הרשמה

מוסר כפול? Steam צנזרה משחק מיני

ב-Steam לא סובלים ארוטיקה: משחק בעל אופי מיני הועף מחנות המשחקים הפופולרית

 אין כניסה לארוטיקה: משחק בעל אופי מיני בשם Seduce Me, שהועלה במסגרת פרוייקט Greenlight של Steam, הועף מהשירות על ידי מפעילי החנות, בטענה שהוא עבר על תנאי השימוש של החנות. אולפן הפיתוח של המשחק, No Replay Games, טוענים שהם הופתעו מאוד מהתגובה של Steam, ושהם ציפו מהחברה להיות פתוחה יותר למשחק שלהם.

Seduce Me מוגדר על ידי המפתחים שלו כ"משחק שמושפע מהחיים של אנשי החברה והסלבריאטים האמריקאיים", ומאפשר לגיימרים לנהל מערכות יחסים עם ארבע בחורות. במהלך המשחק, צריכים השחקנים לבחור כיצד להתייחס לבחורות, ולשחק איתן במיני-משחקים שיעזרו להם להשיג נקודות. כאשר שחקנים ישיגו מספר גבוה של נקודות, הם יוכלו לעבור ל"שלב הבא", ולצפות בסצנות אירוטיות.

ב-No Replay מדגישים שלא מדובר במשחק פוגעני או פורנוגרפי. הוא אמנם לא מיועד לילדים, אף הוא גם אינו משחק סימולציה של יחסי מין, אלה סימולציית מערכת-יחסים שכוללת גם סצנות הכוללות סקס. לטענת המפתחים, הם הופתעו מאוד מכך שב-Steam לא נתנו להם צ'אנס.

"קיבלנו אימייל מאוד גנרי, בו נכתב שהפרנו את תנאי השימוש והמשחק הועף מהמערכת. הבנו שהם פשוט לא רצו להתעסק עם המשחק הזה בכלל", אמרה מרים בלרד, אחת ממפתחות המשחק: "מאוד הופתענו כשהמשחק הועף מהשירות, כי חשבנו שלפחות יתנו לו להגיע ל-Greenlight [מערכת קהילתית אליה מועלים משחקים עצמאיים, כאשר לקהילת השחקנים ניתנת אפשרות לדון בהם ולהחליט אם הם צריכים להגיע גם לחנות ה'רגילה' של steam -א.ר]. ממש לא היה איכפת לנו להוריד חלק מהתמונות אם היינו מבינים שהן מפריעות למישהו, אבל לא הייתה שום תקשורת, שום דיון - שום כלום".

 

ג'ים סטרלינג מ-Destructoid כתב טור דעה מעניין בעקבות הפרשה, ובו הוא טען ש-Steam נוקטת במוסר כפול. "ל-Valve יש זכות להעיף את מה שהם רוצים, ואפילו מזהירה מראש שהיא תחסום תכנים שיכולים להחשב לפוגעיים. למרות זאת, הסיטואציה הזאת מדגישה כמה מוסר כפול יש לתעשייה שלנו - בה סצנות של אלימות ורצח נחשבות למקובלות יותר - נורמאליות יותר - מתמונות של שני מבוגרים שעושים דברים שרוב המבוגרים באמת עושים בנקודה כזו או אחרת בחייהם".

סטרלינג גם השווה את "התמונות הפוגעניות" של Seduce Me - שמציגות ציורים של יחסי מין, לייצוג נשי פוגעני במשחקי וידאו פופולריים אחרים כגון Dead or Alive, שאמנם לא מציגים באופן מפורש איברי מין או יחסי מין - אך כן מציגים נשים באופן מיני ופוגעני מאוד, פרקטיה שנחשבת למקובלת בתעשייה המשחקים.

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    16:50 10.09.2012 | * יעקב * יעקב (אורח)

    ארז יא בן זונה סיני אני אזיין אותך בתחת .

  2. 2

    17:13 10.09.2012 | אילן אילן (אורח)

    גם בTHE 'ןאביקר 2 יש סצנות שהייתי מגדיר בתור פורנוגריפות אבל הוא נמצא בSTEAM

  3. 3

    17:13 10.09.2012 | אילן אילן (אורח)

    THE WITCHER 2*

  4. 4

    22:02 10.09.2012 | SantaKelev SantaKelev

    איפה מורידים D:

  5. 5

    07:07 11.09.2012 | סמבו סמבו (אורח)

    באלי לדפוק לה מאחור עד שהיא תשפריץ דם

  6. 6

    11:14 11.09.2012 | לללל לללל (אורח)

    תפרסמו על Black Mesa, משהו שבאמת מעניין מישהו
    ולא ייקח לכם יותר מעשרים דקות לאסוף מידע ולכתוב עליו
    http://www.blackmesasource.com/

    הוא יוצא ממש בעוד כמה ימים.
    והוא מועמד לגרינלייט בסטים
    (שגם על זה לא כתבתם כמעט)

    http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=94128543

  7. 7

       | פורסם ע"י