הרשמה

"פרוייקט טיטאן" של Blizzard בוטל אחרי 7 שנים

משחק התפקידים ההמוני והשאפתני לא הצדיק את ההשקעה בפיתוח

משחק ה-MMO המצופה ביותר של העשור האחרון, זה שהיה אמור להיות היורש של World of Warcraft ולכבוש את הז'אנר מחדש - בוטל. לפי Blizzard, "פרוייקט Titan" בוטל ותהליך הפיתוח הופסק לאחר 7 שנים. הסטודיו הכריז על המשחק לפני 7 שנים בתור משחק המוני ברשת, אך לאחר כמה זמן הסטודיו חזר ללוח השרטוטים בטענה שהם דואגים לעתידו של הפרויקט, ואמרו כי לא יושק בתור MMO.

בראיון לאתר Polygon, מייסד/מנכ"ל Blizzard - מייק מורהיים(Mike Morhaime) אמר שלמרות שהמשחק אף פעם לא הוכרז רשמית, הצוות תמיד רצה ליצור "את הדבר הכי שאפתני שתוכלו לדמיין.", אך בסוף, "זה לא התחבר."

"לא מצאנו את הכיף."  סיפר מורהיים לאתר. "לא מצאנו את התשוקה. דיברנו על איך אנחנו מעריכים מחדש את הפרוייקט, ולמען האמת, הדבר שהערכנו מחדש היה האם באמת זה המשחק שאנחנו רוצים ליצור. התשובה היתה 'לא'." הוא הוסיף כי הסטודיו לא רצה להשתייך "לז'אנר ספציפי" ולהיות מוכר רק בתור מפתח משחקי MMO.

 מה אתם חושבים על הביטול? האם תרצו לראות משחק מז'אנר אחר מ-Blizzard?

גיא דהן - עורך ראשי

גיא דהן - עורך ראשי

משחק על: PC בעיקר, על העצבים בשאר הזמן

בחיים לא תנצחו אותי במשחקי: Point& Click

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Jazz Jackrabbit ו-Star Wars: Racer

כשאני לא משחק אני: ישן

מסר לעולם: זה בסדר גמור לא לאהוב משחק מסוים, אבל זה לא בסדר לשנוא את מי שאוהב אותו

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    13:36 28.09.2014 | ek355 ek355

    נשמע כמו תירוץ מפגר, בטח הייתה סיבה אחרת (כלכלית ככל הנראה)

  2. 2

    11:58 29.09.2014 | sorce sorce

    כנראה אחרי 7 שנים הם הגיעו לשלב שבו הם באמת צריכים לייצר את המשחק ולא רק לקשקש על מה יהיה בו ובגלל זה החליטו שזה כבר לא כיף והפסיקו.

    בכול מקרה, הם לא מתכוונים להוציא משחק MMO חדש כי הם יודעים שהוא לא ישתלם להם כלכלית. אנשים לא משלמים על משחקים המוניים כמו שהיה פעם, והאנשים שמשחקים בWOW רוב הסיכויים לא יעברו למשחק המוני חדש.
    אנשים שעדיין משחקים בWOW עושים את זה רק בגלל שהם רגילים אליו או בגלל שיש להם חברים שם.

  3. 3

    00:27 30.09.2014 | ArchPsion ArchPsion

    2, אני מציע שלא תתפטר מעבודת היום שלך כמו שאומרים. להיות אנליסט\פסיכולוג לא מתאים לך.
    אני משחק ב WOW כבר 10 שנים כמעט, אני נורא נהנה מהמשחק, אבל כמה טוב שאתה פה בשביל להגיד לי שאני כנראה עושה את זה רק מהרגל, אחרת הייתי בטוח שזה העלילה האתגר והמשחקיות שמחזיקים אותי שם.
    מה עוד שאני כנראה מדמיין שאני משחק גם ב SWTOR, נוורווינטר, ו D

  4. 4

    12:23 30.09.2014 | sorce sorce

    3, מה הטעם לתת 3 משחקי MMO חינמיים שאתה משחק בהם בתור דוגמה?
    במיוחד SWTOR שהוא אחד הMMO המושקעים והטובים ביותר, ואפילו הוא נאלץ לעבור ממודל תשלום חודשי למה שהוא כיום?

