הרשמה

רשמי בטא: Heroes of Newerth

משחק-DotA חדש שמראה פונטציאל גדול
ad banner
ad banner

משחק סגנון-DotA חדש ינסה לקחת את תת-הז'אנר הכי חם בתחום האסטרטגיה ולהצעיד אותו קדימה

מאת אליאב סולומון

הקדמה- מה זה בכלל DotA ?

Defense of the Ancients הוא מוד קטן ל- Warcraft 3 שיצא במקור ב- 2003 ולאט לאט החל לתפוס תאוצה. כיום, אחרי שעבר עיבודים שונים וידי מפתחים רבות בחשו בו, הוא ככל הנראה מוד האסטרטגיה הפופולארי בעולם, עם תחרויות מקצועיות נושאות פרסים וליגות בינלאומיות.

הרעיון הוא פשוט: בכל מפה יש שתי קבוצות המתחרות זו נגד זו במטרה לעזור לשדונים שלהם, הנשלטים על ידי המחשב ונוצרים אוטומטית, להרוס את המקדש שנמצא בבסיס של הקבוצה השנייה. התפקיד שלנו הוא לגלם 'גיבור'- דמות עוצמתית בעלת יכולות טקטיות שונות וקסמים שמעניקים יתרונות ייחודיים בקרב. ככל שהגיבור משתתף בהריגת יותר 'גיבורים' ושדונים מהקבוצה היריבה כך הוא עולה בדרגות, ומקבל יכולות חדשות וחזקות יותר.

כיום ישנם שלושה כותרים עיקריים המבוססים על DotA המקורי:

ad banner
  • DotA All-stars: הגרסה הידועה והפופולארית של המוד המשוחקת מתוך Warcraft III עצמו
  • League of Legends: גרסה עצמאית, איכותית ומושקעת שנחשבת כותר ה- DotA הטוב ביותר היום
  • Avalon Heroes: גרסה תחרותית יותר של League of Legends שמקבלת את החסות של ליגת ESL

עכשיו מגיע לשכונה מתחרה חדש, Heroes of Newerth, והוא ינסה לכבוש את לבותיהם של חובבי הז'אנר שנמנים כיום במליונים.


 

המשחק עצמו

הואיל ובדקנו את הבטא של המשחק, קשה לומר שחווית השחקן הכוללת טובה. על מחשב ישן יחסית כמו שלי, המשחק אמנם רץ מהר וזמני הטעינה על גרפיקה בינונית היו טובים, אבל היו גליצ'ים גרפיים די חמורים והמשחק פשוט נופל כל שעה-שעתיים (כנראה בגלל התנגשויות גרפיות שונות עם כרטיס מסך ישן יחסית).בנוסף, פעמים רבות היו בעיות התחברות למשחקים, תופעה מתסכלת מאוד שמורידה מהרצון להמשיך לשחק.

ad banner

חדשים בז'אנר? זבשכ"ם. במשחק אין איזור ראוי להתאמן בו לפני שאתה מתחיל לשחק אונליין, ושחקן שלא מכיר כבר את ז'אנר-DotA או את הממשק הבליזארדי יתקשה להשתלט על כמות הפרטים שחשוב לשים לב אליהם במשחק עצמו. מלבד טוטריאל קצר ולא מעמיק אין שום הדרכה לשחקנים חדשים, גם לא בפורומים, כך שהדרך היחידה כרגע ללמוד את המשחק היא להצטרף למשחקים המיועדים לנובים ולהתחיל לשאול וללמוד מחבריך לקבוצה.

הממשק, המזכיר באופן טבעי את מערכת ה-Battle.net ואת Warcraft 3, יפה, נוח לעין ואינטואיטיבי. הגרפיקה טובה יותר מכל משחק DotA שראינו עד כה, ולא רק מבחינה טכנית- העיצוב שלו פשוט מרגיש "נכון". במסך הפתיחה יש (כרגע לפחות) שלושה אופציות משחק עיקריות: Matchmaking, Public Game ו- Create Game.

