הרשמה

לא רק מאריו: החטא ועונשו

אקשן על פסים מוצלח שמגיע עשור לאחר המשחק המקורי
ad banner
ad banner

מאת: אליפז

הזדמנות שניה לחטא ועונשו

החטא ועונשו הראשון (בשמו המלא: Sin and Punishment: Chikyu no Keishosha) פותח על ידי Treasure ויצא בסוף שנת 2000 לנינטנדו 64. כמובן שסוף שנת 2000 זה זמן לא טוב למשחקים על ה-N64 (באותו הזמן כבר הושקה קונסולת הדור הבא, ה-Playstation 2), והמכירות היו בהתאם.

בעקבות הכשלון החליטו שלא להוציא את המשחק מחוץ ליפן, וזאת בניגוד לתכנונים קודמים - אפילו הדיבוב בגירסא היפנית הוא באנגלית, סימן לבניה על קהל מערבי בעת פיתוח המשחק.

ad banner

עוברות כמה שנים, החטא נשכח וגם עונשו, ואז מגיעה ה-Wii, שמתחילת דרכה הבטיחה תמיכה לאחור בכל קונסולות העבר של נינטנדו (ובעוד כמה). בסוף 2006 באמת מושק שירות ה-Virtual Console, שמאפשר הורדה והרצה של כותרים ישנים על ה-Wii, ו-Treasure מנצלת את ההזדמנות - תוך פחות משנה החטא ועונשו זמין ככותר קונסולה וירטואלית באמריקה, אירופה ויפן.

אחרי שהמשחק מגיע לתודעה גלובלית וזוכה להצלחה, באוקטובר 2008 מוכרז בכנס של נינטנדו על יציאת משחק המשך, ושנה לאחר מכן הוא מגיע ליפן - Sin and Punishment: Star Successor, שהשבוע יצא באירופה.

החטא ועונשו 2

בחטא ועונשו 2 תשלטו בשתי דמויות - קאצ'י ואיסה - שנלחמות על חייהם בעתיד אפוקליפטי בו מוטנטים תוקפים את יפן. למרות שהוא משחק יריות על מסילה, כלומר המשחק שולט בתנועה דרך השלב ולא השחקן, יש לכם שליטה מלאה על התזוזה של הדמויות במישור המסך: בעוד במשחק הראשון הדמויות היו צמודות לרצפה, כאן הן נעות בעזרת סקטבורד מרחף או סילון אישי.

ad banner

במשחק תוכלו לשלוט בכל דרך אפשרית - בעזרת הווימוט והנונצ'אק, הזאפר, שלט של גיימקיוב או שלט קלאסי (כולל פרו).
שני השלטים האחרונים כמובן מבטלים את האפשרות לכוון ולירות ישירות, ותצטרכו לשלוט בכוונת בעזרת אנלוג.

השליטה עצמה פשוטה - האנלוג שולט על תנועת הדמות, והפוינט או האנלוג השני שולטים במקום אליו תירה הדמות. כל דמות יכולה לנוע ולירות, להתחמק, לתקוף בחרב בלחיצה קצרה על ההדק - תקיפה שמשמשת גם כתנועה הגנתית - ולבצע התקפה נטענת מיוחדת: זו של קאצ'י פוגעת באויבים רבים בו זמנית, זו של איסה גורמת ליותר נזק.

המשחק בנוי על גיוון בזירות הלחימה ובאויבים, עם מבחר בוסים מוזרים, כמו תרנגול ענק, והרבה פיצוצים בדרך. כך כך הרבה פיצוצים, למעשה, עד שהעומס הגרפי מגביל את המצב מרובה המשתתפים של המשחק: במקום דמות לכל שחקן כמצופה, יופיע רק סמן נוסף, והשחקן השני ששולט בו לא יוכל להפעיל התקפות מיוחדות.

לגבי אורך - משחקי יריות על פסים לא נחשבים המשחקים הכי עמוקים בעולם, ו-Sin and Punishment 2, על שבעת שלביו ועשרים ומשהו מפלצות הבוס שלו, מוערך בכ-5 שעות משחק עד השלמה לשחקן הממוצע. מעבר לזה יש כמובן רמות קושי גבוהות יותר ותחרות על הניקוד הגבוה לכל שלב דרך חיבור הרשת. 

הציונים הגבוהים של המשחק - ממוצע 85 בביקורות בינתיים - מבהירים שמדובר בבחירה טבעי למי שאוהב את הז'אנר.

מדריך שרברבות עם כל מאריו גלקסי 2

בנוסף למדריכה הקוסמית, עליה דיברנו בשבוע שעבר, דמות שניתן יהיה לפנות אליה במשחק ולבקש ממנה להראות למאריו חסר האונים איך להתמודד עם קטעים קשים, יגיע לעזרתו של כל שחקן Super Mario Galaxy 2 אירופאי DVD ובו מדריכי וידאו למשחק.

