA
    זה מזכיר לי את NINTENDO וWII, קשה להתעלם מהעובדה שהמון משחקים של הויי הם שיט (כל משחק רביעי תבדקו אותי) שנועדו להרוויח כסף קל.
    אם המטרה של EA היא להתעשר, הם הצליחו
    אבל ההצלחה של EA תדעך כי לא אכפת להם מהמשחקים שלהם.
    (אולי חוץ מCRYSIS 2 זה יכניס להם הרבה)

  28. 28

    01:29 29.08.2009 | itaypro2 itaypro2

    בונא יא מתורבתים מה זה השפה הזאת לא הבנתי כלום דברו עברית אחים שלי

  29. 29

    02:31 29.08.2009 | O_O O_O (אורח)

    29, תלמד עברית אח שלי. יש לך בגרות על זה.

  30. 30

    04:45 29.08.2009 | Tal Barami Tal Barami

    המשחקים של EA, כולם עד האחרון, בינוניים ולא יותר מזה.
    הם משקיעים טונות של כסף בפרסום של זבל - אז מה הפלא שהם בהפסדים?
    סך הכל משקף את מה שכולנו כבר יודעים...
    אגב, אני לא רואה את בליזארד משקיעים טונות של כסף בפרסום. הם פשוט לא צריכים את זה.

  31. 31

    04:51 29.08.2009 | דובה דובה (אורח)

    הטענה שזה עולם קפיטליסטי לא שווה פה כלום. באותה מידה ניתן לטעון לטובת חברות מזון מהיר שמשתמשות בחומרים זולים ומזיקים, לטובת חברות שמנצלות פירצות בחוק בכדי לזהם את הסביבה ולטובת חברות המנצלות עובדים. אז כן, אולי החוק מעודד אותן ללכת בכיוון הזה אבל זה לא אומר שאנחנו, בתור צרכנים ועובדים, צרכים להסכים לזה ולתת להם לדפוק אותנו רק כדי שאיזה בעל מניות ירוויח עוד כמה שקלים.. בתור צרכנים בחברה קפיטליסטית יש לנו את הזכות, את המחוייבות, לשנוא חברות כמו ea שמשקיעות יותר כסף בלשקר ולהונות אותנו מאשר בליצור מוצר שיספק אותנו. כצרכן, אני לא מתכוון לשלם לחברה כמו ea שתשקיע את הכסף שלי בפירסומות. אני מעדיף לשלם לחברות שישתמשו בכסף הזה כדי ליצור מוצר טוב יותר. זה קפיטליזם. הקפיטליזם דורש מאיתנו להיות אנוכיים, הוא דורש מאיתנו לחשוב על האינטרסים שלנו בלבד. לא של ea ושל שאר תאגידי הענק.

  32. 32

    04:57 29.08.2009 | EleMenToR EleMenToR (אורח)

    וואו על מה אתם מתווכחים אני לא מאמין....כולה משחקים..

  33. 33

    05:37 29.08.2009 | DareDevil DareDevil

    31, ראוי לציין את Dead Space שהיה לא רע בכלל ויש שאמרו שהוא ציין נקודת תפנית בחברה.
    לצערנו הרב זו רק טיפה בים של שתן.

  34. 34

    06:26 29.08.2009 | d d (אורח)

    לEA תמיד היו משחקים טובים ויש להם צוות מפתחים מוכשר
    הבעיה היא שהכסף עלה להם לראש ועבר את הגבול והם פשוט- התמסחרו
    ונו באמת אל תתווכחו כל תאגיד ענק מתמסחר בסופו של דבר פירסום מביא צרכנים וצרכנים מביאים כסף. זה המטרה העיקרית של כל תאגיד לא משנה עד כמה הוא טוב או ממוסחר

  35. 35

    09:52 29.08.2009 | יובל בירב יובל בירב

    אוי אודי, מה זה הנאיביות האופטימית הזו? הסיבה ש- EA משקיעה כל כך הרבה כסף בשיווק היא שככה מצליחים להגיע לקהל גדול. אם הקהל היה מתעניין במשחקים מקוריים ומעניינים ומחפש אחריהם, לא היה צריך להשקיע כל כך הרבה כסף. הבעיה היא לא EA, הבעיה היא הקהל- 95% מהגיימרים מעוניינים במשחקי פעולה ממוחזרים, משחקי ספורט זהים לגמרי שיוצאים שנה אחרי שנה, משחקים מרוצים שלא השתנו מאז שנות השבעים וכן הלאה.
    אולי 5% מתעניינים במשחקים עצמאיים, מקוריים וחדשניים.