ב-Public Games אפשרויות פילטרים רבות. אפשרות יעילה במיוחד שמאפשרת 'נחיתה רכה' יחסית לשחקנים חדשים היא אפשרות ה-Noobs. במקום פילטר שמסנן נובים, אתה יכול לבחור בין שלוש דרגות שחקנים. כל משחק מדורג לרמת השחקנים שיכולים להשתתף בו. כך, שחקן חדש יבחר באופציית ה-Noobs Only ויוכל להצטרף למשחקים שבהם משחקים שחקנים חדשים יחסית ולהתקדם ברמת השליטה על המשחק בצורה טובה יותר.

בדרך כלל, המשחקים המתקדמים יותר הם למוזמנים בלבד ויכללו בעיקר שחקנים מנוסים שמכירים אחד את השני (דרך המשחק) ומתאמים ביניהם משחקים פרטיים.

בכללי, אפשרות ה- Public משמשת את כולם. גם שחקנים מנוסים שרוצים ליצור משחק מכוון על פי אפשרויות מדויקות יותר וגם שחקנים חדשים יותר שרוצים בעיקר להשתפשף ולצבור ניסיון במשחק. במשחקי ה-Public יש תחושה יותר שיתופית ושחקנים מנסים טקטיקות מורכבות יותר בניסיונותיהם לניצחון.

בניגוד ל- Public, באופציית ה-Matchmaking אין אפשרויות בחירה כלל. תמיד תשחק באותן מפות, אותו 5v5 ואותם חוקי משחק קבועים. מצד אחד, יכול להיות שעם הזמן ייפתחו עוד אפשרויות משחק בתוך ה-Matchmaking. מצד שני, דווקא המצב הנוכחי הופך את מצב הMatchmaking למגרש של הגדולים.

כששחקן בוחר ב-Matchmaking הוא יודע שהוא נכנס בעצם למשחק רציני יותר. כאן הקבוצות הם ברמה גבוהה יותר מרוב המשחקים הפתוחים ב- Public. חשוב לציין ששיתוף פעולה הוא פן קריטי במשחקיות. ב-Matchmaking הקבוצות נסגרות על טקטיקות עוד בצ'אט המקדים למשחק, השחקנים מתאמים בחירת גיבורים על מנת לשלב בין יכולות של שני גיבורים שונים, קובעים 'זוגות ברזל' ולומדים מהיכולות והטקטיקות של הקבוצה הנגדית במהלך המשחק.

וכאן אליה וקוץ בה. כשזה עובד, חוויית המשחק היא מצוינת. משחקיות המיקרו טקטיקה היא מהירה, כיפית, מרהיבה וזורמת. תחושת ה- epic wins, כשהצלחת לעשות rush על ידי שיתוף פעולה נכון בינך ובין גיבור נוסף, היא מעולה. האפקטים מצוינים ומוסיפים אדרנלין ותחושת אצ'יוומנט. יש משחקים שאפילו אם הפסדת אתה יוצא מהם מסופק מחד ורעב לעוד מאידך.

לעומת זאת, ברוב המקרים מערכת ה-Matchmaking מרכיבה קבוצות לא מאוזנות. אודה באמת, אני שחקן די גרוע. צריך המון שעות משחק על מנת להשתפשף ולהפוך לשחקן ראוי במשחק הזה. בכל זאת, גם כששיחקתי כמו שצריך, לפעמים האיזון בין הקבוצות הוא מורכב, וצריך ממש לשבור את הראש או להיות ממש מבין במשחק בשביל לדעת איך להשיב על התקפות של האויב. לכן אופציית ה-Matchmaking מתאימה בינתיים לשחקנים מנוסים שמוכנים לבזבז על הבטא המון שעות משחק וללמוד ולהכיר את האלמנטים השונים.

ראוי לציין שבמשחק מעל 35 גיבורים שונים ולכל גיבור ארבע יכולות שונות. אמנם רבות מהיכולות דומות בבסיסן, אך בשילוב עם חפצים שניתן למצוא ולקנות, מספר המיקרו-טקטיקות האפשריות הוא עצום. המשחק מכריח אותך להתמחות בלפחות 3-4 גיבורים שונים, ולכן כשתבחר גיבורים בפעם הראשונה תצטרך לעשות זאת בקפידה כי לוקח זמן רב להתמחות על כל גיבור ולהגיע לרמת שליטה טובה בו.