באופן אירוני הווי לא מאפשר לנגן עליו דיסקי DVD שהם לא משחקי ווי.

מבחינתי, אני מקווה שכל העזרה היזומה הזאת זאת מנינטנדו מצביעה על כך שמשחק ההמשך יהיה מאתגר יותר מקודמו.

 

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    12:59 05.05.2010 | roee2090 roee2090

    WII זה ללדות קטנות...

  2. 2

    13:03 05.05.2010 | ududy ududy

    לאו דווקא, אבל תגובות מהסוג שלך הן בהחלט עניין לילדים קטנים.

  3. 3

    13:11 05.05.2010 | זה פשוט לא מעניין זה פשוט לא מעניין (אורח)

    אני לא אומר שאתם לא צריכים לפרסם אבל... זה פשוט משעמם.
    אני מרגיש איך לאט לאט החיים נשאבים ממני מרוב שעמום...מוות.

  4. 4

    14:10 05.05.2010 | gfdgdf gfdgdf (אורח)

    מסכים עם 3

  5. 5

    14:33 05.05.2010 | מישהו מישהו (אורח)

    3 צודק, זה פשוט לא מעניין אף אחד...ו-1 מסכים איתך, סתם קונסולה שגורמת לך להזיע, דבר שבדיוק בשביל להקוף אותו יש משחקי מחשב.. 

  6. 6

    15:01 05.05.2010 | adirbd adirbd

    תודה רבה, תמשיכו ככה (בא לי לעצבן את כל אלא שאומרים שזה לא מעניין אף אחד)

  7. 7

    15:19 05.05.2010 | מוריס מוריס (אורח)

    ל6,
    אז תדע לך שהצלחת XD

  8. 8

    15:29 05.05.2010 | Guts Guts

    באמת כל הכבוד ududy, הווי לא מוערך מספיק.

  9. 9

    15:56 05.05.2010 | מישהו מישהו (אורח)

    7, הוא לא xD...

  10. 10

    16:53 05.05.2010 | בה בה (אורח)

    אני ממש מחכה שהשני יצא לאמריקאי אני ממש אהבתי את הראשון

  11. 11

    17:55 05.05.2010 | 22 22 (אורח)

    פשוט אני שונא משחקים שקשורים ליפן
    אין להם דמיון מפותח, הכל דפוק אצלם
    כל משחקים שלהם חסר מציאות, משהו מעניין
    יפנים הומואים

  12. 12

    20:11 05.05.2010 | זאוס השני זאוס השני

    אחלה פינה, נהנתי לקרוא.

  13. 13

    21:12 05.05.2010 | זה שאין לו מה לתרום בנושא זה שאין לו מה לתרום בנושא (אורח)

    אודי חמודי.

  14. 14

    21:23 05.05.2010 | גאנסטאר רד גאנסטאר רד (אורח)

    אין על Treasure. מתערב שכל מי שאמר שמשעמם לא מסוגל לעבור את השלב הראשון בAlien Soldier חבורת נקבות

  15. 15

    21:36 05.05.2010 | FoXie FoXie

    אני חושב שזאת הייתה הכתבה הכי משעממת שקראתי עד עכשיו בוויגיימס

    למי לעזאזל אכפת מWII

    וגם לילדים הקטנים שאכפת הם משחקים לירקוד עם דודידו ולא משהו שדומה למשחק נורמלי

  16. 16

    23:50 05.05.2010 | רונן רונן

    תודה, אודי. אני שמח לראות שהקונסולה הזו מקבלת סיקור טוב באתר הזה, ושיש מי שירש אותי כאן, אתה עושה עבודה נהדרת :-)

    S

  17. 17

    23:52 05.05.2010 | רונן רונן

    ^
    רונן

    ומשום מה ההודעה נקטעה לי: S

  18. 18

    23:52 05.05.2010 | רונן רונן

    ^
    רונן

    ומשום מה ההודעה נקטעה לי: הראשון היה מדהים, לא פחות. הורדתי אותו ל-Wii, והגיימפליי שלו באמת כיפי ומעוצב בצורה גאונית.

    (רונן)

  19. 19

    08:02 20.05.2010 | יואב יואב (אורח)

    2, אתה ממש צודק. 1, כדאי שחפני שאתה אומר דברים רעים על ה-WII, עדיף שתשחק במשחקים היותר טובים שלו כמו Super Mario Galaxy ו-Metroid Prime. ואז תבין שלא כל המשחקים ל-WII מתחילים במילה WII.

  20. 20

    11:47 16.07.2010 | Y.Orkaby Y.Orkaby

    תודה אחי

  21. 21

       | פורסם ע"י