    ואני מצטער, אבל כשמסתכלים על מה שWOW מציע למנויים שלו לעומת שאר המשחקים שציינת, קל לראות שWOW לא נותן שום דבר מיוחד. אתה פשוט רגיל לתשלום החודשי שיורד מהמנוי אליו.

  5. 5

    23:19 30.09.2014 | ArchPsion ArchPsion

    4, אם זה ממש קריטי לך לדת את זה אז קניתי את SWTOR ושילמתי גם עליו תשלום חודשי מהיום שהוא יצא ועד שהוא נהיה חינם, מה זה משנה אם המשחק ההמוני הוא חינם או לא?

    אתה לא צריך להצטער, זה שאתה לא מוצא שום דבר מיוחד ב WOW זה לא משהו שאתה צריך להתבייש בו, זו כמובן דעתך האישית ואף אחד לא יכול להגיד לך שאתה טועה.
    הבעיה מתחילה כשאתה מתיימר לדבר בשם כולם. אני אישית מוצא את העלילה של warcraft כעלילת הפנטזיה ועולם הפנטזיה המושקע והטוב ביותר שאי פעם חוויתי, עם כל הכבוד אפילו לגדולים כמו טולקין, מרטין, מרגרט ווייס וטרייסי היקמן, טרי פראצ'ט ועוד רבים וטובים. לעומת WOW העלילה של נוורווינטר היא אפסית, ואפילו DDO שקיים בעולם נהדר לא מחזיק נר לרגלי העלילה של וורקראפט.
    בנוסף, תוכן ה end game ב WOW הרבה יותר רחב ומאוזן מזה שבמשחקים הטובים יותר. זה משהו שהטריד אותי ב SWTOR, שאפילו שהוא מתרחש בעולם נהדר עם עלילה מעולה, תוכן ה end game במשחק היה לוקה בחסר.
    ולא רק תוכן המוני, WOW לעומת האחרים שהזכרתי מכיל בתוכו רמות חסרות תקדים של תוכן SOLO, לימים האלה שפשוט אין לך זמן או סבלנות לתוכן קבוצתי או high end.

    אני לא מנסה לשכנע אותך ש WOW זה אחלה משחק, כמו שאמרתי זה סובייקטיבי ואתה יכול להיות מוצא אותו נחות להמוניים אחרים וזה בסדר גמור! לא כועס עליך ואפילו לא חושב שאתה טועה.
    דבר אחד אני רוצה שתיקח איתך מהדיון בינינו, וזה שהדעות שלך הם בדיוק זה, שלך בלבד, אל תנסה להכליל אותם על כל העולם. תאמין לי שאני ממש לא "רגיל" לזה שיורדים לי מהחשבון 50 שקלים כל חודש, ויותר מפעם אחת הפסקתי את התשלום כשלא שיחקתי וחזרתי שוב כשיצא עוד תוכן או שהתפנה לי יותר זמן.

  6. 6

    22:07 06.10.2014 | sorce sorce

    5, כול הכבוד שהצלחת להוציא את כול הנושא מהקשר. בסופו של דבר בליזארד יודעת שיש לה סיכון רציני אם היא תוציא משחק MMO בתשלום חודשי.
    משחקים מצויינים לא הצליחו להחזיק מעמד בצורה הזאת, וזאת עובדה שWOW לא מושך לעצמו שחקנים חדשים בכמות משמעותית לעומת הכמות שעוזבים אותו.
    כול המחשבה על הפרוייקט טיטאן הזה התחילה בתקופה שבה משחקי MMO בתשלום היו פופולאריים ובליזארד חיפסו משהו שישאיר אותם רלוונטים בשוק המשחקים הזה בעתיד. אני לא צריך לספר לך מה המצב של משחקים מהסוג הזה עכשיו. למזלם הם כנראה לא התחילו אפילו לעבוד על המשחק הזה. הם ידועים בתור חברה שמבזבזת זמן.

  7. 7

       | פורסם ע"י