Create Game היא אופציה ליצירת משחק Public משלך. יש כאן את כל האפשרויות שקיימות ב- Public הרגיל ומספר החלטות מנהליות שצריך לבחור בהן בתור המארח של המשחק.

ישנה אפשרות לשחק על שרתי "practice" בהם המשחקים לא נכנסים לדירוגים הכלליים וסטטיסטיקות לא נרשמות בפרופיל שלך. יכול להיות שאופציה זו תהיה רלוונטית בהמשך. כרגע אין ממש סיבה לשחק ב"practice" משום ששחקנים אחרים לא יצטרפו למשחק שתפתח, ואין עדיין אפשרות למשחק מול AI.


 

השורה התחתונה

כשרק הורדתי את המשחק חשבתי שהוא יהיה יותר זורם וקליל (בהשוואה ל-LoL ו-Avalon Heroes שהזכרתי בפתיחה) וישים דגש רב יותר על מוטיבים של אקשן ומשחקיות מהירה. מהר מאוד הבנתי שההיפך הוא הנכון. נראה כי המפתחים לקחו בשיא הרצינות את המטרה ליצור משחק מקצועי וספורטיבי שהוא גם מתוחכם ומהנה.

בניגוד ל-Avalon שבו הניסיון של המפתחים ליצור עולם כיפי מסביב למשחקיות ההארדקור כשל, כאן ישנה תחושה שהמוצר הסופי יהיה שלם יותר ואפשר לקוות שהוא הולך להיות באותה הדרגה של LoL המצוין.

בבטא כמו בבטא קשה להגיד מה יהיה כשהמשחק יצא. בינתיים ישנם באגים חמורים לתקן, איזונים רבים לעבוד עליהם וברמות הגבוהות יותר המשחקיות הופכת להיות תחרות של 'מי זוכר הכי הרבה יכולות של הכי הרבה גיבורים וחורש עליהם הכי הרבה'. אם המפתחים ישכילו לגוון את המשחקיות המוכרת ויוסיפו חידושים ואפשרויות מקוריות וכיפיות יותר, הם יעלו על הנוסחה המנצחת למשחקיות ה-DotA שממשיכה להשתדרג כבר קרוב לשבע שנים.

מה שכן- לא ממש מתאים לשחקנים חדשים בז'אנר, וחבל.

Heroes of Newerth מתוכנן לצאת ביום רביעי הקרוב, ה- 12 למאי. למחשב בלבד כמובן.

האתר הרשמי של המשחק

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    16:25 09.05.2010 | SmokingAm2 SmokingAm2 (אורח)

    איחרתם באיזה שנה

  2. 2

    16:34 09.05.2010 | זאוס השני זאוס השני

    כתבה טובה.
    המשחק עולה כסף?
    צריך בשבילו את W3? את ההרחבה?

  3. 3

    16:36 09.05.2010 | * * (אורח)

    יהיה אפשר להוריד אותו בסטים?

  4. 4

    16:36 09.05.2010 | Sai Sai (אורח)

    הוא לא איחר, המשחק היה בבטא עד עכשיו סה"כ יוצא רשמית השבוע ויובל מספר על החוויה שלו עם המשחק.

    אבל יובל, ברצינות, עם כל הכבוד לתפקיד שלך באתר תלמד לכתוב באופן יותר מעניין - זה נראה כאילו אתה עומד להגיש את זה בתור עבודה בספרות רק עם יותר סלנג.

  5. 5

    16:47 09.05.2010 | זאוס השני זאוס השני

    ל-5
    לא, הפרוייקט דוטא של וואלב עוד לא הוכרז

  6. 6

    16:48 09.05.2010 | TheYeIIowDucK TheYeIIowDucK

    זה של VALVE, לא?