  36. 36

    10:17 29.08.2009 | ududy ududy

    יובל, זה מעגל. EA היא חלק מתופעה גלובלית. אני לא טוען ש-EA לא מתנהגים בהיגיון (מסוים) מצידם, רק שאני לא אוהב את ההיגיון שמנחה אותם וחלקים גדולים מהשוק. הביקורת שלי מכוונת כלפי התרבות, לא כלפי חברה גדולה מסויימת.

  37. 37

    11:22 29.08.2009 | Gsmart` Gsmart`

    אודי חייב לציין יצרתה פה אחלה דיון =] ה15 דקות האלה היו ממש מענינות אני רציני...

    אבל גם אני מאז ומתמיד חושב על EA כמחלבת כסף קונה מותגים והורסת אותם\ מיחזור אין סופי\חוסר השקעה במשחקים בידיעה..

    אלה רק דברים אחדים שסיפרתי יש עוד מלא :\ באמת שילמדו מאקטיויזן זאת חברה שיודעת מזה עבודה טובה

  38. 38

    12:05 29.08.2009 | moof moof

    3> EA!!
    EA winz {:::::::::::::::::::::::::

  39. 39

    12:50 29.08.2009 | !what the fak !what the fak (אורח)

    מישון שאין לי כוח אחשב להתחיל למלות עשר שורות במישפטים פילוסופים(לרוב אני כן ממלה) אני אגיד במשפט אחד הכתבה הזאת לא מיקצואית בגרוש לא קשורה בקיצר חרא כתבה ומה זה המישפט הזה "EA אני אוהב לשנוא אותם"

  40. 40

    13:15 29.08.2009 | jonathan144 jonathan144

    ל-31 בוא אני יביא לך כמה דוגמאות מ"בינוניים עד !האחרון! ":
    1)MASS EFFECT
    2)CRYSIS
    3)DEAD SPACE
    4)Battlefield 2
    5)Battlefield 1943
    6)The Orange Box
    7)Left 4 Dead
    8)Command

  41. 41

    13:23 29.08.2009 | i am ss i am ss

    בהתחלה הסכמתי עם אודי אודי אז הלכתי לאתר של אלקטרוניק ארטס כדי להוכיח שהוא צודק ולסגור את הדיון פתחתי את GAMESPOT והתחלתי לבדוק ציונים, משחק משחק.
    כמות משחקי הספורט היא עצומה, אבל חוץ מ2 משחקים לא מצאתי משחקים גרועים במיוחד שיצאו בזמן האחרון.
    אולי יובל צודק, אולי הקהילה היא זאת שאשמה ולאו דווקא EA
    הם באים בגישה של "אם משהו לא שבור אל תתקן אותו" ונשארים עם אותו בסיס ומוסיפים שיפורים קלים, ועד עכשיו נדמה שזה עובד(עם משחקי הספורט).
    אך אני עדיין חושב שהם משקיעים הרבה יותר מידי כסף בפרסום והיו יכולים להפוך את המשחקים שלהם לטובים הרבה יותר (רוב המשחקים הם 8).

  42. 42

    13:30 29.08.2009 | FRESHER MAW FRESHER MAW

    ל- 41 צודק

    ושכחת את THE OLD REPUBLIC

  43. 43

    13:37 29.08.2009 | Evilution Evilution

    לדעתי אתה סתם מחפש סיבות לשנוא את EA:
    כן, מדובר בחברה גדולה וקפיטליסטית.
    כן, הם מוציאים לרוב מוצרים בינוניים.
    כן, תקציב הפרסום שלהם גדול יותר מתקציב הפיתוח... רגע, מה?!

    הבעייתיות עם תאגידים אינה רלוונטית לנושא: ישנן חברות הפצה/פיתוח לא פחות קטנות מ-EA אבל אותן אין לנו בעיה לאהוב למרות שהן תאגיד גדול וקפיטליסטי (Blizzard-Activision מישהו?) - למה? בהמשך.

    מוצרים בינוניים - זו כבר הבחירה שלהם ואתה כצרכן לא מחוייב לקנות אותם. כאן נכנסות ביקורות אובייקטיביות למשחקים ודמואים - עבור הציבור המשלם, יש להם השפעה קריטית באם המשחק ייקנה או לא (ולא, "גיימרים" לא חייבים לשחק בכל משחק אפשרי שיוצא רק כי הוא יוצא).