  7. 7

    16:57 09.05.2010 | Sheye Sheye

    משחק הכי גדול בעולם זה HEROES כל הגראסות היו טובות משחק ענקי

    אבל מה שאני רואה בסרטון קצת התאכזבתי למה שהוא נהפך הדמויות נהיו פחות אפלות ויותר מצועצעות כאלה אני אהבתי בעיקר את HEROES 3 האגדי מקווה שיהיה בסדר ~>

  8. 8

    17:01 09.05.2010 | MAN MAN (אורח)

    ל-5 כתבת לעצמך
    וסתם שאלה תריך את המשחק או משהו כי לפי התיאור זה נראה מגניב

  9. 9

    17:03 09.05.2010 | זאוס השני זאוס השני

    ל-8
    כתבתי ל6, משום מה ההודעות שלנו התחלפו במקומות

  10. 10

    17:04 09.05.2010 | סתם אחד סתם אחד (אורח)

    2-המשחק עולה כ30 דולר.
    4-יובל לא כתב את הכתבה, הוא רק העלה אותה...

    ובנוגע לכתבה עצמה:
    Hon הוא כנראה המשחק הקשה ביותר בו שיחקתי מעודי, הוא דורש המון אימון והמון ידע.
    הוא נורא מתסכל בהתחלה מהסיבה הפשוטה שלא מצליחים לעשות כמעט כלום, מתים המון ואמ... אנשים מקללים אותך.
    לא כל כך ברור לי איך התעלמת מהקטע "הקטנטן" שנקרא קהילה, אבל עשית את זה... בכל אופן, הקהילה בHon היא נוראית, מדובר באלטיסטים מתנשאים שהדבר היחיד שהם רוצים הוא לנצח, ואם הם לא משיגים את אותו ניצחון זו אשמתכם!

    אבל הבעיה העיקרית באמת בהצטרפות לHon היא שאם מעודכם לא שיחקתם Dota, משחקים שמיועדים לנובים לא יהיו מיועדים לכם, הם מיודעים לנובים בסטנדרטים אחרים לגמרי (בתור אחד שלא שיחק Dota מעולם ומשחק כבר חמישה חודשים בHon אני יכול להגיד שרק לאחרונה באמת יצאתי מהStage של הNewbies, ואני לא מתקדם בקצב איטי להחריד או משהו כזה...)

    ברמות הגבוהות (שאני ממש לא יכול להגיד שהגעתי אליה), המשחק ממש לא מתמקד ב"מי זוכר את היכולות של הכי הרבה גיבורים" מהסיבה הפשוטה שזה דבר טרוויאלי, אחרי חודש-חודשיים אתם תזכרו טוב מאוד מה עושה כל גיבור, השיפור שיבוא לידי ביטוי הוא כיצד להתגונן הוא להשמיד גיבור מסויים.

    לא ברור לי כל כך על אילו באגים אתה מדבר (מלבד הקשיים בהתחברות), מלבד שניים-שלושה גיבורים (מתוך היותר מ50 שיש שם) אני מוצא את המשחק מאוזן למדי.

    אני בדרך כלל שמח לפרגן, אבל מצטער... זו לא כתבה טובה.

  11. 11

    17:07 09.05.2010 | סתם אחד סתם אחד (אורח)

    דברים ששכחתי להוסיף בהודעה הקודמת:
    7-אף על פי שאולי יש בינהם דמיון כלשהו, Hon לא באמת קשור לHeroes, הם רק שייכים לאותו ז'אנר (וגם זה לא ממש, כי Dota הפך להיות מעין ז'אנר בפני עצמו).

    ו... אם יש לכם שאלות על המשחק אתם מוזמנים לשאול, אני אשתדל לענות כמיטב יכולתי...
    אם אתם קונים את המשחק כתבו כאן את הכינויים שלכ ונשחק יחד...

  12. 12

    18:05 09.05.2010 | עעע עעע (אורח)

    Heroes משחק אדיר!!!!
    במיוחד 5 עם חברים הסינגל זה סתם בעע

  13. 13

    18:25 09.05.2010 | בבבהה בבבהה (אורח)

    League of Legends הוא משחק דיי גרוע לא ידוע מה תפסת ממנו.
    HON משחק קשה נכון והקהילה בעייתית קצת אבל הוא משחק טוב,המשחק העצמאי הכי טוב בתחום כרגע.זה משחק שלפי דעתי קל להבין(באמת שהוא לא כזה מסובך לראות איזה רפליי 1-2 לשחק איזה משחק 2 ואתה תופס מה קורה)אבל קשה להתמקצע.

  14. 14

    18:44 09.05.2010 | גל גל (אורח)

    שיחקתי HoN שהבטא הפתוחה יצאה והוא השאיר בי רושם שלילי.
    זה לא מרגיש כמו שיפור של DotA, זה פשוט DotA HD.
    וזה לא טוב כי ל- DotA יש הרבה חסרונות ורובם מועתקים ל- HoN, מה שאיכזב אותי מאוד.

    למרבה המזל יש את LoL שהוא לפי דעתי, מבחינת משחקיות, הרבה הרבה הרבה ה-ר-ב-ה יותר טוב מ- HoN.
    זה מרגיש כאילו המפתחים של LoL הבינו מה לא היה בסדר ב- DotA ושיפרו אותו לרמה שזה מרגיש כמו DotA 2.
    המפתחים של HoN לעומת זאת התאמצו לעשות Clone דומה כמה שיותר ל- DotA המקורי, ולא חידשו כמעט בכלל.

  15. 15

    20:53 09.05.2010 | מוד. מוד. (אורח)

    בונים מודים למודים. EPIC.

  16. 16

    01:06 10.05.2010 | אחד שמבין בHoN ודוטה אחד שמבין בHoN ודוטה (אורח)

    קודם כל אני רוצה להגיד דבר אחד - כותב הכתבה לא מבין שום דבר, ברגע שהוא התחיל להלל את LoL ככותר הדוטה הטוב ביותר כיום, הבנתי שיש פה עסק עם אחד שלא מבין כלום בז'אנר.

    בLoL אי אפשר לעשות טאוור דייב, פשוט אי אפשר.
    אי אפשר לעשות דיניי.
    צריך לשלם כסף עבור הירואים, דבר שמוריד מהבלאנס במשחק.
    הגרפיקה ילדותית וממש לא יפה.
    יש יותר מ4 סקילים.
    אין את הגיבורים שיש בדוטא.

    בHoN השינויים מדוטא הם מינוריים בהחלט.
    הכותב כתב כל-כך הרבה דברים לא מדוייקים:
    Matchmaking הוא לא! הליגה של הגדולים וזה בסך הכל מערכת שאמורה לעשות יותר בלאנס במשחק עם השחקנים, מכיוון שאתה לא יכול לשחק עם חברים.

    Practice כשמו כן הוא, להתאמן עם הגיבורים והחפצים, לנסות דברים שבמשחק אמיתי יהיה קשה או בלתי אפשרי לנסות בלי להרוס את המשחק לגמרי. זהו לא המשחק, ולא סינגל פלייר מסוג כלשהו, בסך הכל אפשרות לנסות דברים, והוא כן ישאר אחרי שהמשחק יצא.

    אני לא יודע על איזה באגים אתה מדבר, כבר מזמן אין באגים במשחק, ואם יש, המפתחים מתקנים אותם במהירות הבזק.

    החברה שמפתחת את המשחק מקשיבה לקהילה בכל צעד שהיא עושה, כבר נעשו ששתי תחרויות של גיבורים של הקהילה, ואחד הגיבורים שזכה עומד לראות אור יום ממש בקרוב.

    באמת קשה ללמוד את המשחק, אבל כתבת שאין תמיכה ועזרה בפורומים, וכמה אתה טועה חביבי, טועה טעות ענקית!
    כמות התמיכה והמדריכים המפורסמת בפורומים פשוט ענקית, ואין סיכוי שתקרא את כולם, לא חצי ולא שליש.