    תקציב פרסום - נו, באמת! אם תשאל אותי, תקציב הפרסום של B-A הרבה הרבה יותר גדול מזה של EA ותראה אותם, אחת החברות האהובות ביותר. למה? כי כל מוצר שהם מוציאים הוא מוצר איכות והם נותנים שירות טוב לקהל שלהם. אבל שים לב מה קורה כאן: הם עובדים בממוצע על שלושה משחקים ולוקח להם בין חצי עשור לעשור להוציא אותם. האם זו אלטרנטיבה עדיפה? אני לא כ"כ בטוח.

    בכל מקרה, ל-EA גם צוותי פיתוח מקוריים שכן מצליחים להוציא חידושים או לקדם את עולם המשחקים (Bioware, Redwood Shores וכו'), כך שגם אם רק שלושה משחקים שלהם בשנה הם פנינות, זה עדיין יותר ממה ש-Valve או Blizzard מוציאים.

    לעומת זאת, הסיבות האמיתיות "לשנוא" את EA (או במקרה שלי, להחרים מוצרים שלה) הן חוסר תמיכה מספק במוצרים (צוותי תמיכה לא קיימים בעולם של EA והם כמעט ולא שמעו על המושג patch) והתייחסות ללקוח כפושע (סכימת DRM בלתי הגיונית בעליל).

  44. 44

    15:22 29.08.2009 | InterAl InterAl (אורח)

    אודי, אם הביקורת שלך היא נגד התרבות, אז אפשר לומר שמשחקי מחשב הם רק דוגמה או סימפטום אחד שלה. אני חושב שהאדם הממוצע בחברה פשוט לא מתעניין/מעריך/אוהב מספיק יצירות אמנות או יצירות מקוריות שסוטות מהנורמה המקובלת. זאת הסיבה שהציבור הרחב מעדיף לראות ספילברג ולא ברגמן, מעדיף לקרוא הרלן קובן ולא מלוויל ומעדיף לשמוע את נינט ולא את מוצרט. EA כחברה כלכלית שרוצה למקסם את רווחיה, פשוט פועלת בהתאם לכוחות השוק החופשי - זה מה שהקהל רוצה, זה מה שהקהל יקבל.

  45. 45

    18:27 29.08.2009 | Klayman Klayman

    אודי. הטענה שלי אולי ''כושלת'' אבל אני צודק. אני מבקש ממך למצוא לי מקום כלשהו בחברה האנושית, בו לא היו מובילים ומובלים אם תמצא דבר כזה, אקבל את האמירה שלך. אם לא... אז סתם קשקשת. מוסד המלוכה, התחלף בפוליטיקאים ו''דמוקרטיה'' שאנשים הולכים ומצביעים בה לBetter of two evils. זה יותר טוב? יכול להיות. אבל גם שם יש מובילים ומובלים. אז אם הטענה שלי כ''כ כושלת, בבקשה, הפרך אותה.

    פילוסופיה בגרוש זה טוב, אבל שוב, לא הולכים עם זה למכולת (אלא אם כן ההורים שלך עשירים מלכתחילה).

  46. 46

    20:04 29.08.2009 | InterAl InterAl

    נראה לי שאודי התכוון לאיזושהי חברה אוטופית, משהו שעדיין לא היה, אבל צריך לשאוף אליו. אבל אני חושב שהמציאות היא מעט צינית מדי בשביל זה.

  47. 47

    20:44 29.08.2009 | sniffer sniffer

    מוזר, כל חברה גדולה שמוכרת לקהל רחב משקיעה בפירסום וייצור הרבה הרבה יותר מפיתוח.

    למה להתנפל על EA? תתנפלו גם על אינטל, מיקרוסופט, אפל, גוגל, דיסני, וורנר ברוס', סוני, והרשימה עוד ארוכה מאוד. רק שלא נשכח שהמחזור של החברות שאני רשמתי הוא גדול בהרבה מאשר של EA.

  48. 48

    23:56 29.08.2009 | לא משנה לא משנה (אורח)

    בתאוריה אני מסכים עם אודי. בפועל אני מסכים עם EA. אם הייתי במקומם הייתי עושה בדיוק אותו דבר. הם רוצים להרוויח, וזאת זכותם המלאה להאכיל את הגיימרים בחרא שהם אוהבים כדי להשיג את המטרה הזאת.

  49. 49

    15:49 22.09.2009 | Mur'gul Mur'gul

    בזכות הגישה ההגיונית של אודי יש לנו חברות כמו יוביסופט וMajesco שמחליטות שמשחקים טובים כמו Psychonauts או BG

  50. 50

       | פורסם ע"י