    הטוטוריאל לא אמור ללמד אותך את כל המשחק, כי ההון ובדוטא אפשר ללמוד אך ורק מניסיון ארוך טווח של טעויות ולמידה מהן, מכיוון שמאוד קשה לצפות דברים מסוימים לפעמים, ובגלל האפשרויות והקומבינציות הרבות הקיימות במשחק.

    30$ למשחק שנותן לך מאות אם לא אלפי שעות של הנאה, זה פשוט צחוק (יציאה זוגית לקולנוע כמעט עולה ככה, ואולי אף יותר).

    אל תרתעו מהמשחק ומרמת הקושי הגבוהה שלו, אני מודה שקשה ללמוד אותו, ואני אישית התחלתי מזמן בדוטא עם כמה חברים שלימדו אותי לאט לאט, אבל לאחר שלומדים את הדברים הבסיסיים, המשחק הופך להיות כל-כך מהנה! ואני לא אגזים ואומר שזה המשחק הכי מהנה ששיחקתי בו אי פעם, התחושה שמרגישים שמנצחים בכבוד, כשניצחת ושאתה יודע שאתה תרמת רבות לניצחון היא תחושה של סיפוק כל-כך גדול!

  17. 17

    01:18 10.05.2010 | אחד שמבין בHoN ודוטה אחד שמבין בHoN ודוטה (אורח)

    שכחתי להוסיף עוד כמה דברים חשובים!

    בהשוואה לדוטה, ואפילו אם אתם מתעקשים, סטארקראפט 2, קוד הרשת של המשחק הוא בין הטובים שתראו בין כל משחקי הרשת הקיימים, לאגים לא מורגשים כלל וכלל (לפחות לא לי, ואני ב012 המסריחה, שבכל משחק רשת אחרת יש לי מלא לאגים), אופציית החיבור מחדש (אם במקרה התנתקת מהמשחק באמצע, או שנכבה לך המחשב מסיבה כלשהית) נותנת לך את האפשרות להתחבר למשחק אפילו אם יצאת ממנו, במשך 5 דקות, ואף יותר, אם הקבוצה שלך מבינה משהו ועצרה את המשחק בזמן שאתה לא מחובר.

    בנוגע לגליצ'ים בגרפיקה, עוד טעות נוראית...
    בתחילת הבטא אני מודה שהיו באגים וגליצ'ים בגרפיקה, והיו לא מעט קראשים, אבל כבר מעל לחודש וחצי שלא היה לי קראש אחד, ואולי זה באמת קשור למחשב הענתיקה שלך, שבקושי סוחב את המשחק על הגדרות בינוניות.

    בשונה מדוטא, המערכת של המשחק שומרת כמעט כל סטטיסטיקה אפשרית עליך ועל התפקוד שלך בכל משחק ומשחק, דבר משמעותי כל-כך שכותב המאמר שכך להזכיר. ניתן ללמוד כל-כך הרה מסטטיסטיקות אלה, וגם על שחקנים אחרים ועל איך להביס אותם.

    למשחק יהיה בעתיד גם עורך מפות, וגם SDK שהוא יותר מקצועי, והמפתחים של המשחק כבר ציינו שהאפשרויות עם הSDK ועורך המפות יהיו בלתי מוגבלות, והוא יהיה אף יותר טוב מהעורך של WC3 האגדי.

    בנוסף יש גם הגנה מפני עזיבות מהמשחק, ושלא כמו בדוטא, שבכל משחק שני מישהו יצא מהמשחק, בהון זה יקרה במקרה הרע כל 20-25 משחקים, ובמקרה הטוב (שיהיה רוב הזמן לאחר יציאת המשחק) כל 50 משחקים לפחות, שזה שיפור משמעותי!

    בנוסף, מערכת הריפליישל המשחק בנויה טוב כל-כך! ניתן לקפוץ לכל שנייה בכל משחק בתוך שניות (שלא כמו בסטארקראפט 2 אפילו, ששם יש צורך לטעון אפילו בקפיצה בין זמנים בתוך ריפליי מסוים)!

    בקיצור S2Games, הפתיעו בגדול, ויצרו משחק שלא מבייש חברות ענק כמו Ubisoft, EA, ואף בליזארד!

  18. 18

    08:28 10.05.2010 | MEH MEH (אורח)

    ל4 sai יובל לא כתב את הכתבה הזאת 0_0"

  19. 19

    09:59 10.05.2010 | אביב אביב (אורח)

    האם זה יהיה כמו WARCRAFT 3?לא כ"כ הבנתי על מה מדובר.

  20. 20

    12:22 10.05.2010 | Deathrevenge Deathrevenge

    טוב שנזכרתם..
    אנשים משחקים בזה כבר יותר משנה..

  21. 21

    14:28 10.05.2010 | סטגדיש סטגדיש (אורח)

    ל אחד שמבין בHoN ודוטה
    אתה טועה ובגדול, LoL הוא משחק מהיוצרים של דוטא, והוא כיום המשחק הטוב היותר לכותר והזא'נר הזה שנקרא DoTA.
    חוץ מזה, המשחק חינמי לגמריי ואפשרות התשלום בכסף אמיתי היא רק אופציה לעצלנים שאין להם כוח להשיג נקודות בעצמם.
    ואם אני לא טועה, HoN הוא משחק שיעלה כסף אמיתי חובה ורק מי שהיה בבטא ישחק, מי שלא - ישלם.

    אני עדיין ממליץ לכולם על LoL.
    חוץ מזה, זה סתם מסורבל כל הקטע של HON.

  22. 22

    15:19 10.05.2010 | SilentDeath98 SilentDeath98 (אורח)

    הגיבור הראשון מזכיר את קונג פו פנדה :)

  23. 23

    15:46 10.05.2010 | סתם אחד סתם אחד (אורח)

    Hon יעלה כסף לכולם-לאלו ששיחקו בבטא ולאלו שלא ניסו אפילו להכנס אליה.
    ההבדל העיקרי בין Hon לLoL הוא שHon הרבה יותר Hardcore ממנו מה שאומר שהוא גם פונה לקהל שהוא Hardcore בניגוד לLoL שפונה יותר לשחקני קז'ואל.
    והניגודים האלו יוצרים הבדל אחד עיקרי:
    Hon מתסכל מאוד בהתחלה (בניגוד לLoL), אבל אחרי שלומדים הוא הרבה יותר מתגמל ומהנה מLol.
    זו דעתי, בכל אופן..
    אחד שמבין בHon ובדוטא, מה הניק ניים שלך? עושה רושם שאתה מבין הרבה יותר ממני, אבל אפשר לנסות לשחק...

  24. 24

    21:00 10.05.2010 | avki avki

    תגובה ל'אחד שמבין בHoN ודוטה':
    קודם כל, חבל לי על הגישה המתנשאת, בלי שתכיר את הידע והרקע שלי ב-DotA. בכל אופן, בהנחה שאינך עד כדי כך מתנשא, אגיב עיניינית.

    LoL הוא כותר ה-DotA המוביל היום כעובדה.
    מתוך ארבעת המתחרים, נכון להיום הוא מוביל בהרבה תחומים שונים כגון קהילה, תמיכת מפתחים, משחקיות הליבה, ועוד. ולא, HoN לא נחשב, כי הוא פשוט עוד לא יצא. זה כמו שטטען ש-Starcraft 2 הוא משחק ה-RTS המוביל כיום - מאותה הסיבה ש-HoN ברורות הוא לא כותר ה-DotA המוביל כיום.

    הגראפיקה לדעתי יפהפיה. אמנם היא פחות מתקדמת, ואולי אפילו פחות מוקפדת, אבל עדיין העיצוב האמנותי שלה מעולה, ואפקט ה-Blur הקומיקסאי רק מוסיף, ונותן גוון 'חמוד' יותר.

    טענת שאין ב-LoL את הגיבורים שיש ב-DotA - ואין זה טיעון נגד LoL כלל. מה רע בזה? אלו שני משחקים שונים.

    ה-Matchmaking הוא בהחלט המגרש של הגדולים, כל עוד לא מחשיבים את המשחקים הסגורים או המאורגנים שנמצאים ב-Public - כמו שהזכרתי בכתבה.

    לגבי זה שאין תמיכה ומדריכים בפורומים - התכוונתי לפורומים הרשמיים באתר הרשמי של המשחק - תודה על הדיוק.

    באף משחק הטוטוריאל לא אמור ללמד אותך את כל המשחק - בגלל זה הוא טוטוריאל. מצד שני, הוא כן אמור לספק לך איזו שהיא מקפצה קטנה לעולם המשחק שהיא מעבר להכרת הממשק, מערכת החוקים והמטרה.

    אני לא טועה לא לגבי הבאגים ולא לגבי הגליצ'ים הגראפיים - אלו עובדות, לא השערות - אם כרגע אפתח את המשחק על המחשב שלי יהיו לי גליצ'ים גראפיים ובאגים - ולכן לא משנה כמה עבדו המפתחים על פתירת הבעיות האלה וכמה אכפת להם - הן עדיין קיימות.

    אני מסכים איתך שקוד הרשת של המשחק הוא מעולה ומתאים לטופ של משחקי הרשת היום. זה לא סותר את העובדה שקיימות הבעיות שעליהן דיווחתי - אני מדגיש שוב - *כעובדה*.

    על כל שאר הטענות שטענת בחרתי שלא להגיב - כי הם מאוד לא עינייניות והן לא מייצגות טיעונים ראויים בדיון.

    בכל אופן, לא כל כך חשוב לי להדגיש אם המשחק הוא טוב, ענק או גרוע, אלא יותר מה ההתרשמות שלי ביחס לשאר הכותרים בשוק היום. זוהי כתבת התרשמות מבטא\בקרוב למשחק . לכן גם לא כל כך חשוב לי להראות ש-LoL הוא משחק מצויין אז אל תטרח להראות אחרת. בעיקר חשוב לי שאם אתה חושב שטעיתי בעובדות, או בהבנה בסיסית של פן מסויים במשחק, אשמח לשמוע, אם תבוא בגישה קצת יותר פתוחה, ותקבל שאולי אני גם מבין דבר או שניים בכל הקשור ל-DotA.

  25. 25

    23:45 10.05.2010 | O_O O_O (אורח)

    ב-HON אין balance ב-כ-ל-ל, ובגלל זה הוא גם לא ישרוד לטווח הארוך, אלא רק יהיה משחק נחמד לאיזה חודשיים.
    נראה שאם עד עכשיו S2 לא למדו מה צריך לשנות ולשפר כדי שHON יצליח, כנראה שזה מאוחר מדי.
    חוץ מזה, המשחק של icefrog עם valve יצא בעוד שנה ומשהו, וכנראה שעד אז hon לא ישרוד כי גם נגד המשחק עצמו, DotA, הוא לא כל כך מצליח. קהילה של 15-16 מיליון שמשחקים בדוטא לעומת פחות מ- 100,000 שמשחקים בhon, ועוד מעט צריך לשלם על hon אז בכלל.

  26. 26

    23:49 10.05.2010 | O_O O_O (אורח)

    ד"א לגבי מה ש'אחד שמבין בHoN ודוטה' אמר לגבי הreconnect למשחק, גם ב-DotA עוד מעט תהיה אפשרות לעשות reconnect למשחק.

  27. 27

    20:36 11.05.2010 | lol sucks lol sucks (אורח)

    הLOL הזה כל כך גרוע מבחינה תכנותית שפשוט לא כיף לשחק בו
    קוד רשת גרוע
    גראפיקה גרועה
    הכל גרוע
    אני לא מצליח להכנס למשחק נורמלי ולשחק יותר מכמה דקות בלי בעיה כלשהי
    ממש לא אהבתי איך המשחק ניראה אני מעדיף את WC3
    והוא לא נוח בשיט
    מעניין לי תביצים מי המפתחים של LOL ומי המפתחים של HON
    העיקר שבHON אני נהנה לשחק ובLOL אני לא או יותר נכון בכלל לא נהנה

  28. 28

       | פורסם ע"י